mia77

Gaveønsker..........

37 posts in this topic

Altså, for vores vedkommende så har vi hvad vi ønsker i vores hjem pt. -Eller det er lidt løgn, jeg mangler et strygejern, men som med alt andet vi føler vi mangler, så går jeg ud og køber det imorgen.

Men jeg vil da gerne en dag ha' mig en hest og et hus, det er jo noget jeg kan gå og drømme om, men ikke just noget man ønsker sig.

Når vi en dag køber et hus, så er jeg sikker på vi nok kan finde på ting at ønske os, men nu. Nej.

Men det er så også én af grundene til at vi vælger at tage afsted helt alene for at blive gift, ingen venner og familie, vi orker ikke det gaveræs som det kan blive til.

Men der er vi jo alle så forskellige, og det er jo i grunden super fedt, vi skal bare huske at respektere hinanden for vores forskellige holdninger (ja, det gælder også mig, og jeg vil gerne undskylde hvis mit første indlæg var sådan lidt surt, jeg er lidt ved siden af mig selv fordi jeg lige har mistet min farmor og synes alt blegner ift at man har livet i behold).

0

Annonce ♥

jamen ved du hvad .... der er også respekt herfra, at man tager væk for at undgå det hele ..... :) Så sender man lissom et statement, at man ikke ønsker at deltage i alt det der og fair nok.

men altså.... står man ikke lige og mangler noget, så kan man jo altid bare ønske sig et gavekort eller lign ..... altså det er jo folk man har inviteret med, som ønsker at gøre een glad med en gave.... altså man kunne vel også ønske sig oplevelser så ? Eller dem kan man måske også få for mange af ?

0

Årh du orker ikke det gaveræs, det er da helt vildt, du skal jo bare modtage?

Her vil familien super gerne give os en personlige gave, vi fik SÅDAN nogle flotte gaver til vores bryllup sidste år hvor der VIRKELIG var tænkt over det! Det betyder meget for som brudepar har vi gjort meget ud af dagen.. Og skal man gøre det op i kroner og øre så koster brylluppet MEGET mere end hvad eventuelle gaver ville indbringe!

0

Vi har bestemt ikke alt!!

For mig er det vigtigt at der på ønskesedlen er ønsker i ALLE prisklasser. Blir altid selv lidt træt af de ønskesedler hvor der kun er dyre ting. Så på vores kommer der også ønsker som: håndklæder, flødekande, saks til haven,...

Jeg forventer ikke store gaver og synes også gavestørrelsen til tider kammer over, men jeg blir nok alligevel skuffet hvis vi slet ikke får noget!

0

Annonce ♥

I kan se vores her: ønskeseddel

Den er lang, og jeg synes den er godt varieret både med hensyn til pris og muligheder.

Jeg kan godt se, at det kan virke lidt forventningsfyldt at smide en lang ønskeseddel i invitationen/på hjemmesiden - men helt ærligt, så forventer jeg da, at mine fest-gæster har en gave med i en eller anden udgave. Jeg elsker selv at give gaver på folks særlige dage, og det er da en klar fordel, at folk har taget sig tid til at lave en ønskeseddel.

Jeg har endda så store forventninger (uha) at jeg har allieret mig med både forældre og svigerforældre, som skal transportere gaverne fra receptionen og hjem til os, imens vi får taget billeder. Vi vil bede gæsterne om at tage gaverne med til receptionen, da vi ikke når at åbne gaver til festen om aftenen, men gerne vil sidde stille og roligt og hygge os med det derhjemme dagen efter. Men vi bliver selvfølgelig på ingen måde gift for at få gaver (det ville også være en temmelig dårlig forretning her) - det er jo bare en almindelig og dejlig del af en bryllupsdag, og jeg synes overhovedet ikke det er et gaveræs.

0

Vi er blevet eninge om, at vi stort set har hvad vi skal bruge af gryder, pander, glas og hvad man ellers "normalt" får til et bryllup, så har snakket om at vi hovedsageligt vil ønske os penge/tilskud til bryllupsrejsen :blush:

Min mor vil så være gavekoordinator, som kan holde styr på indbetalingerne eller hvad det bliver til.. På den måde undgår vi en masse køkkenudstyr som vi alligevel ikke har brug for og glemmer at bytte :fløjt:

Hvis folk så alligevel har lyst til at komme en lille symbolsk gave må det da selvfølgelig også gerne det, men det der med for flere 1000 kr. udstyr, som vi har i forvejen vil vi gerne undgå :wink:

0

Vi har bestemt ikke alt, hvad vi skal bruge i fremtiden, men da vi stadig bor i en relativt lille lejlighed, som allerede er fyldt til randen med hvad der nu er plads til, så har vi primært ønsket os gavekort, som vi kan bruge til at udstyre et fremtidigt hus (vi regner med at købe hus inden for det næste år). Vi synes simpelthen ikke, det ville være fedt at ønske sig en masse ting, som vi ville være nødt til at opbevare hos Shurgard frem til at vi har et hus. Og vi ved jo endnu ikke, hvordan det hus kommer til at se ud og skal indrettes - derfor gavekort som giver os mulighed for selv at vælge, når tid er.

Meeen da der er nogle mennesker, der virkelig gerne vil give "en personlig gave", har vi også ønsket os lidt håndklæder, sengetøj, dyner, vinglas osv, samt naturligvis oplevelsesgaver, som også næsten er personlige :thumbsupsmileyanim:

1

Enig med #32. Vi har det på samme måde ..... vi har heller ikke super meget plads her og der er allerede fyldt op til randen og så kan man jo ønske sig gavekort - og vi kommer også til at benytte os af den og så finder jeg nok nogle klassiske ting ved siden af .... designer ting.

Men altså ..... tror bare, at jeg blev lidt mærkelig af at læse, at man intet ønsker sig og folk må meget undskylde, hvis jeg fornærmede nogen. Men hvordan kan man være max 30 år og allerede ha alt, så der er absolut INTET man ønsker sig - heller ikke engang et gavekort. Altså jeg syns måske, at udtalelserne bar en kende præg af at være lidt populistiske og trend-agtig...... yderligere dem, der holder bryllup på et slot eller køber diamant ringe, vil jeg nok aldrig forbinde med folk med Liste Ø-værdier ....

0

Annonce ♥

Vi har nu også haft svært ved at finde på nogle ønsker til vores bryllup i september.

Og nu hvor vi alligevel har formået, at finde på en del ønsker, er jeg i tvivl om vores ønsker simpelthen er for dyre!? :unsure:

Her er vores ønsker:

Rejsegavekort til Spies

Tilskud til havemøbler

Gavekort til planteskole

Betræk til Weber Spirit E320 Premium grill

2 sæt Weber style spydsæt

2 stk. Whiskytønde, regnvandstønde(Bl.a. i Bauhaus)

3-personers hængesofa i træ

Krukker til haven

Cookware køkkenvogn (set i Kvickly) eller lignende(skal bruges som afsætterbord ved grillen)

MAC køkkenknive

Holmegaard Cabernet champagneglas 4 stk.

Trådløs ringeklokke

Trip Trap skærebrætter

Trip Trap 6 stk. smørebrætter m/holder

Pullert blomsterkummer fra Trip Trap

Håndstøvsuger

0

Vi har nu også haft svært ved at finde på nogle ønsker til vores bryllup i september.

Og nu hvor vi alligevel har formået, at finde på en del ønsker, er jeg i tvivl om vores ønsker simpelthen er for dyre!? :unsure:

Her er vores ønsker:

Rejsegavekort til Spies

Tilskud til havemøbler

Gavekort til planteskole

Krukker til haven

Cookware køkkenvogn (set i Kvickly) eller lignende(skal bruges som afsætterbord ved grillen)

MAC køkkenknive

Trådløs ringeklokke

Trip Trap skærebrætter

Håndstøvsuger

Synes bestemt ikke de er for dyre!

Der er mange prisklasser og så kan man jo håbe at nogen slår sig sammen hvis de synes det er for dyrt.

0

Det som vi ikke får i bryllupsgave køber vi selv eller ønsker os i julegave/fødselsdagsgave

Rosendahl Grand Cru:

• Rødvinsglas, Bordeaux 45 cl

• Hvidvinsglas, Bordeaux 32 cl

• Snapseglas

• Vandglas

• Caféglas

• Champagneglas

• Ølglas

• Tekopper med underkop, 28 cl

• Krus, 34 cl

• Frokost tallerkener, 19 cm

• Middags tallerkener, 27 cm

• Pasta tallerkener

• Æggebægere

• Glasskåle

• Salatsæt

• Sauce ske

• Serverings ske

• Steak knive

• Middagsknive

• Middagsgafler

• Te skeer

• Latte skeer

• Kagegafler

• Kagespade

• Vinreol

• Vin prop

• Skænkeprop

• Isasieter

• Holder til ovnfast fad - stor

• Kværn (til krydderier)

• Opbevaringsglas 0,25 L

• Opbevaringsglas 0,50 L

• Opbevaringsglas 0,75 L

• Opbevaringsglas 1,0 L

• Opbevaringsglas 1,5 L

• Serveringsfad

• Marmeladekrukke m. låg

• Vinsæt

Rosendahl Karen Blixen:

• Blomster hjerte – forsølvet

• Engel – forsølvet

• Grenkugle – forsølvet – lille (6 cm)

• Hjerte – forsølvet - lille (6 cm)

• Julehjerter – forsølvet

• Juleklokke - forsølvet

• Julegås - forsølvet

• Juleuro, hjerte – forsølvet

• Juleuro, klokke - forsølvet

• Kristtjørn – forsølvet – lille (6 cm)

• Kræmmerhus – forsølvet

• Snefnug - forsølvet

• Stjerne – forsølvet

• Tromme – forsølvet

• Trompet – forsølvet

• Lysestager kristtjørn – forsølvet

Icollage af Vivi Haacke:

• Tree of life

• Wings of freedom

• Soul protection

• Fly me to the moon

• Lucky sun

• Love it

• Heart Beat

• Circles

• Friends Forever

• Skabelsen (Formet som et æg)

• Intuition (Formet som et æg)

• Abstraktion (Formet som et æg)

• At se (Formet som et æg)

Life væg dekoration af Anna Nielsen

• Falling in love

• The Future together

• Friendship

• A baby is born

• Success

• Moving on

Andet:

• Skærebræt med vuggekniv af Jamie Oliver

• Shaker af Jamie Oliver

• Universalkniv – 11 cm (GSF 11) af Global

• Universalkniv – 15 cm (GSF 24) af Global

• Stegegaffel buet – 16 cm (G 13) af Global

• Chokoladesmelter fra OBH

• Riskoger fra OBH

• Gavekort til wellness

• Dansemus af Jacques

• De fire elementer af Patrice Barat

• Naboerne – underboen, overboen, genboen af Susse Volander

• Grillpande

• Penge

• Wok pande

• Morter med støder

• Bormioli Rocco Aurum vin karaffel (kan findes på www.chefscatalog.com – produkt nr: 25474)

0

Her er vores ønsker:

Rejsegavekort til Spies

Tilskud til havemøbler

Gavekort til planteskole

Krukker til haven

MAC køkkenknive

Trådløs ringeklokke

Trip Trap skærebrætter

Håndstøvsuger

Synes bestemt ikke de er for dyre!

Der er mange prisklasser og så kan man jo håbe at nogen slår sig sammen hvis de synes det er for dyrt.

Det er jeg glad for at høre - tak! :super:

0

Annonce ♥