mhahm85

Bryllupsdato

163 indlæg i dette emne

Vi valgte dagen ud fra at vi var helt enige om at det skulle være et sommerbryllup - sådan at man har mulighed for at gå uden for, ingen af os føler særlig meget for lange fester hvor man er lukket inde hele dagen - også skulle det passe ind i en større planlægning med rigtig meget hjemmelavet, en location knap 200 km væk (i Nordjylland hvor vi begge kommer fra) og 2 skoler der også gerne skal passes.

Så det var nødt til at være sådan at vi har god tid inden men også lidt tid efter til bare at nyde at være "ægtefolk" inden hverdagen bryder ud igen :biggrin: Derfor faldt valget på midt i august, og da den 20. er min svigerfars fødselsdag og vi gerne ville have datoen for os selv (har ikke lyst til hvert år at skulle stå med valget mellem at fejre bryllupsdag eller komme til svigerfars fødselsdag) blev det til den 13. :)

Det er så 4 dage før min fødselsdag, men det må jeg jo leve med :p

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt datoen efter den enen dag der var ledigt det sted vi gerne ville holde festen.

Havde jeg haft frit valg imellem nogle datoer havde jeg nok ikke valgt datoen den 13, lidt overtroisk er man vel altid lige med det nummer.

Men den dato var den eneste ledigt fordi der var kommet at afbud, eller har de flere års ventetid.

Så derfor skal vi giftes den 13 august. Om præsis 6 mdr i dag:-)

Knus Janni

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes d. 15. oktober som er vores årsdag. På dagen har vi været sammen i 7 år :biggrin:

Jeg har altid gerne ville giftes på vores årsdag og det passede så lige med en lørdag i år -heldigt!

Og så tænker jeg at der nok er en chance for at manden kan huske vores bryllupsdag -nu han har husket på dagen de sidste 6 år :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal giftes den 9. juli, og det er der faktisk flere grunde til:

Den personlige og bedste grund er at det ville have været min farfars 90 års fødselsdag. Jeg synes det er en dejlig måde, at have ham med på. :back2topic: Og min far var meget meget meget tæt på sin far, så det betyder rigtig meget for ham. Han er allerede ved at drømmeplanlægge vores ti års bryllupsdag, som en kombineret hyldest til min farfar og bryllupsfest for os :bearhug:

Den "overtroiske" grund var at jeg gerne ville slippe for kanel, og Brian havde lovet at jeg ville slippe. Og jeg bliver 25 d. 13. juli, så 9. juli var lissom "sidste udkald".

Og den praktiske grund, at vi skulle være sikre på, at jeg ikke skulle til bacheloreksamen dagen inden, og jeg kunne risikere at komme op helt frem til 1. juli. Ergo måtte datoen blive ugen efter :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er faktisk ikke nogen romantastisk begrundelse for valget af vores dato.

Vi valgte at vi vil giftes fordi min kæreste skulle til Afghanistan igen til august 2011, så det skulle være inden der selvfølgelig. Jeg ville gerne at vi lige nåede at være gift lige inden han tog afsted, så vi snakkede i første omgang om 4. juni. Men der holdes der Skive Festival, og på det tidspunkt var planen af holde den på en restaurant lige ved festivalpladsen - det ville ikke være det fedest. Skive er bare generelt ikke til at være i når der er beach party.

Så snakkede vi om weekenden efter, den 11. juni, men den gik vi også væk fra igen. Min storebror har fødselsdag den 10. juni og min storesøster den 12. juni, så sandsynligheden for at fejre fødselsdage på vores bryllupsdag ville være rimelig stor.

Så det blev den 18. juni. :bearhug: Datoen har ligget fast så længe nu, at jeg på ingen måde kan forestille mig en bedre dag. :)

Men jeg synes nu også det er rart at det ikke er nogens fødselsdag eller noget. Det er kun vores bryllupsdag - intet andet, og det er jeg vild med. :back2topic:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har nogle datoer jeg gerne ville ha, men de kommer bare ikke rigtig til at passe.

Vi vil giftes sommeren 2013, og sku jo gerne være en lørdag.

Ville gerne ha:

18. juni - mine forældres bryllupsdag, som altid har været vigtig da min mor er død

4. september - have været sammen i 5½ år.

2. oktober - min mors fødselsdag (men bliver for koldt/sent)

Så må jo vælge noget andet, så nu antager vi det bliver d. 10 august, men må vi jo lige se.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte 9. juli da det passer med at vores børn har sommerferie og vi så kan tage på en lille bryllupsrejse bagefter uden at det går ud over skolen. De "rigtige" bryllupsrejse gemmer vi til nytåret hvor vi tager afsted til varmen i 14 dage, denne gang også med børnene.

Vi skal også holde det hjemme i haven, så vi håber selvfølgelig på godt vejr.

Så vores dag er mest valgt af praktiske årsager. Men fremover er det jo en speciel dag :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte at vores bryllupsdag skulle være d. 8. oktober i år, fordi det er min afdøde morfars fødselsdag, og jeg var MEGET glad for min morfar, han betød rigtig meget for mig, og det er derfor også dejligt at HtB var med på at blive gift den dag, så det er en dag der har rigtig meget betydning for mig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa.

Vi skal giftes den 25 juni, fordi det er vores 9 års dag. ()()

Har i mange år sagt at skulle vi giftes skulle vi vente til 2011, for der faldt vores årsdag endelig på en lørdag, og det betyder rigtig meget for os, eller nok mest mig :heart:

Så var vi jp så også heldig at det var om sommere vi fandt sammen, for vil gerne have et sommerbryllup. :c166:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt vores bryllups dato, d. 31. maj, da det er min forlovedes :loveboard: (det skal jeg lige vende mig til at skrive) afdøde morfars fødselsdag. Min kæreste havde et meget tæt forhold til sin morfar, desværre nåede jeg kun at kende ham kort... Og 2014 var næste gange den dato var en lørdag og så er det det samme år som mine forældre har sølvbryllup, og den tanke kan jeg også godt lide og dagen efter har vi 7½års dag..

Redigeret af NoNameNoFace
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har været forlovet i nogle år efterhånden, og utallige gange snakket om at nu skulle det snart være.

Da jeg så var med min veninde ude og købe hendes brudekjole i feb. sidste år fik jeg nok.. Nu VILLE jeg have en dato.sm.gif

Så jeg gik hjem til Ole (htb) og fortalte ham, at jeg var ligeglad med om det var om 10 år eller i morgen, ville bare have en dato.

Vi satte os så ned og talte om hvad vi gerne ville. Da vi har årsdag d. 20/11 og blev forlovet d. 20/2 ville vi også gerne giftes d. 20

Derfor satte vi os og kiggede hvornår der var en lørdag d. 20, og det var der i nov10 og aug11

Vi snakkede lidt om, om vi skulle vælge november, da det ville være vores 7 års dag, men blev enige om, at det ville sætte en del begrænsninger at blive gift i en så kold måned.

Og ja så faldt valget på d. 20 august 2011 thumbsupsmileyanim.gif

Redigeret af Gilmore
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt d. 27 Aug, da vi den dag helt nøjagtigt har været sammen i 1½ år.

Vores historie er en laaang en, men for at gøre den kort, så gik vi i samme klasse i folkeskolen.

Min forlovede var hemmeligt forelsket i mig den gang, men jeg havde travlt med at kigge efter de "store" drenge.

Vi mødtes til 19 år Jubilæum fest Feb. 2010, og ja det sagde bare pladask, og vi har været sammen lige siden.

Og gud hvor jeg dog glæder mig...

Knus JJ

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min forlovede og jeg har valgt datoen: 14. april 2012.

Grunden til det blev denne dato, er fordi at vi begyndte at være kærester d. 14, dog i december.

Og jeg synes april er en meget smuk måned, både i navn, men også i vejret osv :)

og min kæreste har fødselsdag d. 10. april.

Knus herfra!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt 31. marts 2012 fordi at vi ikke helt kunne blive enige om en dato...

Min kæreste friede til mig her den 3. april og vi ville så have bryllup så tæt på den dato som muligt næste år. Det viste sig så at være påske lørdag der kom tættest på denne dato, men den kirke vi vil vies i holder ikke bryllupper den lørdag grundet jesus kommer i jorden lang fredag og først genopstår søndag derfor mener de ikke lørdag er en fest dag...tsk... :/

Jeg ville så gerne holde det allerede nu til september, men der har vi allerede et par planer som gør at datoen ikke kunne passes ind, plus min kæreste synes der skal være noget tid til at planlægge og glæde sig i.

Derfor har vi valgt lørdagen før påske næste år som så er 31. marts... :) Vi har heller ikke nogle fødselsdage eller andre ting i den måned som kan komme i vejen for vores kommende vigtige dato :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi vidste vi ville giftes i august, og jeg var mest tilbøjelig til at tage den 13. som i år falder på en lørdag, da vi blev kærester den 13. juli (som endda var en fredag.. Uuuuh... :wink: ), men Tims søster har fødselsdag den 14., så det ville han helst ikke, og desuden er det min kusines bryllupsdag, og vil et eller andet sted gerne have den for mig selv. :blush: Så vi tjekkede simpelthen hvornår chancen var allerbedst for godt vejr, og det var den 6. august. Så ikke rigtig noget romantisk i det! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at holde vores bryllup d. 16/7, da det er årsdagen for vores vielse...

Dvs. vi er gift allerede, men har ikke fejret det på nogen måde.

Grunden til at vi blev viet var, at min mor var meget syg sidste år. Hun fik kræft i marts og 4 dage før hun døde udtrykte hun, at hun ville vies af en præst (de var gift på rådhuset) og dernæst udtrykte hun, at hun også ville have, at min daværende kærste gennem 7 år og far til mit barn blev gift ved samme lejlighed. Og min kæreste var heldigvis/selvfølgelig helt med på den.

Vi fik så en præst min mor kendte til at vie os på hospitalet v. hendes seng. Der var enkelte familiemedlemmer til stede og det gik fint omend lidt specielt og også sørgeligt. Min mor døde dagen efter og i lang tid havde jeg slet ikke lyst til at fejre det.

Men omkring jul kom det til mig og jeg ved, hun ville have elsket det bryllup, vi nu planlægger. Datoen falder på en lørdag, så det kunne ikke blive på andre dage, synes vi. Desuden vil vi holde det i min fars sommerhus have og der er juli nok det bedste bud på en skøn sommerdag.

D. 1. april i år fik vi min ring (kun mig der skal have) med indgravering 16/7-2010 og DER gik han så på knæ og spurgte om jeg ville gifte mig med ham....

Ja, vi gør tingene lidt omvendt hos os...:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt vores dato lidt tilfældigt :biggrin:

Vi vil gerne giftes i løbet af sommeren og jeg vil helst giftes på en lige dato. Og vi har bevidst valgt ikke at ramme nogen fødselsdage eller lign., og da vores årsdag ligger i februar kunne det heller ikke blive i den måned (sjældent at der er sommervejr i februar :wink: )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes 9.6.2012 - den dag har vi været kærester i 6,5 år :loveboard: Og så har vi altid sagt, at vi ville giftes inden vi blev 25 år, så vi slap for kanel, og det gør min kæreste d. 19. juni 2012 :denmarkflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi besluttede vi ville være traditionelle og gifte os et år efter frieriet, som var den 05. september, men så synes vi alligevel vi ville vente endnu et år så vi kunne nå at komme ud og rejse inden. Der faldt den 05 altså ikke på en lørdag, så vi valgte den 08.09.2012. Som tilfældigvis også er den dag Roberts elskede bedstemor døde.

Det kan lyde lidt morbidt at vælge sådan en dag. Men han elskede hende virkelig, og han har det godt med at den dag hun forlod verden begynder vi noget nyt. Sådan livets cyklus agtigt, og det kunne jeg ikke stå for. :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer