Citronmåne

Københavner Bryllup 03Sep2011

160 posts in this topic

Annonce ♥

Årh hvor ER I søde - tak for alle jeres dejlige kommentarer (sidder på arbejdet og bliver lige lidt rørt :blush: ).

Hvorfor har jeg ikke selv tænkt på at det er ok med guld og sølv sammen - SELVFØLGELIG! Vielses ringen bliver helt sikkert også guld, når den engang bliver bestemt...men det er lidt svært at komme i gang med, synes det er den største beslutning, jeg skal jo se på den hver eneste dag :heart:

Jeg glæder mig helt vildt til brylluppet i dag, ved ikke hvorfor i dag er anderledes end alle de andre dage.

Rigtig god weekend til alle jer.

Krammer fra

Camilla Citronmåne.

0

Årh hvor ER I søde - tak for alle jeres dejlige kommentarer (sidder på arbejdet og bliver lige lidt rørt :blush: ).

Hvorfor har jeg ikke selv tænkt på at det er ok med guld og sølv sammen - SELVFØLGELIG! Vielses ringen bliver helt sikkert også guld, når den engang bliver bestemt...men det er lidt svært at komme i gang med, synes det er den største beslutning, jeg skal jo se på den hver eneste dag :heart:

Jeg glæder mig helt vildt til brylluppet i dag, ved ikke hvorfor i dag er anderledes end alle de andre dage.

Rigtig god weekend til alle jer.

Krammer fra

Camilla Citronmåne.

Ha ha, saadan nogle dage har jeg ogsaa - saadan helt glad og vild i varmen :cheerleader3:

Rigtig god weekend

Endnu en Camilla :)

0

Annonce ♥

Jeg har brug for lidt hjælp - i går ringede hende der skal lægge make up og sætte hår på mig til brylluppet. Planen var oprindeligt at hun skulle komme kl 10.00 - 12.00, men hun er så sidenhen blvet kontaktet af en anden brud (fra Nakskov), som gerne vil bruge hende da hendes to søstre er blevet stylet af netop hende til deres bryllup. Nå - 'problemet' er så at min stylist foreslår at hun skal komme 9-11 istedet, for så kan hun også nå den anden brud.

Vi skal giftes kl. 13.00 i kirken, så hvis jeg siger ok til 9-11 har jeg to timer til at komme i kjolen, hvor jeg egentlig havde regnet med at 1 time var rigeligt. vi bor 5 min gang fra kirken, så jeg skal ikke bruge så meget tid på at komme frem.

Hvad ville i gøre? Ville I sige: 'Nix, jeg havde dig først, og det passer mig bedst at det er 10-12'? Eller ville i sige 'Ja, selvfølgelig, ingen problemer i det - jeg sover jo alligevel ikke til kl. 9.00 den dag, og jeg skal nok få tiden til at gå selvom hår + make up er lavet'?

Egentlig hælder jeg mest til den sidste - men så er jeg alligevel lidt bange for at jeg fortryder at jeg skal gå rundt i to timer med fuld makeup og hår der sidder, og at jeg altid er så medgørlig, og måske tænker lidt for meget på den anden brud (som jeg jo ikke kender) :unsure:

Andet spørgsmål: Jeg kan se mange af jer skal have en lille taske til dagen, hvilket jeg synes er en fantastisk ide!!! Jeg tænker bare: har i den med når I går op af kirkegulvet, for der har man jo sin far (eller måske en anden) under armen og en brudebuket...så hvor skal man have tasken?

De bedste hilsner Camilla :thanks:

0

Uhh, den er svaer... jeg ville jo bare have det samme dillemma som dig og kan derfor ikke give dig de helt store raad. Har du preovet at kaste to sammekroellede sedler og vaelge en og maerke efter, hvad ud synes om at skulle handle efter det svar? :griner:-

Jeg giver tasken til en veninde, som maa passe den, indtil vi har faaet taget billeder, tror jeg :)

0

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå dig - nogle gange kan man blive VIRKELIG træt af at bøje sig. Jeg tror nu, at jeg ville vælge at hjælpe andre. Mest fordi at jeg godt kan sætte mig ind i, hvor glad jeg selv ville blive, hvis der var en anden brud, der gjorde det for mig. Især hvis hun ikke kendte mig :) Selvfølgelig ville 1 time være nok, men når man læser beretninger herinde beskriver alle det som om, at tiden bare flyver afsted inden kirken. Så mere tid tror jeg ikke nødvendigvis er dårligt. Det havde været noget helt andet, hvis du fik mindre tid - så havde der ikke været noget at rafle om. Men jeg ville nok vælge at være hjælpsom :)

MEN: hvis du virkelig virkelig virkelig ikke har lyst til at rykke din tid, er du jo altså i din gode ret til at lade være.

0

Jeg sagtens forstå dit dillemma, det er rigtig øv.

Men omvendt så er det vel ikke så dårligt med lidt ekstra tid til at få kjolen på og gøre sig klar i, tror hurtig en time kan gå hurtig.

Jeg ville klart hjælpe. :thumbsupsmileyanim:

Min dag er faktisk planlagt sån at jeg skal til frisør kl 9 til 11 og have lagt make up fra kl. 11 til 12 og så hjem og have kjole på, vi skal vies i vores egen have så jeg har ikke en gang 2 min gang, da jeg lavede den plan syntes jeg at jeg havde rigeligt tid men nu hvor vi nærmer os tror jeg sagtens at jeg kunne bruge en ekstra time :rolleyes:

0

Tak for jeres søde besvarelser - jeg har valgt at være den søde, og give den anden brud hendes 'drømme-stylist' i bryllupsgave (jeg betaler dog ikke, SÅ sød er jeg altså heller ikke :wink: ). Det føles helt rigtigt indeni efter jeg har ringet og sagt ok - så jeg føler mig som den søde brud i dag :c166:

I går var vi til 'Bryllupsmesse' i Stefans Kirken på Nørrebro hvor vi skal vies - det var en super oplevelse! For det første ææææælsker jeg den kirke - jeg er tosset med, at det er en kirke der følger bare lidt med tiden, og så tør de tage stilling til det der sker omkring dem. To fantastiske præster, som jeg glæder mig til at blive viet af (dog kun den ene...) Det startede med fælles frokost, og derefter gik vi over i kirken hvor vielsesritualerne blev gennemgået, og et af de kommende brudepar blev 'viet', salmer og indgangs-/udgangsmusik blev gennemgået. Dagen sluttede af med at en parterapeut/psykolog snakkede om parforhold og ægteskab.

Det bedste ved dagen var, at vi fik et pusterum til at tænke bryllup. Nogle gange synes jeg det kan være svært at få presset bryllupsforberedelser ind i en travl hverdag med fuldtidsjob, barn og ja...hverdag. Så det ender ofte med at det er mig der f.eks siger.: 'Ej, nu skal vi altså have bestilt de invitationer!' ...og alligevel sker der ikke rigtig noget, da jeg er af den opfattelse at det ikke bliver rigtig godt hvis vi begge to er for trætte.

Jeg har gået og fået en ide efter bryllupsmessen i går... Jeg har en gammel ven (eller, jeg tænker på ham som en ven - men vi har ikke set hinanden i flere år, ikke af nogen grund - det løb bare ligesom ud) Nå, men han spiller violin - sådan at han lever af det. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at han kom og spillede et nummer som en overraskelse i kirken -det skal kun være mig (og præsten selvfølgelig) der ved det. Jeg har faktisk skrevet til ham og spurgt, og han vil gerne. Sagen er bare, at det ikke er fordi der er et bestemt nummer jeg gerne vil have han spiller - jeg har bare altid ønsket at han skulle spille til mit bryllup, og det er jo så ligesom nu... Er det for 'tacky' og mærkeligt?

Æj hvorfor bliver jeg så meget i tvivl om alt muligt mht det her bryllup hele tiden?

Kærlige hilsner

Camilla

:cowsleep:

0

I går var vi til 'Bryllupsmesse' i Stefans Kirken på Nørrebro hvor vi skal vies - det var en super oplevelse! For det første ææææælsker jeg den kirke - jeg er tosset med, at det er en kirke der følger bare lidt med tiden, og så tør de tage stilling til det der sker omkring dem. To fantastiske præster, som jeg glæder mig til at blive viet af (dog kun den ene...) Det startede med fælles frokost, og derefter gik vi over i kirken hvor vielsesritualerne blev gennemgået, og et af de kommende brudepar blev 'viet', salmer og indgangs-/udgangsmusik blev gennemgået. Dagen sluttede af med at en parterapeut/psykolog snakkede om parforhold og ægteskab.

Velkommen til :balloons: og hvor er det cool at I skal vies i Stefanskirken. Jeg bor selv på Nørrebro, og vi havde faktisk talt om at det kunne være lidt fedt at blive gift lige her hvor vi bor, midt i byen og midt på Nørrebro som vi elsker. Og det at Stefanskirken er en ret utraditionel kirke synes jeg er super fedt! At det så endte med at blive totalt landsby bryllup i Jelling Kirke hvor jeg kommer fra, har så noget at gøre med at det også betyder meget for os begge to at være nær vores rødder, at det er tæt på familien, og at det er et utroligt smukt sted - sådan kan man jo have et standpunkt til man tager et nyt :biggrin:

Men jeg glæder mig til at følge jeres forberedelser på sidelinien :-)

0

Annonce ♥

anne_stokholm - jeg er også virkelig glad for at vi skal giftes i Stefanskirken, det føles helt rigtigt for os, og det er jo det det drejer sig om - at gøre det der er rigtigt for én selv :thumbsupsmileyanim:

Vi har fået lidt flere ting på plads her den sidste uges tid - det hjalp virkelig med den bryllupsmesse til at få Thomas ud af fjerene og ind i 'bryllups-kampen :cheerleader3:

Invitationerne er bestilt: http://www.romanceshop.dk/index.aspx?type=PrintProduct&Lang=denmark&PId=1142554

(ved ikke lige om linket virker, ellers må jeg prøve igen).

Fotografen er bestilt - Christian Zahle

Der er forespurgt på to 'tjenere' til receptionen, som skal stå for at få det hele til at køre, så vi ikke skal tænke på det :super:

Vi kender en der er udlært kok, som gerne vil stå for lidt mad til receptionen - ham skal vi lige have snakket nærmere med. Men hvad skal man servere til sådan en reception? Vi skal giftes kl. 13.00, og der skal serveres bryllupskage til receptionen- mensynes ogsåp der skal være lidt mad, så gæsterne ikke er alt for sultne... :help:

I weekenden var vi på sådan et lille ophold på Sørup Herregaard fra lørdag-søndag (uden barn forstås). Det var så dejligt at være bare os to, have tid til at holde i hånd og snakke sammenhængende i mere end to min. Så nu er vi sådan her: :7himmel::bed::heart: ...og i den helt rette bryllupsstemning.

KH Camilla

0

Hejsa

Er helt ny her :) og faldt lige over din tråd.

Vi bor også i København og har snuset lidt til Ocean Club (bor tæt ved). Hvad skal I give pr. person? Og hvad inkluderer prisen?

Håber du kan informere mig, jeg er lidt nysgerrig. Har I erfaringer fra stedet, kender I det i forvejen?

Bedste hilsner

Elisabeth

0

Hold da op det er længe siden jeg har opdateret herinde - jeg har læst meget med, men har ikke orket at skrive noget selv. Synes det hele var gået lidt i stå, og kunne ikke rigtig komme videre... :cowsleep:

Men nu er det som om der er kommet gang i hjulene igen :cheerleader3:

Strømpebånd

Inspireret af mange af jer andre herinde har jeg bestilt - og modtaget - et strømpebånd fra Annies strømpebån. (Se billede). Der er en litte R2D2 som vedhæng, da min kæreste er RET vild med Star Wars (jeg har i hele mit liv set 1 star wars film...og det var da jeg lå og havde onde veer på sofaen for 1.5 år siden - så kan I selv regne ud hvor meget jeg så :cowsleep: ).

Reception

Receptionen er det der stresser mig mest ved vores bryllup, da vi selv skal stå for at arrangere dette - festen om aftenen holder vi et sted hvor de står for alt. Men det går fremad!

- Vi har fundet de tjenere der skal være til at stille op/skænke op/fylde op/rydde op...op op op :tunge:

- Bryllupsskagerne står mine forældre for (min mor arbejder på et plejehjem, og nogle af de søde damer i køkkenet vil gerne lave kager til os i eres friweekend - hvor sødt er det lige!)

- Små sandwich: jeg vil gerne have der er lidt mad, så gæsterne ikke går helt kolde inden vi skal spise kl 18. Jeg har fået et tilbud på LÆKRE små sandwiches til 9 kr/stk inklusiv levering (det er så også lige rundt om hjørnet, men rart at vi ikke selv skal hente).

- Bobler/øl og vand skal indkøber

- Duge og service (glas, tallerkner, kopper til kaffe og teskeer til bryllupskagen) skal lejes - et sted hvor de også vasker det op :super:

Prøvemiddag

I morgen skal vi til prøvemiddag på Ocean Club hvor vi skal holde festen om aftenen. Jeg er lidt skuffet over stedet pt, da de starter med at sende en mail hvor vi kan vælge vores prøvemiddag ud fra en vedhæftet fil (som de glemte at vedhæfte...). Jeg skriver tilbage, at hvis de sender filen skal vi nok vælge og give besked om hvad vi gerne vil smage - jeg hører ingenting (y)

Så ringer jeg til dem, og snakker med en dame, der vil ringe tilbage når hun har fundet ud af noget - dagen efter modtager jeg en mail hvor de skriver at de bekræfter vores prøvemiddag d. 22Jun2011, og at vi i vedhæftede dokument kan se den menu vi får :blink:

Måske er jeg virkelig helt galt på den, men er en prøvemiddag ikke en prøve af den mad man kunne tænke sig til brylluppet? Den menu de har vedhæftet lyder super lækker, men jeg ved jo ikke hvad der ellers er at vælge imellem...

Her er hvad vi får i morgen til vores 'prøvemiddag':

Velkomst

SOSO (drink)

Forret

Grillede Tun m/ingefær chili salsa & tempura grøntsager

Grillede Tiger Rejer i Parmesan kurv m/babyspinat & Lakse ruller med urtecreme

Hovedret

Sommer Kalvemørbrad Stegt i let rødvins sauce med blomme pure,rødbede marmelade & Rosmarin kartoffel fondant

Dessert

Tapas Udvalgte desserter

Nu når jeg skriver det ned synes jeg faktisk det lyder super lækkert - men er stadig en lille smule skuffet over ikke selv at kunne vælge :blush: Min H2B synes vidst bare jeg stresser for meget over den slags...

Under alle omstændigheder bliver det rart med et møde med Ocean Club i morgen hvor vi får snakket brylluppet igennem - og der kommer forhåbentlig styr på en del der.

Kjolen

På torsdag skal jeg ud og prøve min kjole - bare fordi jeg synes det er virkelig længe siden (købte den i februar), og først har tilretning 2. august - den skal dog ikke tilrettes meget mere end at snøren i ryggen skal gøres kortere. Da jeg købte kjolen sagde de at jeg endelig måtte ringe hvs jeg savnede den for meget - det gør jeg vidst ikke, bliver bare i tvivl hele tiden. Pt. er det om jeg kan holde ud at skulle danse i en kjole med slæb...så har skrevet lidt med den søde Miss-Lena om en tyl-dansekjole. Nu må vi se hvad jeg finder ud af torsdag når jeg står i 'the dress' (får helt sommerfugle i maven over at skulle prøve den igen)

Mon ikke der kommer lidt billeder de næste par dage....

De bedste hilsner

Camilla

post-44520-0-18137200-1308655516.jpg

0

Annonce ♥

Hejsa

Er helt ny her :) og faldt lige over din tråd.

Vi bor også i København og har snuset lidt til Ocean Club (bor tæt ved). Hvad skal I give pr. person? Og hvad inkluderer prisen?

Håber du kan informere mig, jeg er lidt nysgerrig. Har I erfaringer fra stedet, kender I det i forvejen?

Bedste hilsner

Elisabeth

Hej Elisabeth,

Beklager mit sene svar - Ocean Club har forskellige pakker alt efter hvad man øsnker (fri bar med 1, 2, 3 eller flere drinks, 'bryllupslook = specielle stole, inkl. DJ etc etc). Og alt efter forhandlingsevner kan man se hvor meget man kan få puttet i en pakke til en god pris.

Vi giver lige knap 1100/couvert.

Men prøv og ring og snak med dem, de virker som om de har godt styr på det (det håber jeg meget de har :wink: ) - men de har vidst temmelig travlt pt med fuld bookning hver weekend.

En ting i måske skal være obs på er, at der ikke er nogen overnatningsmuligheder lige rundt om hjørnet (men der er på Østerbro) - det er den slags vi ikke tænkte over, og H2Bs familie kommer fra Jylland... :tunge:

De bedste hilsner

Camilla

0

Har lige været inde og tjekke Skt. Stefan kirkens hjemmeside, og den præst vi håber at få holder gudstjeneste søndag d. 4sep2011 - altså dagen efter vores bryllup, så mon ikke det bliver Ivan - fingers crossed! :biggrin:

0

Jeg håber jeres prøvemiddag går godt - jeg kan godt forstå du er lidt lunken over den måde de har kommunikeret med jer, men er du gal den menu lyder lækker! :cheerleader3: MUMS! Synes det lyder super lækkert især med den grillede tun. :thumbsupsmileyanim:

Og jeg er sikker på at I kan få love at lave om i menuen, hvis I har lyst til det efter at have prøvesmagt .

Og hvor er det et fint strømpebånd.. Helt vild fin detalje med jeres navne og det lille vedhæng :biggrin:

Håber I får den præst I allerhelst vil have - ihh hvor er det fint at I skal giftes i Stefanskirken.. Jeg elsker den kirke - lige midt i min bydel og med byens puls lige uden for døren! Fantastisk sted :thumbsupsmileyanim:

0

Eeeih Anne, så bor du nok lige 'rundt om hjørnet' fra os (vi bor i Holtegade) - og ja, den kirke er SÅ fin! En fredag for ikke så længe siden var jeg på vej ned for at hente Jeppe (vores søn) i vuggestuen, og da jeg cyklede forbi steg en brud ud af bilen og trippede ind i kirken :c166: ...pyyyh jeg fik sus i maven over, at det er mig inden for overskuelig fremtid :7himmel:

Og du har helt ret - menuen ser så lækker ud, og jeg har netop taget 'ja-hatten' på, for jeg skal ud at spise lækker mad med min kæreste og vi har barnepige der passer og putter Jeppe - så hvad har jeg egentlig at brokke mig over :blush:

Jeg tror iøvrigt jeg har været til bryllup i Jelling - men det er altså 15 år siden :wink:

0

Annonce ♥

Hi hi - godt at høre at du har taget ja-hatten på :-) det skal nok blive godt! Og dejligt med en barnefri aften oven i købet.

Ja, jeg bor i Thorsgade, så det er samme "hood" :-) var vi ikke taget til Jylland for at blive gift, var det også blevet Stefanskirken - nu kan jeg så følge lidt med her i stedet for ;-)

0

En opdatering fra vores prøvemiddag i går - jeg må sige (til min store lettelse), at der er SÅ meget styr på det :cheerleader3: Jeg var lidt nervøs da vi kørte derud - mest for om vi havde 'købt katten i sækken', da det for det første er næsten et år siden vi mødtes med ejeren, og dernæst, at vi ikke havde undersøgt sindsygt mange steder inden vi valgte Ocean Club - vi tog det da vi synes det ligger supergodt ud til vandet - lokalerne er meget os og vi ikke ønsker en fest der lukker kl. 2 pga. at stedet ikke har bevilling til senere.

Men lidt typisk os blev det sådan en 'Det tager vi'...og så begynder jeg først at tænke bagefter :blush:

Vi var i lidt god tid, da barnepigen var kommet og Jeppe var sulten (Jeppe blev SÅ glad da hun kom og kyssede og krammede hende så mor her blev helt misundelig :loveflag: -det skal lige siges, at vores super barnepige er pædagogmedhjælper i vuggestuen hvor Jeppe går, så de havde ikke set hinanden i hele 2 timer :wink: ).

Grundet den gode tid gik vi en lille tur først, og da jeg jo har fået mange gode ideer herinde, så jeg straks mit snit til at tage billeder af eventuelle billed locations.... Ocean Club (OC) ligger ude ved Nordhavnen i KBH, og der er derfor en masse kraner og muligheder for lidt rå baggrund - I like! Derudover ligger der en lystbådehavn lige ved siden af OC, så vi kan også få nogle billeder med vand, både, Svanemølleværket :thumbsupsmileyanim:

post-44520-0-32424600-1308812929.jpg

post-44520-0-25434900-1308812940.jpg

0

Der bliver en del indlæg for at jeg kan få alle billederne med.

Øverst en kran - vi troede man kunne komme op på den, men der var (naturligvis) lukket af - så det kan man ikke (ihvertfald ikke i stor brudekjole).

I midten et billede af Svanemølleværket - ved ikke helt hvad jeg synes om det som baggrund, men det var Thomas der sagde noget om det så måtte hellere tage et foto :wink:

Nederst et billede af Ocean Club udefra -det er i de nederste vinduer restauranten er = der vi skal holde fest :toot:

post-44520-0-00393500-1308813226.jpg

post-44520-0-40516900-1308813236.jpg

post-44520-0-42245000-1308813354.jpg

Edited by Citronmåne
0

Selve prøvemiddagen

Da vi ankom snakkede vi lige kort med Meik (ejer af Ocean Club), og gennemgik hvordan prøvemiddagen skulle foregå. Vi startede med at få 3 flasker hvidvin på bordet :super: Som vi skulle smage på (pokker vi var i bil!). Lææækre vine - jeg er så dårlig til at vælge, så det stod Thomas for.

Og så kom der det lækreste brød ind - jeg tror faktisk aldrig jeg har fået så godt brød! Olie + salt til - UHM! Prøvede at lade være med at spise mig mæt i dette, men det var sgu svært... Dette brød vil vi også få til brylluppet. Hele middagen vil starte med at vi får en lille hmm, østers, musling? Kan ikke huske hvad han sagde det var, men det var en lille snack af en slags - så 'skål' og middagen er i gang. Det lyder ret godt synes jeg.

Så kom forretten -wow! Det smagte SÅ godt.

Vi fik: Grillet tun, griilet kæmpereje i parmesankurv og lakse rulle m. urtecrme....Uuuuhm!!!

post-44520-0-67925800-1308813534.jpg

post-44520-0-96702400-1308813541.jpg

0

:cheerleader3:

IH, hvor ser det godt ud!!

DU er vist stadig ved at skrive indlæg om middagen, men lige en kommentar "mellem retterne" - det super godt ud!!

Jeg har arbejdet hos DI lige ved siden af, og det er et rigtig dejligt sted med bådene, vandet osv. Held og lykke med de sidste forberedelser!

Og tak for dit svar på min forespørgsel om OC - vi har i midlertid besluttet os for The Kitchen, som også ligger på Østerbro :wink:

0