laerke-felix

Sort/lyserødt bryllup med pæoner

194 posts in this topic

Annonce ♥

Hej Katja!

Det var en vaniliesmørcreme - bestående af vaniliekorn, og en hulens masse smør og flormelis :metteholm Og så er cremen farvet med farvepasta.

Ja, den skal stå på køl. Mine veninder og jeg lavede cremen og smurte den på kagerne tidligt på aftenen dagen før, og så stod kagerne på køl indtil ca en time før de skulle spises.

Det er vigtigt, at de står på køl, men det er samtidig også vigtigt, at de får lov at "bløde lidt op" inden man spiser dem. Ellers er frostingen ret hård i det.

1000 tak for Info :) jeg skal lave mini mudcake muffins til kaffen og kan ikke helt finde ud af om der skal frosting på

0

Annonce ♥

Først, rigtig hjertelig tillykke med jeres vidunderlige bryllup. Hvor har du knoklet, men hvor er det bare gennemført - hatten af for det :cheerleader3:

Både H2B og jeg er helt vilde med jjeres billeder, så nu er vores fotograf instrueret :griner:-

Jeg bliver nød til at vide hvordan I har foldet jeres servietter. De ville passe perfekt til vores bord...

Endnu engang tillykke med jeres flotte bryllup, og hvor er det en smuk kjole du har på.

Hilsen Trine

0

Annonce ♥

Tak for alle Jeres dejlige kommentarer, og TAK fordi I følger med! :thumbsupsmileyanim:

Nu vil jeg gå videre med beretningen - og der kommer MASSER af billeder nu!! :cheerleader3:

Festmiddagen...

Vi gik til bords omkring kl. 18.30, og Morten bød velkommen og fortalte lidt om aftenens program.

Midtvejs i forretten var det min far, som skulle "åbne ballet" med sin tale:

post-38032-0-35314500-1306353087.jpg

Han gjorde det meget flot, og jeg er MEGET stolt af ham. Tror han var lidt nervøs....min mor fandt ham om eftermiddagen i skoven bagved forsamlingshuset, siddende op af et træ og øvede sig på talen! :heart:

1

Så blev det Mortens tur til at holde tale...huha, var bange for at tude, men jeg grinede egentlig mest!

Talen handlede om hvorfor vi mon var sammen, om alle de mærkværdige ting jeg har udtalt i årenes løb, og at vi var et godt par! Og så afsluttede han med at sige: "alle mine drømme er med dig..." Jeg var en glad glad brud :loveboard:

post-38032-0-60366600-1306353236.jpg

0

Annonce ♥

Lidt senere var det mine kære veninder fra Lærerseminariet, som kom med et festligt indslag.

De startede med at holde en morsom og dejlig tale til os, og derefter sang vi alle en sang, de havde lavet.

Den var fuld af fodnoter, da jeg var berygtet for at bruge dem i voldsom grad i mine studieopgaver :blush:

post-38032-0-66487700-1306353594.jpg

0

Vi skulle jo - som traditionen byder - op på stolene og under bordet og kysse en del gange.

På et tidspunkt råbte gæsterne også på mit strømpebånd, og Morten fik fundet det under alle tyl-lagene, og trak det af med tænderne! SÅDAN! :respekt:

post-38032-0-88030300-1306353750.jpg

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Næste indslag i rækken af mange, var mine veninder fra min tid som sygeplejeske-studerende.

Jeg valgte studiet fra, og blev lærer i stedet for, men veninderne som jeg mødte dér, beholdte jeg.

De kom ind i sygeplejerskeuniform, med en øl i hånden og sang vores slagsang, om at være "dirty nurses"

post-38032-0-01252800-1306354729.jpg

0