metteholm

Sådan linker du

14 posts in this topic

Sådan linker du

Efter der er sket nogle opdateringer her på Bryllupsklar.dk har jeg fået nogle spørgsmål på hvordan man linker nu, og det foregår egentlig meget som før, linke-knappen ser dog bare lidt anderledes ud :)

1. stå i den besvarelse du vil linke til og tryk på besvarelsesnummeret øverst i højre hjørne. Ofte har man blokeret for pop-ups og du skal derfor trykke på den gule linje der fremkommer øverst på din skræm og sige tillad popups miderltidig.

2. Derefter gør du det samme igen, men nu skulle der istedet for komme en boks frem med en adresselinie. det er simpelthen adressen til netop denne besvarelse, den kopierer du ved at markere teksten og trykke ctrl + C.

3. Nu går du ind i den besvarelse hvor du vil indsætte linket. fx i besvarelse 1. der vælger du så linke-knappen, som ligger lige ved siden af smileyen. Der indsætter du under URL den adresse du lige har kopieret (indsættes ved at stille dig i feltet og trykke ctrl + V) nedenunder hvor der står link tekst kan du så skrive hvad linket viser eller bare lade der stå "mit link" som der står i foreven. derefter trykker du indsæt link lige neden under.. wupti!

post-39268-0-03489600-1300367618.jpg

0

Annonce ♥

Så er der endnu engang kommet nyt design til vores skønne forum, og der er lavet en lille opdatering i hvordan man navngiver sine links!

I skriver bare teksten i vil have linket skal hedde, fx "kjole" eller "mit link" eller hvad det nu er, markerer teksten og trykker derpå på link-knappen, indsætter linket og trykker ok. så er den markerede tekst nu blevet til et link!

0

Hej

Jeg bruger også mac, og har ingen problemer nu hvor jeg har lært hvordan Bryllupsklar.dk fungere. Der er altså ingen forskel på om hvilken type styresystem du bruger.

1. Når du trykker på fx '#3', der findes oppe i højre side af din besvarelse, kommer der en kode frem.

2. Kopier koden.

3. Tryk på 'indsæt link'-knappen, og indkopier koden.

Det er måden jeg gør det på, og den fungere. Men om jeg har forklaret det forståeligt er jo en anden sag, men ellers må du skrive igen :wink:

Man kan også markere et ord eller sætning man gerne vil have er linket, i stedet for den lange kode.

1. Marker ordet du gerne vil have skal indeholde linket.

2. samme procedure som ovenfor.

0

Annonce ♥

men hvor linker i fra? det kræver jo at man har sit billede et sted på nettet.. er det sådan at man kan lægge sine billeder ind et sted herinde? og så linke dertil? forstår ikke rigtig.

0

men hvor linker i fra? det kræver jo at man har sit billede et sted på nettet.. er det sådan at man kan lægge sine billeder ind et sted herinde? og så linke dertil? forstår ikke rigtig.

Hvis det er mit eget billede jeg har på min mac og som jeg vil have ind i fx min tråd, bruger jeg tinypic.com. Den laver billedet om til en kode som bryllupsklar.dk kan forstå :lol:

Jeg går ind på tinypic.com, trykker på 'gennemse' for at finde billedet. I 'Resize' vælger jeg website/email. Så trykker jeg på 'upload now' og taster koden den beder om (skal vist nok sikre mod virus-et-eller-andet)

Jeg får nu 4!!! forskellige koder, alt efter hvor jeg skal bruge billedet. Jeg plejer at vælge den sidste 'direct links for layouts' Kopierer den, vælger her på BK 'indsæt billedet', indkopierer koden i boksen, og så har jeg mit billede.

Lyder en smule mere besværligt end det er.

Hvis du har brug for at vende billedet (hvis det fx ligger ned), kan tinypic også klare den. Tryk på'view full size image' under billedet, vælg 'edit' til venstre, og så har du redigeringsmuligheder. Når du er færdig med redigering trykker du blot på 'save a copy' Så er du tilbage til der hvor du vælgr den sidste af de 4 koder, og indsætter i 'indsæt billede' her på BK

:wink::thumbsupsmileyanim: :thumbsupsmileyanim: :thumbsupsmileyanim::wink:

Edited by Kalamazoo
0

Så er der endnu engang kommet nyt design til vores skønne forum, og der er lavet en lille opdatering i hvordan man navngiver sine links!

I skriver bare teksten i vil have linket skal hedde, fx "kjole" eller "mit link" eller hvad det nu er, markerer teksten og trykker derpå på link-knappen, indsætter linket og trykker ok. så er den markerede tekst nu blevet til et link!

Du er en LIVREDDER! TAK! :loveboard: :loveboard: :loveboard: :loveboard: :loveboard:

Ps. havde kun sidder i en halv time og forsøgt selv... DOH!

0

Annonce ♥

For at indsætte billede, trykker jeg anvend ful editor nede i højre hjørne og derunder er der gennemse, hvor jeg så henter mine billeder og trykker tilføj til besvarelse under billedet. Siden siger til, hvis billedet er for stort og så skal det lige gøres mindre, inden det kan sættes ind. Det kan man bla gøre igennem picresize.com :)

0

Men nu er jeg totalt ny her på Bryllupsklar :blink: - og vil rigtig gerne have sådan en "nedtællings ting" - men hvordan finder jeg den? og får den til at vise sig, når jeg laver en besvarelse??

Hvis du trykker på nogle af de andres ticker kommer du hen til den side der har lavet det. når du så har lavet din egen for du en lille kode, den sætter du ind i din sigantur :)

0

Annonce ♥

Men nu er jeg totalt ny her på Bryllupsklar :blink: - og vil rigtig gerne have sådan en "nedtællings ting" - men hvordan finder jeg den? og får den til at vise sig, når jeg laver en besvarelse??

Hvis du trykker på nogle af de andres ticker kommer du hen til den side der har lavet det. når du så har lavet din egen for du en lille kode, den sætter du ind i din sigantur :)

Tusind tak for hjælpen :thanks: Det er bare lidt sjovere, når man kan se hvor lang tid der er igen til den store dag :a1221:

0