Den høje brud

Fyld...

12 posts in this topic

Annonce ♥

mine kager indeholder som oftest toblerone mousse, jordbær/mascarponemousse og hindbærmousse... men tror snart jeg må finde på at prøve noget nyt, men er ret sikker på at det er disse mousser der skal bruges i bryllupskagen, iv hvert fald i et af lagene..

0

Annonce ♥

Jeg har kun lavet en og der var toblerone og hindbær mousse i den. Måske det bliver lidt rigeligt sødt...

Synes de to passer emget godt sammen. tobleronen er sød, og hindbær er jo lidt syrlig i det :)

0

mine kager indeholder som oftest toblerone mousse, jordbær/mascarponemousse og hindbærmousse... men tror snart jeg må finde på at prøve noget nyt, men er ret sikker på at det er disse mousser der skal bruges i bryllupskagen, iv hvert fald i et af lagene..

Lyder rigtig lækkert, er det nogen opskrifter som du vil dele..?

0

Jeg har også forsøgt mig med 2 lag af jordbærmousse med asti og mørkt hakket toblerone. Det er super lækkert og friskt. Kan bruges både med mørke og lyse bunde og kanevt smøres op med hvide ganache smørcreme :thumbsupsmileyanim:

Edited by Luise N
0

Jeg har også forsøgt mig med 2 lag af jordbærmousse med asti og mørkt hakket toblerone. Det er super lækkert og friskt. Kan bruges både med mørke og lyse bunde og kanevt smøres op med hvide ganache smørcreme :thumbsupsmileyanim:

Kan du skrive opskriften på jordbærmousse med asti? Det lyder lækkert

0

Annonce ♥

Lyder rigtig lækkert, er det nogen opskrifter som du vil dele..?

ja der er et link i første indlæg i min tråd til den :)

0

Så er den her :metteholm

Jordbærmousse med Asti og hakket mørk toblerone.

Denne portion rækker til 2 lag i en alm. rund kage Ø 23-24!

1 bæger past. æggehvider

1 bæger past. æggeblommer

150 g. sukker

min. 300 g. frosne jordbær

½ liter fløde

6-7 blade husblas

ca. 1 dl. asti (med eller uden smag efter ønske)

100 g. hakket mørk toblerone eller mere efter smag og behag

Læg husblassen i blød i rigeligt med koldt vand.

Jordbærene puttes i en grydes, og de skal lige op og koge. Mos eller blend jordbærgrøden, så den bliver fin og ensartet. Tag gryden af blusset.

Hæld astien i jordbærgrøden og rør rundt. Tag husblassen op af vandet og vrid det værste vand ud af det. "Dump" det direkte i gryden og rør rundt til det er smeltet og grøden er ensartet og fin. Lad det stå og køle af mens du fortsætter med det andet. 

Æg og sukker piskes til æggesnapsen er hvid og luftig. Gerne i 5 min. eller mere.

Fløden piskes til en stiv flødeskum - lige før smør-stadiet.

Tobleronen hakkes.

Tag en god skefuld af æggesnapsen og put det op i jordbærgrøden. Rør godt rundt så det bliver ensartet. Hæld nu grøden over i æggesnapsen og vend det forsigtigt i, til det hele er blandet og ensartet.

Tag nu en god skefuld af flødeskummet og put det i ægge-bær-blandingen og rør godt rundt til det er blandet sammen.

Hæld resten af flødeskummet i og vend det forsigtigt i blandingen til den er jævn og ensartet.

Vend nu den hakkede chokolade i.

Hæld moussen i en frysepose og bind knude på den og sæt den på køl. Når den skal i kagen, klipper du et hjørne af posen og sprøjter det på bundene. Jeg lader den stå på køl i 20-30 min. og lægger så kagen sammen og lader moussen stivne i kagen. (læg den sammen i en springform beklædt med en frysepose)

Undlad chokolade og asti, så har du en super god bærmousse, og du kan bruge alle typer frosne bær!

Tip - erstat det hakket chokolade med friske hakkede jordbær, så er det en helt anden mousse ;O)

K/H Luise

0

Annonce ♥