cri

Er ved at være træt af at planlægge bryllup

13 indlæg i dette emne

Puh hvor er jeg efterhånden ved at være træt af at planlægge bryllup helt alene, jeg står alene med det HELE, H2B bidrager med absolut intet, han viser slet ikke nogen interesse for at få det hele på plads for han mener jeg klarer det bedst...

Jeg har bare ikke nogen som helst til at hjælpe mig med at planlægge det med :( det er ret trist i længden...

Jeg forsøger at holde et lavbudget bryllup, så lige nu leder jeg efter billige ringe, derudover skal jeg finde billige sko i str. kæmpe fødder osv osv osv. Og jeg er bare alene om det hele...

Synes virkelig ikke det er sjovt mere, får mere og mere stress på, for skal også lige finde opskrifter til forret og desserten så jeg kan få ført ind i budgettet hvor meget de ting kommer til at koste.

Og ja så er der bryllupskagen som jeg også selv står for, kan slet ikke finde ud af hvordan den skal se ud, indeholde osv osv osv...

Ved ikke helt hvad jeg ville med det her indlæg andet end brokke mig lidt over hvor meget det hænger mig ud af halsen....

Tak for at I lyttede

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, men du skal da bare have saa meget lov at brokke dig :bearhug:

Hvor tarveligt, at han ikke overtager bare lidt - jeg ville slet ikke kunne klare det uden HTB og han deltager paent meget.

Ting har det jo med at loese sig og jeg vil da gerne hjaelpe dig lidt: hvis du skal have nogle opskrifter fra Italien, saa spoerger jeg gerne min HTB om noget let at lave, laekkert og ikke for prisintenst :)

:bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først vil jeg sige, at jeg selv er mand og skal giftes med verdens dejligste pige i år. 

Jeg hjælper på lige fod med til brylluppet,  fordi jeg syntes det er hyggeligt og ikke kun fordi man bør - næh det er lige så meget ens pligt. 

Forstår ærligtalt ikke mænd der bare læner sig til afrig siger "skatter den klare du" forstår ikke den mentalitet. Han burde vide hvordan du har det med det, og kan ikke passe at han ikke kan lette røven og hjælpe bare lidt. Det er da lige så meget hans bryllup - du kan spørge ham om han ikke gider giftes eller om han føler at hans mandighed går tabt, ved at hjælpe med at bryllup - tilmed hans eget. Det er sku bare for nemt at lade som ingenting i stedet for at hjælpe dig - hans kæreste og snart kone. 

Jeg bliver ret irriteret over mit eget køn når jeg læser sådan noget der. Kan ikke være rigtig at du skal være så langt ude, at du er ved at være træt af at planlægge. 

Jeg håber virkelig for dig at du får lysten tilbage ellers så det bare at sparke din fyr i røven og bede ham om at hjælpe bare lidt til. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Prøv at uddeliger opgaver fx forret til svigermor - giv hende et budget og lad hende bestemme.

Ringe kan man få billigt ved Maidor i Canada eller ved Chanti - måske en tur til Sverige kan skære lidt af udgiften?!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du trænger vist til sådan en her :bearhug:

eller måske endda to :bearhug: :bearhug:

Du må få sparket lidt gang i din H2B, måske du kan finde nogle opgaver som falder en anelse mere i hans interesse? Selvom jeg ved at det kan være svært med de mænd ind imellem :pokey:

Med hensyn til bryllupskagen, så kan du måske finde lidt inspiration på http://www.scandinaviancakedecorators.com/

Held og lykke med det hele :hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Forstår ærligtalt ikke mænd der bare læner sig til afrig siger "skatter den klare du" forstår ikke den mentalitet. Han burde vide hvordan du har det med det, og kan ikke passe at han ikke kan lette røven og hjælpe bare lidt.

Uden at kunde til Cri's og gommens nærmere forhold så tror jeg heller ikke at det er sådan det forholder sig. Mænd har generelt bare vanskeligere ved at forholde sig til noget der først finder sted om lang tid. Til gengæld er det også dem - det er ihvertfald min oplevelse - som sørger for at bruden kopler af på dagen og ikke har for meget præstationsangst. Når det så er sangt så er der jo un 2 måneder til og der skulle man formode at det mandlige køn var begyndt at vågne lidt op. Skoene,kagen og opskrifterne får du ham formentlig ikke intersseret i uden videre. Tag fat i de store rammer. og overlad noget til ham. Det kan være at lave musik til festen (formoder det sker på den måde når det er et "discount-bryllup"), eller andre "jordnære" ting som han kan forholde sig til og få ham engageret den vej rundt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for jeres respons alle sammen.

Jeg ved oprigtigt ikke hvad jeg skal sætte ham til. Musikken har mine forældre givet og det er faktisk jer Bent der leverer den. Min svigermor kan ikke lave ret god mad så hende tør jeg ikke betro forretten til ;) Min egen mor er ikke til meget hjælp hun er så kritisk overfor ALT vi har i tankerne så hun ved ikke engang hvordan min kjole ser ud eller noget andet.

Igår aftens fik jeg kigget ringe og tror jeg har fundet dem, det bliver nogle sølvringe med 1/3 brillianter i til lige under 200 Euro for sættet.

Idag er jeg så i fuld gang med at lave pizza snegle til receptionen. Mens H2B tager sig af i hvert fald den ene af ungerne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kære Cri, du skal have et stort kram :bearhug: Jeg kan godt forstå din frustration og at det må være svært at være "ene mand" om det hele. Hvis du mangler nogle opskrifter eller billede inspiration til bryllupskage vil jeg forslå at kigge på wilton.com de har mange brudekager og opskrifter som er gode.

Håber din H2B kommer lidt mere ind i kampen inden brylluppet:-)

mange knus og kram fra mig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved oprigtigt ikke hvad jeg skal sætte ham til. Musikken har mine forældre givet og det er faktisk jer Bent der leverer den.

Okey - Så er den jo i gode hænder :rolleyes: O.K. Det er jo Lone der står for den del (administration/booking) og den havde jeg lige "forpasset" selvom jeg da af og til lige skimmmer kalenderen og mailkorrespondancen så jeg nogenlunde ved hvad der sker. Men det er pinligt. Du er jo en af dem der sågar har anbefalet os til andre kan jeg se. Det må være det anonyme brugernavn..... :rolleyes:

Jeg kan naturligvis kun have dyb respekt for at man holder et "discount-bryllup" men vælger at prioritere musikken. Uanset hvem der så betaler. :smilie_oster03: Der skal heller ikke være skyggen af tvivl om at vi vil gøre vores til at I får en fest der siger spar to.

Men mange af vores kunder vælger at lave en slags liste over musik de godt kan lide (og musik de ikke kan lide). Vi taler nødvendigvis ikke om lister på 4-5 sider (de er knap så sjove da de ikke levner meget plads til "overraskelser" fra vores side) men en slags inspirationsliste som kan være god at have som supplement til den snak vi har med jer inden festen. Der er ikke meget arbejde i det men måske var det noget at sætte ham igang med det. Måske kan det være med til at han begynder at engagere sig lidt mere. Ellers så prøv at hold tilbage med for mange ting vedr. bordpynt og andre små detaljer som du vil have ham til at forholde sig til men sæt ham overfor nogle valg vedr. tidsplan, valg af toastmaster, øl, vand, drikkevarer m.v. hvis de ting da ikke allerede er på plads. Det er nogle ting som jeg tror "vores køn" bedre kan forholde sig til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hehe Bent ja det er rigtig har allerede anbefalet jer uden at have oplevet jer :)

Ja det havde været en mulighed at sætte ham på de ting du nævner ment enten er det gjort eller også har han ikke ideen for at lave det..... Tror vist bare jeg fortsætter i den stil jeg er i gang med for tror ikke han magter det pt :( det har vist taget for hårdt på ham at nr. 2 barn kom til kun 19 mdr efter nr 1...

Så jeg kæmper videre idag blev der da taget beslutninger om ringe, servietter (som så skal findes) og jeg fik lavet 170 pizza snegle

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hehe Bent ja det er rigtig har allerede anbefalet jer uden at have oplevet jer :)

Det er risky business ! (men det er faktisk set før). Der er måske ikke så meget andet at gøre end at håbe på at det nok snart går op for ham at han skal giftes.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal nok klare det. Hos guldsmede kan du sagtens finde sølvringe for næsten ingen penge.

hvad pynt angår så kan du vælge helt almindelige du kan købe i forretninger... ensfarvet, de behøver ikke koste hen herregård.... bloklys er jævnligt på tilbud i Bilka.

skal du lave maden selv???

Du får lige lidt :bearhug::bearhug::bearhug: fra mig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget af maden skal jeg selv lave ja. Hovedretten som er buffet får vi ude fra resten laver jeg selv

Bordpynten er næsten på plads skal bare lige beslutte mig for servietterne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer