Sign in to follow this  
Followers 0
cillesl

Hvad gør i? Voksne brudepiger/Gode veninder

32 posts in this topic

Hej

Jeg ville gerne høre hvad i gør med hensyn til brudepiger?

Jeg har ingen små kusiner eller niecer eller noget så jeg vil ikke have små brudepiger, men er der nogen af jer der har voksne brudepiger? Hvis ja, hvordan har i planlagt dette, hvad opgaver har de?

Jeg har nemlig min søster der er 1 år (minus 8 dage ;-)) ældre end mig og vi er lidt som tvillinger nu. Og hun er jo med i rigtig mange af mine overvejelser og hun bliver også toastmaster osv.

Men jeg har også to gode veninder som jeg også gerne vil have med ind over noget, men ved ikke hvordan. Synes måske vokse brudepiger er lidt meget.

Min ene veninde er endda ved at planlægge sin kandidatafhandling (som foregår i Tanzania) så hun både når bryllup og polterabend, det synes jeg er mega stort.

Hvad gør i?

Edited by cillesl
0

Annonce ♥

Hej

Jeg ville gerne høre hvad i gør med hensyn til brudepiger?

Jeg har ingen små kusiner eller niecer eller noget så jeg vil ikke have små brudepiger, men er der nogen af jer der har voksne brudepiger? Hvis ja, hvordan har i planlagt dette, hvad opgaver har de?

Jeg har nemlig min søster der er 1 år (minus 8 dage ;-)) og vi er lidt som tvillinger nu. Og hun er jo med i rigtig mange af mine overvejelser og hun bliver også toastmaster osv.

Men jeg har også to gode veninder som jeg også gerne vil have med ind over noget, men ved ikke hvordan. Synes måske vokse brudepiger er lidt meget.

Min ene veninde er endda ved at planlægge sin kandidatafhandling (som foregår i Tanzania) så hun både når bryllup og polterabend, det synes jeg er mega stort.

Hvad gør i?

hehe ... kunne bare ikke lade være...

men altså :) jeg synes godt man kan have voksne brudepiger, jeg valgte dog ikke at bruge det selvom jeg godt kunne da jeg har 3 gode veninder... men, i USA fx er det jo meget brugt og der kan komme skønne bryllupsbilleder ud af det! + de behøver jo i realiteten ikke gøre så meget andet end sørge for din makeup hele tiden er ok ;)

0

Altså i en alder af 33 sidste sommer var jeg maid of honor for en veninde, der havde i alt 3 brudepiger. Den ene af de andre er nogenlunde jævnaldrende med mig, og den tredje var hendes lillesøster.

Det synes jeg sagtens, man kan :)

I øvrigt fed oplevelse :thumbsupsmileyanim:

Edited by Malouski
0

Jeg har selv spurgt min lillesøster (24 - 25 i overmorgen) om at være min maid-of-honor. Og min bedste veninde skal være min 2. brudepige. Og hun er 27 til marts. Så det mener jeg sagtens man kan. Om jeg spørger min svigerinde om vores nevø kan være min brudesvend, det må vi lige finde ud af.. han er endnu kun 2 år og 3 måneder, så han er evt ikke helt "moden" nok til at være brudesvend. :-P

0

Annonce ♥

Man kan også gøre som mig og droppe alt hvad der hedder brudepiger! :) Jeg kan helt ærligt ikke se hvad de skal til for. Og så er det aaaalt for amerikansk til min smag. :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg skal have 3 brudepiger. Mine 2 døtre på 2 pg 5 år (til den tid), også min søster, som også er min bedste veninde. Min søster skal stor set hjælpe mig med alt, både vælge brudekjole, og alt der nu høre med til et bryllup. Vi mistede vores elskede mor i 2005, så det betyder meget for min søster, at støtte og hjælpe mig på alle de måder min mor ville have gjort. Også er hun jo den der skal rette på min kjole osv under vielsen.

0

Det er ikke noget, jeg selv bruger, da det for mig emmer for meget af en eller anden amerikansk film, og sådan ser jeg ikke mit eget bryllup :thumbsupsmileyanim: MEN, jeg synes helt sikkert, at det er noget man godt kan have - Også selvom det er voksne :)

0

Jeg har to søstre, så det ville jo være oplagt at bede dem være brudepiger...

Men det er altså alt for ameriaknsk efter min smag.

Så jeg/vi skal ikke have hverken brudepiger/svende el børn.

0

Annonce ♥

Vi skal have min kærestes datter som brudepige. Hun er 2 år til brylluppet, så vi vil spørge min veninde om hun vil være brudepige-eskorte :) Kort sagt, om hun vil gå med brudepigen i hånden ned af kirkegulvet, og så ellers få æren af at følges med mig om morgenen. Jeg har endnu ikke spurgt hende - det gør jeg om 10 dage når hun kommer på besøg (og glæææææææææder mig)!

0

Ingen brudepiger hos os, hverken små eller store.

Vi har ingen børn endnu og der er ikke rigtig nogen små børn i familien. Så vi har valgt ikke at have nogen brudepiger/-svende.

Men man kan jo helt selv vælge hvad man synes der er bedst til ens bryllup, på den måde får man jo det allerbedste bryllup :thumbsupsmileyanim::)

0

Du skal gøre hvad du har lyst til... :)

Jeg skal have én brudepige på 13 år. Min datter har forlangt, at få den opgave, og det må hun da gerne... Jeg ville ellers ikke have nogen brudepige, men så har jeg da en til at rette på slæbet i kirken... Andre opgaver får hun ikke, men hun er med til det, som hun har lyst til...

0

Jeg ved ikke om man kan kalde dem voksne, men jeg skal have min soester (19) og min niece (14) som brudepige. Jeg synes det er rart de er lidt aeldre. De har hver faaet forskellige opgaver i loebet af dagen som de skal soerge for.

Det stoerste skal

Staa for den "hemmelige " polteabend

Tilrette min kjole og make up gennem dagen, baade ved kirken ved fotografen og under festlighederne.

Hun skal vaere toastmaster (hun er bare en super til den slags opgaver)

og TIDPLANSHOLDER saa jeg kan slappe fundstaendig af og nyde dagen..

Den mindste skal

Hjaelpe til i kirken. Sanghaefter, risposer og bruden

Hun skal jage folk hen til fotografen da vi skal have taget parfoto inden de saetter sig til bords.

Derud over skal hun samle penge ind fra dem som oensker at deltage i dagen-derpaa-arrangementer..

Jeg tror det bliver vildt godt og er glade for de er stoerre til at hjaelp til og saa synes jeg der ser hamre godt ud med nogle sexet sild ved siden af bruden :)

0

Annonce ♥

Jeg har godt nok små kusiner, men jeg har veninder, som jeg gerne vil have til brudepiger, så jeg kommer også til at have voksne brudepiger. De får lov til at købe tøj selv, men jeg beder nok om en bestemt farve ..

Hvad de skal have af opgaver, har jeg ikke tænkt over endnu ..

0

Man kan også gøre som mig og droppe alt hvad der hedder brudepiger! :) Jeg kan helt ærligt ikke se hvad de skal til for. Og så er det aaaalt for amerikansk til min smag. :thumbsupsmileyanim:

Enig i det. Jeg har nogle enkelte veninder der har pippet om det, men jeg har meldt ud at jeg ikke ønsker brudepiger :)

0

Jeg synes sagtens at du kan bruge "voksne" brudepiger.

Jeg går selv efter det amerikanske drømmebryllup, hvor jeg har blomsterpiger, (mine døtre og niecer) og ringbærer/brudesvend..

samt min søster og veninde som brudepiger..

Det er jo DIT bryllup, din aften og din drøm :) - (selvfølglig også din kommende mands, men de blander sig jo ikke så meget )

0

Det er faktisk ikke helt ualmindeligt at se voksne brudepiger i dagens Danmark. Jeg husker Anette Kjær herindefra der havde sine to døtre i starten af 20'erne som brudepiger,hvor den ene var toastmaster og jeg kan huske andre hvor det har været nogle veninder o.l. der har haft hvervet. Det er jo et spørgsmål om hvad der falder én naturligt og er der ikke egentlige brudepiger i den nærmeste familie vil det for mange være mere nærliggende og logisk at tage fat i de nærmeste.

Edited by diskobil
0

Annonce ♥

Jeg har delt det lidt op.

Dagen før (hvor min kæreste har meddelt, at han forlader huset og IKKE vil sove sammen med mig) har jeg indkaldt mine 3 bedste veninder. Så står den på hyggeligt restaurant besøg og hygge (til den lyse morgen??) med masser af pige-snak osv. På selve dagen, vågner vi meget praktisk op i samme hus og så skal de hjælpe mig og hinanden med at blive klar til kirken og hvad der af følger.

I kirken mødes jeg med mine 3 brudepiger, som er 6, 9 og 12 år og som skal med mig op af gulvet. Min ene veninde har til opgave at rette kjolen til osv inden døren går op. Jeg har besluttet at have de 3 små brudepiger, da de har en stor betydning for mig og min kæreste. Den yngste er min (eneste)kusine/guddatter, de to andre er et vennepars døtre, som er vokset op som min kærestes "piger" eller niecer om man vil. Vi har besluttet at holde festen om aftenen uden børn, derfor var og er det vigtigt for os, at de 3 børn er med "når det sker" - og de glæder sig helt vildt!

Jeg var selv "brudepige" til min venindes bryllup i sommers. Ikke noget med at gå med op af gulvet, men jeg sørgede for alt det praktiske fra om morgenen, til at rette kjolen og give hende buketten i hånden, smile og småsnakke med den nervøse far (jeps! Det er en vigtig del!) og sende dem ind gennem døren. Udenfor kirken sørgede jeg for at udlevere korn (krav fra kirkens side, som ikke alle kendte) til alle, så de havde noget at kaste med osv. Så jeg synes bestemt at man skal have en eller flere voksne brudepiger eller hvad man nu vil kalde dem, til at hjælpe én gennem dagen, så man ikke selv behøver at være praktisk og bare selv kan nyde dagen - og sin nye ægtemand! :)

Edited by TheaVest
0

Jeg synes sagtens man kan have voksne brudepiger...

Jeg selv har lidt af det hele. Har to piger på hhv. 3 og knap 12 når brylluppet skal stå og de skal selvfølgelig være brudepiger - og så har jeg en lillesøster på 20 der skal være 1. Brudepige eller hva man kalder det. Hun er også den der skal hjælpe mig med stort set alt og er den der hjælper mig på dagen.

Synes der er fordele ved at have både de små og så en voksen idet den voksne kan tage et ansvar og hjælpe til. :)

0

Jeg skal have 3 små brudepiger (deres opgave er at være søde) og tre små brudesvende (tror den ene vælger at sige aaadddr nej - han er 13- men når lillesøster får buddet "bør" han jo også) og tre voksne brudepiger

Svigerinde, veninde1 og veninde2

Veninde1 (25 år) er praktisk gris så hun får to meget ansvarsfulde poster

Holde min taske med dullegrej, hæfteplaster, sy-kit og tampax (just in case) og H2Bs og min telefon og tage sig af det hvis noget går galt med vores leverandører.

Veninde2 (25 år)

Kender mig og min stil - og jeg stoler på hendes smag så hun skal hjælpe mig med kjole, frisurevalg og valg af brudepigernes tøj (jeg bestemmer farver (pink, blå og sølv) de bestemmer resten og betaler selv - H&M er fint med mig så længe det matcher farvetemaet) Og snakke beroligende til min far...

Svigerinde (30 år)

Polterabend og toastmaster.

Jeg regner med at de skal følge brudebørnene op og at de lige tjekker at kjolen sidder som den skal.

Jeg ved at H2B er i tvivl om hvem af hans brødre der skal være bestman, men jeg synes han skal lade begge få æren. Svigerfar er præst så han skal stå for vielsen.

Ja det er amerikansk, men forhåbentlig skal man kun giftes en gang så jeg synes det er fjollet at lade være, hvis man er i tvivl.

0

Min veninde på 26 skal være brudepige for mig. Hendes primære job bliver at sørge for at jeg ikke går i panik.. Hvilket er en STOR opgave! :)

0

Annonce ♥

Man kan også gøre som mig og droppe alt hvad der hedder brudepiger! :thumbsupsmileyanim: Jeg kan helt ærligt ikke se hvad de skal til for. Og så er det aaaalt for amerikansk til min smag. :)

Enig i det. Jeg har nogle enkelte veninder der har pippet om det, men jeg har meldt ud at jeg ikke ønsker brudepiger :iloveyou:

Dejligt at høre jeg ikke er den eneste! :balloons: Jeg synes det kan være fint med nogle børn som render og spreder blomsterblade eller hvad de nu gør, men når det er voksne, så synes jeg altså det er for amerikansk. Det nærmeste jeg kommer på en "brudepige" er min storesøster. Satser på hun bliver min fantastiske assistent på dagen, som kan hjælpe med kjolen ved toiletbesøg og sørge for jeg ellers bare ser fantastisk ud hele tiden. :) Men jeg tror godt nok hun ville flække af grin hvis jeg kaldt hende brudepige. Vi har rimelig meget samme indstilling til den slags. :bearhug:

0

Jeg havde 6 brudepiger mine tre søstre på 6, 12 og 17 og mine tre bedste veninder. Vores bryllup var ganske traditionelt dansk og der var ikke spor amerikansk stemning over det. Præsten sagde endda ''jo flere brudepiger, des bedre''. Det fungerede rigtig fint, hvor de gik 2, 2 og 1 foran mig og så min yngste søster bagved. Jeg anbefaler at du gør fuldstændig som du selv vil. Så hvis du ønsker mange brudepiger kan det sagtens lade sig gøre.

(Så er der jo også mange til at hjælpe med toiletbesøget;D)

post-42065-1296561107.png

0

Jeg har 2 brudepiger, en rigtig god veninde og min søster på 17.

Jeg har valgt min veninde, fordi hun kender mig super godt, er rigtig kreativ og derfor en god hjælp. Jeg er typen, der kan alt, og særligt når jeg er i stressede situationer, så jeg er nødt til at have en, der kan hjælpe mig med det praktiske. Og så ville hun meget gerne være brudepige.

Jeg har valgt min søster, fordi jeg så kan bestemme, hvad hun kommer i - ej, det passer ikke helt. Det var bare "det rigtige" i mit hovede, og hun glæder sig helt vildt :)

0

Jeg har været brudepige to gange (og der altså på den voksne side af 30), begge til veninders bryllupper og har derfor stået for planlægning af PA og rette kjoler, tjekke make up og lidt af hvert, og selvfølgelig allervigtigst, at berolige bruden i tiden op til brylluppet :iloveyou:

Jeg skal selv have to brudepiger til mit bryllup, nemlig de to veninder, hvor jeg har været brudepige for :)

Jeg ved, de begge vil være uundværlige med deres rolige overblik og fordi de kender mig så godt, at når jeg rammer panik stadiet, kan de få mig mig HELT rolig og desuden er de begge suveræne planlæggere :thumbsupsmileyanim:

Finder absolut ikke konceptet amerikansk, nærmere hyggeligt og dejligt at dele oplevelsen fra planlægningsstadiet til selve brylluppet med mine skønne veninder :)

0

Jeg bruger ikke brudepiger som sådan. Jeg vil gerne have min søster tæt ved under vielsen, men det er stort set det. Robert til gengæld vil have allle sine 3 brødre som brudesvende, der skal have ens tøj og stå sammen med ham. Så jeg synes selv man vælger hvilken grad man ønsker at udnytte det. :)

0