Guest AnjaBabee

For tidlig planlægning?

41 indlæg i dette emne

Min kæreste og Jeg skal giftes næste år i august og jeg er allerede gået igang med planlægning, det jeg nu kan på nuværende tidspunkt i hvert fald... Nu er mit spørgsmål så, er jeg i alt for god tid? Det virker til at mange i min omgangskreds mener jeg er helt tosset fordi jeg kigger på kjoler og undersøger priser på forskellige ting + har booket kirke og festlokale... Måske de har ret, jeg hører gerne Jeres mening :17:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke det er for tidligt. Der er mange herinde som planlægger to år i forvejen.

Skidt med hvad andre siger du skal da have lov til at planlægge allerede. Så har du også tid til de kreative ting samt finde noget af det billigere fordi du kan vente på det gode tilbud.

Held og lykke med planlægningen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Min kæreste og Jeg skal giftes næste år i august og jeg er allerede gået igang med planlægning, det jeg nu kan på nuværende tidspunkt i hvert fald... Nu er mit spørgsmål så, er jeg i alt for god tid? Det virker til at mange i min omgangskreds mener jeg er helt tosset fordi jeg kigger på kjoler og undersøger priser på forskellige ting + har booket kirke og festlokale... Måske de har ret, jeg hører gerne Jeres mening :17:

Jeg syntes det er helt okay for min kæreste og jeg vi gør det samme så jeg syntes det er helt okay

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det gælder bare om at komme igang. Jeg startede halvandet år før med vores planlægning, og kan kun sige, at man skal være ude i rigtig god tid. Og ja der er rigtig mange der ikke forstå at man er i gang så tidligt, men faktum er bare, at det er nødvendigt. :)

:17: Bare giv den gas med planlægningen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste og Jeg skal giftes næste år i august og jeg er allerede gået igang med planlægning, det jeg nu kan på nuværende tidspunkt i hvert fald... Nu er mit spørgsmål så, er jeg i alt for god tid? Det virker til at mange i min omgangskreds mener jeg er helt tosset fordi jeg kigger på kjoler og undersøger priser på forskellige ting + har booket kirke og festlokale... Måske de har ret, jeg hører gerne Jeres mening :17:

Hvis du allerede har styr på kirke og festlokale ville jeg slappe lidt af.. Forstår udemærket din begejstring for planlægningen, men pas på men at blive for revet med. Jeg begyndte også på planlægningen 2-1½ år før, hvilket gjorde at det lige pludselig hang mig så langt ud af halsen, at jeg var ved at aflyse det hele. jeg blev syg af at høre ordet bryllup og var ved at gå psykisk ned på alle dilemmaer der kom og usikkerhed over vores økonomi. jeg har måtte tage 3 måneders bryllupspause hvor alt bryllupsnak og planlægning var forbundt. Nu jeg er ved at få lysten tilbage nu og vi har heldigvis beholdt reservationen på kirke og lokale, men vi har besluttet, at det kun er det allermest nødvendige planlægning vi lave indtil ca. ½ år før, så det ikke bliver dødens pølse igen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hvis du allerede har styr på kirke og festlokale ville jeg slappe lidt af.. Forstår udemærket din begejstring for planlægningen, men pas på men at blive for revet med. Jeg begyndte også på planlægningen 2-1½ år før, hvilket gjorde at det lige pludselig hang mig så langt ud af halsen, at jeg var ved at aflyse det hele. jeg blev syg af at høre ordet bryllup og var ved at gå psykisk ned på alle dilemmaer der kom og usikkerhed over vores økonomi. jeg har måtte tage 3 måneders bryllupspause hvor alt bryllupsnak og planlægning var forbundt. Nu jeg er ved at få lysten tilbage nu og vi har heldigvis beholdt reservationen på kirke og lokale, men vi har besluttet, at det kun er det allermest nødvendige planlægning vi lave indtil ca. ½ år før, så det ikke bliver dødens pølse igen.

Jamen helt sikkert. Det er heller ikke fordi alt bare skal planlægges nu. Jeg vil bare gerne have styr på tingene og undersøge priser så jeg ikke bare tager det første og det bedste og så finder ud af at jeg kunne have gjort det bedre og evt billigere hvis jeg havde undersøgt tingene bedre :17:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hvis du allerede har styr på kirke og festlokale ville jeg slappe lidt af.. Forstår udemærket din begejstring for planlægningen, men pas på men at blive for revet med. Jeg begyndte også på planlægningen 2-1½ år før, hvilket gjorde at det lige pludselig hang mig så langt ud af halsen, at jeg var ved at aflyse det hele. jeg blev syg af at høre ordet bryllup og var ved at gå psykisk ned på alle dilemmaer der kom og usikkerhed over vores økonomi. jeg har måtte tage 3 måneders bryllupspause hvor alt bryllupsnak og planlægning var forbundt. Nu jeg er ved at få lysten tilbage nu og vi har heldigvis beholdt reservationen på kirke og lokale, men vi har besluttet, at det kun er det allermest nødvendige planlægning vi lave indtil ca. ½ år før, så det ikke bliver dødens pølse igen.

Jamen helt sikkert. Det er heller ikke fordi alt bare skal planlægges nu. Jeg vil bare gerne have styr på tingene og undersøge priser så jeg ikke bare tager det første og det bedste og så finder ud af at jeg kunne have gjort det bedre og evt billigere hvis jeg havde undersøgt tingene bedre :17:

Så syntes jeg altså sagtens at du kan gå i gang. Det er klart at man ikke skal gå for meget i detaljer endnu, for så kan man køre surt i det, men det er mine erfaringer, at man skal være tidligt ude, hvis der er nogle bestemte ting man gerne vil have. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis I allerede nu kender datoen, kan det bestemt ikke være for tidligt at gå i gang med planlægningen. Tænk hvis I venter, fordi andre synes, det er for tidligt - og så er jeres kirke og feststed blevet snuppet af nogle andre....

Jeg elsker planlægningen og elsker, at jeg har god tid til rigtig at hygge mig med det. Ville hade at skulle træffe vigtige beslutninger under stress.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis I allerede nu kender datoen, kan det bestemt ikke være for tidligt at gå i gang med planlægningen. Tænk hvis I venter, fordi andre synes, det er for tidligt - og så er jeres kirke og feststed blevet snuppet af nogle andre....

Jeg elsker planlægningen og elsker, at jeg har god tid til rigtig at hygge mig med det. Ville hade at skulle træffe vigtige beslutninger under stress.

Ja det er også lige præcis sådan jeg har det :17:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes bestemt heller ikke du er for tidligt ude.. Som du kan se skal jeg giftes ugen efter dig, og jeg har hørt den mange gange før med at være for tidligt ude. Men jeg er 100% planlægger og elsker at være i god tid, plus det giver en mulighed for at finde de gode tilbud osv.

Jo længere tid man har til at planlægge, jo flere detaljer får man med :17:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener bestemt ikke det er for tidlig at booke feststed mm - det kan vist sjældent blive gjort for tidligt! :17: Det er også fint at lede efter priser på de forskellige ting, så får man også en nuanceret overblik over hvad det vil koste, og man kan få lavet en godt og realistisk budget.

Ellers er det måske tid til at begynde at finde design til STD-kort, hvis det altså er noget I har tænkt jer at bruge. Men det ville jo være meget passende at få dem ud et års tid før. :)

Min oplevelse er at folke generelt ikke forstår sig særligt meget på bryllupsplanlægning. Enten har folk ikke selv prøvet det fordi de ikke er gift, ellers holdt de et helt lille bryllup eller også er deres oplevelser bare en smule forældet. Tiderne ældre sig jo, og man kan ikke komme uden om at vi lever i et samfund hvor vi planlægger. Her tænker jeg især på sådan noget som STD-kort, for de er jo geniale i vores tid. Der er jo efterhånden mange som har svært ved at hive en hel lørdag ud af kalederen uden at vide den flere måneder i forvejen.

Planlæg det du kan nu og vær kreativ! :) Men sørg for at gemme noget til senere. Det er rart at få det spredt lidt ud. :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke at du er for tidligt ude :)

Vi skal giftes til sommer, men jeg startede allerede med planlægningen sidste år, og var da også begyndt at undersøge flere ting FØR min kæreste friede... Det er ikke sådan når veninderne skal giftes, og man selv bliver "Bryllups-skruk". Men på den anden side gjorde det, at jeg havde mange gode ideer og en masse inspiration, da jeg selv skulle igang med planlægningen.

I forhold til et bryllupsbudget, er det også vigtigt at have lavet forarbejdet - vi havde skønnet os til hvad mange ting ville komme til at koste, og da jeg så fandt ud af hvad tingenen reelt ville koste, medførte det at vi måtte lægge budgettet om og sætte flere penge af til den store dag.

Så gå du bare igang - velkommen i klubben :17:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu blev jeg selv gift i august sidste år og kan derfor konkludere at august er en af de største "bryllupsmåneder" så jeg synes ikke at det gøre noget at I går i gang allerede nu med reservere kirke, så I får den tid der passer jer, finde festlokale og reservere det... Synes heller ikke at det gør noget at du henter inspiration rundt omkring til borddækning, pynt, invitationer osv. osv. du kan også sagtens kigge på kjoler (gør de fleste ikke det uanset om de skal giftes eller ej?) men jeg synes sagtens at du kan vente til efterår/vinter med at begynde at lave invitationer mv. og købe brudekjole for ellers tror jeg også let at du kan køre træt i planlægningen.... Men uanset hvornår du går i gang med planlægningen vil mange sikkert synes at du gør for meget ud af det - sådan var det i hvert fald ved mig, nogle udenforstående har bare svært ved at forstå glæden ved planlægningen, fordi de ikke selv står i situationen.... Og så er det jo skønt med et forum som bryllupsklar, hvor du kan lufte dine tanker og (måske) vilde idéer, uden at nogen dømmer dig som bridezilla, fordi de andre er/har været i samme situation som dig... :17:

Jeg savner planlægningen fordi det var her man gradvist fik opbygget en forventning til den store dag - og så varede planlægningsfasen jo væsentlig længere end selve dagen... Held og lykke med og god fornøjelse med planlægningen :)

Redigeret af Nitzen1987
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er helt enig i, at det slet ikke er forkert at begynde tidligt. Jeg skal giftes her til august og havde det bare sådan, at kirken og festlokaler skulle der bare styr på hurtigt - mens alt andet godt kunne vente til nu et halvt år før. Hvis man vil have fotograf til dagen (altså en professionel en), så er det også godt at være lidt tidligt ude, inden fotografen har fået booket andre ind den dag.

Når man har god tid, er der bedre mulighed for at tage den med ro og finde de rigtige løsninger og priser (det kan tage sin tid) - så undgå man en smule af den stress, som man ellers kan opleve, hvis man er lidt sent ude.

Rigtig god fornøjelse med planlægningen :17:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, hvis du/I er tidligt ude, så er vi i hvert fald også :17:

Vi har lige netop i dag fået datoen på plads - med feststedet og kirken - og det bliver den 07.07.2012. Så det er jo kun en lille måned før jer :)

Vi sender så snart STD kort ud, da det er "sommerferie-måned" og vi ikke bliver mange, så vi vil gerne sikre os at faktisk alle kan komme.

Nu får det så lov til at "stå til" i noget tid, f.eks. indtil der er div. udsalg mv. - så man måske løbende kan spare lidt penge endda :)

Så lad være med at bekymre dig om andres meninger ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes bare det er dejligt at være i god tid. Vi skal giftes i maj 2012 og bookede festlokale og kirke i december. Jeg kigger også allerede på brudekjole og alt muligt. Det er jo kun en gang i livet man får sådan en dag, så hvorfor ikke have rigtig god tid så man får den dag man gerne vil have uden stress og jag. Mine veninder og familie synes det er fint nok vi allerede går og planlægger, men fortæller dem ikke så meget om det endnu. Bruger mest tiden på at få inspiration og finde ud af hvilke muligheder der er og hvad jeg kan lide...

Celia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal først giftes til forår NÆSTE år og har "planlagt" det de sidste to år. ELSKER at planlægge. Så jeg mener bestemt ikke du er for tidligt på den. Har da også købt en del, når jeg lige falder over ting som jeg bare vil have til mit forstående bryllup. Jo bedre forberedt jo bedre kan man slappe af op til den store dag (hvis det nu skulle være muligt;) )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste og Jeg skal giftes næste år i august og jeg er allerede gået igang med planlægning, det jeg nu kan på nuværende tidspunkt i hvert fald... Nu er mit spørgsmål så, er jeg i alt for god tid? Det virker til at mange i min omgangskreds mener jeg er helt tosset fordi jeg kigger på kjoler og undersøger priser på forskellige ting + har booket kirke og festlokale... Måske de har ret, jeg hører gerne Jeres mening :17:

Hej kommende brud.

Nej overhovede ikke. Det er aldrig for tideligt, det skal jo være den perfekte dag, så hvorfor ikke være i rigtig god tid.

Jeg selv skal giftes d. 26. maj 2012 og jeg er også begynd at forberede og planlægge.

God fornøjelse.

Berit

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg har ikke engang en dato endnu og jeg planlægger allerede :17:
Jeg skal først giftes til forår NÆSTE år og har "planlagt" det de sidste to år. ELSKER at planlægge. Så jeg mener bestemt ikke du er for tidligt på den. Har da også købt en del, når jeg lige falder over ting som jeg bare vil have til mit forstående bryllup. Jo bedre forberedt jo bedre kan man slappe af op til den store dag (hvis det nu skulle være muligt;) )

Min H2B og jeg går efter september 2013 Og jeg er i gang. Ingen konkret dato endnu så intet er bestilt, men jeg køber også mindre ting når jeg falder over dem.

Planlægning er en god ting, men gem også lidt til senere så du ikke køre dig selv og ham helt i sænk....

Tror min H2B er træt af min planlægning en gang i mellem...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Min kæreste og Jeg skal giftes næste år i august og jeg er allerede gået igang med planlægning, det jeg nu kan på nuværende tidspunkt i hvert fald... Nu er mit spørgsmål så, er jeg i alt for god tid? Det virker til at mange i min omgangskreds mener jeg er helt tosset fordi jeg kigger på kjoler og undersøger priser på forskellige ting + har booket kirke og festlokale... Måske de har ret, jeg hører gerne Jeres mening :)

Hej!

Jeg vil bare lige sige at jeg skal giftes til maj næste år, og tænkte også først at jeg måske var for tidligt på den. Men det syntes jeg ikke længere. Der er enormt mange ting man skal holde styr på, og lige pludselig er tiden sikkert bare gået... Det er jo en af de største dage i éns liv, og den skal jo gerne sidde lige i skabet! :thumbsupsmileyanim:

For en måneds tid siden havde jeg et mareridt; Jeg drømte at jeg var vågnet op på min bryllupsdag, og tiden var gået alt for hurtigt. Jeg har ikke fået nået at købt kjole, betilt tid hos frisøren osv..! Det var bare så livagtigt. Og så var det heldigvis bare en drøm!

Jeg er også begyndt at kigge på kjole, men jeg venter med at købe den, fordi at jeg gerne vil tabe mig lidt inden den store dag :bearhug:

Lad folk tænke hvad de vil. Det er jeres bryllup, og i bestemmer hvornår i starter med at planlægge det! :loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer