sarahb_dk

Sove sammen natten før brylluppet?

81 indlæg i dette emne

Jeg synes, man skal gøre, som man selv har det bedst med. Afhængig af situationen kan det også være smartest at sove sammen. Vi sover hver for sig, da vi gerne vil holde fast i traditionerne, og så glæder vi os bare det mere til bryllupsnatten :bed::)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sover ikke sammen. Jeg og vores fælles dreng tager ud til mine forældre. PÅ selve dagen kommeer min kærestes dreng ( som er 10 år) ud til mine forældre så vi kan køre sammen op til kirken. Han har nemlig givet mig den store gave, at han vil være brudesvend, hvilket jeg er meget stolt over idet han er 10 år ;o) Så han skal følges med sin lillebror på 2 år ;o)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Deler mening med en del andre tøser herinde, og siger:

Tag de traditioner i selv føler for.

Her hjemme er det nok mest praktisk, at vi sover hjemme begge to. Så det bliver nok også i samme seng, vil jeg tro. For mig gør det ingen ting, og jeg kan sagtens gøre mig lidt klar mens han også er i huset, dog venter jeg med kjolen, til at han er smuttet mod kirken.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aftalt at sove hver for sig. Ivan tager til sin storebror, og jeg sover hjemme.

Vi skal have bryllupsnatten hjemme, så jeg bruger noget af dagen til at hygge lidt op, så det kan blive lidt romantisk når vi kommer hjem efter festen.

Vi skal først i kirke til kl. 15.30, så tror at længslen efter Ivan, bliver stor

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sover hver for sig. Vil som nævnt af flere gerne bygge lidt stemning op. I vores tilfælde er det faktisk også det mest praktiske idet vi skal giftes i min fødeby, kæresten kommer 20 km derfra.

Natten bliver tilbragt hos hver vores forældre, og vores respektive søskende vil formentlig også befinde sig der, så der er flere hjælpende hænder til dagen efter. Det bedste er, at selvom vi sover hver for sig, er vi kun 400 m væk fra hinanden.:) Var vi blevet gift i Odense, hvor vi bor, havde det måske set anderledes ud.

Redigeret af jkkn
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her vil kæresten gerne at vi sover hver for sig, men jeg synes det er klart mest praktisk at vi ikke gør det. Tror det er noget vi ser på når tiden nærmer sig, men det ender nok med at vi sover hver for sig. Jeg har heller ikke noget tidspunkt for vielsen endnu for jeg vil stadig gerne at han ikke ser mig i kjolen før i kirken, men så kan han jo bare tage hjem til hans forlover eller noget nogle timer før vi skal vies.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har faktisk ikke bestemt os endnu. vi skal først giftes kl 15.30 så det bliver en lang dag hvis han ikke sover hjemme, og mig her alene med 4 børn og borddækning fordi vi skal holde det hjemme... puha det ville jeg nok ikke overleve.

Så måske smider jeg ham ud hjemmefra et par timer før når jeg skal klæde om og så ses vi i kirken. han har i hvert fald ikke set kjolen endnu, og de fleste gæster synes det skal være en hemmelighed. selvom vi er gift.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af praktiske grunde sover vi IKKE sammen. Vi har lejet sommerhuse til min mands familie og det er bare mest praktisk at han er der og tager imod dem. Jeg synes det lyder til at det bare er mest praktisk at i sover sammen men jeg synes du skal sparke ham ud om morgen saa han ikke tager imod dig naar du komme hjem fra frisoeren og skal i kjolen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

RETTELSE:

Efter en snak med min kloge veninde, er det besluttet, at vi allesammen (Keld, jeg, forlover, brudeternerne, toastmaster samt andre interesserede overnatter på Søgården efter en hyggelig eftermiddag/aften. Mændene kører så til Tyrstrup kro efter morgenmaden, og klæder om til kirken, og jeg og brudeternerne har så nogle timer for os selv med frisør og påklædning ledsaget af en masse tøsefnidren :)

Gør det, der er mest praktisk for jer - og tag de traditioner med som passer til jer :heart:

Keld kører til Tyrstrup kro om fredagen, når han har sikret sig, jeg er velinstalleret på Søgården i Brørup. Han og René indlogerer sig på Tyrstrup kro, spiser en god middag og fortæller røverhistorier til hinanden og de eventuelle gæster, der har fundet vej til Tyrstrup kro allerede om fredagen :heart:

Jeg venter så på mine brudepiger, som også installeres for en enkelt nat på Søgården i Brørup :heart:

Vi får en hyggelig aften og tøsefnidrer i bedste kvindestil, inden vi går til ro og får en god nats søvn :heart:

Lørdag kører vi til frisøren, og bliver dullet op til en festlig dag/aften, inden vi vender tilbage til Søgården, og spiser frokost, inden vi klæder om og limousinen henter os, og kører os til Sct. Catharinae kirken i Ribe.

Redigeret af mrssicilia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er stadig lang tid til vores bryllup så har slet ikke tænkt over det endnu.

Ville helst sove hver for sig! Men vi har 3 små børn... Bum bum bum ... Gmbh de er måske slet ikke så små næste år... Think !???

Ved dog ikke lige hvor den anden skulle sove henne??

Hmmm lidt mere at tænke over!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Jeg og Henrik sov sammen natten før vores bryllup da vi havde et hold venner og 3 børn som skulle være færdig til kl. 11 mener jeg vi blev gift.og vi kørte sammen på rådhuset og han havde set min kjole før den dag.

Marianne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg går meget op i traditioner, så vi skal sove hver for sig. HtB tager ud til hans forlover, og jeg har ikke helt fundet ud af om jeg sover hjemme (35 km fra kirken) eller hos min veninde der bor 5 min fra frisør og kirke.

Men som de andre siger synes jeg helt sikkert i skal gøre som i føler for, og ikke som andre mener i skal gøre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er efterhånden så utraditionelle som man kan være, så vi sover selvfølgelig også sammen den sidste nat.

Vi skal til Vegas bare os to, så vi skal da nyde hinandens selskab hvert et sekund -han skal også hjælpe mig i kjolen (afhængigt af hvad jeg ender med af kjole) på dagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Egentlig ville jeg gerne have spændingen ved at vi sover hver for sig.

I praksis ville det nok betyde, at hele fredagen er vi på fesststedet og gør klar. Når vi er færdige dér kunne det være sådan, at H2B tager med sine forældre hjem og sover dér + gør sig klar næste dag og møder mig på rådhuset.

Det kunne være en fin løsning. Der er lidt gæster dér i forvejen, han kan hygge med sin far og stedbror. Jeg ved dog også at han vil føle sig ret ensom og rastløs om aftenen alligevel, og han vil savne mig og føle han har mere lyst til at sove derhjemme, så på dén baggrund er tanken lidt tiltrækkende. :thumbsupsmileyanim: *fnis*

Sådan kunne det selvfølgelig godt være.

Samtidig ville det betyde, at jeg skulle sove alene og være alene indtil mine forældre kommer næste formiddag inden vi skal afsted til rådhuset. Jeg synes lidt jeg er vokset fra at have min veninde eller svigerinde sovende og jeg føler også at veninde + svigerinde skal have lov til at gøre sig festklar derhjemme sammen med deres mænd i stedet for at sove sammen med mig.

Jeg kan på ingen måde forestille mig, at jeg skulle sove ude. Jeg har brug for mit badeværelse og habengut og alt mit forskellige make up.

Jeg er lidt i tvivl :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er jeg temmelig traditionel :loveboard:

Min kæreste må ikke se mig inden vi mødes i kirken. Ikke engang når han kommer og afleverer buketten :rolleyes: Jeg tror det er fordi jeg føler, at noget af magien forsvinder, hvis han har set mig med morgenhår selvsamme morgen. Men når det er sagt, så vil jeg også sige, at jeg sagtens kan forstå, at mange af jer af praktiske årsager vælger at sove sammen!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sover sammen.

Men han kører til sine forældre næste morgen og klæder om, sammen med hans søn, som skal være forlover.

Jeg bliver hjemme sammen med de 3 tøser, så kommer min mor og min veninde og hjælper os alle i tøjet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænkte også meget over det, for på den ene side vil jeg bare gerne være sammen med ham og hygge og måske gå ned og lægge det sidste hånd på vielsesstedet og restaurten.

Men så synes vi alligevel at det kunne være dejligt at opbygge lidt spænding ved ikke at se hinanden og nå at savne hinanden lidt til cerimonien ()() . Så jeg sover på et hotelværelse med en veninde nær feststedet, for der er ret langt hjemmefra og så kan jeg gå og nusse og gøre mig klar og han kan mandehørme lidt med sine brødre og skrive sin tale - som han sikkert først laver i sidste øjeblik :rolleyes:

Har i bestemt hvilket hotel? Nu kender jeg jo området dernede i nærheden af.

Har jo f.eks. et sommerhus tæt på marielyst strand:)

Vi tænker på liselund hotellet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som mange har skrevet, så synes jeg også man skal følge de traditioner man selv føler passe ind og som gør dagen speciel for det enkelte par. Jeg tror vi sover hver for sig. H2B hjemme og mig og børnene hos mine forældre, som bor 5 minutter fra kirken :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sover også hver for sig - ville ellers ikke først men tror nu det bliver meget hyggeligt. Jeg sover hjemme hos os selv sammen med mine to brudepiger og H2B sover ved forlover - min mor har sagt hun tager børnene med hjem om aftenen, så det er dejligt at vide vi bare har formiddagen til at gøre os klar :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sover også hvert for sig, det har der slet ikke været nogen tvivl om. Vi synes det er en sød tradition. Htb sover derhjemme i selskab af hans søster og søsterens kæreste, mens jeg er på hotel sammen med mine forældre.

Men selvfølgelig, er det alt for besværligt, kan jeg sagtens forstå at man vælger at sove sammen derhjemme. :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer