Den høje brud

Os der venter på kjole fra østen 2011

752 indlæg i dette emne

Vil også lige dele min erfaring med kinakjole-køb med jer. Kjolen blev bestilt i midt februar (efter lange, lange overvejelser). Jeg tænkte til sidst, at hvis det slog fuldstændig fejl, var det hverken økonomisk katastrofe eller helt uoverskueligt at nå ud efter en "dansk" kjole. Jeg bestilte ved en forhandler på eBay.

Jeg har lige modtaget den i den her uge og jeg er rigtig godt tilfreds. Tror det er en blanding af, at jeg har været heldig med resultatet, men heller ikke skruet mine forventninger helt i vejret. Som forventet skal den en tur forbi skrædder og syes helt til. Jeg har heldigvis ikke de ridebukselår, som de har givet kjolen :thumbsupsmileyanim: Og så jeg pillet de afskyelige bling-pailetter/perler af, som de gavmildt havde strøet på overdelen. Alt i alt er jeg tilfreds med de 800kr, jeg har givet. Var oveni købet heldig, at den gik udenom tolden

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg også bestilt brudekjole fra Kina... Ihhh hvor er det spændende, kan næsten ikke vente med at se den i virkeligheden :)

post-51033-0-02084600-1330464904.jpg

Hvor sjovt. Lige den kjole var med i "finalen", da jeg skulle bestille kjole for 1 måned siden. Jeg endte dog med at tage en anden. Vil virkelig gerne vide, hvordan dit resultat blev.

ja jeg vil også gerne vide hvordan resultatet er blevet... Fedex var for at aflevere pakken igår, mens jeg var på arbejde :shooter:

Så nu kommer de igen på mandag, hvor H2B har fået strenge ordrer på at være hjemme HELE dagen!! Ihhh tanken om at min kjole har været liiige uden for min dør er bare uudholdelig, synes jeg... Men glæder mig helt vildt til på mandag - og må indrømme jeg er en anelse nervøs, tænk nu hvis det er noget skrammel...

Men under alle omstændigheder skal jeg nok tage billeder og lægge dem herind så I kan se resultatet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil også lige dele min erfaring med kinakjole-køb med jer. Kjolen blev bestilt i midt februar (efter lange, lange overvejelser). Jeg tænkte til sidst, at hvis det slog fuldstændig fejl, var det hverken økonomisk katastrofe eller helt uoverskueligt at nå ud efter en "dansk" kjole. Jeg bestilte ved en forhandler på eBay.

Jeg har lige modtaget den i den her uge og jeg er rigtig godt tilfreds. Tror det er en blanding af, at jeg har været heldig med resultatet, men heller ikke skruet mine forventninger helt i vejret. Som forventet skal den en tur forbi skrædder og syes helt til. Jeg har heldigvis ikke de ridebukselår, som de har givet kjolen :thumbsupsmileyanim: Og så jeg pillet de afskyelige bling-pailetter/perler af, som de gavmildt havde strøet på overdelen. Alt i alt er jeg tilfreds med de 800kr, jeg har givet. Var oveni købet heldig, at den gik udenom tolden

Tillykke med det vellykkede kjolekøb:)

Må man se billeder?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at kontakte Jytte hos desto i Hadsund, hun er super flink

Hej alle.

Går lidt og overvejer om jeg skal springe ud i en kjole fra Kina.... Men ved ikke om jeg kommer til at fortryde at jeg ikke får prøvet at få tilrettet en kjole helt til mig/på mig.. I ved sådan lidt kræs kræs/ perfektion .... men der er jo klart økonomiske fordele ved Kina.

Kan I fortælle hvilke firmaer I har benyttet (især jer der har fået kjoler og er tilfredse :thumbsupsmileyanim:)

- og hvis der er nogen for Nordjylland omkring Aalborg/Hadsund, om I kender en god skrædder der evt. kan rette til.

På forhånd tak

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg venter også i spænding på en kjole fra østen. De er gået igang og har lovet mig den skulle være færdig om 5uger, jeg startede med en basis model til 871kr. men valgte at få den lavet efter mine mål og med et slæb på 3meter så den endte med at koste mig 1140kr, da jeg snakkede med skat sagde de at jeg først skulle betale noget ekstra hvis jeg kom over 1225kr så jeg er godt tilfreds.... Men engang midt eller sidst i maj skulle den skønne kjole gerne komme til mig..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære alle kommende brude... ADVARSEL!!!!

Køb IKKE brudekjole fra tidebuy.

Jeg gav ca. 1700 dkr for min, og forventede faktisk et godt resultat eftersom det ikke er en helt billig kinakjole.

Det værste ved min kjole er, at de har syet hele forstykket på selve underdelen skævt og alt alt for kort. På det korteste sted er den 5 cm for kort

og på det længste sted er den 19 cm for kort. Derudover har de formået at skrue stoffet, så den er umulig at rette ud, da den er syet sammen med foret indenunder.

Jeg har fået syet den efter mine egne mål, og det har de til gengæld klaret rigtig flot, på nær lige længden altså.

Jeg bad dem også om at lave snøreryg i stedet for lynlås, så den er nemmere at tilpasse, dette har de også gjort ganske fint. Dog er selve snoren til at snøre

ryggen med ikke hæftet i enderne, så den trævler, og inde i snoren er der løse røde tråde (hvor de så end kommer fra??)

Underskørtet som jeg har bestilt er vel en ca. xxs, selvom jeg bad om at de lavede et i min str. Jeg ligger på en ca. 44, og har desværre stadig graviditetskrop/mave, eftersom jeg fødte for ca. 5 mdr siden.

Så oven i det hele vil jeg bare råde alle herinde til at være rigtig godt klar over hvilket snit der klæder jeres kroppe uanset om I er slanke eller buttede som jeg,

før I vælger at bestille over nettet. For jeg må bestemt indrømme at jeg nok var lidt for optimistisk, alene pga. at man kunne bestille efter sine egne mål.

Sidenhen har jeg dog været inde i Lilly og prøvet THE DRESS!!! Den er som skabt til mig og føler mig som en prinsesse i den. meeeen.... den koster så også lige 6500 kr og selve underskørtet 1500 kr. Så det er jo en helt anden pris. Så ved ærlig talt ikke helt hvad jeg skal nu.... Øv øv øv altså....

Har også søgt på dba, men kan ikke lige finde drømmekjolen derinde, selvom der naturligvis er mange smukke og billige derinde også.

SUK!!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kære alle kommende brude... ADVARSEL!!!!

Køb IKKE brudekjole fra tidebuy.

Jeg gav ca. 1700 dkr for min, og forventede faktisk et godt resultat eftersom det ikke er en helt billig kinakjole.

Det værste ved min kjole er, at de har syet hele forstykket på selve underdelen skævt og alt alt for kort. På det korteste sted er den 5 cm for kort

og på det længste sted er den 19 cm for kort. Derudover har de formået at skrue stoffet, så den er umulig at rette ud, da den er syet sammen med foret indenunder.

Jeg har fået syet den efter mine egne mål, og det har de til gengæld klaret rigtig flot, på nær lige længden altså.

Jeg bad dem også om at lave snøreryg i stedet for lynlås, så den er nemmere at tilpasse, dette har de også gjort ganske fint. Dog er selve snoren til at snøre

ryggen med ikke hæftet i enderne, så den trævler, og inde i snoren er der løse røde tråde (hvor de så end kommer fra??)

Underskørtet som jeg har bestilt er vel en ca. xxs, selvom jeg bad om at de lavede et i min str. Jeg ligger på en ca. 44, og har desværre stadig graviditetskrop/mave, eftersom jeg fødte for ca. 5 mdr siden.

Så oven i det hele vil jeg bare råde alle herinde til at være rigtig godt klar over hvilket snit der klæder jeres kroppe uanset om I er slanke eller buttede som jeg,

før I vælger at bestille over nettet. For jeg må bestemt indrømme at jeg nok var lidt for optimistisk, alene pga. at man kunne bestille efter sine egne mål.

Sidenhen har jeg dog været inde i Lilly og prøvet THE DRESS!!! Den er som skabt til mig og føler mig som en prinsesse i den. meeeen.... den koster så også lige 6500 kr og selve underskørtet 1500 kr. Så det er jo en helt anden pris. Så ved ærlig talt ikke helt hvad jeg skal nu.... Øv øv øv altså....

Har også søgt på dba, men kan ikke lige finde drømmekjolen derinde, selvom der naturligvis er mange smukke og billige derinde også.

SUK!!!!

Øv altså :(

Men jeg er super glad for dit indlæg, da jeg faktisk overvejer at bestille derfra..

Men øv du har måtte smide 1700 ud af vinduet. Men jeg er afklaret med at det er det der kan ske jo :td:

Håber du får købt THE DRESS :balloon:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uhhhh kommer der nogle billeder snart??

sophia: kommer der ikke snart planlægningstråd fra dig? eller bare info om hvordan det går med dit vintage bryllup datosøster? ;)

Åhh ja, jeg fik da vidst slet ikke svaret dig. Vi er kommer lidt væk fra det rene vintage look, da min H2B syntes det bliver for fimset :angry:

Men jeg har kig på en masse fine ting på etsy... Og der ryger nok noget med derfra. Og så er det noget med en masse lys og lækkert pynt.

Hvordan med jer? Hvad har i fundet på af spændende ting?

Kh. S

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fortrød, da jeg ikke kan sætte billeder ind til mit indlæg.

Er så spændt på at høre hvor du har bestilt fra da jeg har set at du virkelig har lavet en del research. **Udelukket pga. ulovlige forretningsmetoder - firmaet må ikke omtales på bryllupsklar.dk** måske??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bobo: er jeg bestemt glad for at høre.... jeg har måske bare været uheldig så... Men jeg blev ihvertfald ked af det, da jeg så at der var så store fejl ved min kjole

og i øvrigt synes jeg ikke de havde gjort nok ud af, at få den til at se ligeså "fyldig" ud i det yderste tyllag, som på den viste kjole.... De havde kun lavet et enkelt lag tyl,

og havde slet ikke lavet flotte draperinger, som på den originale. De havde ganske enkelt sparet extremt meget på materialerne. Virkelig ærgeligt. :td:

Men jeg har sendt dem en mail, og foreslået dem at de laver en helt anden kjole til mig uden beregning, så mine 1700 kr ikke er spildt. For synes trods alt

at 1700 kr er meget for en kinakjole, og havde bestemt regnet med at få en der var totalt i orden. Så er spændt på at høre hvad de siger til mit forslag :wink:

Så er håbløst optimist som jeg plejer at være :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tænkte på om du havde lyst til at sætte et billede ind af hvordan den så ud på hjemmesiden også af den du fik ?

Man skal også være optimist,, Er jeg også selv :-)

Håber de vil hjælpe dig :-)

Men er godt nok ked af at de ikke har fået lavet din kjole pæn.. Øv øv

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fortrød, da jeg ikke kan sætte billeder ind til mit indlæg.

Er så spændt på at høre hvor du har bestilt fra da jeg har set at du virkelig har lavet en del research. **Udelukket pga. ulovlige forretningsmetoder - firmaet må ikke omtales på bryllupsklar.dk** måske??

Jeg beklager det store billede. Jeg har- flere gange- forsøgt at skalere det, men nu gider jeg ikke rode med det mere. Jeg kan pille posten ned, når Sophia og den anden som har spurgt, har læst og set billeder.

Jeg tror, at jeg vil vente med at fortælle om min kjole til, den er kommet hjem. Men jeg vil gerne fortælle om, hvad jeg har gjort.

1. Jeg tjekkede hele tiden nettet. "Has anyone brought a dress from XXX?" primært fordi de engelske sites har så mange andre, der har erfaringer.

2. Jeg kiggede næsten altid på real samples, dem som har lavet min kjole, har en site med real samples, hvor jeg tjekkede de ting, som var relevante for min kjole. Hvordan var deres blonder? Andre sites var gode til rosen-påsyning(men det var ikke relevant for min kjole)

3. Jeg lavede simpelhen et overblik over de ting jeg synes var vigtige for mig.

a. Can you made the dress from satin(her - var det vigtigt for mig at det var silke satin) Do you use YYK zippers ( ikke fordi jeg ved en sk.. om lynslåse, jeg havde bare læst på en anden site at det var et anerkendt lynlåse - firma) Do you use swarski(ikke stavet rigtigt) crystals? Længere tilbage i tråden kan du "se" at de ofte siger ja uden entlig at vide det. Så jeg tror nok, at jeg skrev What sort of crystal do you use? osv osv.

Jeg spurgte om alt det, som andre sites fortalte, at det var høj kvalitet for deres kjoler. Der er en Justin Alexander kjole, som har været fremme et par gange, hvor tyl og antal af tyl - lag betyder en hel del for kjolen. Så jeg kunne også spørge ind til antallet af tyl - lag. Trods det at min kjole ikke er en tyl - kjole. Jeg ville bare gerne have den kjole også, er dog blevet vetoet af min kæreste. :tunge: Han synes en kjole må være nok ????? LOL

Jeg havde også prøvet kjoler i en dansk forretning, hvilket I kan se i en tidligere post. Der fortalte de selv, at deres kjoler kom fra Kina og jeg tror, at det + denne tråd overbevidste mig om at købe min kjole i udlandet.

Jeg er såååå spændt på at min kjole kommer hjem. Den er sendt i går via DLH. De billeder jeg har fået .....JUBIIIIIIIII... er lige som jeg ville have tingene. Jeg fik desuden billeder inden de syede blonden på, så jeg kunne komme med rettelser.

Hvis den kjole - jeg får - passer mine mål og kjolen lever op til de billeder, som jeg har fået - vil jeg være lykkens pamfililus(heller ikke rigtig stavet)

inspirations blonde og bælte

post-56740-0-30214100-1333435208.jpg

Redigeret af nissensmor
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da fast hvor ser den smuk ud. jeg håber inderligt den er helt fantastisk når den kommer frem.

Jeg tror også det er vigtigt at tegne og fortælle så de ikke har en chance for at være i tvivl.

Ved du om det er pænest at få en pettitcoat der er build in eller seperate?

Tusind tak for dit indlæg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

godt så.... nu så jeg hvordan.... hi hi.... øjeblik, så kommer der billeder af min kjole... Som I kan se er der pænt forskel på de to kjoler. Læg mærke til hvor skævt de har syet den forneden, og at der slet ikke er brugt nok stof til alle læggene foran...

post-57571-0-57494500-1333447785.jpg

post-57571-0-64310500-1333447848.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

godt så.... nu så jeg hvordan.... hi hi.... øjeblik, så kommer der billeder af min kjole... Som I kan se er der pænt forskel på de to kjoler. Læg mærke til hvor skævt de har syet den forneden, og at der slet ikke er brugt nok stof til alle læggene foran...

Åhhh gud ja, den ligner da slet ikke.

Jeg frygter helt at bestille min nu!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så piger så er det min tur til at bestille en kjole fra Kina.

Er super spændt på hvad det hele ender med. Jeg har været ude og prøve en del, så har en god idé om hvad der klæder min krop.

Jeg har brugt meget tid på at surfe lidt rundt på de forskellige Kina sider, og vil sige der er mange sider der både har fået gode og dårlige anbefalinger. Så i den sidste ende tror jeg også at held spiller ind. Da de forskellige firmaer har både dygtige og knap så dygtige syersker.

Jeg har endelig fået sluset mig ned til to kjoler jeg vil forsøge mig med, og venter nu på svar fra firmaet om de ændringer jeg ønsker kan lade sig gøre. Desuden har jeg bedt om billede eksempel af det stof de vil bruge til de to kjoler jeg bestiller. Derefter vurdere jeg om jeg vil vælge andet stof eller sige OK til det de forslår.

Jeg har vedhæftet de to kjoler. På kjole 2 ønsker jeg at vidden starter længere oppe end på billedet. Det er det jeg prøver at illustrerer :biggrin:

post-54311-0-73462600-1333455216.jpg

Denne kjole ønsker jeg ikke at ændre på, men vil gerne vælge en blonde der er mere mat og ikke så skindende at kigge på.

post-54311-0-78988700-1333455227.jpg

post-54311-0-96291200-1333455240.jpg

post-54311-0-53239900-1333455250.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

Annonce ♥


Annoncer