Sommersøster

Ris - hvem sørger for det?

23 indlæg i dette emne

Jeg er i tvivl om hvem der bør sørge for, at der er små risposer/-bundter til gæsterne i kirken. De par bryllupper jeg har været til har der været et par kurve el. lign med små bundter med ris.

Er det brudeparret, der har sørget for det (eventuelt via hjælpere) eller er det noget gæsterne selv sørger for?

Og jeg tænke,r at man godt kan tillade sig at have dem i små fine organzaposer og ikke nødvendigvis sidde og pusle med de små hjemmebundne bylter?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i tvivl om hvem der bør sørge for, at der er små risposer/-bundter til gæsterne i kirken. De par bryllupper jeg har været til har der været et par kurve el. lign med små bundter med ris.

Er det brudeparret, der har sørget for det (eventuelt via hjælpere) eller er det noget gæsterne selv sørger for?

Og jeg tænke,r at man godt kan tillade sig at have dem i små fine organzaposer og ikke nødvendigvis sidde og pusle med de små hjemmebundne bylter?

De brylluper jeg har været med til i sin tid var det gæsterne selv der havde ris med, men der er flere kirker hvor man ikke må kaste ris pga. fuglende, jeg ved at ved den kirke vi skal giftes i, må der ikke kastes ris, så vi har købt sæbebobler til gæsterne,

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har hørt flere steder, at det er ens mor og svigermor der står for det. Hos os ståt min mor og svigermor for det. Kan være jeg også bestiller nogle sæbebobler. Har dog været til et bryllup. Hvor gæsterne skulle have det med. Men tag en snak med din mor eller svigermor, og hør om de har nogle overvejelser for det :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min verden er det helt og aldeles gæsternes ansvar - det er jo dem der skal kaste med dem. :bearhug:

Jeg forstår ikke hvorfor nogle brudepar sørger for ris, i min verden svarer det til at man selv køber kanelen til sin 25-års fødselsdag!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været på nettet og rode lidt ang. det her med ris og fugle.

Den gængse opfattelse er at man ikke må kaste med ris til at bryllup, fordi fuglene kan dø af det. Men men men, det er en myte (har I set nogle eksploderede fugle fornyligt :) ?). Fuglene skulle efter sigende sagtens kunne tåle ris og andre ting, der svulmer op i væske. Jeg fandt også et sted, hvor der er en der kommer med en forklaring på, hvorfor nogle kirker ikke vil have at man kaste med ris, det er fordi at det er præsten og andet kirkeligt personale, der skal ud og svinge kosten bagefter :hug::) (hvorvidt det er sandt eller falsk, det kan man jo spørge sin egen præst om :back2topic: )

Vi skal helt sikkert have ris til vores bryllup (hvad enten vi sørger for det eller gæsterne selv ordner det), det betyder jo at gæsterne ønsker at vi bliver frugtbare :bearhug:

Vi har også snakket om at have blomsterblade (rosen-?), så kan gæsterne selv vælge, hvad de synes er bedst :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke spurgt præsten endnu, om hvorvidt der må kastes med ris eller ej, men hvis gæsterne må det, ja så er det min mor, der har fået den opgave med at lave risposer og stille i en kurv i våbenhuset.

De bryllupper jeg har været til, har det været meget forskelligt, de fleste havde fået familien til at sørge for risposer :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Både min mor og svigermor var hurtige at sige de nok skulle ordne risposer da det jo var deres tjans....??? Så det er dem der laver dem. Havde de ikke meldt ind var der ikke blevet lavet fra min side...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes rosenblade er vildt romantisk - og det vil jeg også klart foretrække - men det er jo så noget der skal laves ala aftenen inden, så bladene ikke bliver tørre?

Og så er det vel også en stor omkostning - i forhold til ris og fuglefrø.

Omvendt er det hjemme i min have, og jeg gider ikke have alle de fuglefrø liggende, for skidtet spirer jo :bearhug:

Jeg vil umiddelbart nok tage tjansen til mig og bare sørge for at der står nogle klar i små tyl-poser..

Mht små organza poser, så synes jeg klart det er nemmere at klippe små firkanter af tyl ud - stoppe dem i et æggebæger eller tilsvarende - og så hælde fyldet i - så holder de sig selv mens man har frie hænder til at binde en sløjfe :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mor blev naermest helt elektrisk og udbroed straks af sig selv, at saa ville hun gerne lave risposer :bearhug:

Saa det faar hende og min soester vist lov til at klare. De kommer jo langvejs fra, saa de kan faa tyl, ris, kurv, baand og en saks og saa maa de selv rode med det - vi har inviteret 156 og lur mig om nogle fra landsbyen ikke sniger sig ind ogsaa :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke det mest kreative menneske, men lige det med risposer vil jeg gerne lave så de står klar og pynter i kirken :bearhug:

Jeg har en aftale med et par veninder, rødvin, tyl og ris når vi kommer tættere på brylluppet. Glæder mig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
I min verden er det helt og aldeles gæsternes ansvar - det er jo dem der skal kaste med dem. :cheerleader3:

Jeg forstår ikke hvorfor nogle brudepar sørger for ris, i min verden svarer det til at man selv køber kanelen til sin 25-års fødselsdag!

enig!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
I min verden er det helt og aldeles gæsternes ansvar - det er jo dem der skal kaste med dem. :)

Jeg forstår ikke hvorfor nogle brudepar sørger for ris, i min verden svarer det til at man selv køber kanelen til sin 25-års fødselsdag!

enig!

Kanon (Kanel?!?!) sammenligning - point taken! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med de få bryllupper jeg har været til taget i betragtning, ville det aldrig falde mig ind selv at tage ris med som gæst. Tror jeg får min mor eller brudepige til at stå for det. Ellers risikerer vi bare, at det bliver en meget meget beskeden ris-regn :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
I min verden er det helt og aldeles gæsternes ansvar - det er jo dem der skal kaste med dem. :cheerleader3:

Jeg forstår ikke hvorfor nogle brudepar sørger for ris, i min verden svarer det til at man selv køber kanelen til sin 25-års fødselsdag!

enig!

Kanon (Kanel?!?!) sammenligning - point taken! :cheerleader3:

Ihhh.. Du nåede lige at få mig til at tro jeg havde skrevet kanon i stedet for kanel! :) Haha.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den med fuglene, det er vist lidt forskelligt hvad der bliver sagt. Jeg tror ikke på den med præsten der ikke gider at feje (eller jo, det kan da godt være at han/hun ikke gider det :cheerleader3: men tror ikke på at det er det der har startet myten.)

Der findes både dyrlæger, ornitologer og biologer der udtaler noget forskelligt...

Anyway, så ville jeg bare lige vise jer det her alternativ. Var til et bryllup hvor de blev brugt, og det fungerede præcis som ris (altså det lignede på billeder osv)

Hjerteris

post-44172-1297979346.jpg

http://www.romanceshop.dk/index.aspx?type=...s&menuIdx=3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lidt splittet.

Men vil gerne være sikker på at der er ris, og gerne i søde poser.

Så overvejer at lave små risposer(dog uden ris) og sende med indbydelsen, og så opfordre man ligesom folk til at tage ris med, samt de kommer i den type pose jeg gerne vil ha.

Men mener egentlig at det bare er gæsternes opgave at sørge for.

Redigeret af tiggi
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer