Guest Ninasofia

Violinist til vielse i Nordsjælland

13 indlæg i dette emne

Jeg er i gang med at forberede mit og kærestens bryllup :loveflag:

Vi skal borgerligt vies i haven (hvis vejret er godt), der hører til det sted, hvor vi holder brylluppet. Det er i Rungsted.

Vi vil gerne have en violinist ud og spille under vielsen, når jeg går op ad græsplænen med min far og igen lige efter vielsen. Selve vielsen tager ikke lang tid, da det er en borgerlig vielse. Vi forestiller os, at violinisten er der maks. en time.

Jeg har forgæves ledt efter en, der spiller klassisk musik. Er der nogen, der kan anbefale en dygtig en, som ikke er alt for dyr? Vi tænker, at vi vil betale omkring 1000 kr. for en time.

Det må gerne være én i Københavnsområdet, så personen ikke har for lang transporttid til stedet.

Vi tænker selv lidt på en konservatoriestuderende, men kender jo ikke nogen. Vi overvejer at lave et opslag på Konservatoriet i København. Men hvis I har nogen tips, vil jeg blive meget glad.

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Kender en, der har spillet violin mange år. Kan godt spørge ham :)

Det må du meget gerne. Spiller han klassisk violin? Og bor han i Københavnsområdet?

Han bor i København, men jeg ved ikke hvordan han spiller. Har ikke lige hørt det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare lige nævne at det også lyder super smukt med cello, hvis det kan gøre jagten lidt nemmere. Vi har en til at spille cello i kirken til vores vielse, dog sammen med orglet, men altså man kunne jo tydeligt høre celloen, og det løs hamrende godt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis det kunne være en cellist, så kan du prøve at skrive til Lotte Ørtoft på facebook (hun har en masse krøller på profilbilledet og er cellolærer ved Lejre Musikskole). Hun er min gamle roommate.

Hvis hun ikke selv kan, kender hun nok en, som kan.

Og ja Rikke! Cello kan være lige så smukt, hvis ikke endnu mere!! :)

Det lød i hvert fald hamrende godt med Cello i kirken, jeg nød HVER en tone og hørte det hele. Både under min indgang og til salmerne i løbet af vielsen. Så det der med at man slet ikke høre musikken, det forstår jeg jo overhovedet ikke :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cello har en meget blødere/fyldigere klang end violin og vil gøre sig meget bedre i et kirkerum, hvis du spørger mig (og jeg har endda spillet violin i 14 år :) )

Nu spiller jeg overhovedet ikke noget instrument, men jeg syntes netop også at en cello er blødere at høre på, en violin kan godt være mere "kontant/skrap" i lyden. Ikke at en violin ikke kan lyde godt, men den måde at beskrive det på, syntes jeg faktisk er meget rigtig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer