Meggers

Perler

40 indlæg i dette emne

Hej piger. :)

Til alle jer, der har valgt perler: Hvilke har I valgt og hvorfor?

Jeg kiggede perler igår og var forbløffet over, at dem jeg synes var allersmukkest, også var de billigste. :o

Guldsmeden talte meget godt om kulturperlerne, som skulle være det fineste af det fine, og som hun synes var MEGET smukke, men jeg synes nærmest de var lidt lillagrønne, mens ferskvandsperlerne var såååååååå smukke hvide/ivory. Og forleden så jeg faktisk også en flot perlehalskæde, hvor jeg dog er helt sikker på, at det var et eller andet plastikfidus. Men smuk var den!

Hvad har I valgt, og hvorfor? Og flash ENDELIG det hele!!!! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min fantastiske perlehalskæde er kulturperler, syns de havde den pæneste farve..

Tror de andre der var i den butik jeg købte den var saltvandsperler? :help: Men dem de havde var med lidt et blåligt skær.. Så endte med den halvbillige variant, som ifølge htb overhovedet ikke er billigt :rolleyes:

post-40019-0-81379000-1302162530.jpg

post-40019-0-27528900-1302162520.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min fantastiske perlehalskæde er kulturperler, syns de havde den pæneste farve..

Tror de andre der var i den butik jeg købte den var saltvandsperler? :help: Men dem de havde var med lidt et blåligt skær.. Så endte med den halvbillige variant, som ifølge htb overhovedet ikke er billigt :rolleyes:

post-40019-0-81379000-1302162530.jpg

post-40019-0-27528900-1302162520.jpg

Hvor er de flotte! :cheerleader3:

Og hvor er det mærkeligt, farven på dine perler (ud fra billedet i hvert fald) ligner slet ikke farven på de kulturperler, som jeg havde kigget på... Den ligner faktisk ferskvandsperlerne! Må man spørge, hvor du har købt dem, og hvad du har givet for dem? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig :ilovebryllupsklar: Jeg købte dem i "guldperlen" i vejle, da de havde ophørsudsalg..

Gav 475 for perlerne som var minus 50 % og 300 for sølvlåsen som osse var minus 50 % - så endte med 775 i alt, men ville normalt have kostet 1550.. Gætter på prisen primært afhænger af størrelsen og formen på perlerne :help:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have en kæde med to eller tre sølv tråde (sådan noget lidt stift noget) med hvide og sorte perler (mener helt sikkert det er ferskvandsperler). Der kommer kun nogle enkelte perler på undt på kæden, så modsat til almindelig perlekæder er den meget enkel og "let".

Perlerne på kæden er ret små og en smule aflange.

Har desværre ingen billeder. Men kæden er lavet af min mor og er SÅÅÅ fin. :)

Jeg synes hurtigt det bliver voldsomt med det helt runde perler, og især når de sidder helt tæt..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig :ilovebryllupsklar: Jeg købte dem i "guldperlen" i vejle, da de havde ophørsudsalg..

Gav 475 for perlerne som var minus 50 % og 300 for sølvlåsen som osse var minus 50 % - så endte med 775 i alt, men ville normalt have kostet 1550.. Gætter på prisen primært afhænger af størrelsen og formen på perlerne :help:

Årh, fedt lige at finde sådan et tilbud!!! :bunny_4: Og en god pris for en smuk kæde! :thumbsupsmileyanim: Jeg har hørt at prisen afhænger meget af formen - at de "perfekt" runde er dyrere end dem, der har lidt buler og sådan... Jeg prøvede perler for et års tid siden, hvor jeg prøvede to, og jeg kunne NÆSTEN ikke se forskel. Men den ene kostede 275 og den anden 4400 :blink:

Jeg skal have en kæde med to eller tre sølv tråde (sådan noget lidt stift noget) med hvide og sorte perler (mener helt sikkert det er ferskvandsperler). Der kommer kun nogle enkelte perler på undt på kæden, så modsat til almindelig perlekæder er den meget enkel og "let".

Perlerne på kæden er ret små og en smule aflange.

Har desværre ingen billeder. Men kæden er lavet af min mor og er SÅÅÅ fin. :)

Jeg synes hurtigt det bliver voldsomt med det helt runde perler, og især når de sidder helt tæt..

Ihhh, kan du SÅ få (din mor til at få) taget et billede, så vi kan se!! :tunge:

Og fedt, at det er din mor, der laver den, det gør det lige lidt ekstra personligt. :loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal have en perlekæde samt perlearmbånd som har været min mormors, har ikke lige billederne liggende men der er nogen i min tråd :)

Bladrede mig lige igennem fine sko, flotte invitationer, en lækker bryllupsrejse og nogle andre ting, og fandt perlerne. De ligner MEGET det, som jeg ønsker mig. Og smuk tanke, at det er din mormors! :loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have en perlekæde samt perlearmbånd som har været min mormors, har ikke lige billederne liggende men der er nogen i min tråd :)

Bladrede mig lige igennem fine sko, flotte invitationer, en lækker bryllupsrejse og nogle andre ting, og fandt perlerne. De ligner MEGET det, som jeg ønsker mig. Og smuk tanke, at det er din mormors! :loveboard:

Tak :hug:

Det er ikke sån når man ikke kan finde ud af linke til forskellige sider/tråde :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skal godt nok ikke bære perlesmykker, men men.. :rolleyes:

Faldt lige over denne "backdrop add on" og synes den er virkelig smuk.. tænkte jeg lige vil vise dig den - man ved jo aldrig om det er noget :)

Den er lavet til at sætte i lukningen af en halskæde..

Den viste er i sølv, men så vidt jeg kan forstå, kan den også laves i 14 kt guld.. Perlerne er freshwater pearls og forneden en swarovski "briolette"

post-44604-0-14648100-1302170847.jpg

Du finder den HER

Redigeret af dmkchd
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal have en perlekæde samt perlearmbånd som har været min mormors, har ikke lige billederne liggende men der er nogen i min tråd :)

Bladrede mig lige igennem fine sko, flotte invitationer, en lækker bryllupsrejse og nogle andre ting, og fandt perlerne. De ligner MEGET det, som jeg ønsker mig. Og smuk tanke, at det er din mormors! :loveboard:

Tak :hug:

Det er ikke sån når man ikke kan finde ud af linke til forskellige sider/tråde :rolleyes:

Metteholm har ellers lavet en fiiiiiin guide: http://bryllupsklar.dk/forum/index.php?showtopic=66814

Skal godt nok ikke bære perlesmykker, men men.. :rolleyes:

Faldt lige over denne "backdrop add on" og synes den er virkelig smuk.. tænkte jeg lige vil vise dig den - man ved jo aldrig om det er noget :)

Den er lavet til at sætte i lukningen af en halskæde..

Den viste er i sølv, men så vidt jeg kan forstå, kan den også laves i 14 kt guld.. Perlerne er freshwater pearls og forneden en swarovski "briolette"

post-44604-0-14648100-1302170847.jpg

Du finder den HER

Uh, den er rigtig fin :) Regner dog med at have noget hår i nakken, så tror ikke rigtig at det vil passe til det, jeg vil :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået en fantastisk perlekæde af min far i julegave af små fine kulturperler. Den er virkelig fin, fenimin og klassisk og er ikke "så voldsom" med de små perler - det tror jeg til gengæld prisen var!! :blink: De er i hvert fald låst inde indtil brylluppet...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh, du spurgte jo også hvorfor. Jeg er til det klassiske, og jeg vil elske at bruge den kæde igen og igen! Har altid drømt om at eje en og det vil passe perfekt til min kjole. Min mor og jeg talte om det, og hun mente min farmor havde haft en. Min far og hende fandt den frem og den var ikke ægte, så far fandt en rigtig fin en til mig. Jeg glæder mig rigtig meget til den skal bruges - både på dagen men også til alle de outfits jeg allerede har udtænkt i hovedet!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh, du spurgte jo også hvorfor. Jeg er til det klassiske, og jeg vil elske at bruge den kæde igen og igen! Har altid drømt om at eje en og det vil passe perfekt til min kjole. Min mor og jeg talte om det, og hun mente min farmor havde haft en. Min far og hende fandt den frem og den var ikke ægte, så far fandt en rigtig fin en til mig. Jeg glæder mig rigtig meget til den skal bruges - både på dagen men også til alle de outfits jeg allerede har udtænkt i hovedet!

Den lyder virkelig smuk! Må vi se billede? :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ELSKER perler generelt, men på min bryllupsdag ville jeg dog aldrig vælge perler i plastik. De øreringe jeg skal have på (mit "lånte" fra min mor) er kulturperler :loveboard:

Hvorfor ikke? :) Fordi det føles mere luksuriøst med ægte perler, eller fordi de er flottere (eller begge dele eller noget andet?) :)

Jeg tænker lidt, at hvis jeg nogensinde finder et diadem med perler, så kunne det jo nemt tænkes at være uægte. :unsure: Men hvis de er/bliver grimme, når de ikke er ægte, så gider jeg næsten ikke. :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er udelukkende pga følelsen af "noget ægte", men jeg er generelt også temmelig smykkesnobbet :blush: . Ægte perler kan jo sagtens fåes til en medgørlig pris...og stod valget mellem en plastikperlekæde til 200,- og en ægte perlekæde til 1500,- så ville jeg vælge den ægte bare fordi... :rolleyes: Synes også godt man kan se og mærke forskel, men naturligvis ikke på afstand (som gæsterne formodentlig vil være). Ih altså, kan godt høre, det lyder frygteligt snobbet, men det er af et ærligt hjerte og smykker er bare en af de meget få ting, som jeg "går op i" :blush: Samtidig er jeg også totalt dobbeltmoralsk, da jeg faktisk har en højt elsket Lanvin perlekæde og det er 100% plastik-fantastik-perler (men den kostede en mindre bondegård og så er det åbenbart fint nok alligevel :unsure::griner:- ). Mht diadem, så ville det ikke betyde så meget for mig, om det var ægte perler, som fx øreringe og halskæde...det er mere i pyntekategorien for mig end i smykkekategorien (giver det overhovedet mening?). Der er også perler på min brudekjole og de er stensikkert ÆGTE plastik :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke plastikperler bliver grimme af bare én dags brug... Min søster har faktisk en rigtig sej halskæde af plastikperler og der kan man godt se, de er begyndt at skalle af et par steder, men den er også mange år gammel og har været brugt en hel del :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har et par oerestikkere, som jeg fik af min mormor, daa jeg blev bachelor. Det er enten kultur eller ferskvandsperler. Dem skal jeg have paa, hvis ikke jeg kommer til at finde nogle andre perleoereringe foer brylluppet :fløjt:

Min guldring, som sidder modsat af forlovelses og vielsesring, er en ring, jeg fik af min mormor og morfar, da jeg blev 30. Det har vaeret min oldemors forlovelsesring og den er lidt ekstravagant og har en kulturperle.

Ikke at jeg skal have perlehalskaede paa til brylluppet, men jeg vil RIIIIGTIG gerne eje en :loveboard:

no no, jeg ville heller ikke tage plastikperler paa til bryllup....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ELSKER perler generelt, men på min bryllupsdag ville jeg dog aldrig vælge perler i plastik. De øreringe jeg skal have på (mit "lånte" fra min mor) er kulturperler :loveboard:

Hvorfor ikke? :) Fordi det føles mere luksuriøst med ægte perler, eller fordi de er flottere (eller begge dele eller noget andet?) :)

Jeg tænker lidt, at hvis jeg nogensinde finder et diadem med perler, så kunne det jo nemt tænkes at være uægte. :unsure: Men hvis de er/bliver grimme, når de ikke er ægte, så gider jeg næsten ikke. :unsure:

Jeg mener helt bestemt at have hørt/læst/oplevet, at ægte (kultur-)perler bevarer deres smukke udseende af at blive brugt - MEN holdt langt væk fra hårspray, parfume, deo og den slags! Det med at de ægte perler skal bruges jævntligt, synes jeg, du skal tænke på i forhold til et diadem... Her ville jeg ikke have så mange tanker om hvorvidt det var ægte perler eller ej, men perler i ørenringe, ringe eller halskæder her vil jeg foretrække de ægte. (Måske er jeg også en smykkesnob?!?!) Jeg synes, de har et andet "skin" eller skær. Svært at forklare, men de ser måske bare mere naturlige - og efter min mening - lidt mere eksklusive ud.

Men der er sikkert mange forskellige kvaliteter af uægte perler, så du sagtens kan finde et smukt diadem selv om perlerne i det ikke er ægte.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aj ok, lige med et diadem/tiara, der vil jeg goere en undtagelse - hvor tit kommer man lige til at gaa med det efter?

Kaeder, armbaand, oerestikkere vil jeg gerne have er aegte, fordi jeg vil bruge det igen - stensikkert :cheerleader3:

Det er rigtig, at de aegte skal bruges - ellers gulner de :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er udelukkende pga følelsen af "noget ægte", men jeg er generelt også temmelig smykkesnobbet :blush: . Ægte perler kan jo sagtens fåes til en medgørlig pris...og stod valget mellem en plastikperlekæde til 200,- og en ægte perlekæde til 1500,- så ville jeg vælge den ægte bare fordi... :rolleyes: Synes også godt man kan se og mærke forskel, men naturligvis ikke på afstand (som gæsterne formodentlig vil være). Ih altså, kan godt høre, det lyder frygteligt snobbet, men det er af et ærligt hjerte og smykker er bare en af de meget få ting, som jeg "går op i" :blush: Samtidig er jeg også totalt dobbeltmoralsk, da jeg faktisk har en højt elsket Lanvin perlekæde og det er 100% plastik-fantastik-perler (men den kostede en mindre bondegård og så er det åbenbart fint nok alligevel :unsure::griner:- ). Mht diadem, så ville det ikke betyde så meget for mig, om det var ægte perler, som fx øreringe og halskæde...det er mere i pyntekategorien for mig end i smykkekategorien (giver det overhovedet mening?). Der er også perler på min brudekjole og de er stensikkert ÆGTE plastik :biggrin:

Hehe, bare rolig, du er ikke den eneste smykkesnob. :hug: Jeg er selv helt vildt åndsvag mht. diamanter og går meget op i om de har en f.eks. en VVS-klarhed eller en SI-klarhed, selvom jeg helt ærligt ikke tror på, at nogen kan se forskel medmindre de står og betragter stenen i de der lommemikroskober som guldsmede har. Det FØLES bare dejligt at vide diamanten er af fiiiin kvalitet. :tunge: Så jeg kan helt klart godt forstå det med perlerne, og har det også selv sådan at det "føles lidt lækrere" at det er ÆGTE perler.

Og jeg kan faktisk godt følge dig i at diadem er mere pynt end smykke. Og hvis ægte perler ikke kan tåle hårlak osv, så er det nok egentlig meget smart med plastikperler i håret :rolleyes:

Men hvad så med kultur og ferskvandsperler? De er jo begge "ægte" (såvidt jeg har forstået i hvert fald) men kulturperler er MEGET dyrere... Men af de perler, jeg har set, synes jeg faktisk at ferskvandsperlerne er flottere og hvidere... Findes der slet ikke hvidlige kulturperler (jeg synes de alle er lillaagtige og grønlige)?

Jeg har et par oerestikkere, som jeg fik af min mormor, daa jeg blev bachelor. Det er enten kultur eller ferskvandsperler. Dem skal jeg have paa, hvis ikke jeg kommer til at finde nogle andre perleoereringe foer brylluppet :fløjt: Min guldring, som sidder modsat af forlovelses og vielsesring, er en ring, jeg fik af min mormor og morfar, da jeg blev 30. Det har vaeret min oldemors forlovelsesring og den er lidt ekstravagant og har en kulturperle. Ikke at jeg skal have perlehalskaede paa til brylluppet, men jeg vil RIIIIGTIG gerne eje en :loveboard: no no, jeg ville heller ikke tage plastikperler paa til bryllup....

Må vi ikke godt se den? Den lyder jo helt vidunderlig! :loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener helt bestemt at have hørt/læst/oplevet, at ægte (kultur-)perler bevarer deres smukke udseende af at blive brugt - MEN holdt langt væk fra hårspray, parfume, deo og den slags! Det med at de ægte perler skal bruges jævntligt, synes jeg, du skal tænke på i forhold til et diadem... Her ville jeg ikke have så mange tanker om hvorvidt det var ægte perler eller ej, men perler i ørenringe, ringe eller halskæder her vil jeg foretrække de ægte. (Måske er jeg også en smykkesnob?!?!) Jeg synes, de har et andet "skin" eller skær. Svært at forklare, men de ser måske bare mere naturlige - og efter min mening - lidt mere eksklusive ud.

Men der er sikkert mange forskellige kvaliteter af uægte perler, så du sagtens kan finde et smukt diadem selv om perlerne i det ikke er ægte.

Ja, jeg har også hørt det der med at de bliver smukke af at blive brugt, og at de kan tørre ud, hvis man ikke bruger dem (hvilket jeg egentlig synes er lidt suspekt... Suger de sved til sig, eller hvad? :blink: ) Og ja, jeg tror jeg er nået frem til at jeg satser på ægte perler om halsen og i ørerne, og så falske i håret. :thumbsupsmileyanim:

Aj ok, lige med et diadem/tiara, der vil jeg goere en undtagelse - hvor tit kommer man lige til at gaa med det efter?

Kaeder, armbaand, oerestikkere vil jeg gerne have er aegte, fordi jeg vil bruge det igen - stensikkert :cheerleader3:

Det er rigtig, at de aegte skal bruges - ellers gulner de :blink:

Gulner?! :blink: Hvor er det mystisk... Men du har helt ret i at man nok ikke kommer til at bruge diademet igen... Ville tilgengæld ELSKE at bruge perlerne ofte!

Jeg elsker også perler, lidt ligesom ædelsten, er det noget smukt som kun naturen kan opfinde :cheerleader3:

Jeg har meget overvejet disse øreringe, ellers finde nogen med noget rav

:)post-44861-0-10267300-1302249069.jpg

Helt vildt flotte øreringe! :thumbsupsmileyanim: Synes også at de passer godt til jeres (btw, superfede) tema. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer