cillesl

Hvad gør i? Voksne brudepiger/Gode veninder

32 indlæg i dette emne

Jeg har tre brudepiger - mine to søstre (en på 26 og en på 11) også min rigtig gode veninde. For mig var det helt naturligt og lige præcis det opfatter jeg ikke som amerikansk (og jeg har ellers pillet alt hvad jeg kan finde af amerikanske traditioner ud.)

min lillesøster vil bare rigtig gerne være brudepige, holde brudebuketten osv. og det kan jeg da godt forstå, det var også min største drøm da jeg var i den alder (kendte bare ikke nogen der skulle giftes :thumbsupsmileyanim: ) og på et eller andet plan så har det vel altid været en stiltiende aftale mellem min søster og mig at vi skal være hinandens brudepiger.

Min ældste søster og veninde bliver hjælp på dagen og selvfølgelig også op til, det var de jo nok kommet til alligevel - så jeg ser det som en slags "tak" til dem ved at give dem titlen og at de går med op af kirkegulvet. (dertil kommer jo nok også nogle brudepigegaver, men det er en anden snak) Med reaktioner fra dem begge to ved jeg at det betyder rigtig meget for dem og de begge er virkelig glade for det.

Jeg har dog valgt at de absolut ikke skal komme i ens eller matchene tøj, da det er tre vidt forskellige mennesker, mine søstre begge meget lyse (som mig) og min veninde meget "mørk" så de samme farver vil nok ikke klæde dem - desuden så ville der blive en forskel, i forhold til aldersforskellen.

Som så mange andre siger så synes jeg du skal gøre som du vil, det er - som du kan se - ikke spor mærkeligt ikke at have brudepiger, eller have brudepiger :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine brudepiger har en meget vigtig betydning for mig. Det bliver min lillesøster på 19 år, hendes to bedste veninder, som betyder utrolig meget for mig, og som har hjulpet mig meget i planlægningen og min gode veninde. Disse er de officielle brudepiger, derudover har jeg en del veninder som er klar til at hjælpe på dagen. Min lillesøster skal hjælpe mig med toiletbesøg, hendes ene veninde skal sørge for at min makeup ser god ud konstant, specielt læbestiften. Den anden holder styr på tidsplanen og min veninde hjælper mig med at binde min buket. Derudover skal alle pigerne hjælpe til med pynt af lokalet, foldning af servietter etc. Desuden har de lovet at sørge for serveringen af maden til gæsterne med de andre hjælpere. De har meldt sig frivilligt til dette fremfor buffet muligheden. De er min højre hånd til festen og jeg stoler meget på dem. Jeg er kendt for altid at hjælpe folk uden at forvente noget som helst tilbage, så pigerne har sagt de skylder mig at det bliver den mest fantastiske dag i mit liv! :) De skal ha' lange lilla kjoler på alle fire, men det behøver ikke at være den samme kjole.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er selv lidt i tvivl. Men tror det ender med at bedsteveninden igennem 15 år bliver første brudepige. Så jeg er 2 piger og 4 drenge ( jeps er mor til 6 skønne unger) tror dog kun det er pigerne der skal med op af gulvet. Da drengene nok ikke vil få det vilde ud af det. :)

Redigeret af kianstar
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke at jeg skal have en decideret brudepige - men min søster skal være hos mig hele dagen - det hedder vel en brudeterne så... For mig er der nok gået sport i at holde et bryllup uden at det skal være stort og pompøst og følge alle traditioner slavisk... tror jeg er blevet lidt en rebel på det område :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 4 brudepiger - 3 er vores døtre og den 4. er en datters bedste veninde, som stadig kommer meget i vores hjem :thumbsupsmileyanim:

De er i alderen fra 22-24 år, så dermed også voksne piger :)

De skal have ens kjolemodel på, dog forskellige farver, og jeg skal selv sy dem :)

Jeg har nu ikke tænkt på at brudepiger har en opgave som sådan, udover at det er fedt at vores børn deltager aktivt :)

Vi har også 2 sønner på 18 og 19, hvor den ældste skal være forlover for min H2B og den yngste skal føre mig til alters. :)

Hehe men jeg må da vist hellere fortælle pigerne at de har et stort ansvar for at holde mig "kørende", rette kjole, makeup, berolige mig osv osv hehe

De glæder sig helt vildt, ligesom jeg selv gør

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej.

Nu sad jeg lige og læste tråden, og jeg bliver simpelthen nødt til at spørge om noget. Hvis en brudepige "kun" skal hjælpe til, rette slæb osv. inden bruden går ind, men ikke følges med bruden ind, hvornår kommer hun så lige ind i kirken? For går udfra brudens veninde, søster eller hvad man nu har valgt, meget gerne vil se selve vielsen, og slæbet skal jo som regel rettes lige inden bruden går ind.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej.

Nu sad jeg lige og læste tråden, og jeg bliver simpelthen nødt til at spørge om noget. Hvis en brudepige "kun" skal hjælpe til, rette slæb osv. inden bruden går ind, men ikke følges med bruden ind, hvornår kommer hun så lige ind i kirken? For går udfra brudens veninde, søster eller hvad man nu har valgt, meget gerne vil se selve vielsen, og slæbet skal jo som regel rettes lige inden bruden går ind.

Hun smutter bare ind lige inden døren går op.... :-)

Vi havde også droppet brudepigerne, af to årsager. Min mand har en niece og en nevø som står os meget nært, det havde været oplagt at vælge dem, men må være ærlig og indrømme at jeg ikke vidste om jeg kunne overskue det når jeg stod i kirken, hvis en af dem nægtede at gå ind. Derfor droppede vi dette. Så har jeg to rigtig gode veninder som kunne have været det, men er nu ikke til voksne brudepiger. Tilgengæld var de hos mig hele dagen inden og hjælpe med alt det praktiske og var der også på selve dagen og gav ro og støtte, både til mig og til mine forældre som var en smule rundt på gulvet. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer