Guest lmp_dk

Morten & Louise 9. juli 2011

330 posts in this topic

Annonce ♥

Ja det er nu ret sjovt, og det bedste er, at jeg har spurgt min brudepige på eksakt samme måde som dig... :-) hvor henne skal i giftes???

Vildt.. :-)

Vi skal giftes på Sydsjælland i Snesere kirke.. Det er der min kommende mand er døbt og konfirmeret! Hvad med jer?

Jeg har altid haft en lille pige drøm om at blive gift i Frederiksberg kirke og det lykkedes at få lov selv om de egentlig ikke tager flere udefra kommende ind.... (Vi hører begge til i et andet sogn oprindeligt)

Receptionen skal holdes på Frederiksberg også i mine forældres have og om aftenen skal vi på Færgen Grønsund, der er en lille renoveret "husbåd" i Christianshavn Kanal

Hvor er det fedt at I fik lov til at blive gift der når nu det er noget du har drømt om!

Vores reception og middag skal holdes på Christinelund i Præstø.. det var vigtigt for os at der var mulighed for overnatning da vi har mange gæster som kommer langvejs fra..

0

Vores gæstebog

I USA laver brudene ofte en card box hvor gæsterne kan komme kort i så de ikke bliver væk.

Den idé har jeg (i samråd med HTB)valgt at bruge som vores gæstebog hvor vi laver små kort hvor der står en indledningstekst som en slags "starthjælp" så folk får lidt hjælp til at komme igang med at skrive noget andet end "God fest - hilsen xxxxx".

Jeg har lavet vores i form af en bryllupskage i grøn som jo er en af vores bryllupsfarver..

Jeg har lavet kort med:

You know you're in love when..

Once upon a time..

We wish you..

Love is..

The best marriage advice you've recieved..

What's the most romantic place we should visit?

post-45024-0-60113900-1304853096.jpg

2

Vores gæstebog

I USA laver brudene ofte en card box hvor gæsterne kan komme kort i så de ikke bliver væk.

Den idé har jeg (i samråd med HTB)valgt at bruge som vores gæstebog hvor vi laver små kort hvor der står en indledningstekst som en slags "starthjælp" så folk får lidt hjælp til at komme igang med at skrive noget andet end "God fest - hilsen xxxxx".

Jeg har lavet vores i form af en bryllupskage i grøn som jo er en af vores bryllupsfarver..

Jeg har lavet kort med:

Once upon a time..

We wish you..

Love is..

Neeej hvor er den bare så meget federe end min, jeg ville også gerne have lavet en som en bryllupskage, men kunne simpelthen ikke dreje hvordan jeg skulle gøre...

Øv nu synes jeg jo nærmest min er helt tarvelig.... (Og dog er lidt stolt af at udfolde min kreative side)

Respekt respekt respekt, den er VIRKELIG flot...

0

Annonce ♥

Væg pynt

Jeg har lavet et "Just married" skilt da jeg synes væggene er lidt bare der hvor vi skal holde fest.. og nygift er man jo ikke særlig længe så det gælder om at benytte det mens det er muligt..

Hvor er det genialt - hvordan har du lavet teksten derpå? Og er det af stof eller?

Og så får du lige en omgang :BKSTREET: for den totalt gennemførte kort-kage :thumbsupsmileyanim:

0

Væg pynt

Jeg har lavet et "Just married" skilt da jeg synes væggene er lidt bare der hvor vi skal holde fest.. og nygift er man jo ikke særlig længe så det gælder om at benytte det mens det er muligt..

Hvor er det genialt - hvordan har du lavet teksten derpå? Og er det af stof eller?

Og så får du lige en omgang :BKSTREET: for den totalt gennemførte kort-kage :thumbsupsmileyanim:

Nej, det er bare bogstaver jeg har udskrevet på almindeligt printerpapir og så har jeg klippet dem ud og limet dem på noget scrapbooking papir :-)

Tak for det! :biggrin:

0

Vores gæstebog

Jeg har lavet kort med:

Once upon a time..

We wish you..

Love is..

Neeej hvor er den bare så meget federe end min, jeg ville også gerne have lavet en som en bryllupskage, men kunne simpelthen ikke dreje hvordan jeg skulle gøre...

Øv nu synes jeg jo nærmest min er helt tarvelig.... (Og dog er lidt stolt af at udfolde min kreative side)

Respekt respekt respekt, den er VIRKELIG flot...

Mange tak for det!

0

Annonce ♥

Vores toastmaster klokke

Så den helt pludselig en dag vi var i Ilva for at se på opsatser til borddekorationer til brylluppet og så snuppede jeg den lige. Det er jo lidt nemmere for toastmasteren som er HTB's bror end at skulle slå på glasset for at få ordlyd!

Har tænkt mig at sætte noget grønt bånd med hvide polkaprikker på og binde en sløjfe for at gøre den lidt festlig :biggrin:

Jeg har aldrig været til rigtige bryllupper (kun uformelle havebryllupper) så jeg er ikke helt sikker på hvad en toastmaster egentlig gør.. Jeg ved han holder styr på folks indslag såsom sange og taler, men gør han andet?

post-45024-0-52727600-1304859368.jpg

0

Jeg er simpelthen bare vild med de ting, du har lavet! :thumbsupsmileyanim: Og er blevet super inspireret! Jeg havde slet ikke tænkt på at sende et kort til brudepigen, og det synes jeg bare er en rigtig god idé! Sådan et kort ville min veninde bare blive så glad for, så det tror jeg også jeg vil gøre! :cheerleader3:

Og brudepige-blusen til hende er bare genial og supersmuk!! :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Hold da op hvor er det godt nok flot lavet dine invitationer og sys virkelig at du har fået en rød tråd igennem det hele.

:BKSTREET:

fed gæste bog du har lavet

0

Jeg er simpelthen bare vild med de ting, du har lavet! :thumbsupsmileyanim: Og er blevet super inspireret! Jeg havde slet ikke tænkt på at sende et kort til brudepigen, og det synes jeg bare er en rigtig god idé! Sådan et kort ville min veninde bare blive så glad for, så det tror jeg også jeg vil gøre! :cheerleader3:

Og brudepige-blusen til hende er bare genial og supersmuk!! :thumbsupsmileyanim:

Tak :blush: Det er rart at høre at andre også kan lide det jeg har lavet..

Er glad for at du kunne bruge ideen med brudepige kortet!

0

Hold da op hvor er det godt nok flot lavet dine invitationer og sys virkelig at du har fået en rød tråd igennem det hele.

:BKSTREET:

fed gæste bog du har lavet

Rart at høre at du kan se den røde tråd.. det har nemlig været svært at overskue om der har været en rød tråd når det er ting jeg har lavet over så lang tid. Så det blev jeg da glad for at høre :thumbsupsmileyanim:

0

Nogle søde bolsjer

Jeg blev forelsket i de her bolsjer med det samme da jeg så dem på Ebay så de blev købt selvom de var lidt dyre!

De har forskellig smag og der står følgende på dem:

Thank you

Together forever

All you need is love

Just married

Love

Wedding day

Two hearts one love

Happiness love health

Bride groom

Jeg komme dem i vores "Out of town bags" som er nogle muleposer hvor jeg vil komme vores monogram på som så indeholder lidt forskellige ting. Jeg laver dem til de gæster som skal overnatte på Christinelund. Det er for at skabe lidt hygge for vores gæster og så de forhåbentlig ikke kommer til at mangle noget når nu de er taget så langt for at deltage i vores bryllup.

Indhold i vores OOT bags:

Velkommen seddel

Kort over området + turist information

Panodiler

1 flaske vand pr. person

1 æble pr. person

1 stykke personalized chokolade

1 pakke kiks pr. person

Bolsjer

Kleenex

Paraply

post-45024-0-76654700-1304960713.jpg

0

Annonce ♥

Så er mine sko på vej!!

Har brugt 1 år på at bestemme hvilke sko jeg ville have.. Jeg faldt pladask for de her til at starte med, men tænkte at det måtte da være muligt at finde et par pæne grønne sko herhjemme, men nej.. har været i alle skobutikker i København uden held.

Så for en uge siden besluttede jeg at det skulle være dem jeg havde været vild med fra starten af selvom jeg ville skulle bestille dem igennem det der firma hvor de modtager pakken for én i USA for derefter at sende den videre til én så det blev væsentligt dyrere og jeg var bekymret for om størrelsen nu var den rigtige. Det viser sig så til min skræk at skoen er udsolgt i den størrelse som jeg tror jeg skal have! Crap.. så jeg skriver til dem hvornår den kommer hjem igen og får svar at det gør den om 2 måneder. Det kan jeg jo ikke nå da der er under 2 måneder til brylluppet og den skal også kunne nå at blive sendt til Danmark. Jeg leder efter skoen alle mulige andre steder på nettet men uden held.. til sidst finder jeg den i hvid på Ebay.

Så jeg besluttede at bestille den i hvid og så få den farvet.. Bestilte den for en uge siden og fik endelig besked på at den er på vej fra USA nu. Håber at jeg kan undgå Postdanmarks sindssyge gebyr (har intet imod at betale told.. synes mere Postdanmarks gebyr ødelægger det hele).

Jeg glæder mig SÅ meget til den kommer.. Håber det går hurtigt!

post-45024-0-58400200-1305183664.jpg

0

Så fik vi udfyldt ægteskabserklæringen.. men vi har ikke tid til at aflevere den personligt hos Borgerservice så vi bliver nødt til at sende den hvilket jeg gør på vej hjem fra arbejde imorgen.

Endnu en ting som kan krydses af listen!!

Vi har udskudt det lidt fordi vi ville skifte navn først så vi kunne nå at få pas inden vi blev gift..

0

Opdatering:

Fik sendt ægteskabserklæringen i fredags så nu håber jeg snart vi får prøvelsesattesten!

Blomsterhandler:

Igår var vi i Præstø for at mødes med en blomsterhandler.. Hun var rigtig sød og forstod præcis hvad jeg mente (håber jeg -det får jeg jo at se på dagen)!

Vi har overvejet at lave borddekorationerne, brudebuketten, brudepigebuketten og knaphulsblomsterne selv (sammen med vores familier), men blomsterhandlerens pris var kun 220 kr. dyrere end vi selv ville kunne lave det - Yay for provins priser!!

Så nu slipper vi heldigvis for det! Jeg er så glad for at vi ikke selv skal stå for det for det ville bare gøre dagene lige op til brylluppet så meget mere stressende! Og jeg tror bare ikke resultatet ville blive lige så pænt da vi jo ikke er professionelle og ikke har så meget erfaring med det.. En byrde er blevet løftet af mine skuldre!

Vi har valgt hvide georginer, hvide nelliker og hvide roser.. sammen med en slags lysegrønne chrysantemumer og andet "fyld" i en frisk grøn farve!

Feststed:

Vi talte også med Christinelund igår for lige at få de sidste detaljer på plads.. Jan er rigtig sød og medgørlig. Det viste sig at vi kunne ændre deres standard velkomstdrink til den vi gerne ville have - asti med hyldeblomst - uden at det ville koste ekstra!! Vi havde selv tænkt os at købe ind til det så det er endnu en ting vi slipper for og så bliver det jo også billigere fordi vi ikke skal lægge det til prisen.

Det var 2 ting vi kan krydse af vores to-do-liste!

post-45024-0-27951100-1305558803.jpg

post-45024-0-74209300-1305558821.jpg

post-45024-0-00953300-1305558869.jpg

post-45024-0-56341300-1305558878.jpg

Edited by lmp_dk
0

Annonce ♥

Brudebuketten

Det her er mine inspirations billeder som jeg brugte til at forklare blomsterhandleren hvordan jeg vil have min buket til at se ud. HTB turde ikke bestille den til mig så vi gjorde det sammen..

En slags rokoko buket, men lidt mere løst bundet. Jeg vil ikke have noget som hænger eller ting som stritter ud over det hele!

Blomsterne er selvfølgelige også hvide med lysegrønt fyld.. Og igen georginer, roser og nelikker!

post-45024-0-29586800-1305559282.jpg

post-45024-0-15876400-1305559307.jpg

0