Guest MianneK

Hvornår går man igang?

20 indlæg i dette emne

Hejsa, skal først giftes i 2012 juli d. 21 - hvornår kan man "tillade" sig at begynde at forberede tingene, kjolen osv. kan jo ikke helt lade være med at arbejde med det... :) hvornår begyndte I med at gå igang med diverse ting osv. Nogen siger til mig det er alt alt for tidligt at rode i det som de siger, hvornår mener I man hopper igang med det ? :) :smilie_oster02:

Kærligst Marianne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige udskudt vores bryllup til 12. maj 2012, og jeg går nok ikke igang for alvor før efter sommerferien. Men jeg tror det afhænger meget af, hvad man vil. Har kunne forstå på mange herinde, at der er nogen steder, hvor man skal være ude et års tid før, for at være sikker på at få stedet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi taler om juli måned som er en af de store bryllupsmåneder. Dvs. der er en vis efterspørgsel på alt hvad der hedder eksterne ting: Kirke,feststed/lokaler, fotograf, musik, bil og hvad man ellers skal have. Her kan det kun anbefales at man er ude i god tid. Mange booker disse ting 1 1/2 - 3 år i forvejen. Det har måske ikke den store betydning hvis I ikke er så kritiske men valgmulighederne indskrænkes jo længere tid der går. Derfor vil det være en god ide at indhente oplysninger, tilbud m.v. allerede nu så I har noget at forholde jer til

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og telt/gulv velsagtens. Der er så lidt flere muligheder. Der er det ihvertfald mit indtryk at folk bestiller senere i forløbet. Det samme kan man til dels sige med maden (hvor stegt pattegris er helt oplagt hvis man er til det).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg startede i midten af Februar (dagen efter h2b friede)og vi skal giftes i juni, så 4 mdr før :rolleyes: ved godt mange starter et år i forvejen, men jeg har absolut ikke haft travlt, og har det stadig ikke, går rundt og sysler med lidt ting, og min erfarring indtil videre er at jo længere tid man ha jo dyrre bliver det :wink: (alle de lækre ting man kan købe og gode inspirationstråde herindefra)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa :biggrin:

Jeg skal selv giftes i august 2012, og jeg har godt nok hørt, "er det ikke lidt tidligt", sætningen mange gange... Men ved du hvad; jeg er da ligeglad :fløjt: Jeg er total planlægger, og jeg synes det er enormt hyggeligt at planlægge, og helt ærligt, hvad rager det andre. Så hvis du har lyst, så planlæg løs.. Det gør jeg :thumbsupsmileyanim:

Og efter min mening er det aldrig for tidligt, plus man får lidt flere sjove små detaljer med, når man kan tænke over det lidt længere tid..

God påske :smilie_oster05:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:rolleyes: har næsten planlagt i 2 år .... men nu er der kun 2 måneder tilbage, det går stærkt! så gå bare i gang, og jo tidlgiere man er ude jo bedre tilbud kan man få + større mulighed for at det er ledigt (kok, sted, krike, musik, fotograf...)
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil også sige at feststed, kirke o.l. kan du sagtens booke nu! Og resten skal du da bare tage når du har lyst. Hvis ikke du planlægger stort vægttab/vægtøgning inden dagen kan du jo godt begynde at finde kjole nu, og ellers bare find ud af hvad du gerne vil have mht. borddækning osv.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan kun give de andre ret, man kan ikke begynde for tidligt.

Vi skal fx holde vielsen udenfor, hvilket kræver en anden form for planlægning fordi man skal finde nogen der kan/vil gøre det, stedet det skal være - på naturområder kan der kræves særlige tilladelser osv.

Derudover kan man have en fantastisk ide til sit bryllup, som kan være svært at få gennemført, fordi man fx skal have bestemt ting hjem fra udlandet.

Så du kan nemt starte nu. :cheerleader3:

--------------------------------------------------------------

5178921e1d4fb9c9.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bookede kirke og feststed ret hurtigt og så gik det lidt stille frem til ca. 7-8 mdr. før, men det er mest fordi studiet tager så meget tid.

Hvis du har lyst så er det bare at gå igang, både kirke, musik, mad osv. kan sagtens bestilles i god tid. og så kan i jo få lige hvad i vil have.

Med hensyn til teltet kan i måske få glæde af at i har god tid til at sammenligne forskellige tilbud.

-og bliver du som så mange andre herinde inspireret til at bage din egen kage har du god tid til at øve :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligesom dig har jeg også været i tvivl om, hvornår "man" skulle starte. Men efter have læst med herinde et par uger, har jeg nu bestilt kirke og har tænkt mig at få reserveret feststedet efter påske. Skal giftes 9.juni 2012!

Så som de andre skriver - bestil endelig kirken og andre store "ting", som der kan være reft om. Men fx behøves du ikke tænke i kjole, menu, blomster endnu. Men hvis du har tænkt på et bestemt tema, så kan det jo tage lang tid at lave alle indbydelser, kort, pynt m.m selv.

Så ja, når I har datoen på plads, så er der vel intet til hinder for at starte :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes 31. marts 2012 og vi har booket kirke, forsamlingshus og musiker. Og fået menu forslag hjem så vi kan begynde at overveje hvad mad vi kunne tænke os. :) Derudover har vi også fundet vores forlover. :) Vi er også godt igang med gæstelisten, som vi dog er lidt i tvivl om pt...

Synes bare du stille og roligt skal gå igang, så får du heller ikke så travlt tll sidst... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er helt enig med de andre tøser. Det er da bare om at komme igang. Det er jo en skøn tid og gå og "hygge" om ens helt specielle dag.

Hvis du selv vil lave bordkort, invitationer osv. så vil det da være en god idé at begynde at indhente inspiration nu. Jeg gik selv i gang med at planlægge et lille års tid inden selve dagen og jeg må indrømme at nu hvor vores store dag nærmer sig (vi skal giftes d. 18 juni) :cheerleader3: er jeg viiildt glad for at jeg har været så meget foran så stressen ikke overfalder mig bag fra.

Rigtig god fornøjelse med planlægningen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer