laerke-felix

Sort/lyserødt bryllup med pæoner

194 posts in this topic

Annonce ♥

Receptionen...

Efter vores fototur på stranden blev vi forenet med alle bryllupsgæsterne igen. Der var så dejligt vejr, så alle sad udenfor og hyggede sig med kaffe, kage og kolde drikke.

Jeg tror, at kl. på nuværende tidspunkt var omkring halv fem-fem, og der var stadig en halvanden times tid, til vi skulle sætte os til bords. Det var rart, at have tid til at snakke med alle gæsterne, og det var OGSÅ rart, at få en kold velkomstdrink og et stykke kage. Var ved at gå en lille smule sukkerkold :biggrin:

Vi skulle jo skære kage for - her får I lidt billeder fra den begivenhed:

post-38032-0-33033000-1305826979.jpg

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Vores gavebord - hvor jeg havde hængt mit hjemmelavede flagbanner med teksten: "all you need is love" ovenover.

Vi fik SÅ mange gaver - hvad man ikke kan se på billedet er, at gaverne fortsætter på et bord ved siden af!

Det var jo en forholdsvis lille bryllupsfest vi holdte - 41 gæster - men der var rigtig mange, der havde betænkt os på dagen, selvom de ikke skulle med til festen. Det blev vi meget rørte over.

Det ærgede mig lidt, at vi ikke nåede at pakke vores gaver ud inden vi gik til bords...det virkede lidt underligt at takke gæsterne for deres gaver i vores velkomsttale, uden at vi havde set hvad der gemte sig i alle pakkerne!

Men der var simpelthen ikke tid til det. Min mor og jeg tog en tørn med at "turbo-åbne" de fleste gaver efter brudevalsen, men vi blev aldrig helt færdige. Det var lidt et dilemma: Det betød meget for mig, at gæsterne vidste, at vi satte pris på deres gaver, og jeg ved også, at når jeg selv er til fest, vil jeg gerne gå og snuse ved gavebordet. Og det er jo lidt federe, hvis gaverne er pakket ud. Men på den anden side, ville jeg også også gerne være sammen med vores gæster, og danse natten lang... :cheerleader3:

Set i bakspejlet, skulle jeg nok have "hyret" nogle veninder, tanter eller lign. til at lukke alle gaverne op. Men, men, men...ellers ville jeg ikke ændre en mindste detalje ved vores dejlige dag :loveboard:

post-38032-0-56733900-1305827562.jpg

Edited by laerke-felix
1

Efter ca. halvandet års bryllupsplanlægning, så har man jo fået opsnuset et par ideer eller to rundt omkring! :cheerleader3:

Og jeg fik ført rigtig mange af mine drømme og ideer ud i livet på vores store dag.

Disse to har jeg fantaseret om længe, og fotografen var heldigvis med på den.

Det første er dette "skobillede" - hvad er det lige med skobilleder til bryllupper?? Det hitter helt vildt overalt, og jeg synes også, at det er en fed idé. Så det skulle vi jo prøve:

post-38032-0-75318600-1305828290.jpg

0

Annonce ♥

Den anden idé jeg havde er denne:

Inspirationen er fundet på vores dejlige danske bryllupsblog "Pretty Chic Blog", og jeg gik i lang tid og funderede over, hvordan det skulle gribes an.

Først billedet - siden forklaringen:

post-38032-0-24481800-1305828483.jpg

Jeg tog et ganske almindeligt stykke kraftig hvid karton og klippede til i en passende størrelse. (Det gjorde jeg selvfølgelig i dagene op til brylluppet - ikke midt i det hele) :blush:

Så tog fotografen et billede af os, hvor vi står med armene ned langs siden, mens vi kyssede.

Derefter tog han endnu et billede, hvor vi holdte det blanke stykke karton frem foran os. Billedet er taget således, at fokus er på kartonen, og vi er lidt slørede i baggrunden.

Et par dage efter brylluppet, redigerede fotografen billede nr. 2, så at billede nr. 1 kom til at "sidde på" det blanke karton.

Et voila!

1

Annonce ♥

ja sko-billedet er jo nærmest NØDVENDIGT!! det er skønt billede!! og godt du lige bragte den anden ide på banen! har selv haft den liggende i min inspirationsmappe, men havde da helt glemt det!! :thumbsupsmileyanim: super godt billede!! :D

0

Den anden idé jeg havde er denne:

Inspirationen er fundet på vores dejlige danske bryllupsblog "Pretty Chic Blog", og jeg gik i lang tid og funderede over, hvordan det skulle gribes an.

Først billedet - siden forklaringen:

post-38032-0-24481800-1305828483.jpg

Jeg tog et ganske almindeligt stykke kraftig hvid karton og klippede til i en passende størrelse. (Det gjorde jeg selvfølgelig i dagene op til brylluppet - ikke midt i det hele) :blush:

Så tog fotografen et billede af os, hvor vi står med armene ned langs siden, mens vi kyssede.

Derefter tog han endnu et billede, hvor vi holdte det blanke stykke karton frem foran os. Billedet er taget således, at fokus er på kartonen, og vi er lidt slørede i baggrunden.

Et par dage efter brylluppet, redigerede fotografen billede nr. 2, så at billede nr. 1 kom til at "sidde på" det blanke karton.

Et voila!

Fedt billed :-)

Hvilken slags frosting har du på cupcakes? Og skulle de stå i køleskabet efter den kom på?

Katja

0

Hej Katja!

Det var en vaniliesmørcreme - bestående af vaniliekorn, og en hulens masse smør og flormelis :metteholm Og så er cremen farvet med farvepasta.

Ja, den skal stå på køl. Mine veninder og jeg lavede cremen og smurte den på kagerne tidligt på aftenen dagen før, og så stod kagerne på køl indtil ca en time før de skulle spises.

Det er vigtigt, at de står på køl, men det er samtidig også vigtigt, at de får lov at "bløde lidt op" inden man spiser dem. Ellers er frostingen ret hård i det.

Edited by laerke-felix
0

Fine fine billeder og detaljer.

Elsker også billedet med det lille billede :thumbsupsmileyanim: , og det er vores fotografer der har haft billedet liggende på Pretty Chic Blog(wup wup), så jeg glæder mig meget til hvad de finder på med os.

0

Hvor har du mange fede ting og ider, har kopieret dem alle.

Skøn beretning, skøn kjole og sikke en fed fotograf. Elsker de billeder hvor du bliver klar til kirken. Elsker dem alle faktisk. Sko billede er helt fantastisk...

Kh Janni

0