Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Willock

Min Tale

7 posts in this topic

Her er den så, jeg har tumlet meget med den, da det ikke normalt er noget vi gør os i.

Gider i give lidt feedback om der er noget der skal ændres.

Den gave jeg omtaler er en klump rå Kobber jeg har købt på nettet.

Min tale

vores kobberbryllup den 7.maj 2011

Mor – uden dig ville jeg ikke være hvor jeg er i dag, tak for alt det vi har sammen, og for vores næsten daglige telefon samtaler. Og selvom vi har haft vores ture igennem årene, heriblandt nogle pauser fra hinanden af forskellige længder, så føler jeg det kun har styrket vores venskab og jeg kan derfor nu sige at er jeg glad for at du er min mor.

Svigermor og Svigerfar I skal også have en stor tak, fordi I har åbnet jeres hjem for mig, jeg har næsten altid følt mig velkommen.

Svigerfar - Du har altid været lige i nærheden, igennem alle årene og selvom vi har haft vores diskussioner og du tit har kaldt mig stædig når vi har været uenige om ting som f.eks den rigtige udtale af et ord. Og jeg ofte har vendt øjne når jeg skulle høre på dit kloge åge snak, så skal du vide at du betyder meget for mig. Du er der når vi har brug for dig og du trækker dig i bagrunden når vi har andet om ørerne. Det er dejligt at du er her og vil hjælpe os med at gøre denne dag helt speciel.

Jeg vil osse gerne sige tak, til alle jer som er her i dag. Fordi I har været med til at forme og støttet mig i mit livs op og nedture og jeg har altid kunnet regne med jer uanset hvad jeg har budt jer igennem årene, og det har ikke været små ting. Tak fordi I har været der for vores børn, og støttet os alle i de sidste svære år.

Det betyder rigtig meget for mig.

Det her digt er til jer..

HVILKET USIGELIGT VELVÆRE FØLER MAN IKKE, 

NÅR MAN ER TRYG SAMMEN MED ET ANDET MENNESKE

OG HVERKEN BEHØVER AT SKJULE SINE TANKER

ELLER VEJE SINE ORD, 

MEN BLOT KAN LADE DEM STRØMME FRIT

- AVNER OG KERNER MELLEM HINANDEN

- FORDI MAN VED, 
AT EN FORSTÅENDE HÅND

VIL MODTAGE DEM,

SIGTE DEM OG KUN BEHOLDE,

HVAD DER ER VÆRD AT BEVARE,

MENS RESTEN MED KÆRLIG PUST

VIL BLIVE SPREDT FOR GLEMSELS VINDE.

Kære Danny, Skat, Tykke – Kært barn har mange navne, og for 12½ år siden kunne du tilføje et mere til samlingen, Heidis mand. Og for at gøre det hele lidt mere besværligt valgte jeg at ændre navn til Tilde i marts sidste år. Der står stadig Heidi i din vielsesring, og det har vi fået en del sjov ud af det sidste års tid.

At vi mødte hinanden for snart 15 år siden til en fest hos min mor, kan du takke din gamle ven Jesper for. Vi kiggede efter hinanden hele aftnen men først sent tog du mod til dig og trak mig med udenfor. Der stod vi i bare fødder og strømpesokker i silende regn, Så spurgte du mig om jeg ville være kæreste med Jesper, jeg svarede forbavset ”Nej” og så kyssede du mig. Vi talte sammen resten af Natten mens alle omkring os gik kolde af druk, men vi ænsede kun hinanden. Først udviklede vi et venskab – men jeg forelskede mig i din fantastiske personlighed og din evne til at få mig til at grine. så da en anden nogle måneder senere gjorde kur til dig, kunne jeg mærke jalousien rumstere indeni og fik taget mig sammen til at tage det næste skridt. Jeg spurgte dig om vi skulle være mere end venner, og du svarede præcis hvad jeg havde håbet at hører, at du følte det samme for mig. Og Nu 15 år senere er jeg sikker på at det er skæbnen som har ført os sammen, du gør mig hel og mit liv fuldendt. Trods dine særheder og selvom jeg tit brokker mig over dit rod og din manglende evne til selv at se hvor du skal hjælpe til herhjemme, elsker jeg dig af hele mit hjerte, og glæder mig til resten af vores liv sammen.

Tak fordi du i dag, igen har sagt ja til at blive min og gjort mig til den lykkeligste kvinde i hele verden.

Det siges at modgang gør stærk, og det er vi vist et levende bevis på. Vi har været igennem utroligt meget sammen, og vores forhold og familie har været udsat for utallige prøvelser, men det har kun styrket vores kærlighed… Jeg ved at uanset hvad der skulle ske, skal vi nok klare det sammen. Jeg er taknemlig for den måde du altid prøver at støtte mig i mine projekter. Og at du giver mig plads til at være den jeg er.

Jeg har en gave til dig. Jeg vil med denne gave fortælle dig, at jeg synes denne klump Kobber minder meget om vores forhold, Den er rå, ujævn, ru og med massere af bump og buler, men med lidt tid og hårdt arbejde, kan den pudses op og blive til noget meget smukt.

Danny, du har været min bedste ven, min kæreste, min forlovede og min mand. Du er stadig min bedste ven, du er far til vores 4 skønne børn og nu har du for 2. gang fået papir på at du er min mand.

Jeg Elsker Dig

post-47727-0-98696000-1303138809.jpg

0

Annonce ♥

Jeg har en gave til dig. Jeg vil med denne gave fortælle dig, at jeg synes denne klump Kobber minder meget om vores forhold, Den er rå, ujævn, ru og med massere af bump og buler, men med lidt tid og hårdt arbejde, kan den pudses op og blive til noget meget smukt.

Det er en fin og god tale men jeg falder over den med kobberet. Jeg ved ikke om det kun er mig der læser det sådan og der kan ogsp være noget fortid vi ikke kender til, men det kunne måske tolkes som at du ikke syntes jeres forhold er smukt som det er. Jeg forstår hvad du mener men spørgsmålet er om du skulle ændre ordvalget lidt: at kobber ikke falmer med årene og hele tiden udvikler sig........

0

Jeg synes det er en rigtig flot tale, som siger meget og hvor man kan høre der ligger tanker og følelser bag

Thumbs up! :thumbsupsmileyanim:

0

Hej Tilde

En super smuk tale. :thumbsupsmileyanim:

Det eneste jeg studsede over er i starten hvor du nævner dine svigerforældre. Du siger meget om din svigerfar men ikke rigtig noget om din svigermor. Er det et bevidst valg?

Jeg har også lagt min tale ind i forummet, måske kan jeg få dig og gerne andre også til at give mig noget feedback for det har jeg virkelig brug for.

Men :super: fin tale.

Held og lykke med det.

TinaFM

0

Annonce ♥

Svigermor er desværre ikke "mentalt" til stede pga hjerneblødninger.

0

Hej

Det er en smuk tale - troede næste det var min :thumbsupsmileyanim: Men fedt man kan få inspiration fra andre. Har selv lånt lidt hist og her :rolleyes:

God påske

0

ja når man ikke kan komme igang selv, så låner man lidt gode ideer hist og her.. Og hvis noget af din tale har været inspiration til min så siger jeg mange tak for "lån"

Knus

0