Cindiej

Hvad gør i med brudebuketten?

105 posts in this topic

Indtil videre har vi snakket om at jeg skal kaste buketten (vi har en del ugifte piger/kvinder i vores omgangskreds, så det synes vi kunne være meget sjovt). Fordi vi ikke kan vælge hvem vi skulle ligge buketten ved, har vi valgt det på den måde. Derimod har vi 4 brudepiger og dermed 4 brudepigebuketter, som vi om søndagen vil op og ligge på grave hos: hans farmor&farmor, hans mormor, min farfar og min mormor - så bliver der ikke gjort nogen forskel og vi kommer lige op og mindes dem...

0

Annonce ♥

Vi kommer til at gøre noget lidt specielt:

Vi skal giftes i den kirke, hvor Liden Kirsten og Prins Buris ligger begravet. Det er en sød men tragisk gammel kærlighedshistorie om forbudt kærlighed og to, der aldrig fik hinanden i livet (kig evt. på google). Derfor gør man stadig det, når man gifter sig i denne kirke, at man lægger buketten på deres grav for at ønske, at de må blive de næste, der får hinanden. ()()

Min svigerfar ligger på samme kirkegård, så vi går også forbi hans grav, og lægger H2Bs knaphulsbuket der. Det sidste var min idé, og H2B blev bare så rørt og taknemmelig, da jeg foreslog det. (Svigerfar døde for kort tid siden) :hug:

1

Vi skal giftes i Landet kirke. Det er kirken hvor Elvira Madigan og Sixten Sparre ligger begravet. De to kunne ikke få hinanden da han var svensk dragonløjtnant og hun var en dansk linedanserinde. Han var desuden gift hjemme i Sverige. Nå men enden bliver at de stikker af sammen og ender nede i Nørreskoven på Tåsinge hvor de begår selvmord (selv om der nu er delte meninger om det ikke istedet er mord og selvmord).

Nå men i hver fald er der samme tradition som i den kirke hvor Katinka206 skal giftes. Nå man er blevet gift går brudeparret ud til graven og lægger brudebuketten for at hylde kærligheden.

0

Vi skal giftes i den kirke, hvor Liden Kirsten og Prins Buris ligger begravet. Det er en sød men tragisk gammel kærlighedshistorie om forbudt kærlighed og to, der aldrig fik hinanden i livet (kig evt. på google). Derfor gør man stadig det, når man gifter sig i denne kirke, at man lægger buketten på deres grav for at ønske, at de må blive de næste, der får hinanden. ()()

Min svigerfar ligger på samme kirkegård, så vi går også forbi hans grav, og lægger H2Bs knaphulsbuket der. Det sidste var min idé, og H2B blev bare så rørt og taknemmelig, da jeg foreslog det. (Svigerfar døde for kort tid siden) :hug:

Vi skal giftes i Landet kirke. Det er kirken hvor Elvira Madigan og Sixten Sparre ligger begravet. De to kunne ikke få hinanden da han var svensk dragonløjtnant og hun var en dansk linedanserinde. Han var desuden gift hjemme i Sverige. Nå men enden bliver at de stikker af sammen og ender nede i Nørreskoven på Tåsinge hvor de begår selvmord (selv om der nu er delte meninger om det ikke istedet er mord og selvmord).

Nå men i hver fald er der samme tradition som i den kirke hvor Katinka206 skal giftes. Nå man er blevet gift går brudeparret ud til graven og lægger brudebuketten for at hylde kærligheden.

Jeg synes det er 2 søde ideer det med at ligge sin brudebuket på deres garv begefter, men jeg tænker bare om man ikke kommer til at mangle sin buket i løbet af festen, der får man jo så slet ikke mulihged for at tag nogle bileder med den el, hvordan gør i det????

0

Annonce ♥

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1327836905' post='1190987]

Jeg synes det er 2 søde ideer det med at ligge sin brudebuket på deres garv begefter, men jeg tænker bare om man ikke kommer til at mangle sin buket i løbet af festen, der får man jo så slet ikke mulihged for at tag nogle bileder med den el, hvordan gør i det????

Vi får taget vores billeder på kirkegården. Det er et supersmukt sted som vil være en fin baggrund. Så først får vi taget billeder og så lægger vi buketten. Så jeg regner med at på det tidspunkt hvor buketten er lagt er der taget nok billeder til at den ikke vil blive savnet :wink:

0

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1327836905' post='1190987]

Vi får taget vores billeder på kirkegården. Det er et supersmukt sted som vil være en fin baggrund. Så først får vi taget billeder og så lægger vi buketten. Så jeg regner med at på det tidspunkt hvor buketten er lagt er der taget nok billeder til at den ikke vil blive savnet :wink:

Okay, det lyder jo helt romantisk den måde i gør det på, elsker den idé :loveshower:

0

Annonce ♥

Det ligger fuldstændig fast; den skal lægges på min elskede mors gravsted!

Vi har fri om mandagen og der går vi op på kirkegården og lægger buketten.

Denne gestus har stor betydning for mig og jeg får jo helt sikkert masser af fotos til minde om buketten.

0

Vi ville gerne have haft den til at ligge på H2Bs mors grav, men da det ikke er så praktisk at have buketten med i flyveren fra DK til Skotland (hvor vi holder til og hun er begravet), så regner vi med at sende den med min bedstemor til Jylland, så hun kan ligge den på min bedstefars grav, da han ville have elsket at være med til brylluppet, men desværre ikke nåede at få det med. Når vi så kommer til Skotland, skal vi have lavet en anden buket, muligvis til vores skotske velsignelse, og den kommer så på hendes grav i stedet.

0

Annonce ♥

Jeg smed min ud... Jeps.. Min 4500kr's brudebuket røg i skraldespanden! :lol:

Jow jow - jeg ville da gerne have lagt den på et gravsted.. Men.. Ingen afdøde elskede i nærheden, og en halvdød blomsterkugle er altså ikke det samme som en fin buket..

Jeg havde fået at vide da jeg bestilte den - at den ikke kunne tørres.. Den bestod af 3 tunge og vandfyldte oasis kugler - fuld af masser af smukke blomster..

Så jeg klippede håndtaget af - jeps - den havde håndtag.. Og dem har jeg gemt.. Og så klippede jeg de nederste snebolde af - jeps, den havde snebolde :lol: af - og dem har jeg også gemt.. Og så har jeg tørret en enkelt rose derfra, som skal ligge i en lille skuffe sammen med noget andet bryllupsrelateret småting... :)

Buketten så sådan her ud:

419697_10150638270134096_554759095_8946860_121393164_n.jpg

Da den havde ligget i et stort fad med lidt vand i 2 dage - blev jeg træt af at kigge på den, og smed den ud! :) Jeg nåede lige at tænke tanken: "Du står og smidet 4500kr ud i skraldespanden" - men hey, den havde tjent sit formål og var alle pengene værd! :)

Synes iøvrigt det er en smuk tanke at ligge den på en elskets gravsted.. :heart:

Edited by Shedevil
0

Jeg vil også rigtig gerne dele den op og ligge den på min mors og fars gravsted. Evt. måske få taget et rigtig fint billede af den som minde. Men jeg er også ret vild med de brudebuketter, der har smykker og er helt anderledes - mest fra udlandet. Så jeg ved ikke lige, hvad jeg vælger endnu :)

0

Annonce ♥

Min buket skal lægges på min stedfar og mormors gravsteder. Det er bestemt. Ved ikke om den kan deles. Min stedfar var ham der skulle have fulgt mig op, ved han ville være stolt af mig, og ved han ville have elsket det. Min mormor betød rigtig meget for mig og var en stor del af mit liv. De døde med 1 måneds mellemrum. Ved at savnet på den store dag vil være så stort...

0

Min buket bliver noget hurtigt sammenviklet have-noget - er sikker på at den bliver smuk, men det bliver ikke en holdbar buket med stivere osv. - så jeg regner med at kaste den efter vi har fået taget nogle billeder.

0

Annonce ♥

Jeg ville rigtig gerne have kastet min buket, jeg synes det er en rigtig sjov tradition og altid grundlag for et godt grin - desuden har jeg nu grebet 3 buketter og endelig er det blevet min tur til at blive gift.

Desværre er svigermor ikke iblandt os længere, hun døde for nyligt og havde glædet sig så meget til at skulle deltage i vores bryllup, så naturligvis skal den lægges på hendes grav..

0

Min skal helt sikkert på min mor og søsters grav. Og det er lige efter vielsen. Vi skal giftes i den kirke hvor de ligger, det vil betyde så meget for mig.. Det er kun henholdsvis 3 og 1½ år siden de gik bort, så det skal være sådan..

Jeg er så, så heldig at det er min h2b's faster som skal lave buketten, så hun laver 2 til mig.... så der også kan komme en med på billederne og til festen..

Nr. 2 buket tror jeg at jeg vil kaste sidst på aftenen, jeg er, trods min alder (38), kun nr. 2 i vores store venne kreds der bliver gift.... :rolleyes:

0

Vi valgte at lægge den på et gravsted hvor en af vores rigtig gode venner er begravet. Vi mistede ham for et år siden og han manglede i den grad til vores bryllup.

Vi har ingen nære slægtninge begravet i nærheden så det var et nemt valg. Hans kæreste har efterfølgende fortalt os op til flere gange hvor smuk en tanke hun synes det var, og det varmer også. Det er rart at kunne glæde andre i en svær tid.

0