helle caspersen

søster kommer måske ikke

10 posts in this topic

Hej allesammen

Jeg håber I kan hjælpe mig!

Lidt om mig: Jeg er en rigtig efternøller, min handicappet bror er 15 år ældre og min søster er 10 år ældre, så jeg har altid været den i familie som har hjulpet til derhjemme og generelt bare været en pleaser.

Min søster bor i Italien og har to børn og venter den trejde her til maj. jeg var dernede sidst hun var høj gravid for at hjælpe med det daglige da hun skulle forholde sig i ro. jeg var dernede 5 uger og ellers kommer moster altid når der er brug for det fx. til børnefødselsdag hvor jeg bager osv. (nu lyder jeg som om jeg er vildt bitter men jeg føler nok NU at vores familiebånd kun går en vej)

Det som er sagen er at min kæreste netop har spurgt om vi skal giftes og vi er begge super glade - men vi er jo allerede sent ude og derfor er der ikke den store valgfrihed når det kommer til datoer!

da jeg ringede for at fortælle min familie det ignorede de min glæde og mine forældre begyndte at snakke om nogle ting jeg skulle hjælpe dem med at få gjort. :(

nå men så siger min mor nu hvor vi har fundet en dato d. 8 oktober i år, at vi skal huske på at min svoger (min søster mand) fylder 50 år d. 4 oktober og derfor skulle vi nmok forvente at de ikke kommer til Danmark da de gerne vil ud at rejse!

Derfor ringer jeg til min søster og spørger ind til deres planer for denne tid! hvorefter hun svare at hun ikke kan overskue nu når hun er gravid at sige hvad deres planer er til oktober - og at hendes mand jo fylder 50 år og det sker jo ikke hvert år så de var måske ude at rejse. så spørger jeg lidt indtil om de ikke kunne flytte en evt. rejse til ugen inden hvor hun svare at min nevø ikke skal tages ud af skolen for så lang tid!

Hun understreger hele tiden at vi ikke skal lave datoen om og at hun ikke kan svare hvad de gør og passer det ikke så passer det ikke!

Jeg føler mig vildt svigtet. Vi skal holde et bryllup med 75 mennesker hvoraf hele min side består af 17 personer (dette er inklusiv venner og alt familie, de er jo alle døde) og hvis min søster så ikke kommer sidder der kun min mor og far og bedste venner !

Er jeg helt urimelig over at jeg er skuffet og føler mig svigtet?

håber I kan hjælpe!

Kram

HC :)

0

Annonce ♥

Hej.

Jeg kan bestemt godt forstå din skuffelse, tror jeg ville have det på samme måde som dig. Men kan også godt se at din søster og mand får meget at se til oktober.

Men som du så også skriver har du altid hjulpet din søster, og hold da op, tænk at du rejste til Italien i 5 uger, for at hjælpe din søster, det tager jeg hatten af for :thumbsupsmileyanim: . Ved selv hvordan det er med en bøvlet graviditet, hvor man skal forholde sig fuldstændig i ro, og der ville jeg have givet min højre arm for at have en søster som dig :bearhug:

Så helt ærlig, jeg synes godt din søster kunne tage sig sammen, og dele en af dine største dage i dit liv med dig, det er jo kun den ene gang du skal giftes, hvor din svoger, har haft og får flere runde fødselsdage.

Og undskyld hvad sker der lige med dine forældre, der ikke kunne dele din glæde med dig. :boohoo: .

Håber på det bedste for dig, og at din h2b har en god familie som deler jeres glæde og stor dag med jer.

0

Jeg har det rigtig meget saadan, at naar et brudepar fastsaetter deres dato, saa er det en sag mellem de to og andre kan inviteres med. De kan saa vaelge at takke ja eller nej.

Da vi offentliggjorde vores dato blev der faktisk drama hos os. Det har vi sluttet fred med det nu og det er i glemmebogen. Men det var altsaa en meget ubehagelig periode.

Edit - historie slettet -

Vi holdt fast i den weekend, som jo vitterligt havde vaeret svaer at finde frem til i forvejen og beklagede selvfoelgelig situtionen. Trist, men ogsaa noedvendigt. Tiden gik og for at goere en lang historie kort, saa endte det med en fredssamtale og nu snakker vi ikke om det mere. Vi holder vores bryllup paa den valgte dag og alle glaeder sig - meget!

Jeg synes I skal faa lavet invitationerne og planlaegge jeres bryllup. Dem som vil med, fint, dem som ikke vil med, soergeligt, men saadan er det. Du kan jo efter invitationen afvente lidt og maaske fortaelle din soester at det betyder meget, at hun er der paa din store dag. Husk at mange ikke kan se realiteten i brylluppet, foer de har en invitation og at din soester er GRAVID, dvs maaske en anelse utilregnelig pga hormoner.

I skal nok faa en rigtig smuk bryllupsdag uanset :bearhug:

Edited by cmtoft
0

Jeg forstår fuldt ud din reaktion. Det er da klart at du er vildt skuffet og ked af det. Men cmtoft slutter med at sige, få lavet invitationerne og send dem afsted, sin søster vil sikkert rigtig gerne med til jeres store dag, men det er sikkert svært at forholde sig til når man er højgravid og der er jo mange hormoner der nogle gange gør nogle gravide kvinder til lidt "sure" mennesker (ja undskyld, men jeg havde en vildt hormon sur højgravid søster HELE julen, hvor intet var godt nok!! og er næsten helt sikker på at hun ville have sagt det samme som din søster)!

I skal fejre jeres kærlighed og når der er kommet invitationer afsted, så kan folk bedre forholde sig til det hele. Dine forældre synes måske det er svært at deres lille pige skal giftes (og især når du er efternøler), men skal nok bare have tid til at vænne sig til tanken :thumbsupsmileyanim:

Og så STORT tillykke med forlovelsen og at i har fastsat en dag - det er så fantastisk når man er der :cheerleader3:

0

Annonce ♥

PS. er du soed at skrive, naar du har laest min problemstilling, for saa vil jeg gerne slette den del af mit indlaeg, for der er ikke nogen grund til at min soester ser det, hvis hun ogsaa begynder at husere herinde(ja, for han har i mellemtiden friet til hende :cheerleader3: ) - det er et overstaaet kapitel for os :)

Edited by cmtoft
0

SØDE DIG forstå dig virkelig

vi (jeg) står i det samme om 1 uge.

vi bliver 35 i alt.

kun min mor - far - søster kommer fra min familie resten er syge - døde eller ikke nogen vi lige snakker med.

er rigtig ked af det. men vælger at se sådan på det at tommy´s familie har taget super i mod mig, så de er nu min familie også.

og så ahr jeg en masse venner med.

klem til dig

0

Først og fremmest tillykke! Jeg kan sagtens forstå at du er rigtig ærgerlig over den situation, men som de andre skriver, så tror jeg også at situationen nok skal vende! Der er rigtig mange der oplever "fnidder" lige når datoen er sat og inden gæsteliste osv. er på plads. Så trøst dig med at det nok skal blive bedre! :bestwishes:

0

Hej allesammen

Først vil jeg sige tusind tak for alle jeres svar! De seneste par dage har gået med at være total mentalt ustabil fordi jeg ikke ved hvad jeg skal stille op. Vi er igang med at se på datoer senere i oktober!

Jeg tror I alle har ret i at min søster er total påvirket af graviditet osv. Jeg er kommet til den beslutning at vi umiddelbart fastholder datoen men hvis v finder et hul rykker vi det til slut oktober!

Når jeg nu har jer vil jeg gerne høre med jer hvor I har valgt at holde jeres bryllup?

Vi har overvejet at holde det enten på Charlottenlund Fort eller Jostys i Frederiksberg Have - er der nogen af jer som han anbefale eller har dårlige oplevelser med disse to steder?

Endnu engang tak for de fine ord, det er vildt mærkeligt at man har brug for at høre fra andre ud over sine veninder osv at man ikke bare er total egoistisk og blevet "bridezilla" :)

Ha en skøn solskins søndag!

kram

Helle

0

Annonce ♥

Restaurant Josty har vi spillet flere gange på (det samme med Restaurant Allégade overfor). Det er et rigtigt flot sted. Alternativt kan I kigge på Hansens Café og Bar lige i nærheden.

Generelt gælder det for disse steder at det ikke er der man holder bryllupsfester til kl. 4 eller 5 om morgenen, men det har også noget med beliggenhed (og økonomi) at gøre.

Jeg har ikke været der men umiddelbart ser det ud som at Charlottenlund Fort har noget som de andre steder ikke har (havudsigt m.v.) :thumbsupsmileyanim:

0

Vi skal selv holde festen på Charlottenlund Fort, men da vi først skal giftes i juli, kan jeg af gode grunde ikke sige hvordan aftenen kommer til at forløbe.

Til gengæld har vi været yderst tilfredse med deres service indtil videre, de er virkelig søde og imødekommende.

De har en "selskabs-menu" bestående af:

Velkomstdrink,

Vinarrangement ad libitum

Månedens menu

Kaffe & Avec (Stempelkaffe & cognac eller likør dog er der ikke chokolade el. lign. det kan man selvmedbringe hvis man ønsker det uden det koster ekstra)

Fri bar i 1 1/2  time (Øl, vand, vin, alm. spiritus. som starter EFTER kaffen og ikke samtidig som den gør mange steder)

Natmad efter ønske

Blomster arrangement

3 retter: 799,- 4 retter: 899,- 5 retter: 999,-

Man skal dog være opmærksom på, at de kører med Månedens Menu, så jeres menu for oktober måned er fastlagt, hvis I benytter jer af "selskabs-menuen". De sagde dog at der tages forbehold for allergier uden ekstra omkostninger og det er muligt at betale sig fra en anden menu.

Der er tilsyneladende ingen skjulte udgifter som proppenge for bryllupskage (det ene sted vi talte med, skulle de have 25,-/pers for at servere kagen), isvand på bordene koster heller ikke ekstra (det kostede også 25,-/pers vist det andet sted vi tale med) og lign.

Det andet sted vi talte med endte vi med at betale flere tusind kroner i "skjulte udgifter".

Desuden er det muligt at købe fri bar ud over de 2½ time som er inkluderet, det koster vist ca. 85,-/pers den 1. time, 70,-/pers den anden time osv. herudover kommer aflønning af tjenere som vist koster 250,-/stk pr time, der skal også siges at der i "selskabs-menuen" ikke er begrænsning på hvor mange timer arrangementet må vare, uden det koster ekstra.

Der er tilsyneladende mange steder hvor man skal betale ekstra, hvis arrangementet varer mere end fx 7 timer. Det andet sted vi talte med, skulle vi betale over 20.000,- for 3 timer ekstra!!!

Vi ender med at give 1000,-/pers. for "selskabs-menuen" (3 retter) + 2 timers ekstra fri bar.

Vi kan selvfølgelig sagtens blive snydt og få en dårlig oplevelse derude, men vi har en rigtig god mavefornemmelse og glæder os meget til at feste på fortet.

Jeg synes I skal tage ud og tale med både Charlottenlund og Josty og høre hvad de kan tilbyde.

0