tiggi

Bryllupskage i etager?

26 indlæg i dette emne

Hej. :)

Hvordan laver man en bryllupskage i flere lag? hvor meget kan den tåle? kan det holde balancen eller hvad gør man specielt?

Vil selv lave vores kage, og har jeg også gjort i 1 etage og er gået fint, men ville gerne ha den i flere etager, uden at det er på et stativ ligesom de her.

black-and-white-wedding-cake-sedona-sugar-arts.jpgcake4.jpg

Er der forskel på hvor svært/let det er at lave en firkantet og rund kage?

Nogen som kan forklare hvordan man får dem til at holde balancen?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke så svært

Det du gør er at lave hvor kage på hver sin plade betrækker osv i den nederste kage stikker du så sugerør i til at understøtte næste kage, du kan evt klippe et sugerør op og komme et andet ind i så det bliver ekstra kraftigt.

Når du har stukket dem i klipper du dem til så de ikke stikker op over så sætte du nummer to kage på og stikker rør deri osv

Til sidst er det en god ide lige at give det en kant med ri for at holde den fast

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis man ikke er vant til at lave den slags kager, er det altså ikke bare lige så nemt at få det pænt.

Her kan du se hvordan man gør: http://www.wilton.com/cakes/tiered-cakes/

Jeg ville dog bruge rigtige kagedyvler istedet for sugerør, det ser bare lidt bedre ud end et sugerør når kagen skæres for.

Og husk nu at smøre kagen op så den er lige på kanter og overflade, så det ikke bliver skævt når den stables(og ikkemindst overtrækkes).

Hver kage placeres på et cakeboard, og så kan kagen stables.

Redigeret af MH2730
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg lavede denne kage til min datters fødselsdag, havde jeg kun 2 stykker kagepap mellem lagene. Det virkede fint, og den blev ikke trykket sammen. Tror godt man kan nøjes med pap på en 3-lags kage også, men ved ik om det er godt med flere lag...

155223_1704815031050_1558247788_1691513_7228418_n.jpg

goudzilver%2520karton%2520rond.jpg

Den er god nok flot :)

Ingen idé om hvordan du f.eks. kan lave hesten :) Men håber jeg da på at lære i løbet af de næste par år:)

Men jeg følger lige med lidt videre, for var da en mulighed.

Hvor mange etager skal en kage være hvis der skal være til 50 mennesker?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har fundet dette billede af en halv kage.

Jeg bruger nogen "rigtige kagerør" til at stive kagen af med. (Tør ikke løbe an med sugerør til vores havefest med mange børn). Vi skal have en rund kage i 4 etager.

post-47482-0-85226700-1301152028.jpg

Var netop fordi jeg gerne ville undgå et stativ :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg lavede denne kage til min datters fødselsdag, havde jeg kun 2 stykker kagepap mellem lagene. Det virkede fint, og den blev ikke trykket sammen. Tror godt man kan nøjes med pap på en 3-lags kage også, men ved ik om det er godt med flere lag...

155223_1704815031050_1558247788_1691513_7228418_n.jpg

goudzilver%2520karton%2520rond.jpg

Den er god nok flot :)

Ingen idé om hvordan du f.eks. kan lave hesten :) Men håber jeg da på at lære i løbet af de næste par år:)

Men jeg følger lige med lidt videre, for var da en mulighed.

Hvor mange etager skal en kage være hvis der skal være til 50 mennesker?

Tak :loveboard:

Vores egen bryllupskage var til 70 personer. Og den havde ikke særlig høje lag:

IMG_0504.jpg670_0710R_221.jpg

Så du burde sagtens kunne nøjes med 3 tykke lag.

Redigeret af EB81
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg lavede denne kage til min datters fødselsdag, havde jeg kun 2 stykker kagepap mellem lagene. Det virkede fint, og den blev ikke trykket sammen. Tror godt man kan nøjes med pap på en 3-lags kage også, men ved ik om det er godt med flere lag...

155223_1704815031050_1558247788_1691513_7228418_n.jpg

goudzilver%2520karton%2520rond.jpg

Den er god nok flot :)

Ingen idé om hvordan du f.eks. kan lave hesten :) Men håber jeg da på at lære i løbet af de næste par år:)

Men jeg følger lige med lidt videre, for var da en mulighed.

Hvor mange etager skal en kage være hvis der skal være til 50 mennesker?

Tak :loveboard:

Vores egen bryllupskage var til 70 personer. Og den havde ikke særlig høje lag:

IMG_0504.jpg670_0710R_221.jpg

Så du burde sagtens kunne nøjes med 3 tykke lag.

Havde også tænkt på 3 etager:) men er bare bange for at den kan "holde balancen" når jeg ikke vil han den på et stativ:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fundet dette billede af en halv kage.

Jeg bruger nogen "rigtige kagerør" til at stive kagen af med. (Tør ikke løbe an med sugerør til vores havefest med mange børn). Vi skal have en rund kage i 4 etager.

post-47482-0-85226700-1301152028.jpg

Var netop fordi jeg gerne ville undgå et stativ :)

Nåå.. :)

Det var ikke lige gået op for mig, jeg troede det var fordi du ikke ville have en kage med stativ hvor der var "luft" mellem lagene.

Billede viser jo både hvordan man stiver kagen af og hvis man skal have luft imellem lagene.

Du kan sikkert godt skifte de der kagerør ud med sugerør, som en anden skriver. Det hjælper den i hvert fald til at holde balancen.

God fornøjelse med projektet. Kan se du har lidt tid at øve dig i, så du må bare bage til enhver lejlighed :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer