Sign in to follow this  
Followers 0
anitaelise

hjælp til kreativt indslag

7 posts in this topic

Hej piger.

Så lurer det næste bryllup rundt om hjørnet i vores vennekreds. Jeg mangler derfor en rigtig fin kreativ ide til en måde at markere deres dag på. Sidste år var vi til bryllup hvor jeg havde et malet et træ, alle gæster skulle så sætte deres fingeraftryk som blad. Det blev de meget glade for. Synes bare ikke jeg bruge den samme ide da vi allesammen er gode venner. Så synes ligesom de hver især skal have noget specielt.

0

Annonce ♥

Du kunne lave en ramme, hvor der er plads til gæsternes mini-selvportrætter.

Gæsterne tegner sig selv på en lille lap papir og skriver deres navn på nederst. Gæsterne er ikke orienteret om formålet med de små tegninger, så det plejer at blive sjove små tegninger. Disse tegninger tager du så og klistrer dem på en god baggrund, som så sættes ind i en flot ramme. Man kan nemt finde en smuk ramme i en genbrugsbutik. Rammen kan så pyntes med brudeslør etc, hvad der nu ellers passer sig. :thumbsupsmileyanim:

0

postkort på snor

:

Alle gæster går op og vælger et postkort på snoren (hvor brudeparrets adr står og påsat frimærke) og så skal gæsterne sende brudeparret en hilsen hen over årets mod deres 1 bryllupsdag. alt efter hvor mange der deltager til brylluppet, kan du skrive på kortet hvilken uge det skal sendes...så man er sikker på at parret får kortene løbene hen over året.

Jeg tror selv jeg maler et billedet til vores bryllup, hvor gæsterne skal skrive deres navn på :):thumbsupsmileyanim:

ellers se : www.festdoktoren.dk

0

har forresten været til et bryllup, hvor alle gæster fik en lap papir som blev indsamlet i en æske, som parret først måtte åbnes på deres 1 årsbryllupsdag... MENER at vi skulle skrive hvad vi ønskede at lave/gøre sammen/for parret i det år der gik..?

0

Annonce ♥

har forresten været til et bryllup, hvor alle gæster fik en lap papir som blev indsamlet i en æske, som parret først måtte åbnes på deres 1 årsbryllupsdag... MENER at vi skulle skrive hvad vi ønskede at lave/gøre sammen/for parret i det år der gik..?

Ikke for at tage modet fra dig, eller rettere sagt, andre men den ser man faktisk ret tit (men det gør den jo ikke ringere). Den man typisk oplever går så også normalt på at de forskellige får nogle ting de skal lave sammen med brudeparret i de næste 12 måneder, så lidt anderledes er den da. Måske kan man sige at det er et problem at denne variation ikke har den store underholdningsværdi ved selve festen fordi man netop ikke ved hvad folk så skal lave sammen med parret.

0

Jeg er helt vild med ideen om, at gæsterne skal tegne sig selv på et lille lap papir som så sættes i en stor ramme til sidst..!

:super:

Til min søsters bryllup havde et hold af deres venner lagt et rødt hjerte i karton ud til alle gæster som man skrev en lille hilsen på. De blev alle samlet ind og lagt i en kasse som blev sømmet til og sendt med brudeparret hjem - da de åbnede et år efter havde de en rigtig hyggelig time sammen med et stort glas rødvin hvor de sad og mindedes tilbage og grinte over de mange hilsner..

Edited by Ladydee
0

Vi har også været til et bryllup, hvor et vennepar sendte en hat rundt med en masse forskellige små opgaver, der var skrevet på hver sit papir, der var foldet sammen. Så trak hver gæst en lille opgave, som de skulle gøre for brudeparet indenfor det næste år. Jeg kan huske at vi skulle sende en buket blomster til brudeparet, når de var kommet hjem fra bryllupsrejse.

Det vennepar, som have lavet dette, sagde til gæsterne, at det var frivilligt, men de opfordrede folk til at leje med. Brudeparet ved ikke hvad der skal ske, så de vil blive glædeligt overrasket mange gange i løbet af året.

0