Citronmåne

Københavner Bryllup 03Sep2011

160 posts in this topic

Hovedret

Sommer Kalvemørbrad, stegt i let rødvinssauce med blommepure, røsbedemarmelade og Rosmarin kartoffel fondant, igen UHM!!! (På dette tidspunkt har vi bestemt os får at tage en taxa hjem - for hvidvinene var super, og så kom rødvinene på bordet....jeg mangler en smiley der dingler rundt....).

Desserten bestod af:

Panacotta med mango; Nougath fudge kage; kokosis med Choclate cake crumble :metteholm

Jeg var dog ikke så vild med Noughat fudge kagen, så kokken foreslog en Choclate Fondant istedet - og han kunne da lige lave en vi kunne prøvesmage :thumbsupsmileyanim:

Så det bliver den istedet - og choclate cake cruble under kokosisen bliver udskiftet med limepie crumble så der ikke bliver for meget chokolade.

Ej det bliver simpelthen SÅ godt. Stedet er perfekt, maden er eminent, og ejer + kok er så professionelle!

Grunden til at vi ikke havde fået muligheden for at vælge var, at dette faktisk er deres bryllupsmenu - kokken forklarede at det er en menu de havde udviklet over de sidste 3 år, og man kan kun få det til bryllup.

Hverken Thomas eller jeg havde en finger at sætte på noget af det, og måske ville vi alligevel selv have valgt denne menu. Under alle omstændighder bliver det det vi spiser 03Sep2011 sammen med alle vores gæster :heart:

Når gæsterne har spist og drukket kaffe, vil der være gjort en Mojito eller lign klar så gæsterne bare kan gå op og tage en drink - og så er festen i gang.

DJ har han allerede booket, så det er der styr på - der er lige nogle småting vi skal finde ud af herhjemme og medle tilbage om (vil vi have en rød løber (det tror jeg ikke - det kunne koste op til 2000 kr - og budgettet er allerede løbet løbsk), skal der være en ekstra fadservering - vi var SÅ mætte efter middagen, men vi sad jo heller ikke fra kl. 18-sent...i går var det jo ret flydende uden taler etc :wink: ).

post-44520-0-91943500-1308814605.jpg

post-44520-0-32133300-1308814615.jpg

0

Annonce ♥

Og til sidst lige et par billeder indefra så I kan se hvordan der ser ud - et af baren og et af der hvor vi skal sidde og spise.

Vi håber at vi kan sidde ved runde borde - men så kan vi ikke være mere end 74, og vi har inviteret 82 (inkl. os selv). Der er indtil nu 2 der har meldt at de først kommer senere da de kommer hjem fra ferie den dag - men de kommer og danser og drikker drinks - Yay! :balloon:

Som I måske kan se, så var det en rigtig god aften i går - og hvor var det skønt at være ude og spise med min dejlige kæreste :heart:

Nu må jeg se om jeg kan få arbejdet lidt inden jeg skal ud og prøve min brudekjole lidt senere i dag - det er nogle dejlige dage :loveboard:

post-44520-0-74912500-1308815661.jpg

post-44520-0-44019900-1308815668.jpg

0

Mums, hvor ser og lyder det bare lækkert :super: !

Faldt lige over din tråd, og hvor er der hyggeligt at i skal giftes i Stefanskirken! Har selv boet liiiige rundt om hjørnet i mange år, men var desværre nød til at flytte. Super hyggelig lille kirke og område - og min søn elsker den også (har brugt legestuen en del) og hver gang vi går forbi den vil han ind i den og råber "fastelavn". Det har vist gjort pænt stort indtryk på ham...

Kram

0

:cheerleader3:

IH, hvor ser det godt ud!!

DU er vist stadig ved at skrive indlæg om middagen, men lige en kommentar "mellem retterne" - det super godt ud!!

Jeg har arbejdet hos DI lige ved siden af, og det er et rigtig dejligt sted med bådene, vandet osv. Held og lykke med de sidste forberedelser!

Og tak for dit svar på min forespørgsel om OC - vi har i midlertid besluttet os for The Kitchen, som også ligger på Østerbro :wink:

hahaha - dejligt med en lille kommentar mellem retterne :biggrin: The Kitchen ser også vildt lækkert ud - men jeg kan ikke finde din planlægningstråd (har du en? :wink: ).

Igen undskyld jeg vendte så sent tilbage mht. dine spørgsmpål om OC, men havde lidt glemt at jeg havde en planlægningstråd :blush:

0

Annonce ♥

Mums, hvor ser og lyder det bare lækkert :super: !

Faldt lige over din tråd, og hvor er der hyggeligt at i skal giftes i Stefanskirken! Har selv boet liiiige rundt om hjørnet i mange år, men var desværre nød til at flytte. Super hyggelig lille kirke og område - og min søn elsker den også (har brugt legestuen en del) og hver gang vi går forbi den vil han ind i den og råber "fastelavn". Det har vist gjort pænt stort indtryk på ham...

Kram

Du kan tro jeg også har brugt legestuen meget da jeg var på barsel, og babybongo. Hahaha, hvis jeg en dag ser en dreng der råber 'fastelavn' når han går forbi ved jeg hvem det er :lol:

Kram tilbage :)

0

Annonce ♥

Mmmm hvor ser det bare lækkert ud - det lyder til I havde en super aften :). Og helt vildt fine billeder I kan få taget ude ved Nordhavn - jeg ville virkelig ønske der var sådan nogle lidt mere rå omgivelser i Jelling, men det bliver nok mere natur-omgivelser på vores bryllupsbilleder ;-)

Og stedet er da helt perfekt! Kommer i tanke om at jeg vist var til en julefrokost på Ocean Club engang. Mener at huske at det ligger lige så tilpas langt ude på Nordhavn at man bliver vildt overrasket over at der ligger sådan et vildt lækkert sted midt i al industri-miljøet :-)

Altså bare SÅ fedt for jer at have hele menuen og de praktiske ting på plads. Så kan det jo slet ikke blive september hurtigt nok :-) :-)

0

Jeg har været så glad i dag - det har virkelig lettet at der er så meget styr på feststedet.

Anne, det er præcis sådan det er - derude hvor man ikke tror der er noget, og vupti, så ligger Ocean Club der (og Paustian).

I går var jeg ude og prøve brudekjolen - den passer stadig, og den er foiiiin og jeg glæder mig til at blive rullet helt op og skulle have den på en HEL dag.

Billeder kommer søndag eller mandag, sidder pt. på fælles iPad, og det går ikke at ligge billederne ind på den.

God weekend - i morgen drager vi til Jylland til studenterhalløj. Orker det slet ikke, der er lidt langt med en krudtugle på 1.5 på bagsædet.

/Camilla.

0

Annonce ♥

Hej Camilla,

De lokaler, som hører til kirken, hvor I skal holde reception, hvad er det for noget?

Vi hører nemlig også til Stefans Kirken og vil rigtig gerne holde reception i umiddelbar forbindelse med kirken, men jeg har ikke kunnet finde noget info om lokaler på kirkens hjemmeside.

0

Hej livica,

Prøv og skriv til kirkekontoret (eller smut forbi en dag) og hør om menighedshuset er ledigt den dag I skal giftes - de udlejer det kun 1 gang om måneden, da den ene præst bor ovenpå. Det er det samme lokale der er legestue i et par gange om ugen. Du kan finde kontaktinfo og åbningstider på hjemmesiden :)

KH Camilla

0

Tak, det vil jeg helt sikkert gøre! Har du noget indtryk af, om det er svært at få lokalerne?

De udlejer jo kun lokalet én gang om måneden, så det er vel først til mølle, og jeg ville derfor prøve at være i så god tid som muligt. Men jeg ved ikke hvad du mener med svært? Jeg tror alle i sognet kan leje dem hvis det er det du mener...?

0

Annonce ♥

Det var bare mere, om der var rift om lokalet. Vi tager derned i denne uge, men det kunne jo godt være, at I havde fået beskeden, at det var meget populært. Oprindeligt var vores idé at holde reception på feststedet eksempelvis, men det er af forskellige årsager under ændring.

0

Nåårh, det ved jeg desværre ikke :unsure: Men vi bookede det allerede oktober sidste år, og det virkede som om det var i rimelig god tid.

Jeg h¨åber i finder ud af noget godt mht. jeres reception - lokalerne til Skt. Stefanskirken er ihvertfald ret fine synes jeg :)

KH C

0

Annonce ♥

Jeg har været så glad i dag - det har virkelig lettet at der er så meget styr på feststedet.

Anne, det er præcis sådan det er - derude hvor man ikke tror der er noget, og vupti, så ligger Ocean Club der (og Paustian).

I går var jeg ude og prøve brudekjolen - den passer stadig, og den er foiiiin og jeg glæder mig til at blive rullet helt op og skulle have den på en HEL dag.

Billeder kommer søndag eller mandag, sidder pt. på fælles iPad, og det går ikke at ligge billederne ind på den.

God weekend - i morgen drager vi til Jylland til studenterhalløj. Orker det slet ikke, der er lidt langt med en krudtugle på 1.5 på bagsædet.

/Camilla.

Jeg kender følelsen - altså det med feststedet :wink: Kjolen mangler jeg selv lige at prøve på igen... jeg går og venter lidt utålmodigt på at skulle fittes 1. gang... :c166:

Glæder mig rigtigt meget til at se billeder fra din brudekjoleprøvning :cheerleader3:

0

Tiden flyver, og pludselig er der under 2 mdr. til bryllup - og den anden dag gik det vidst først rigtig op for mig, at folk skal kigge på mig når jeg går op ad kirkegulvet...uh, får lige lidt svedige hænder ved tanken.

Jeg var jo ude at prøve min kjole for lige at se hvor meget jeg efterhånden fylder den ud (har fået sådan lidt fråder på - jaix :metteholm ).

Men den passer perfekt, så måske følelsen bare er anderledes end hvordan det egentlig står til (man er vel pige og utrolig selvkritisk :rolleyes: )

Dokumentation?

- Slettet -

Edited by Citronmåne
0

Ihhhh så kom der billeder af kjoleprøvning! :cheerleader3:

Hvor er den flot Camilla! Som i HELT vild flot og romantisk :heart: Der da på ingen måde noget at være bekymret for mht pasformen - du ser jo fantastisk ud i den :wink:

Hvor har du købt den skønne kjole henne?

Og tillykke med milepælen! Det er så vildt at det lige straks er september, og så skal du giftes! (og jeg lige straks derefter) :balloons: WOOP WOOP!

Kan udmærket godt forstå dine sommerfugle omkring det med at skulle gå ned af kirkegulvet, og alle folk kigger kun på DIG! Jeg havde det mest i starten, hvor jeg slet ikke kunne overskue at skulle være centrum en hel dag, men det er lige så stille blevet bedre - meeeeen mon ikke det nok skal røre på sig igen, som vi nærmer os!

Men i den kjole bliver det en drøm at gå ned af kirkegulvet - bare vent :thumbsupsmileyanim:

0

Suuuuuper flot kjole, og den sidder da vildt flot på dig! Rigtig romantsik og skøn! :loveboard:

Jeg skal giftes en uge efter dig, og skal først vælge stof til min kjole i dag - så er ved at have lidt nerver på, men skrædderen har forsikret mig om, at vi har rigelig med tid....

0