louisevibe

Hjælp til valg af klokkeslet for vielsen??

23 indlæg i dette emne

Hej piger,

Har brug for jeres hjælp/erfaring mv.

Har endelig fået skrevet til præsten i den kirke, vi skal vies. Det kunne heldigvis godt lade sig gøre. MEN... Vi skal vælge om det er kl.12, 14 eller 16 - ikke noget i mellem! :td:

Havde ellers regnet med det skulle være kl.15, da vi ikke har tænkt os at holde reception, da vores bryllup skal holdes på Samsø og stort set alle familie/venner/bekendte kommer udenøs. Så hvad er mest optimalt...

Tænker vielsen tager omkring 45 min. Passer det nogenlunde?

Hvis vi vælger

Kl. 14:

+ god til fotografering

- for lang tid for gæsterne at vente indtil vi skal spise.

Eller man kunne begynde allerede kl. 17.00-17.30 med at byde til bord??

Kl. 16:

- ikke særlig lang tid til fotografering

+ ikke så meget ventetid for gæsterne

Hmm kan slet ikke overskue hvad der er smartest. Kirken ligger sådan, at der ingen parkeringsplads er, så vi lejer en bus, som alle gæsterne køres fra feststedet til kirken og tilbage igen + vi lejer overnatning til alle gæsterne ved feststedet.

Hvad er jeres erfaringer??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Louise

Jeg har tænkt meget over dit indlæg og er kommet frem til at blive viet så tidligt som muligt på dagen, må være det fedeste i det, man så kan være mest muligt sammen med gæsterne.

Hvis i nu vælger klokken 16.00, så går der nærmest en hel dag inden i skal "være på" og jeres store dag slutter dermed også fysisk hurtigere end hvis i nu valgte at blive viet klokken 12.00 eller 14.00.

Vælger i et tidligere tidspunkt end 16.00 behøves man jo ikke at lave en reception, men bare invitere gæsterne hjem i eksempelvis haven til en kop kaffe og et stykke kage, til lidt hygge eller hvad man nú lyster - jaaa ok, så bliver det egentlig en form for reception.

Man kunne jo også vælge at tage bryllupskagen efter vielsen, idet min erfaring som udlært kok, siger mig at efter en lang middag med tre retter der afsluttes med dessert, så kan folk ikke spise ret meget mere, og ofte tager et stykke bryllupskage fordi "det er noget man skal". Jeg tror personligt man får mere ud af det ved at tage kagen efter vielsen.

Jeg ville vælge senest klokken 14.00

Blot nogle tanker fra én bridezilla til en anden kommende bridezilla :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt kl 16

Vi skal ikke have reception og skal heller ikke have taget prof. billeder. Jeg har en ven der er smadder god med kamera og han kommer i kirken og fotografere og tager også et par opstillede udenfor. Thats all... forsamlingshuset ligger 2 min gang fra kirken og gæsterne bliver budt lidt at drikke og lidt slik og frugt mens vi får taget billeder.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kunne jo også vælge at tage bryllupskagen efter vielsen, idet min erfaring som udlært kok, siger mig at efter en lang middag med tre retter der afsluttes med dessert, så kan folk ikke spise ret meget mere, og ofte tager et stykke bryllupskage fordi "det er noget man skal". Jeg tror personligt man får mere ud af det ved at tage kagen efter vielsen.

Det er også min oplevelse fra den virkelige verden. Dvs. ude til bryllupsfesterne. Hvad vielsestidspunkt angår så er kl. 12 næsten for tidligt medmindre der havde været tale om en havefest hvor man med fordel kan gå til bords kl. 15 eller 16. Med en almindelig start på middagen mellem kl. 17-19 bliver det hurtigt en lang dag for gæsterne og ikke mindst jer. Kl 16 er en mulighed men jeg ville også gå efter kl. 14 da det giver muligheed for at gæsterne og I lige kan koble af inden middagen, det giver tid til billederne samt også mulighed for at nå at pakke nogle af gaverne op. Derudover giver det mulighed for at starte middagen kl. 17.30 som du selv er inde på.

Sidst jeg spillede på Samsø - hviket er mange år siden - var der kun én mulighed for at komme til Samsø og det var med færge. Det har såvidt jeg ved ikke ændret sig og derfor bør man måske nok også lige kigge på sejlplanerne når man vælger vielsestidspunkt så det på en eller anden måde komer til at matche. Jeg kan ikke huske om de sejler en gang i timen men vi var selv udsat for forsinkelser på Molslinien sidste weekend da vi skulle til Århus. Det skal man måske også have med i betragtning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt klart vælge kl 14.

Hvis det var muligt mht at nå at blive klar osv ville jeg vælge at blive gift kl. 12. Have mest mulig tid til gæsterne. Blive fotograferet flere steder, åbne gaver inden middagen (så det ikke skal gøres i løbet af aftenen) osv..

Vi skal vies kl. 13 og har et kagebord inkl. bryllupskage klar til gæsterne ved 15-15.30 tiden så de ikke bare sidder. Netop så vi kan nå flere locations, parbilleder af gæsterne, åbne gaver og lidt hyggesnak før vi sætter os til bords!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal vies 14.30 og det synes jeg er et fint tidspunkt da, vi nemlig heller ikke har planer om en reception... og vi gerne vil ha god tid til at få taget billeder, pakke gaver op osv.. :)

Ville vælge kl. 14 hvis jeg var jer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres svar. Dejligt at I vil dele jeres tanker med en ny zilla :ilovebryllupsklar:

Som diskobil skriver, så er den eneste måde gæsterne kan komme til øen på er med færgen. Der er dog sådan, at der kommer nyt rederi til næste år, så vi kan ikke vide, hvordan sejlplanen ser ud til den tid, så har ikke mulighed for at planlægge efter dette. Desuden ville de kunne være på lejrskolen, som de skal overnatte på inden de skal med bussen til kirken (som ligger i forlængelse af feststedet). Der er både bad, toilet og køkken. Så mange vælger sikkert at ville skifte, når de kommer til øen?!

Så efter at have læst jeres svar, er jeg kommet frem til, at kl.14 er det mest optimale. Vi får en længere dag, der er tid til at få en professionel fotograf og endda selv have tid til at pakke lidt af pakkerne op. (havde jeg ellers tænkt, at det var en dag, hvor vi ikke havde tid til det og det skulle udliciteres).

Bryllupskagen springer vi dog over, ellers var det jo optimalt at tage den der. Men jeg og flere af gæsterne har forskellige madallergi, så det bliver bare aldrig godt, så vi vil hellere bruge pengene på den egentlige menu, som så nok skal starte kl.17.30!

Ihh det hjalp lige at få det vendt med andre :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv om du jo egentlig er nået til enighed med dig selv (og forhåbentlig også gommen), så giver jeg lige mit besyv med. Vi blev gift kl. 14.00 og selv vielsen var overstået på 30 minutter. Så blev der kastet ris og taget billeder inde i kirken og så kørte vi til H.C. Ørsteds Parken for at få taget billeder. Vi blev gift i november - så vi skulle skynde os for at få den sidste rest af dagslys med, det problem har I jo ikke.

Vi havde lavet nogle "canapeer" med laks, pesto mv som der blev spist godt af, da folk ankom til festlokalet. Middagen var sat til kl. 17.30. Vores bryllupskage indgik som en del af menuen, netop for at den blev spist og nydt og ikke bare "fordi det skal man"....

God fornøjelse med planlægningen.

KH

Connie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte reception fra og har derfor valgt at blive viet kl. 16.

Valget blev taget ud fra, at et par i vores familie blev viet kl. 14, holdt reception bagefter og fest kl. 18. Eftermiddagen var virkelig lang for alle gæster, og alle var en smugle trætte da festen var godt igang. Dette ville vi undgå, derfor valgte vi som vi gjorde. + at vi har et par børn med, så for at dagen heller ik bliver for lang for dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt at I også vil give et besyv med, for intet er fastlagt endnu!

En af mine betænkeligheder har netop også gået på om gæsterne skulle kede sig, for det er jo ikke meningen.

Da alle bliver kørt væk i bus, har jeg tænkt at de jo kunne få en lille rundtur på øen/køre en omvej før de bliver kørt til feststedet, da mange ikke har været der før. Eller virker det dumt? Og når de ankommer til feststedet kunne der være drikkevarer og små hapser ala Fru Vestergård foreslår eller diverse nødder, oliven m.m.

Og da det er i Juni tænker jeg, at vi jo kan håbe på godt vejr og så tager fotograferingen vel ofte lidt længere tid... Og der skal kun to børn som til den tid er 7 og 10 år, så det skal der ikke rigtig tages hensyn til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det lyder super med en rundtur på øen, hvis der er tid til det. Dog tror jeg man skal paSse på den ikke bliver for lang og gæsterne måske bliver trætte efter at have kørt langt. Nu har jeg altså aldrig været på øen, desværre, så aner i intet omhvor lang tid du tænker køreturen skulle være, hvis det var, men synes det lyder som en super ide

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder super med en rundtur på øen, hvis der er tid til det. Dog tror jeg man skal paSse på den ikke bliver for lang og gæsterne måske bliver trætte efter at have kørt langt. Nu har jeg altså aldrig været på øen, desværre, så aner i intet omhvor lang tid du tænker køreturen skulle være, hvis det var, men synes det lyder som en super ide

Hvis vi vælger kl.14 vil der helt sikkert være tid til det. Der er 11 km fra kirken til festlokalet, men Samsø er fuld er småveje, så man kunne nemt tage en omvej, så det tog lidt længere. Men du har ret - det må heller ikke være for langt. Må vi lige have med i vores overvejelser, tak for det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lyder som en rigtig go ide med en lille køretur til gæsterne og også med de små hapser.. Især når der er noget madallergi af tage hensyn til! Hvis der er forskellige hapser kan man selv bestemme hvad man tager! God ide.. :thumbsupsmileyanim:

Kan også rigtig godt lide idéen om, at der en masse forskelligt at vælge imellem - så må tiden vise, hvad det lige bliver..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og så lige en sidste tak for alle jeres svar. Kirken en nu booket til kl. 14.00 :thumbsupsmileyanim:

Planen bliver en lille rundtur for gæsterne, små hapsere ved feststedet og at vi går til bords omkring kl.17.30!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super valgt med kl. 14.

Vi skal vies kl. 13.00 og går til bords kl. 17.30 - efter vielsen og inden vi går til bords skal vi fotograferes både sammen med vores gæster og uden, der er arrangeret "underholdning" til gæsterne imens vi bliver fotograferet alene...og lidt vådt og tørt til ganen, så kommer vi til forsamlingshuset ca 15.45 hvor gæsterne jo så er og så er der tid til at snakke med gæsterne, åbne gaver og drikke velkomstdrinks indtil vi går til bords.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Super valgt med kl. 14.

Vi skal vies kl. 13.00 og går til bords kl. 17.30 - efter vielsen og inden vi går til bords skal vi fotograferes både sammen med vores gæster og uden, der er arrangeret "underholdning" til gæsterne imens vi bliver fotograferet alene...og lidt vådt og tørt til ganen, så kommer vi til forsamlingshuset ca 15.45 hvor gæsterne jo så er og så er der tid til at snakke med gæsterne, åbne gaver og drikke velkomstdrinks indtil vi går til bords.

Er også blevet meget glad for, at vi valgte kl.14.

Når du siger underholdning? Hvad går det så lige ud på? :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og så lige en sidste tak for alle jeres svar. Kirken en nu booket til kl. 14.00 :thumbsupsmileyanim:

Planen bliver en lille rundtur for gæsterne, små hapsere ved feststedet og at vi går til bords omkring kl.17.30!

Jeg synes din plan lyder helt perfekt....:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Super valgt med kl. 14.

Vi skal vies kl. 13.00 og går til bords kl. 17.30 - efter vielsen og inden vi går til bords skal vi fotograferes både sammen med vores gæster og uden, der er arrangeret "underholdning" til gæsterne imens vi bliver fotograferet alene...og lidt vådt og tørt til ganen, så kommer vi til forsamlingshuset ca 15.45 hvor gæsterne jo så er og så er der tid til at snakke med gæsterne, åbne gaver og drikke velkomstdrinks indtil vi går til bords.

Er også blevet meget glad for, at vi valgte kl.14.

Når du siger underholdning? Hvad går det så lige ud på? :rolleyes:

:fløjt: :fløjt: Er lige med på en lytter - hvad er det for noget underholdning?

Vi har booket kirke til kl. 13 - og planen er at holde en reception tæt på kirken og senere køre afsted til fotograf og derefter feststedet (som ikke er fundet endnu). Der opstår en dum pause mens vi er til fotograf og de gæster som er inviteret til "både-og" skal fra reception til feststed... Havde også tænkt på noget underholdning af en art...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm vi skal giftes kl 11.00 og regner med ca 1 times fotografering, og gå til bords ved 13-13.30 tiden :)

Vi har saltstænger, chips og frisk frugt i "hapsere" til gæsterne når de ankommer :)

Det er bestemt også en god ide at starte så tidligt. Ikke mindst hvis vi taler om havefester. Ved fester der starter så tidligt oplever man ikke på samme måde folk der begynder at tage hjem efter brudevalsen eller 1-2 timer derefter. Alle er som regel med til den bitre ende; Nå nej - Vi havde faktisk en bryllupsfest engang der sluttede så tidligt og først sluttede kl. 8 om morgenen, men det var så en undtagelse. Man oplever lidt det samme til konfirmationerne som ofte også starter tidligt. Det er lidt når folk begynder at danse hvorved lyset ikke rigtig kommmer til sin ret, men det er næsten det mindste af det hele.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer