Jobela

J&J 12. november 2011 - Trash The Dress [335]

335 posts in this topic

:balloons: Velkommen til min planlægningstråd :balloons:

- og ja, det er min, for der ligger helt afgjort ting herinde, som Jan under ingen omstændigheder må se. :balloon:

DIY-projekter

Save-The-Date-kort; Inspiration - som vi ikke fik lavet, men som var sjove at kigge på.

Invitationer Ideen og De endelige

Kirkehæfter Ideer;Prototypen og Blærerække

Skilte til maden Ideen - og De endelige

"Hjemmelavede" chokolader her

Silkepapirspompom'er Prøvepompom

Loftspynt - tyl og lyskæder - Ideen

Kæmpemonogrammer til ophængning (de to nederste billeder)

Mad med mere

Menu Snackbuffet og "rigtig" mad

Bryllupskage - prøvebagning er begyndt

Prøvekager her; her;

Blomster til kagen

Kageudstyr

og....

Andet

Lidt om det hele

Endelig er det blevet min tur til at oprette en planlægningstråd - endelig er kæresten og jeg blevet enige om, at et bryllup er ved at være på sin plads, og derfor tør jeg nu godt oprette en tråd; om ikke andet så for at få styr på mine tanker og ideer (og måske få afreageret lidt :rolleyes: )

Jeg har i mange år været fast besøgende på BK og har glædet mig som et lille barn til selv at kunne lave en planlægningstråd og i dag er dagen så kommet. Jeg kommer nok til at stjæle med arme og ben fra såvel gamle som nye indlæg, og jeg undskylder på forhånd, hvis det kommer til at tage overhånd.

Lidt om os

Jan er mekaniker - 26 år og Johanne er 3. års advokatfuldmægtig (pr. 1. oktober 2011 advokat) og ligeledes 26 år. Vi har været kærester i lige over 6½ år. Vi mødte hinanden på Ringsted Kommunale Musikskole, hvor Jan har spillet tenorsaxofon og jeg trompet i årevis (læs: 18 år for mit vedkommende og 16 for Jans).

Vi bor på en mindre landejendom nord for Slagelse, hvor vi har plads til livet, som det nu udspiller sig, mine 2 konkurrenceheste og min shetlænder og Jans utallige veteranbiler og -traktorer (han har 2 veteranbiler, 1 vintagebil og 2 veterantraktorer). Fritiden er godt besat med at pusle om vores respektive hobbyer - og vi spiller begge stadig musik på Ringsted Musikskole.

Ideer foreløbig

Oprindeligt var vi enige om, at vi skulle have et bryllup i november 2011 i vores lokale kirke, der ligger 200 meter fra, hvor vi bor, at hygge skal være i højsædet og at god mad og god musik er det vigtigste for os - og at festen skal holdes i det lokale forsamlingshus.

Den ide er ændret - nu holder vi en megareception i stedet :cheerleader3:

Og temaet: Det skal da være efterår; de smukkeste farver og det temperamentsfulde vejr - det er lige os.

Det var lidt om os og vores foreløbige ideer - i løbet af den kommende tid vil jeg poste en masse af mine ideer, som jeg håber, at I vil give jeres mening tilkende om. Det plejer I jo at være gode til :thumbsupsmileyanim:

Edited by Jobela
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hejsa og tusind tak for velkomsten. Det luner - selv på en blæsende forsommerdag, som i dag.

Indledningsvist: De to konkurrenceheste er en 17-årig blandingsvallak på 1.52 der både går dressur og springstævner henholdsvis en 4-årig trakehner/fuldblod på 1,65, der p.t. har været til to springstævner og 1 dressurstævne. Hende forventer jeg mig meget af, men p.t. går energien mest til gamle, da han er i gang med sin - formentlig - sidste stævnesæson.

:back2topic: - men her til aften har vi siddet og talt gæsteliste, der nu næsten er på plads og en nærmere farvetema.

Valget står mellem brændt orange, violet (mørk), creme (creme) og et strejf af lime eller brændt orange, creme (creme) og sølv.

Fordi det er en tung årstid hælder jeg mest til den første kombination, men den må vi lige have på plads.

Men det er da "så langt, så godt" :-)

Der må spammes - i ovennævnte farver :cheerleader3:

0

Det er altid godt med lister - så her kommer en, der er tyvstjålet og lavet om, så den passer til vores receptionsbryllup.

Rød: Det, der er klaret.

TO DO LISTE

Så hurtigt som muligt

*Fastsæt bryllupsdatoen - Tjek; 12. november 2011

*Reserver plads i kirken -

*Arranger transport til & fra kirken - Har jeg fået at vide, at jeg ikke skal blande mig i, så det antager jeg er på plads -

*Arranger fotograf - Vi spørger min mor og Jans mindste lillebror.

*Arranger musik/orkester/underholdning -

*Selskabsfotograf/Videooptagelse -

4 måneder før

*Udvælg og bestil buffetten -

*Begynd at lave en ønskeliste -

*Lav en gæsteliste - TJEK

*Se på brudekjoler – husk at det er en god idé at være udhvilet og i godt humør! -

*Arranger bryllupsrejse - Vi skal til Lübeck (ned og se på julemarked) OG til Rostock på et wellnesshotel :loveshower:

*Vælg toastmaster -

*Vælg forlover - Jans far.

*Lav/Køb invitationer -

3 Måneder før

*Hent en ægteskabsærklæring på rådhuset -

*Send gerne invitationer ud allerede nu -

*Øv jer på brudevalsen – det er en god idé at få et par timer hos en danselærer! - DANSEUNDERVISNING ER BESTILT!

*Køb brudekjolen og tilbehør -

Tilbehør: Sko, undertøj, slør, hårpynt, pelscape

*Bestil bryllupskagen - Den skal da laves selv; så øvningen begynder nu!!! :metteholm

*Køb vielsesringene og snak med guldsmeden om evt. indgravering af jeres navne, datoer og symboler - Det bliver forlovelsesringenene.

*lav kirkehæfter; grundformen -

*lav chokolader med monogram -

*lav risposer -

*lav silkepapirspompomer -

*begynd at lave de menu-ting, der kan fryses ned -

2 Måneder før

*Send invitationerne ud – registrér omhyggeligt alle tilsagn og evt. afbud -

*Køb gommens påklædning -

*Begynd at forberede talen til din tilkommende (husk kvinden skal ikke holde tale, men er frit stillet på det punkt) -

*Begynd at gøre dig klar til den store dag med masser af søvn og motion. Tal med skønhedsklinikken om ansigtsbehandlinger, hårkure, manicure, pedicure osv. -

1 Måned før

*Hent vielsesringene -

*Gennemgå svarene på invitationerne og skriv en gæsteliste -

*Arranger et bord til gaverne og hør om gaverne kan blive til afhentning næste morgen såfremt I ønsker det -

*Udvælg diskret morgengaven -

*Kontroller at I har modtaget prøvelsesattesten fra rådhuset -

*Arranger møde med præsten, hvor I gennemgår vielsesritualet -

Vælg salmer og forhør jer om kirkens udsmykning og kor, samt regler for fotografering/video -

*lav kirkehæfter færdige (mangler KUN program)

*Lad evt. et par tip til brudebuketten falde til gommens retning -

*Skal bruden til frisør, så arranger en termin og få allerede nu sat en ”prøve” på bryllupsfrisuren. Tag evt. slør og diadem/tiara med eller andet pynt til håret med -

*Få lagt en ”prøve” på bryllupsmakeuppen - Er bestilt hos min storesøster.

*Kontroller at tøjet til bruden, gommen og brudepigerne/svendene er i orden og kan leveres til den aftalte tid -

*FÅ ORDNET FESTLOKALET!!!

14 dage før

*Gå nye sko til derhjemme -

*Tag en sidste kontrol af bryllupstøjet -

*Brudebuketten og knaphulsblomster til gommen, forlover og brudens far skal bestilles -

*Borddekorationer og evt. blomsterdekorationer til kirken skal bestilles -

*Øv jer på brudevalsen -

Dagen før

*Gennemgå oppyntning m.v.-

*Gennemgå morgendagens plan og gå tidligt i seng – hver for sig -

Bryllupsdagen

*Brudebuket og knaphulsblomster skal afhentes hos blomsterhandleren -

*Der skal noteres hvem der kommer med hvilke gaver, samt buketter -

*Bryllupsgaverne skal pakkes ned og transporteres til jeres hjem -

NYD DAGEN

Edited by Jobela
0

Tak - Jeg er af den "høje lyse nordiske"-type, så jeg forsvinder hurtigt, hvis der er for blegt i lokalet.

For resten: Jeg har en masse skønne inspirationsbilleder, som jeg gerne ville have ind (taget fra nettet) - men hvordan gør jeg det??? Så I kan se, hvad jeg mener med farvevalg m.v.

Gosh - jeg er en klovn til computere.

Edited by Jobela
0

Annonce ♥

SAVE THE DATE-kort:

Da vi jo planlægger brylluppet til den 19. november 2011, synes jeg det er lidt tidligt at sende invitationer ud. Omvendt ligger datoen tæt på jul, og da vi gerne ser, at alle vores gæster kan, har jeg luret lidt på nogle STD-kort.

Jeg er ret vild med det her:

http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://cdn3.minted.com/files/mintedProductsImages/MIN/STD/ARX/MIN-ARX-STD-001_B_PD.jpg&imgrefurl=http://www.weddingideas2.com/%3Ftag%3Dfall-save-the-date-cards&usg=__8O5QQ9IHNaBge72AD3jZbWqnB4o=&h=315&w=473&sz=47&hl=da&start=7&zoom=1&tbnid=aaTH2a3eWEda5M:&tbnh=86&tbnw=129&ei=XIjKTfHnMYiXOs6rhL8G&prev=/search%3Fq%3Dsave%2Bthe%2Bdate%2Bcards%2Bfall%26hl%3Dda%26biw%3D1259%26bih%3D823%26tbm%3Disch&itbs=1

og det her (men med en cremefarvet baggrund):

http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://www.joyfulheartdesign.com/large_images/warm_autumn_leaves.jpg&imgrefurl=http://www.joyfulheartdesign.com/catalog.php%3Fitem%3D65&usg=__OR3BQoa2C_4avzK-Da2b_Zl377Q=&h=271&w=400&sz=68&hl=da&start=16&zoom=1&tbnid=6ipByChZxYVHPM:&tbnh=84&tbnw=124&ei=XIjKTfHnMYiXOs6rhL8G&prev=/search%3Fq%3Dsave%2Bthe%2Bdate%2Bcards%2Bfall%26hl%3Dda%26biw%3D1259%26bih%3D823%26tbm%3Disch&itbs=1

og sådan noget som det her:

http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://www.theinvitelady.com/bmz_cache/4/4e624ac6555e1fe89eb0a5ecf00dcbee.image.160x128.gif&imgrefurl=https://theinvitelady.com/&usg=__SFaO8BBBf1F0Im-UYEORSQNdrks=&h=128&w=160&sz=9&hl=da&start=7&zoom=1&tbnid=GuLr6ZwpQ28vTM:&tbnh=78&tbnw=98&ei=yYjKTeT0HoWXOvGHka0G&prev=/search%3Fq%3Dsave%2Bthe%2Bdate%2Bcards%2Bfall%26hl%3Dda%26biw%3D1259%26bih%3D823%26tbm%3Disch&itbs=1

eller

http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://www.mypapervillage.com/images/products/product/LDV1023.jpg&imgrefurl=http://www.stylehive.com/tag/wedding_announcement/recent/grid/9&usg=__NdRJgl5ed01DxxNpDkQNJzrIvOI=&h=266&w=225&sz=64&hl=da&start=19&zoom=1&tbnid=JYwEU70PVgXL1M:&tbnh=113&tbnw=96&ei=yYjKTeT0HoWXOvGHka0G&prev=/search%3Fq%3Dsave%2Bthe%2Bdate%2Bcards%2Bfall%26hl%3Dda%26biw%3D1259%26bih%3D823%26tbm%3Disch&itbs=1

Edited by Jobela
0

JUBII . Bryllupsrejsen er på plads.

Vi har forespurgt på yndlingshotellet i Lübeck - Senator Hotel, Sas Radisson - om de havde plads i slutningen af november.

OG JEP.

Så vi starter planlægningen bagfra - og kan nu sætte hak ved bryllupsrejsen. Dejligt.

OG

Vi snakkede i går om, hvordan vi gerne vil have festen m.v.

Det endte ud i, at vi begge to gerne vil se rigtig mange af vores venner og familiemedlemmer, og at vi gerne vil have tid til vores gæster.

DERFOR

Bliver det delt op i to!!!

Den 19. november 2011 inviterer vi til vielse i kirken - gerne så sent som muligt - med reception bagefter. En stor en, hvor der er plads til at invitere alle de folk vi gerne vil dele vores store dag med. Det betyder en masse tid til vores gæster, og at vi ikke er nødt til at "smide" receptionsgæster ud for at tage til den "rigtige" fest.

Receptionen vil vi kunne holde hjemme, da vi har en større maskinhal med fast gulv m.v.

Vi vil gerne selv lave en masse snacks, tapas o. lign. til receptionen - og så skal der selvfølgelig være en bryllupskage.

I maj 2012 (eller deromkring) holder vi så et brag af en fest - enten i forsamlingshus eller hjemme i haven, hvor der ikke er så meget stress på, og hvor det gælder om at have det sjovt.

OG

Det betyder - to kjoler til mig :cheerleader3: ELLER at den kjole jeg skal have på i kirken - med slæb og hele dynen - bliver syet kortere, så det er den samme kjole bare i en mere dansevenlig udgave.

Gav det mening?? - Det er i hvert fald en løsning, der passer perfekt til os - og bedst af alt; Det var Jans ide - tænk at han gør sig tanker om, hvordan han gerne vil have det. Det er simpelthen så dejligt.

0

Annonce ♥

Det giver fint mening....

Du linker til billeder på nettet ved at højreklikke på billedet og kopiere billedadresse. Når du så skal sætte billedet ind i dit indlæg, trykker du bare på det lille billedikon og paster adressen ind :)

0

FRIERIET...

Skete i går aftes...

Jeg havde lige været ude at ride på min lånehest (en sød lille dame ved navn Surprice). Det var sindsygt varmt og jeg svedte (og lugtede) som en gris.

Da hesten er sat på fold kommer Jan hen med en spand nyopgravede kartofler til aftensmaden og siger, at han har lavet en skattejagt til mig. I hånden får jeg et linieret papir, hvor der er anført 7 poster. Første post er i postkassen - hvor der ligger en lille post-it med skriften "første post er bare snyd og humbug - den næste er bedre :-)"

Derefter går turen til vores ene veteranbil, hvor der ligger 6 langstilkede røde roser. En smut i vores cykeltrailer (og tænkt, jeg anede ikke, at vi havde sådan en) giver en lille billampe og i vores ene traktor findes en magen til. I den anden traktor ligger der en pære og i vores fyr (der heldigvis er slukket...) ligger der sørme en mere.

Ved pæren i fyret ligger der en seddel, hvor der står, at tingene skal afleveres i stuen, og når det er sket, så "er der vidst noget, han har lovet..."

Fint - jeg går (stadig iklædt hørmende ridetøj) ind i stuen - tingene bliver afleveret og linet op på gulvet. Han siger så, at det er de ting, som en af vores veteranbiler mangler for at blive synet. Jeg har på dette tidspunkt en lille anelse om, hvad der kommer - for han kom for et stykke tid siden til at sige, at nu den veteranbil kunne synes, så ville han sgu fri.

Jeg bliver sat på sofaen og op af lommen trækker han en smykkeæske. Jeg får lov at åbne (og mand hvor var den stram) - og Jan sætter sig på knæ og spørger om jeg vil være hans hustru. og Ja - det vil jeg da.

Post nr. 8 er i fryseren - og består af Chardonnay Pinot Noir og vi får et glas af det på terassen. Ikke så mange tårer og ikke pompøst men fantastisk og lige os.

Det skal lige nævnes, at vi har været igennem en rigtig møgjuni - en hest er blevet erklæret uanvendelig på grund af gigt (min 5-års) og min gamle hest på 18, som jeg har haft i 14 år, fik akut spiserørsforstoppelse, der resulterede i, at der gik hul i hans spiserør og han måtte derfor aflives (trods en hastetur til Landbohøjskolen). :boohoo:

Så jeg har brugt det meste af juni på at tude. Derfor har han ikke ville fri før, selvom han egentlig har haft lyst.

Så nu... skal der planlægges.

Vi har i øvrigt aftalt at sende vores forældre og søskende en invitation og derigennem informere dem - og indtil da; da er det vores lille hemmelighed. Mit arbejde finder dog nok ud af det, da jeg jo gerne vil have ringen på.

0

Annonce ♥

Et stort tillykke med frieriet! Det er godt nok en fin måde at blive friet til :)

Kommer der måske et billede af din ring...? (lokke lokke).

Jeg kan rigtig godt lide det første STD kort du har linket til - har I valgt om I sender sådan nogen ud?

KH C

0

DATO er nu ændret - for præsten ville gerne holde en friweekend :shooter:

Nå anyway, da det hverken er vores årsdag eller lignende, så blev jeg enige med præsten om, at vi nupper den

12. NOVEMBER 2011 kl. 15.30

i stedet.

Det er også fint nok - så er der nemlig lidt kortere tid til :griner:-

0

Nå - så fik forældre og søskende det at vide. Forældrene først - vi var på kaffe-rundtur søndag eftermiddag og gav dem hver en invitation.

De blev selvfølgelig meget glade - men viste det på 4 helt forskellige måder. Min far udbrød "tossede unger", min mor sad mest og smilede, Jans mor fældede en tåre og hans far var mest interesseret i at nå ud at cykle inden det blev regnvejr.

Men buttom line; hold op hvor var vi nervøse for at skulle fortælle det. Så er er man rigtig voksen... selv ikke da vi fortalte, at vi havde købt hus, var jeg så nervøs.

Vores søskende fik invitationer med posten og fik det at vide derigennem.

KJOLEPRØVNING - er der bestilt tid til på tirsdag; hvor der er præcis 4 måneder til slaget skal udkæmpes.... Jeg glæder mig.

0