Sign in to follow this  
Followers 0
RikkeLouise

Hjælp - ændring af svigermors brudekjole

27 posts in this topic

Hej alle zillaer

Jeg har altid ønsket mig at have min mors brudekjole på til mit eget bryllup... meeen den hun havde på er i bomuld og slet ikke noget for mig. Men så var jeg så heldig at min tilkommendes mor, min svigermor, har givet mig lov til at låne hendes.

Det blev jeg meget beæret over, da hun faktisk har en svigerdatter der har været i billedet meget længere end jeg har. Vi har et rigtig godt forhold til hinaden min svigermor og jeg, hvilket jeg er meget glad for.

Kjolen er rigtig flot og lige noget for mig.. Den har dog ærmer på, hvilket jeg ikke ved om jeg bryder mig om. Den har også en stor sløjfe bagpå hvor sælbet kan sættes fast.

Da jeg prøvede kjolen med min svigermor og svigermormor bragte jeg forsigtigt ærmnerne op. Jeg sagde at man måske kunne tage den yderste af ærmerne af så de bliver til stropper i stedet. Svigermormor synes ikke det var nogen god idé men min svigermor vidste det ikke rigtigt. Jeg har ikke nævnt det siden, og slet ikke sløjfen.

Det jeg vil høre jer om er, om i synes kjolen er flottere uden ærmer og sløjfe og om jeg kan tillade mig at spørge min sivgermor om jeg må tage ærmer og sljøfe af.

Min svigermor købte selv kjolen for 13 år siden brugt, og den kommer fra Panayotis.

Håber i kan hjælpe...

Hilsner Rikke Louise

post-45774-0-29833300-1303986831.jpg

0

Annonce ♥

Vildt så godt den passer... Og den ser faktisk rigtig fin og flot ud

Jeg ville nok gerne have den helt stropløs, hvis det var muligt eller alternativ med små smalle stropper. Den skulle i så fald gå dybt ned i ryggen, så faktisk hele øverste del af ryggen blev fjernet.

Den er nu også sød med ærmer, det andet er nok bare mere mig.

Jeg ville helt sikkert også tage sløjfen af - den er lidt for 80,er til mig

0

Hvor vildt at den passer så godt, og shit den er flot.. Syns Lenas forslag med at lave den stropløs lyder som en super fed ide, så det også bliver "din" kjole, fremfor du skal føle at det er svigermors.. Så syns klart du skal sætte dig eget præg på den - osse mht sløjfen :rolleyes:

0

Annonce ♥

Er ikke så vild med "røvsløjfer" (y):griner:-

Men synes faktisk at en del af charmen sidder i ærmerne.. Den er rigtig fin og smuk til dig, og er ret imponeret over hvor godt den passer!

0

Jeg er helt vild med ryggen, så jeg ville kun fjerne ærmerne og helt klart sløjfen.

0

Jeg ville kun fjerne sløjfen - elsker de korte ærmer (de kunne måske gøres lidt kortere), men det er der jo også på min kjole :thumbsupsmileyanim:

0

Syntes kjolen er flot... også den historie. Jeg ville beholde ærmerne på, syntes ikke de gør kjolen "grim"............. MEN sljøfen er en hel anden kategori..... væk med den.. ud med den, tja brænd den :rolleyes: ved ikke hvad designere tænkte på, jeg havde også sådan en "hængende" bagpå min tyndere krop da jeg blev gift i 2001... Det må absolut høre ind under kategorien "ommere".

0

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at du gerne vil af med ærmerne og helt klart sløjfen, det er jo en rigtig smuk kjole der bare lige skal rettet lidt til så den passer helt til din stil og det synes jeg sagtens du kan sige til hende.Det hjælper nok også, når hun har haft tid til at tænke lidt over det. Moden har jo ændret sig de sidste 13 år og det med røvsløjfer er vist et sjældent syn i dag.

0

Jeg ville helt sikkert fjerne sløjfen og selve ærmerne, så der er to brede stropper tilbage og den flotte ryg :thumbsupsmileyanim:

Det svarer lidt mere til tiden nu, synes jeg.

Edited by Charlotte Carlsen
0

Jeg synes det smukkeste ved kjolen er ryggen, den er bare sindsygt flot. Tror dog at den vil blive mere "up to date" hvis man lavede en dyb udskæring i ryggen. Ærmerne er bare så fine, men tror jeg ville prøve at stoppe dem ind, så jeg kunne se hvordan den så ud uden

Edited by senia
0

og sløjfer er forresten in igen...og ville være super flot hvis ryggen var bar!

0

Annonce ♥

Tak for alle svarene piger...

Men mit problem er lidt om jeg kan være bekendt overfor min svigermor at ønske disse ændringer i kjolen uden at den bliver lavet helt om. Jeg har nemlig kun lånt kjolen og ikke fået den..

Kan jeg godt tillade mig at bede om ændringerne???

0

Du kan spørge om du må og må du ikk så tager du den som den er eller finder en anden

0

Jeg synes ærmerne er fine men sløjfen skal væk

0

Du kan jo undersøge, om ærmerne og sløjfen kan tages af og så senere sættes på igen. Det virker ikke helt umuligt i mine øjne, da det ser ud som om, ærmerne er syet på.

0

Annonce ♥

Jeg stemmer for ærmer og imod sløjfen - og det synes jeg sagtens at du kan spørge om du må tage af!

0

Jeg ville beholde ærmerne, synes de er virkelig charmerende.

Ville dog spørge om jeg måtte fjerne sløjfen, da den virker gammeldags i forhold til min (og nok også din) smag. Men jeg tror dog også sagtens at sløjfen kan sættes på igen.

Synes at det er en rigtig smuk kjole, og at ærmerne/ryggen er det som gør den unik, og derfor ville det da også være synd at ændre den til at være alt for moderne, når det netop er det som gør den unik.

0

Jeg bryder mig ikke om ærmer eller sløjfen.. jeg ville gøre den stropløs og få lavet en silkechiffon overdel så effekten bliver ala Kate Middletons kjole, måske i blonde hvis du gerne vil have det ellers i chiffon... Så den bliver lidt mere nutidig... Jeg vil skære den ret dybt i ryggen /under det nederste hul da du sagtens kan bære det..

post-13167-0-55000600-1304318146.jpg

0

Annonce ♥

Stropløs vil være flot, men da du ikke har fået den, så synes jeg (ligesom mange andre) at sløjfen skal af og ærmerne. Jeg tror hel sikkert det sagtens kan laves, så de kan sættes på igen og du har dermed ikke lavet nogle permanente ændringer.

0

Du kan spørge om du må og må du ikk så tager du den som den er eller finder en anden

Helt enig !

0

Ih, hvor er den fin. Jeg er især vild med ryggen. det er generelt nogle fine blonder, der er derpå - ikke de tynde nogen, som er så in for tiden (Som dog også er ganske fine:))

Jeg ville helt bestemt fjerne sløjfen, men nu er jeg bare heller ikke til sløjfer overhovedet.

Jeg synes heller ikek, at den nødvendigvis skal være stropløs, det er der så mange kjoler, der er for tiden.

Jeg ville måske enten gøre ærmerne halvt så lange, som de er nu, eller flerne dem, der hvor det ser ud til, at de er syet fast.

Og jeg synes da bare, at du skulle spørge svigermor - det er da normalt at ville sætte sit eget præg på ens brudekjole:)

0

Og husk at fortælle - og ikke mindst VISE :wink: - hvordan den ender med at se ud!!

Jeg tror den bliver YNDIG og som de andre siger, sidder den så smukt på dig :loveboard:

0

Stropløs og med sløjfen :thumbsupsmileyanim:

synes ærmerne har en "mormor"-længde ;)

Men sløjfen er virkelig in igen ;)

0