Guest Aben85

Hvor holder vi festen? HJÆÆÆLP

20 indlæg i dette emne

Hejsa.

Vi skal giftes i september 2011, og mangler et sted at holde festen.

Vores krav: Der skal være plads til 120-150 siddende mennesker og gerne et stort dansegulv

Max pris pr. kuvert 300 kr., da vores budget er på MAX 35.000 (For lokale + mad). Lokaler uden forplejning er også OK !

Sted: København og omegn.

Vi vil bare gerne have et SMUKT sted at holde vores bryllup i… Det er nu trods alt kun én gang man bliver gift (forhåbentlig).. hihi.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det bliver meget svært med den kuvertpris og med plads til så mange mennesker. Tilgengæld findes der jo mange festlokaler rundt omkring...

bl.a. http://www.festsalen-hillerod.dk/, det virker som et flot lokale med god plads til 100pers.

Så er der dem her, men ved ikke hvad det koster... http://www.selskabslokalerkoebenhavn.dk/om...elskabslokaler/

Så findes der sådan noget her:

http://www.festklar.dk/festlokaler/festlok...ebenhavn_n.html

men det koster 10.000 at leje, så det kommer an på om man kender en der kan stå for maden til billige penge..

Og den gamle station i vedbæk, som jeg ikke ved hvad koster:

http://www.gamlestation.dk/

Forresten er de rigtig søde hos festklar.dk og kan måske hjælpe dig med at finde noget...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak MH2730 :17:

Har kigget på mange af de lokaler du nævner - SKØNNE lokaler.. Men desværre er det ikke alle der har plads til de 120-150 vi gerne vil have med. Vi tager dog ud og kigger på den gamle station imorgen.. Lokalet ser ikke ud til at rumme alle de mennesker vi gerne vil have med, men vi giver det li et forsøg.

Jeg tror ikke det vil være noget problem at skaffe en til at lave mad- til en billig pris. SÅ lokaler uden mad er helt fint for os :)

Kom endelig med flere bud, kan jo være vi er heldige at finde noget snart :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Tak MH2730 :17:

Har kigget på mange af de lokaler du nævner - SKØNNE lokaler.. Men desværre er det ikke alle der har plads til de 120-150 vi gerne vil have med. Vi tager dog ud og kigger på den gamle station imorgen.. Lokalet ser ikke ud til at rumme alle de mennesker vi gerne vil have med, men vi giver det li et forsøg.

Jeg tror ikke det vil være noget problem at skaffe en til at lave mad- til en billig pris. SÅ lokaler uden mad er helt fint for os :)

Kom endelig med flere bud, kan jo være vi er heldige at finde noget snart :)

Ja det er godt nok også mange mennesker. Har selv været til fest i den gamle station og der er plads til rigtig mange, selvom det ikke ser sådan ud på nettet. Problemet er mange steder at der tages proppenge hvis man "kun" lejer lokalet, og så kan det ikke betale sig. Skal nok sige til hvis jeg kommer i tanke om noget...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var ellers ikke så lidt og vi kan roligt slå fast at I ikke kan finde et sted hvor der er plads til en bordopstilling til 120- 150 personer og et stort dansegulv. Der er det noget med at man rykker bordene sammen efterfølgende så der bliver et dansegulv. Ellers bliver det nemt for stort og upersonligt under middagen.

UPS udlejer deres kantine (i Glostrup Industrikvarter) og jeg vil tro at der kan godt være det antal personer. Spørgsmålet er bare om der er borde m.v. til så mange mennesker og hvor hyggeligt man syntes det er til en bryllupsfest da det er industrielt og på 2. sal såvidt jeg husker.

Ishøj Forsamlingshus kan muligvis godt rumme det antal personer men det bliver nok meget knebent med plads. Havarthigården i Holte har lokalerne til det men prisen er dog umiddelbart noget højere end de øvrige nævnte (det samme tror jeg gør sig gældende med Den Gamle Station). På Havarthigården skal festen også slutte kl. 1.00 eller 2.00.

Mine bud vil nok være

1) Kulsviergården i Hillerød (Alsønderup). Der er plads til 145 mennesker i den ene sal og 300 i den anden og priserne er såvidt jeg husker rimelige.

2) eller Gundsømagle Forsamlingshus. Der er plads til ca. 150 personer.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har i overvejet at leje et telt og låne et mark eller have et sted og stille op... Du skriver, at det gerne må være et smukt sted, og så er der vel lidt flere muligheder hvis man går i den retning? Og telte kan fåes i alle størrelser... Det er dog ikke nødvendigvis en billig løsning og skaber muligvis problemer i forhold til køkkenforhold.

Ellers må i bide i det sure æble og skære i gæstelisten - det er hårdt, men har selv lige været nødt til det af hensyn til økonomien... vi endte dog med "kun" at skære 14 fra (fra 95 til 81). I skal nok noget længere ned, hvis det virkelig skal batte noget...

Held og lykke med det!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Medmindre man kender nogle så er leje af et telt til 120-150 personer noget af en udskrivning og en havefest i et festtelt vil altid være en dyrere løsning end at leje nogle billige lokaler. Til gengæld er det en anden form for fest.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for din bud diskobil.. Vi tager ihvertfald ud og kigger på Kulsviergården i Hillerød :)

RandiHR: Hvis vejret i september/oktober har været stabilt, og man kan regne med solskin, så havde jeg helt sikkert valgt at leje et telt. Men jeg tør desværre ikke, hvis det nu begynder at regne :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej allesammen.

Vi har stadig svært ved at finde en lokale, som opfylder ALLE vores krav. Det er måske nødvendigt at finde os i, at det ikke kommer til at være 100% som vi vil have det. Vi har kigget på en skøn lokale i Kannikestræde, som kan rumme alle de mennesker vi gerne vil have med. Nogen der har erfaringer med den? Der er desværre ikke selv en parkeringsplads der hører til lokalet, og det kan godt blive vanskeligt, når man inviterer 150 mennesker med :cheerleader3: hmmm...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taler vi om Salon K ? Det er det eneste jeg lige kan komme på på de kanter når vi taler om lokaler uden mad etc. . Jo så har KFUM nogle lokaler også.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil sige at der er flere ulemper ved de lokaler. Måske er de dyre (ved det ikke) men er der gangbesværede blandt gæsterne er de ikke ideelle (ingen elevatorer. Det samme kan man sige med Salon K. Mange vil også savne muligheden for lige at kunne gå ud og trække frisk luft. Der er ikke rigtig nogen terassearealer som jeg husker stederne.

Parkeringspladsproblemer vil der altid være i indre København men I er nødt til at være realistiske og anerkende at I formentlig ikke kan finde et sted som opfylder alle jeres krav når der samtidig er beløbsmæssige restriktioner på. Slet ikke i indre København. Så ville jeg måske ty til den nævnte UPS kantine i Glostrup i stedet for.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder selv festen i Kbh K og der er ingen parkering (kun betalings parkering). Vi har valgt at skrive i invitationen, at vi råder vores gæster til at benytte den offentlig transport til kirken og derfra sørger vi for, at de kan komme med metroen til feststedet. Er det evt. en mulighed for jer?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Parkering i Kbh K er et problem, men det er da noget den offentlige transport retter på! Der er jo masser og masser af muligheder i form af metro, s-tog, busser og masser af taxaer at få, så det er da virkelig super som gæst!!! Det er jo næsten luksus med de muligheder, og hvem gider kører bil til en god fest :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det er KFUMs lokale jeg taler om.. KÆMPE lokale, som helt sikkert kræver en del for at gøre den hyggelig. Bryder mig heller ikke om de firkantede borde de har. Jeg har nemlig altid ønsket mig nogle runde borde, og det kan jeg måske ikke få :) Jo, men så skal man jo betale EKSTRA meget for at leje dem.. øv altså..

Men nu er vi jo så desperate efter en lokale, at vi må finde os i mange ting vi ikke er så glade for. Ja, den manglende parkering må man vel bare finde sig i, for det er jo sådan mange andre steder. Men som I siger, kan man sagtens råde gæsterne til at tage taxa eller andet offentlig transport :) Det er ihvertfald en mulighed.

Men nu må vi se hvad det bliver til :loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Enig - Det er helt oplagt at bruge de offentlige transportmidler når man holder festen i København. Det er bare ikke alle der kan det :)

Fik I nogensinde kigget på Kulsviergården eller er det for langt ude (oppe) ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

diskobil > Ja, vi fik tjekket Kulsviergården. Der er rigtig meget plads og det er meget hyggeligt, men desværre ligger det bare lidt for langt væk.. Vi ville gerne have noget lidt tættere på.

Så nu skal vi tage en beslutning snart.. Finder vi ikke noget andet, bliver det nok KFUMs lokale i Kannikestræde... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer