louca12

Fra selskabslokale til prinsessebryllup?

36 indlæg i dette emne

Kære alle

Jeg er i den heldige situation, at skule giftes med min prins d 9. juli 2011.

Vi skal giftes på en FDF lejr - som ikke er synderlig romantisk indrettet. Men det vil jeg rigtig gerne gøre noget ved!

Jeg vl gerne hænge stof i loftet og måske ned af væggene. Men hvilket stof - det sskal jeg helst være billigt? rummet er 110 km2 - hvor meget skal jeg mon bruge og hvor kan man mon find det? Og ikke mindst, hvordan hænger man det op? Der er ikke bjælker i loftet. Ellers mangler jeg generelt ideer til oppyntning af lokalet - til billige penge. Jg leger lidt med nogle guldæbler som bordkort og måske lidt rosenblade.

Håber i kan hjælpe mig derude ved skærmene.

På forhånd tusind tak :o)

Kærligst fra

Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det forestående bryllup

:bestwishes:

Jeg ville nok tage i JYSK, og finde noget smukt nervøst velour i metermål - så vidt jeg ved, får man smidt 5 meter i nakken til ingen penge. Alternativt kunne I købe noget almindeligt hvidt/cremefarvet bomuldsstof :thumbsupsmileyanim:

Mit råd er, I køber noget hvidt/cremefarvet og hænger det i buer i loftet og laver smukke folder på væggene - I kunne eventuelt købe så meget velour/stof, at I kunne få en konstrastfarve til bordene - og så bruge hvide/cremefarvede lys som matchede velour´en/stoffet på væggene og i loftet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ikea har tit billigt stof.. Er også på muligheden med at lave en hyggelig stemning med stof.

Væk med knobtavler, lejrbilleder fra 67 og økser og standere! Kig evt. i Pia og Anders' bryllupsberetning. De fik forvandlet et selskabslokale til et smukt sted!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pia og Anders' bryllupsberetning[/url]. De fik forvandlet et selskabslokale til et smukt sted!

Rent faktisk var/er det etkælderlokale - omend der dog var lidt højere til loftet end i "almindelige" kældre. Og job beretningen viser at man kan gøre og opnå meget ved at se og lytte til alle de kreative brude herinde.

En del jeg ikke kan være med på. Jeg har så selv spillet i flere spejderlejr og der skal man måske også passe på ikke at ødelægge "hytte-miljøet" alt for meget og gøre det for glaumorøst.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Pia og Anders' bryllupsberetning[/url]. De fik forvandlet et selskabslokale til et smukt sted!

Rent faktisk var/er det etkælderlokale - omend der dog var lidt højere til loftet end i "almindelige" kældre. Og job beretningen viser at man kan gøre og opnå meget ved at se og lytte til alle de kreative brude herinde.

En del jeg ikke kan være med på. Jeg har så selv spillet i flere spejderlejr og der skal man måske også passe på ikke at ødelægge "hytte-miljøet" alt for meget og gøre det for glaumorøst.

Oehhh, prinsessebryllup og hytte-miljoe? :blink:

-HAHA-

Redigeret af cmtoft
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for alle de gode ideer. Hvordan sætter jeg så det stof fast i loftet? Skal man bruge søm eller hvordan griber man lige det an?

Jeg prøver lige at følge Pias tråd også.

Og til de skæptiske: Hytten er alt vi har råd til, og jeg har lov at være prinsesse for en dag alligevel!

Vh Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for alle de gode ideer. Hvordan sætter jeg så det stof fast i loftet? Skal man bruge søm eller hvordan griber man lige det an?

Jeg prøver lige at følge Pias tråd også.

Og til de skæptiske: Hytten er alt vi har råd til, og jeg har lov at være prinsesse for en dag alligevel!

Vh Louise

Louise, undskyld, undskyld, hvis det fremstod som om, jeg er skeptisk! Nej, nej, nej, det er jeg ikke - det bliver et rigtigt prinsessebryllup og netop derfor maatte jeg traekke paa smilebaandet over Diskobil, der saa er inde paa hyttemiljoe, for det haenger jo ikke sammen :blink:

Du bliver prinsesse og det bliver SAA flot, naar du faar stof osv. op og jeg glaeder mig til at se mere :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

[det bliver et rigtigt prinsessebryllup og netop derfor maatte jeg traekke paa smilebaandet over Diskobil, der saa er inde paa hyttemiljoe, for det haenger jo ikke sammen :blink:

Gør det ikke ? Nej ikke hvis du ved et prinsessebryllup forstår et stort slot eller en herregård med trearmet sølvtøj, som man dårligt tør røre ved etc. men det er jo ikke alle prinsesser der har det godt i sådanne omgivelser og ønsker en meget pompøs - og jeg fristes til at sige formel - fest. Tornerose ville formentlig hellere giftes i en bjælkehytte, eller i en have, tæt på naturen og "nede på jorden". Noget som mange dyrere feststeder betaler i dyre domme for at opnå, uden rigtig at komme i nærheden af det. Jeg har spillet til rigtig mange prinsessebrylluper i sådanne omgivelser og hvis du spørger dem om de hellere ville have holdt det på et slot eller en herregård ville de fleste formentlig have sagt nej. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

[det bliver et rigtigt prinsessebryllup og netop derfor maatte jeg traekke paa smilebaandet over Diskobil, der saa er inde paa hyttemiljoe, for det haenger jo ikke sammen :blink:

Gør det ikke ? Nej ikke hvis du ved et prinsessebryllup forstår et stort slot eller en herregård med trearmet sølvtøj, som man dårligt tør røre ved etc. men det er jo ikke alle prinsesser der har det godt i sådanne omgivelser og ønsker en meget pompøs - og jeg fristes til at sige formel - fest. Tornerose ville formentlig hellere giftes i en bjælkehytte, eller i en have, tæt på naturen og "nede på jorden". Noget som mange dyrere feststeder betaler i dyre domme for at opnå, uden rigtig at komme i nærheden af det. Jeg har spillet til rigtig mange prinsessebrylluper i sådanne omgivelser og hvis du spørger dem om de hellere ville have holdt det på et slot eller en herregård ville de fleste formentlig have sagt nej. :thumbsupsmileyanim:

Vaelger at stoppe mine argumenter for, hvorfor jeg trak paa smilebaandet over de to ord sammen - har maaske en saer humor, who knows... Det bliver uden tvivl et smukt, smukt prinsessebryllup om hytte eller herregaard :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige præcis :back2topic:

Nu mangler jeg bare at finde det stof og finde ud af hvordan søren man sætter sådan noget op!

:bearhug:

Jeg taenker umiddelbart at noget organza(kan koebes i ruller paa ebay.co.uk), som er let og elegant kan saettes fast meed tegnestifter fordi det er let? Det efterlader jo ikke den store ballade af huller. Taenker selv at jeg vil fastgoere noget i den stil i traeerne i haven, hvor vi holder festen og ogsaa drapere lidt over bordene. Vi skal maaske ogsaa have saadan nogle messetelte over buffetten, saa der ville det ogsaa pynte lidt med tyl :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja da - Forstår såmænd også godt hvad du mener og at du grinte lidt af det. De fleste brude mener jo nok at de har haft et prinsessebryllup uanset hvor de har holdt det og det er jo det afgørende. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nooooo... Jeg har det skidt med ordet prinsesse. Mit bryllup var så absolut ikke prinsesse. Prinsesser er døtre eller svigerdøtre af dronninger/konger og det er jeg nu ikke. Jeg forstår nu alligevel fint det argument med at få et mørkt lokale til at fremstå lyst, harmonisk og romantisk. Stof er en god og dyr løsning.

Hvordan ser lokalet ud?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er 8 meter bredt og 12 meter langt. Blot et helt almideligt lejr-spisesals rum. Jeg ved godt det lyder dyrt - men ved ikke hvordan jeg ellers skulle forvandle det på en lidt billig måde. Min ide er at putte lidt lyskæder under stoffet for at skabe noget hygge og så en masse starinlys i rummet.

Men hvad havde du i tankerne?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I stof og stil kan man få bomuldsstof (lagenlærred) til ikke så mange penge. Og hvis du så "blander" det med noget organza kan du godt få en rum der er en prinsesse værdig :)

Sæt 2 søm eller kroge med 1-1½ meter i mellem, alt efter stoffets bredde, oppe under loftet og bind en snor mellem. Det samme gøres på modsatte væg. Evt. også midt på loftet.

Så kan stoffet lægges hen over snorene. På den måde får du buerer i loftet og hvis det er langt nok dækker det også væggene.

Redigeret af Linette160711
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Foer-stoffer kunne også være en mulighed. Polyester-foer er også meget let og ligger fra 20,-/m i Stof 2000 og Stof og Stil - hvis du har nogle af de butikker i nærheden, og fås i mange flotte farver.

Måske det også er let nok til at det kan sidde fast med en tegnestift eller et lille søm (hvis du bruger søm med små hoveder fx dykkere, skal du måske have en palliet, knap eller lignende mellem sømhovedet og stoffet, så hullet i stoffet ikke bliver så stort af det træk der er fra egenvægten, at det falder ned over sømhovedet - giver det mening?)

Redigeret af Stroja
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt fantastisk...

Vi skal også giftes i en spejderhytte, så jeg kigger lige med her... Men umiddelbart tænker jeg også stof/tyl i loftet så der kommer buer i loftet, også lade det falde ned af væggen.

Vi har også nogle gyselige stole derude, så overvejer også muligheder for at dække stolene til, uden det koster en formue :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Isabella - du er meget velkommen til at kikke med. Hvornår skal du giftes?

Vi lejer stole og borde udefra. Så får vi runde borde med guldstole og due der passer til. Det tror jeg faktisk er billigere end at købe stof til alle stolene. Vi skal give 3700 kr. til 80 mennesker.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer