Sign in to follow this  
Followers 0
Louise&Lars

Ikke vejledet korrekt ved køb af brudekjole!!!

18 posts in this topic

Hej alle tøser :thumbsupsmileyanim:

Så er der ikke mange dage til at jeg skal giftes-jubiii...men synes nu at der har været nogle unødvendige "kiks"! Købte min kjole hos Nicolai i KBH, hvor jeg fik at vide at jeg skulle købe den valgte kjole i str. 38-så det gør jeg selvfølgelig da de jo sagde at den sad helt som den skulle, og man har den jo ikke på så længe at man kan mærke om den sidder ordentlig fast efter længere tid (den er stropløs)så jeg købte det de sagde, da de jo ikke laver andet end at sælge kjoler til forventningsfulde brude.

Da jeg så kommer hen til skrædderen (Frederiksberg skrædderi) siger de at den er i hvert fald et nr. for stor!!!! og at den vil falde ned på mig i løbet af dagen :angry: Så den skulle ligges ind alle steder før jeg kunne bruge den! Synes det var rigtig irriterende at de ikke havde set det inde hos Nicolai og sagt at jeg nok skulle ned i en str. mindre...(har ikke tabt mig) så har måtte bruge 4000 kr. på at få den syet ind til den korrekte str.!!!! Overvejer virkelig at gå ind til Nicolai og sige, at jeg synes de skal huske at vejlede bedre næste gang de sælger en kjole!!!

Er der andre herinde der har oplevet det samme?

Og har nogen af jer dårlige erfaringer med frederiksberg skrædderi?

0

Annonce ♥

Altså hvis du vil høre min historie/erfaringer, så kig i min tråd. Jeg har netop opdatet, hvor jeg lovede ikke at bad-mouthe mere, så det gør jeg heller ikke her.

Jeg har været gennem en kæmpe ballade, som heldigvis er endt godt for bare et par timer siden :)

0

Ej, hvor irriterende! Det kan jeg godt forstå du er ærgerlig over! Men heldigvis er der en løsning - om end den er dyr.

I forhold til Frederiksberg Skrædderi så har jeg følt mig kompetent behandlet. Jeg skal ind og prøve ændringerne på torsdag, så jeg har ikke set det færdige resultat, men har kun hørt godt.

0

Annonce ♥

jeg ville gå ind til kjoleforretningen og brokke mig, og så bede dem om at betale halvdelen af tilretningeregningen, fordi fejlene jo sådan set ligger på deres side i og med de ikke har brugt deres viden og kompetance til at give/sælge dig den korrekte størrelse i kjole...

0

der er da et eller andet galt... Nicolaibrudekjoler har rådledt dig, eller så har skrædderiet ?

Jeg syntes du skal kontakte Nicolai med din undringogspørgsmål... du kan altid "true" med forbrugernævnet, for 4000 kr lyder sindsygt... Ring til forbrugernævnet for det her har du ikke mulighed for at klare selv, for hvem har skylden?!!...

Er sikker på de kan rådgive dig, evt. hvordan eller hvad du skal/kan stille op, har du lovgivningen på din side?

SÅ UFEDT at skulle stå i sådan en situation lige op til sit bryllup...

Jeg har selv prøvet kjole hos Nicolai, og der skulle kjolen købes størrere, men jeg har valgt kjole andetsteds...heldigvis så ;)

Men er blevet anbefalet skrædderiet, så må da lige følge med, om det er dem der skal sy lidt om for mig ?!

Go dag tros alt

0

Jeg havde smidt kjolen lige tilbage i hovedet på dem med det sammen, efter jeg fandt ud af at den var for stor! Ingen tvivl, deres kjoler er jo ikke heeelt billige - men service er åbenbart ikke en selvfølge. Og hvis ikke de kunne nå at skaffe en ny ville jeg bede om afslag i prisen.

Håber du får en fantastisk dag alligevel. :)

0

Annonce ♥

Øv hvor træls for dig.

Jeg har ikke selv erfaring med ovenstående. Dog har jeg været i Nicolai og prøve kjoler. Jeg havde en rigtig dårlig oplevelse med det. Hende der hjalp mig (som sagtens mente at hun kunne hjælpe mig selvom jeg specifikt havde bedt om en anden som jeg havde fået anbefalet herinde :shooter: ) var bare så travl og distræt. Lavede en masse andre ting, og lod mig gerne stå spillerragenede (elller bare i undertøj :rolleyes: ) ude midt i butikken mens hun liiiiige skulle et eller andet.

Jeg prøvede en kjole hvor der var noget ekstra stof ved hofterne og maven som bare fik mig til at se SÅ tyk ud. Det grinte min veninde og mig bare af, men damen synes den sad :super: flot.. Ej altså, vær dog ærlig!

Så må indrømme at da jeg læste dit indlæg, tænkte jeg "typisk Nicolai" selvom det måske er en lidt fordomsfuld mening :wink:

Desuden har jeg læst lidt af Malouski's kjoledrama, hvilket jo bestemt ikke ændrede min forudtagede holdning...

0

Hvor er det bare synd for dig. Jeg var gået tilbage med kjolen og forlangt at få den en størrelse mindre.Hvis det ikke kan lade sig gøre ville jeg have pengene tilbage og finde mig en kjole et andet sted. Jeg ved godt at det sikkert er drømmekjolen du har købt men jeg er sikker på at du vil kunne finde en anden ligeså smuk et andet sted. :c166: Jeg kan se at du snart skal giftes og måske føler dig lidt presset til at beholde den hvis du ikke kan finde en anden. Men jeg er sikker på at det nok skal lykkes at finde en. :thumbsupsmileyanim: 4000kr for at få den syet ind er da vanvittigt. :shooter: Det kan du næsten få en ny kjole for. Held og lykke med hvad end du finder ud af og et kæmpe :bearhug:

0

Tak for jeres råd og ord :ilovebryllupsklar:

Men har haft beholdt kjolen, da jeg desværre ikke var forberedt på det...og ja skal giftes om en uge-så der er vist ikke meget at gøre hehe. M;en nu hvor den er syet til at den blevet næsten helt perfekt, udover at den er lidt skæv :blink: men det går nu nok. Ang. prisen for at få syet den til, så kom det også som lidt af en overraskelse at det var den pris!!!!

Men regner med at gå ind i butikken, blot for at gøre dem opmærksomme på at de næste gang skal være lidt mere grundige :angry:

Men puha en uge til brylluppet...hvordan styrer i jeres nerver???? :c166:

0

Annonce ♥

Bare husk, at du har købeloven på din side, og faktisk har ret til at få (nogle af) de 4000 kr. erstattet. Se etv. købelovens § 75a og 76 om mangler ved salgsgenstanden og § 80 om erstatning for mangler.

Du sender bare en PM hvis du har spørgsmål - Hilsen den jurastuderende :wink:

1

Lige en lille update på Frederiksberg Skrædderi - var derinde i torsdags og prøve ændringerne. Og jeg føler mig stadig yderst kompeten behandlet og der er god service. Kjolen skulle lægges lidt mere op og lidt mere ind - og der var ingen sure miner a la "du må have tabt dig" og ingen ekstra udgifter. Sidst jeg var derinde var jeg lidt en zilla over at lægge den ind ved brystet, da jeg var nervøs for "arm deller", men kunne godt se det var nødvendigt her anden gang og at jeg ikke fik arm deller - så det ordner de også til næste prøvning uden ekstra udgifter. Så jeg synes, de er hver en krone værd!

0

Annonce ♥

Jeg har også købt i Nikolai og det var mest en positiv oplevelse, dog blev ekspedienten lige til skrap på et tidspunkt men det var fordi hun troede at der stod en kunde og ventede på hende. Da hun fandt ud af at der ikke kom nogen var hun sød og hjælpsom. Hun fandt en kjole som klædte min krop og som passede mig. Kjolen var lidt skæv fornededn og vi aftalte at de betalte for retningen hos skræddren af dette. Da jeg ringer til skrædderen for en tid har de ikke modtaget min kjole og jeg bliver p.... Sur, jeg kontakter Nikolai og grunden er at de har bestilt en ny kjole til mig, da der var fejl på den jeg prøvede i butikken, det synes jeg er god service.

I går var jeg så hos skrædderen som er Frederiksberg skrædderi og det var bare en kanon god oplevelse selv om de havde sygdom og mangle en mand. Jeg var i god tid og var der 30 min før tid, de skulle til frokost men fandt min kjole frem og så kunne jeg selv hopper i den hvis jeg ville. Havde min mor med så der gik ikke lang tid før jeg havede den på.

Jeg fik en god og professionel vejledning og hun viste mig forskellige mulighder. Jeg var ikke enig med skrædderen i alt og derfor viste hun mig muligheder men det var min beslutning og hun fortalte også hvad konskevensen kan være af mit valg. Det kostede 250 kr for 30 min prøvning. Jeg får 30 min næste gang også (i går delte jeg skrædderen i ca 50 min sammen med en anden brud og det fungerede fint for mig), får syet dansestrop og ophæng til slæbet for ialt 1000,-. Det synes jeg ikke er dyrt. De kommer til at bruge 1 time sammen med mig over skud på tiden på ændringen af kjolen 1 time. Oven i det kommer udgifter til matrialer, lokalers og lønninger.

Og så har min kjole hængt hos dem siden oktober MD uden at det koster noget

0