theresa naz

Bryllupskage :)

9 indlæg i dette emne

Hej :)

Jeg har fundet den smukkeste smukkeste kage, men jeg har ingen idé om hvor svær pynten er at lave, så jeg håber derfor at nogle af jer Zilla'ere vil hjælpe mig.

Er det svært at benytte udstikkere og er der nogen der ved om man kan få en samlet pakke med nogle forskellige blomster udstikkere og blade.. post-46601-0-29063100-1301416946.jpg

Håber meget at høre fra nogen af jer, da jeg er håbløs forelsket i denne kage.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er altså ret svær at lave....ihvertfald hvis den skal laves ligesom konditoren der har lavet den. Hver en blonde er nemlig lavet i en silikoneform, som er lavet ud fra rigtige blonder(det stykker der ligger på bordet). Dvs. konditoren har lavet rigtig mange forskellige blonderforme.

Silikone aftryk af blonder og blade kan købes i de gode kagebutikker fra england, men de er hunde dyre.

Man kan sagtens lave blade og blomster med udstikkere, det er meget nemmere, men du får ikke samme udtryk som på denne kage. Og du kan få masser af udstikkere dog oftest i samme form, bare i forskellige størrelser. Men som sagt, selve strukturen på blonderne, skyldes at fondanten er blevet formet i en silikone form.

Men den er virkelig skøn! Har selv undersøgt det grundigt, og selvom jeg har lavet fine kager mange gange, synes jeg at arbejdet bliver ret omstændigt (el. dyrt) ift. denne kage.

Redigeret af MH2730
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå at du er vild med den.... Den er rigtig flot. Hvis jeg var dig ville jeg tage fat i www.kagebutikken.dk - der kan du købe materialer og de er super gode til at hjælpe med alt og give gode råd...

Håber du finder ud af det :17:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej :)

det er en rigtig flot kage. Hvad angår selve "kage arbejdet" kommer lidt an på om du er vant til at lave kager. Hvis ikke vil jeg anbefale at du starter med måske at tage et kage kursus hos specialkøbmanden eller anden udbyder og lige får de basale ting på plads. Derefter er det bare om at gå i gang med at øve. Er sikker på at du efter lidt øvelse godt kan lave en lige så flot kage magen til.

Held og lykke med det hele:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her sidder der rigtig mange kagebagere, som måske kan hjælpe med gode råd

Kageklubben

Her er en amerikansk side:

Cakecentral

og ellers så søg på youtube, der ligger der højst sandsynligvis videoer om hvordan man laver sådanne blomster.

Her skulle det være billigere at bestille fra - har selv prøvet det, det gik fint og man kan jo oversætte sider med google translate!

Hollands kagebutik

De har fx sådan nogle silikone forme:

Bladforme

Håber det hjælper lidt

Redigeret af Losse
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer