Jobela

J&J 12. november 2011 - Trash The Dress [335]

335 posts in this topic

Annonce ♥

Så fik jeg prøvet kjoler.

Vi startede hos Bentes Brudedesign i Taastrup - og jeg blev på mange måder utrolig skuffet.

Først og fremmest måtte vi ikke gå ind med sko på (her taler vi ret fine og helt tørre sommersandaler). Det var lidt spøjst.

Nå - herefter spurgte hun mig, hvad jeg gerne ville have - og jeg forklarede, at noget enkelt ville være rigtig fint. Hun viser mig så kjoler fra Just for You - som det eneste mærke.

Vi finder nogle kjoler frem og går ind mod prøverummet. På vejen hænger en plakat med den skønneste, enkle blondekjole fra Justin Alexander. Jeg peger på den og siger - jeg havde egentlig forestillet mig noget som den der.

Hun svarer (og det er sgu ikke løgn): Jamen sådan en kjole duer kun hvis man er rigtig høj og tynd (se senere, om I synes jeg er lav og tyk). Senere henter hun dog - på min forespørgsel - en anden blonderædsel, der på ingen måder ligner den enkle kjole på billedet. Og nej; selvfølgelig var den ikke i skabet (og så var den i øvrigt i str. 44)

Der blev jeg ærlig talt lidt stødt.

Undervejs i kjoleprøvningen (som man ikke måtte tage billeder af)fik hun fortalt min mor og min svigermor, at de havde værsgo at holde deres mund, for hun vidste præcis, hvordan tingene skulle sidde (og det vidste de så altså ikke).

Jeg fandt en enkelt kjole, der kunne være fin og sagde, at jeg ville tænke over det - hvortil svaret lød, at så var jeg jo selv ude om det, hvis kjolen var solgt, for jeg kunne (da der kun er 4 måneder til brylluppet) kun vælge mellem dem i butikken.

Ikke desto mindre gik vi derfra - og jeg var dælme skuffet, for jeg havde sgu glædet mig.

0

Nå - vi tog en frokost på Cafe Oscar og prøvede at holde humøret højt til Lilly.

DET VAR EN FANTASTISK OPLEVELSE.

Vi kom ganske vidst 45 minutter for tidligt - men det gjorde intet.

Ekspedienten - Camilla - fik installeret os i et prøverum og efter lidt snak frem og tilbage kom vi frem til, at jeg gerne ville have noget enkelt, gerne med halterneck, ærmer eller lignende.

Det resulterede i følgende:

post-29548-0-45817400-1310489871.jpg

Denne kjole var helt skøn - men det var ikke lige i skabet, at det var noget taft-agtigt.

Herefter kom denne på:

post-29548-0-32621400-1310489880.jpg

Den var ekstremt tæt på vinderen - men skulderstroppere trykkede ned på mine skuldre - av.

SÅÅÅÅÅÅÅ

post-29548-0-42366800-1310489888.jpg

MEN bestemt nej - puha, det var slet ikke mig. Kom til at sige, at jeg syntes, den var konet. Jeg fik dog tilføjet "men ment på den mest positive måde". Ups.

og endelig

post-29548-0-67134700-1310489896.jpg

Skøn kjole - men den forsvandt fra kroppen lidt for tidligt. Men meget i stil med det, som jeg troede jeg skulle have.

0

MEN SÅ (faktisk kom den på som 2. kjole - den returnerede senere).

Denne kjole:

post-29548-0-43966700-1310490153.jpg

post-29548-0-36025400-1310490162.jpg

post-29548-0-58325200-1310490170.jpg

post-29548-0-81040100-1310490176.jpg

post-29548-0-22225400-1311844049.jpg

Den var fabelagtig - og den fik mine kraveben til at virke mindre udstikkende.

Den blev købt og vi har aftalt tidspunkter til tilretning (den skal hæftes lidt sammen i nakken og lægges op) og til afhentning.

Fedt, at det nu er på plads.

Edited by Jobela
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja præcis - jeg tror afgjort jeg går på kur inden brylluppet.... (og så er jeg for resten 175 cm.)

Nå men søde Camilla reddede min dag og gav mig den super fede oplevelse, som jeg havde håbet på.

0

STORT tillykke med et personligt og opfindsomt frieri :thumbsupsmileyanim:

Og øv med dine heste /trøstekram - du må sende en besked hvis du vil låne hende her i stedet:

1475869.jpg

Lækker hest!! HVorfor bor du i midtjylle? Jeg mangler en hest ;)

0

Annonce ♥

:o NEJ, hvor er det flabet at komme med sådan en kommentar - og da særligt hvis man gerne vil sælge en kjole til flere tusind kroner... :shooter: Godt du kunne slutte dagen af med så fantastisk en oplevelse som du fik i Lilly. Kjolen er bare SUPER smuk, dejlig enkel og klæder dig virkelig godt :fløjt: (den pifter)
0

haha.gifhaha.gifhaha.gif Ej undskyld, men det er jo simpelthen KUN til at grine af, at hende den første kjoledame sagde det til dig!! Du er jo simpelthen LANGT fra lavstammet og tyk (som mig laugh.gif), og det kan enhver da se bare ud fra billeder... Men når latteren lige har lagt sig, er det simpelthen bare ikke i orden at give den service. Det er da super underligt erhverv at vælge sig, hvis man slet ikke bryder sig om kunderne - og det lyder jo ikke ligefrem sådan.. Æv.

Men HURRA for Lilly :) Der bliver tit sagt meget dårligt om Lilly, men man må godt nok give dem, at de har deres service i orden!! Har ALDRIG hørt om nogen, som ikke havde fået en sød og venlig betjening hos dem.

Og tillykke med kjolen - rigtig fint og smuk valg, som passer meget flot til dig, synes toot.gif

1

Annonce ♥

Uhhhh - posten kom (og jeg arbejder hjemme idag, men den skulle lige med her):

Lille brevpakke indeholdende....

post-29548-0-20506100-1311843736.jpg

post-29548-0-69510000-1311843747.jpg

post-29548-0-22443300-1311843753.jpg

Den er simpelthen såååå fin. Nu ligger den pænt ved siden af computeren, mens jeg laver påstandsdokument.

0

Annonce ♥

Dekorations-ide:

Vi skal jo holde brylluppet i vores maskinhal - og jeg vil gerne pynte rigtig fint op.

SÅ pynten kommer til at bestå i silkepapirspompom'er - hvor der netop i går blev bestilt silkepapir i orange, brun og vanilla hos Jakodan (nok til ialt 160 pompom'er med en diameter på 50 cm!!!) og loftspynt som det her:

post-29548-0-31937900-1312095261.jpg

(og farverne er jo lige i skabet - så det kan være, at vi tager udgangspunkt i det billede ved dekorationen)

0