Musen0

Glæder mig ikke...

25 indlæg i dette emne

Vil på forhånd advare mod brok fra min side...

Vi har aldrig set meget til min svigermor, men mere til svigerfar og min familie - et valg H2B har været en del af.

Det sidste år har der været en frygtelig masse brok, og ubehagelige breve/ SMS'er fra svigermor til os (H2B), om at hun føler sig tilsidesat og ikke er en del af vores liv.

Hun har aldrig selv ringet eller taget kontakt til os, men forventer at vi kontakter og inviterer gang på gang. Alle fødselsdage og andet er hun selvfølgelig inviteret, men melder enten fra pga. "vigtigere" (tur til nordjylland til hendes kærestes familie) eller også kommer hun, men sidder for sig selv og siger intet.

Vi har flere gange forklaret hende at det handler om kommunikation og engagement. Med hende er alt en envejs-kommunikation. Aldrig er vi blevet inviteret på kaffe, fødselsdag eller noget ved hende - bor 15km. væk. Vi har sagt til hende at hun bare skal ringe og vi kan tage en kage med til kaffen, eller andet hvis det skulle være.

Hun skal inviteres for at komme her, men ønsker at vi skal komme til hende og invitere os selv - H2B gider hende ikke og vælger derfor sjældent at tage ind til hende.

Da H2B friede ringede han og fortalte det til hende, men hun hverken sagde tillykke eller virkede glad på hans vegne, og snakkede bare om noget andet. Heller ikke da de fik invitationen til brylluppet var der et tak eller noget.

Derefter kom alt brokkeriet og H2B har ignoreret det meste - trods der har været meget.

Da vi så nærmer os SU-datoen, snakker vi selvfølgelig om, om hun overhovedet kommer, men på SU-datoen kommer der så svaret:" Mig, min kæreste og mormor kommer til brylluppet" - fint fint tænker vi.

Lige efter kommer så flere SMS'er med mere af hendes brok og selvmedlidenhed, som H2B igen vælger at ignorere.

Vi snakker lidt om det, og bliver enige om at høre hende om hun vil pynte kirken, da det med blomster er hun god til, og hun måske vil føle sig en del af os/brylluppet. Hun siger ja til at tage denne post, men igen er der brok om alt andet ligegyldigt.

Pga. runde borde samt mormoren i kørestol, som svigermor er nødsagdet til at sidde sammen med, havde vi valgt at placere dem ved bordet lige ved siden af vores, da vi laver bordplanen.

Det er noget svært at forklare følelser, tanker og hele forløbet så folk forstår, men prøver fortsat

Endnu en gang (uden hun ved hvor hun skal sidde) skriver hun en lang brok-SMS om en masse ligegyldigt, samt at hun håber vi tænker os om mht. hende og bordplanen.

Igen snakker vi herhjemme om hvad vi skal gøre, og jeg foreslår H2B at ringe til hende og forklare vores valgt af hensyn til plads og kørestol - nu går det helt galt. Hun vælger at tude og hidse sig op og vil nu ikke komme til brylluppet.

Min første tanke er: hun har lavet så meget lort for os, at så kan hun bare blive væk. Vælger dog istedet at være voksen, og sige til H2B at vi må snakke alle aspekter af vores bryllup, tanker og idéer igennem.

Jeg siger, at det valg omkring hende til brylluppet vil få konsekvenser efterfølgende og resten af hans/vores liv, så vi ksla være helt sikre på det vi gør.

Han er selvfølgelig sur og skuffet over sin mor - for ham betyder hun ikke så meget, men hun er trods alt hans mor, som jeg siger.

Igår får han så den ene sviner-besked og kommanderende besked efter den anden, at H2B får nok. Beder hende svare om hun kommer, og at bordplanen ikke bliver ændret.

Hun vil ikke svare præcist, men: Hvis jeg ikke sidder ved jer sammen med mormor og kæresten kommer jeg ikke. H2B skriver til hende, at "det tager han så som at de ikke kommer, da han ikke vil ændre noget, og her er det ham der bestemmer".

Det er ikke fordi hun ikke må sidde ved os, men med alt hvad hun har gjort, gør at der er nogle vi ser mere vigtige ved hovedbordet.

Jeg er ved at være fyldt op, brugt og grædefærdig. Troede jeg skulle gå og glæder mig til dagen, men istedet sidder jeg og er ked af det - ked af hvis vi tager en forkert beslutning.

H2B siger han ikke vil have noget med hende at gøre efter brylluppet, men jeg kan ikke sætte mig ind i det, da jeg har et fantastisk forhold i min familie, og kan ikke forstå man kan have sådan en mor.

Har allermest lyst til at sige hun skal blive væk, især med den opførsel igår (uden at gå i detaljer), men samtidig er det en stor beslutning i forhold til konsekvensen af det og fremtiden.

Jeg har bare ikke lyst til at gå indtil brylluppet og ikke vide om de kommer eller ikke, og egentlig ikke kan glæde mig, men istedet spekulere på disse problemer.

Vi kan ikke være sikker på, at den beslutning vi tager vil være den rigtige, men hvor er det svært, at bede sin mor/ svigermor blive væk - det er hvad vi allermest har lyst til.

Kommer hun vil hun bare sidde og surmule. Kommer hun ikke vil vi måske have dårlig samvittighed, selvom vi ikke ønsker at se hende efter dette.

H2B styrede selv at skrive med hende igår, da det var svært for mig at skære igennem og blande mig, når det ikke er min mor. Han har ikke en gang selv lyst til at se hende nu, men ønsker at hun selv tager beslutningen.

Bordplanen bliver ikke ændret, så hun sidder ved os, men skal selvfølgelig ændres hvis de bliver væk - lyder lidt forkert men sådan er det.

H2B har givet hende til idag med at svare, og derefter tager vi over - sikkert hvor vi beder hende ikke at komme.

Det er vores dag og vi skal ikke gå på kompromis med vores ønsker og tanker om dagen , og det vil vi gøre, hvis vi gør som hun vil have det.

Fuck det er svært, og hvor kan man få dårlig samvittighed trods det er hende der har "gravet sin egen grav" mht. at være en del af brylluppet og vores liv.

Har snakket med flere som synes jeg har forholdt mig meget roligt i forhold til hvad de ville gøre, men kan mærke det snart slutter - gider ikke være ked af det og sur pga. hende.

Jeg vil glæde mig til at få min mand for livet og nyde festen med alle vi holder af - desværre er hun bare ikke en af dem.

Hvis I er noget til ende af denne brok-tråd, tager jeg hatten af for jer og undskylder jeg lige havde brug for luft.

Er så harm indeni over at man kan være som hende - troede ikke de fandtes, men glad for jeg har en masse omkring mig som elsker mig, og vil gøre alt for at vi får en god dag trods alt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke rigttigt hvad jeg skal sige, men vil alligevel ligge en hilsen så du kan se din besked bliver læst.

Synes det lyder som en forfærdelig situation.

Tilgengæld synes jeg at den omsorg og bekymring som jeg fornemmer igennem din besked tyder på at du er meget kærlig og rummende.

Jeg håber det løser sig, og at du og din kommende, uanset udfaldet, kommer til at glæde jer igen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke rigttigt hvad jeg skal sige, men vil alligevel ligge en hilsen så du kan se din besked bliver læst.Synes det lyder som en forfærdelig situation.Tilgengæld synes jeg at den omsorg og bekymring som jeg fornemmer igennem din besked tyder på at du er meget kærlig og rummende.Jeg håber det løser sig, og at du og din kommende, uanset udfaldet, kommer til at glæde jer igen.

Tak og hvor er du sød - synes også selv jeg har været meget rummelig, men på et tidspunkt slipper det bare op.

øv øv øv, barnlig svigermor altså! glem hende, hun må ikke ødelægge din dag og ikke mindst glæden ved at glæde sig til den!!!

Nej lige præcis - rædsom følelse ikke at glæde sig til sit eget bryllup, så det skal der laves om på...

Hvor er det dog tarveligt af hende at være sådan, utorligt at nogen mor kan være sådan. Håber at det hele løser sig og I får en fantastisk dag : )

Ved ikke om det løser noget, men vi må tage et valgt, og selvfølgelig tage konsekvensen af det.

Sidste nyt i sagen: Hun har idag skrevet til H2B at de kommer til brylluppet og pynter kirken, men holder sig langt fra os.

Vi har nu valgt at samle mine forældre og svigerfar (som hun åbenbart også har skrevet sure beskeder til hele aftenen igår) iaften, da jeg har brug for at få vendt vores valg til noget positivt, så vi kan begynde at glæde os til den store dag.

Vores valg bliver højest sandsynligt at vi beder hende blive væk, da vi ikke ønsker at se hende og dele vores glæde med hende, når hun alligevel vil holde sig langt fra os og sikkert surmule.

Fik den dejligste besked af H2B idag, hvori der stod: "Hej min dejlige skat. Ved du godt at jeg elsker dig højere end noget andet. Den 28. er vores dag og jeg glæder mig helt vildt. Kys Kys. det bliver lidt vildt når vi skal snakke med præsten idag og står i kirken - det er jo der vi skal giftes om lidt. Elsker dig. Hilsen din kommende mand"

Den hjalp på humøret og glæder mig til at han bliver MIN...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke dog en "svigermor" du er ved at få. Syntes i tackler det flot, det er hende der er helt galt på den.

Hun bliver inviteret til jeres bryllup, men brokker sig og vil bestemme bordplanen (og alt andet i verden omkring hende)... som er lave sådan af hensyn til en kørestolsbruger. Selvfølgelig er det praktiskt at hun så kommer lidt væk fra jer. At hun så vælger at komme, med besked om at hun vil surmule.... næææ så er det sgu intet tab at H2B vil bede hende om at blive væk. Hun skal ikke ødelægge jeres dag, hvis hun ikke kan være glad på jeres vegne så er hun intet tab.

Ok hun er H2B mor, men det er jo ham der har taget valget og du har jo ikke presset på.... hvilket er flot. Hvis nu hun ender med at vil komme, så syntes jeg i skal gøre det klart for hende at det er en glædens dag og at hendes surmuleri toloreres ikke.. så kan hun jo smutte hjem i en taxa.

God fornøjelse med jeres bryllup. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvor er hun dog tarvelig og barnlig. :(

Kan godt forstå at du/ I er fyldt op. Håber at I finder ud af om hun kommer eller ej, så I kan nyde jeres dag. :) Syntes det lyder som om I har været ret rummelige, så syntes ikke i skal have dårlig samvittighed, men kan sagtens forstå alle dine følelser :hug:

:bearhug::bearhug::bearhug::bearhug::bearhug::bearhug::bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Omend ikke om de samme ting har jeg også lige været igennem en kæmpe konfrontation med mine kommende svigerforældre, så kan fuldt ud genkende din følelse af overhoved ikke at glæde sig til sit eget bryllup :boohoo: Og du endda så kort tid inden!!!

Synes virkelig det er flot, du har været så rummelig, men som du selv siger, må der også være en grænse.. Og hvis ikke jeres bryllupsdag skal være glædens dag, hvilken skulle så..

Synes ikke I på nogen måde skal have dårlig samvittighed, hvis det ender med, at I beder hende om ikke at komme. I har gjort alt hvad I kunne, men man kan ikke tvinge andre til at komme til fornuft, hvis de ikke selv vil, og man skal altid huske at passe på sig selv :bearhug:

Håber I får en fantastisk og uforglemmelig dag :bestwishes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha, det er godt nok en kedelig situation... Føler med dig/jer og håber I får hele "situationen" med svigermor på palds på den ene eller den anden måde, så I kan GLÆDE jer til jeres store dag!

Og sikke en sød sms fra din h2b - dejligt at få sådan en!

Held og lykke med det, og så håber jeg at samlingen med dine forældre og svigerfar i aften kan hjælpe jer med at få sat tingene med svigermor i perspektiv! Ønsker jer det bedste. :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt nok vildt som tingene har udviklet sig hos jer...

Puha...

Synes det er helt på sin plads at i beder hende blive væk, da det er jeres dag.

Men findes der en løsning hvor i ender med en god dag sammen og ikke mindst en fremtid sammen alle sammen er det klart at foretrække.

Så krydser mine fingre for i får truffet det rigtige valg for jer.

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

øv øv øv, barnlig svigermor altså! glem hende, hun må ikke ødelægge din dag og ikke mindst glæden ved at glæde sig til den!!!

Som musen også mere eller mindre siger så ville det formentlig give anledning til meget spekulation og overvejelser såvel på dagen som efterfølgende hvis man bare havde valgt denne "lette" løsning. Jeg syntes Musen har gjort det helt rigtige ved at søge at finde den mest føjelige løsning - ja rummelig er faktisk et godt ord som det bliver sagt her.

At I så - formentlig i fællesskab med den allernærmeste familie siger fra nu - er derimod forståeligt med den reaktion og der kan man måske have en tro på at hun er til at flytte og måske endda får et nyt syn på sagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak allesammen - dejligt at høre, at vi/jeg ikke er forkert på den i denne sag.

H2B fik endnu en besked fra hende igår hvor der stod:" vi kommer, pynter kirken og holder os derefter langt væk fra jer denne dag, da i alligevel ikke ønsker vores samvær". H2B vælger ikke at skrive tilbage.

Efter en dejlig aften med mine forældre og svigerfar, som støtter os uanset vores valg og hele tiden ligger vægt på, at der er vores dag og vi bestemmer.

Da de kørte snakkede vi kort om hvad vi bestemte os for, og kom frem til at skrive følgende til svigermor:" Vi forstår ikke helt hvad du mener med din sms. Du behøver ikke pynte kirken. Hvis I kan glæde jer på vores vegne denne dag er I velkomne. Kan I ikke det ser vi hellere at I bliver hjemme. Ønsker hurtigt og klart svar, så vi ved hvad vi kan forholde os til."

Hertil skriver kvinden:" vi kommer og skal nok prøve, men det bliver svært."

Nu har vi valgt at parkere den her og se fremad, da vi har givet hende et ultimatum og hun nu har svaret. Så er det bare mig der skal se ud over det og begynde at glæder mig over alle de gode og dejlige ting ved brylluppet, samt det overtal af mennesker vi holder som vi vil elske at nyde dagen sammen med.

Må ligge frygten for at hun gør eller siger noget dumt væk, da flere mener at det tør hun ikke og denne frygt skal jeg glemme, så jeg istedet kan nyde.

Nu ser eller hører vi ikke mere fra hende før dagen (forhåbentligt - ellers beder jeg hende personligt blive væk) og efter brylluppet bliver der helt lukket af. Det er H2B's mor og hun har fået lov (trods opførsel) at se hendes søn blive gift og mærke vores kærlighed til hinanden.

Vores taler bliver helt sikkert præget af hvem vi holder af og er tættest med, og dette er hun ikke en del af, men sådan er det - jeg vil ikke have dårlig samvittighed mere. Denne dag vil hun være luft for mig...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hertil skriver kvinden:" vi kommer og skal nok prøve, men det bliver svært."

Det er stort - Hvis I kan mærke at hun prøver så prøv at spil med og måske nævne hende med bare et enkelt ord i jeres taler (i særdeleshed din mand). Omvendt så skal der trædes meget varsomt for at undgå at I måske støder hende (ikke på grund af hende men fordi det måske kan påvirke stemningen ved festen).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil på forhånd advare mod brok fra min side...

Kan virkelig godt forstå, du brokker dig - det er en dum situation at stå i, så kort tid før sit bryllup

Vi har aldrig set meget til min svigermor, men mere til svigerfar og min familie - et valg H2B har været en del af.

Din kommende mand er en fornuftig mand, hvorfor udsætte sig selv for ubehageligheder

Det sidste år har der været en frygtelig masse brok, og ubehagelige breve/ SMS'er fra svigermor til os (H2B), om at hun føler sig tilsidesat og ikke er en del af vores liv.Har din HTB spurgt sin mor, hvorfor hun føler sig tilsidesat og ude af jeres liv?

Hun har aldrig selv ringet eller taget kontakt til os, men forventer at vi kontakter og inviterer gang på gang. Alle fødselsdage og andet er hun selvfølgelig inviteret, men melder enten fra pga. "vigtigere" (tur til nordjylland til hendes kærestes familie) eller også kommer hun, men sidder for sig selv og siger intet.Lyder som I rækker hånden ud, men hun vælger at afvise den, og når I synes, I har fået afvisninger nok, vælger I (din HTB) hende fra. Kan hendes tavshed ved jeres sammenkomster måske skyldes, at hun ikke føler sig tryg?

Vi har flere gange forklaret hende at det handler om kommunikation og engagement. Med hende er alt en envejs-kommunikation. Aldrig er vi blevet inviteret på kaffe, fødselsdag eller noget ved hende - bor 15km. væk. Vi har sagt til hende at hun bare skal ringe og vi kan tage en kage med til kaffen, eller andet hvis det skulle være.Har din HTB forsøgt at spørge sin mor, hvorfor hun opfører sig som hun gør? Som regel, når folk er ubehagelige, er der en grund til det: Pres på grund af sygdom i familien - livet i et dårligt forhold - følelsen af udelukkelse fra fællesskabet - manglende selvværd - sorg og afmagt

Hun skal inviteres for at komme her, men ønsker at vi skal komme til hende og invitere os selv - H2B gider hende ikke og vælger derfor sjældent at tage ind til hende.Har kun et råd: Mon ikke det ville løsne op for situationen, hvis din HTB kørte ind til sin mor, lagde alle kortene på bordet, og forklarede hende, at hendes opførsel ikke er heldig, og hun skubber folk fra sig med sine ubehageligheder

Da H2B friede ringede han og fortalte det til hende, men hun hverken sagde tillykke eller virkede glad på hans vegne, og snakkede bare om noget andet. Heller ikke da de fik invitationen til brylluppet var der et tak eller noget.Din svigermor har vel mistet evnen til at glæde sig på andres vegne, derfor er det måske en god idé, at din HTB tager en alvorlig snak med hende.

Derefter kom alt brokkeriet og H2B har ignoreret det meste - trods der har været meget.God idé, men forsøg alligevel at nå ind til kernen af hendes opførsel

Da vi så nærmer os SU-datoen, snakker vi selvfølgelig om, om hun overhovedet kommer, men på SU-datoen kommer der så svaret:" Mig, min kæreste og mormor kommer til brylluppet" - fint fint tænker vi.Initiativ fra din svigermor, som er godt

Lige efter kommer så flere SMS'er med mere af hendes brok og selvmedlidenhed, som H2B igen vælger at ignorere.Se ovenstående

Vi snakker lidt om det, og bliver enige om at høre hende om hun vil pynte kirken, da det med blomster er hun god til, og hun måske vil føle sig en del af os/brylluppet. Hun siger ja til at tage denne post, men igen er der brok om alt andet ligegyldigt.Prøv at sige til hende: Vi har ikke lyst til at høre på dine beklagelser hele tiden - hvad er der i vejen med dig?

Pga. runde borde samt mormoren i kørestol, som svigermor er nødsagdet til at sidde sammen med, havde vi valgt at placere dem ved bordet lige ved siden af vores, da vi laver bordplanen.Kan man forestille sig, at din svigermor føler, at hun står med hele ansvaret for din HTB´s mormor, og er ved at køre træt i det store ansvar?

Det er noget svært at forklare følelser, tanker og hele forløbet så folk forstår, men prøver fortsat

Endnu en gang (uden hun ved hvor hun skal sidde) skriver hun en lang brok-SMS om en masse ligegyldigt, samt at hun håber vi tænker os om mht. hende og bordplanen.I og ingen andre bestemmer bordplanen - hun kan acceptere eller blive væk

Igen snakker vi herhjemme om hvad vi skal gøre, og jeg foreslår H2B at ringe til hende og forklare vores valgt af hensyn til plads og kørestol - nu går det helt galt. Hun vælger at tude og hidse sig op og vil nu ikke komme til brylluppet.Når man føler sig afvist, handler man ikke ligefrem ud fra fornuft men mere ud fra følelserne, og din svigermor har måske følt sig afvist og mindreværdig og handler så med agressivitet

Min første tanke er: hun har lavet så meget lort for os, at så kan hun bare blive væk. Vælger dog istedet at være voksen, og sige til H2B at vi må snakke alle aspekter af vores bryllup, tanker og idéer igennem.

Jeg siger, at det valg omkring hende til brylluppet vil få konsekvenser efterfølgende og resten af hans/vores liv, så vi ksla være helt sikre på det vi gør.

Du er meget rummelig og tolerant, samtidig med at du sætter grænser, det er en god egenskab

Han er selvfølgelig sur og skuffet over sin mor - for ham betyder hun ikke så meget, men hun er trods alt hans mor, som jeg siger.Forstår udemærket din HTB - sådan en mor er svær at tackle, men mit råd er stadig: Forsøg at nå ind til hende, for hun lyder som et ensomt og sygt menneske

Igår får han så den ene sviner-besked og kommanderende besked efter den anden, at H2B får nok. Beder hende svare om hun kommer, og at bordplanen ikke bliver ændret.Korrekt svaret af din HTB

Hun vil ikke svare præcist, men: Hvis jeg ikke sidder ved jer sammen med mormor og kæresten kommer jeg ikke. H2B skriver til hende, at "det tager han så som at de ikke kommer, da han ikke vil ændre noget, og her er det ham der bestemmer".Problemerne er uløste mellem jer, derfor vælger I at sætte svigermor, hendes kæreste og mormor væk fra jer. Det ville jo være godt for jer alle, hvis din HTB for længe siden havde konfronteret sin mor og fortalt hende, at hendes opførsel ikke knytter jer til hende, men tværtimod støder hende fra jer

Det er ikke fordi hun ikke må sidde ved os, men med alt hvad hun har gjort, gør at der er nogle vi ser mere vigtige ved hovedbordet.Fuldt forståeligt, og I bestemmer suverænt bordplanen som før nævnt

Jeg er ved at være fyldt op, brugt og grædefærdig. Troede jeg skulle gå og glæder mig til dagen, men istedet sidder jeg og er ked af det - ked af hvis vi tager en forkert beslutning.

Lyt til din mavefornemmelsen og visualiser jeres bryllupsdag, hvor I er omgivet af mennesker, som holder af jer og vil jer det godt. Betragt svigermor som "Den onde Fe", der føler sig sat uden for men alligevel møder op. Kunne I få en person til at mandsopdække hende, og eventuelt diskret bede hende om at forlade festen, hvis hun fremturer med sine ondskabsfulde bemærkninger? Jeres dag skal under ingen omstændigheder ødelægges fordi svigermor sikkert har det værst med sig selv

H2B siger han ikke vil have noget med hende at gøre efter brylluppet, men jeg kan ikke sætte mig ind i det, da jeg har et fantastisk forhold i min familie, og kan ikke forstå man kan have sådan en mor.

Har allermest lyst til at sige hun skal blive væk, især med den opførsel igår (uden at gå i detaljer), men samtidig er det en stor beslutning i forhold til konsekvensen af det og fremtiden.Ja, store beslutninger skal tages velovervejet og med fuld sikkerhed.

Jeg har bare ikke lyst til at gå indtil brylluppet og ikke vide om de kommer eller ikke, og egentlig ikke kan glæde mig, men istedet spekulere på disse problemer.Forsøg at fokuser på de positive ting til jeres bryllup, og skub svigermor i baggrunden af din bevidsthed

Vi kan ikke være sikker på, at den beslutning vi tager vil være den rigtige, men hvor er det svært, at bede sin mor/ svigermor blive væk - det er hvad vi allermest har lyst til.Det er en forståelig følelse, men vend den om: Ved at bede svigermor om at blive væk, vil I - som I jo selv er klar over - skubbe hende endegyldigt fra jer.

Kommer hun vil hun bare sidde og surmule. Kommer hun ikke vil vi måske have dårlig samvittighed, selvom vi ikke ønsker at se hende efter dette.Hun har det rigtigt dårligt med sig selv, og derfor handler hun uden for en hver fornuft.Mon ikke hun er klar over, hvilke tanker hun sætter i jer, netop derfor skal I være stærke og stå sammen, selvom I befinder jer i en "Følelsernes Tsunami"

H2B styrede selv at skrive med hende igår, da det var svært for mig at skære igennem og blande mig, når det ikke er min mor. Han har ikke en gang selv lyst til at se hende nu, men ønsker at hun selv tager beslutningen.Selvfølgelig styrer din H2B selv konversationen med sin mor, han er den, der skal sætte hende på plads og bede hende om at opføre sig ordentligt ellers ønsker I ikke hendes tilstedeværelse ved jeres bryllup!

Bordplanen bliver ikke ændret, så hun sidder ved os, men skal selvfølgelig ændres hvis de bliver væk - lyder lidt forkert men sådan er det.I bestemmer, og svigermor kan så overveje, om hun ikke skulle ændre adfærd og blive mere positiv

H2B har givet hende til idag med at svare, og derefter tager vi over - sikkert hvor vi beder hende ikke at komme.God idé, skårene er så mange, at det er svært at samle dem op og skabe noget brugbart

Det er vores dag og vi skal ikke gå på kompromis med vores ønsker og tanker om dagen , og det vil vi gøre, hvis vi gør som hun vil have det.Helt rigtigt, I bestemmer og hun kan acceptere eller blive væk

Fuck det er svært, og hvor kan man få dårlig samvittighed trods det er hende der har "gravet sin egen grav" mht. at være en del af brylluppet og vores liv.Det er hende, der skal have dårlig samvittighed, du har vist dig meget tolerant og rummelig

Har snakket med flere som synes jeg har forholdt mig meget roligt i forhold til hvad de ville gøre, men kan mærke det snart slutter - gider ikke være ked af det og sur pga. hende. Du skal være den klippe, din H2B kan støtte sig til, når han har været i konflikt med sin mor, men på den anden side, skal du have lov til at glæde dig til den dag, hvor du smuk og glad siger JA til at leve med ham i med- og modgang

Jeg vil glæde mig til at få min mand for livet og nyde festen med alle vi holder af - desværre er hun bare ikke en af dem.

Netop: Glæd dig til din bryllupsdag, og nyd den sammen med dem, I holder allermest af.Din svigermor skal være meget speciel, hvis hun ikke lader sig smitte af al den glæde omkring hende

Hvis I er noget til ende af denne brok-tråd, tager jeg hatten af for jer og undskylder jeg lige havde brug for luft.Det gode ved bryllupsklar.dk er, at vi kan dele glæde, sorg og vrede med hinanden

Er så harm indeni over at man kan være som hende - troede ikke de fandtes, men glad for jeg har en masse omkring mig som elsker mig, og vil gøre alt for at vi får en god dag trods alt.Forstår din harme, men tænk på, at Den der har det ondt - handler ondt. Koncentrer dig/jer om at fokusere på de glade mennesker omkring jer og nyd hvert et øjeblik af jeres store dag. Ønsker jer al mulig held og lykke på jeres bryllupsdag og i årene fremover

Mange venlige hilsner fra

Rikke Marie

Redigeret af mrssicilia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil på forhånd advare mod brok fra min side...

Kan virkelig godt forstå, du brokker dig - det er en dum situation at stå i, så kort tid før sit bryllup

Vi har aldrig set meget til min svigermor, men mere til svigerfar og min familie - et valg H2B har været en del af.

Din kommende mand er en fornuftig mand, hvorfor udsætte sig selv for ubehageligheder

Det sidste år har der været en frygtelig masse brok, og ubehagelige breve/ SMS'er fra svigermor til os (H2B), om at hun føler sig tilsidesat og ikke er en del af vores liv.Har din HTB spurgt sin mor, hvorfor hun føler sig tilsidesat og ude af jeres liv?

Hun har aldrig selv ringet eller taget kontakt til os, men forventer at vi kontakter og inviterer gang på gang. Alle fødselsdage og andet er hun selvfølgelig inviteret, men melder enten fra pga. "vigtigere" (tur til nordjylland til hendes kærestes familie) eller også kommer hun, men sidder for sig selv og siger intet.Lyder som I rækker hånden ud, men hun vælger at afvise den, og når I synes, I har fået afvisninger nok, vælger I (din HTB) hende fra. Kan hendes tavshed ved jeres sammenkomster måske skyldes, at hun ikke føler sig tryg?

Vi har flere gange forklaret hende at det handler om kommunikation og engagement. Med hende er alt en envejs-kommunikation. Aldrig er vi blevet inviteret på kaffe, fødselsdag eller noget ved hende - bor 15km. væk. Vi har sagt til hende at hun bare skal ringe og vi kan tage en kage med til kaffen, eller andet hvis det skulle være.Har din HTB forsøgt at spørge sin mor, hvorfor hun opfører sig som hun gør? Som regel, når folk er ubehagelige, er der en grund til det: Pres på grund af sygdom i familien - livet i et dårligt forhold - følelsen af udelukkelse fra fællesskabet - manglende selvværd - sorg og afmagt

Hun skal inviteres for at komme her, men ønsker at vi skal komme til hende og invitere os selv - H2B gider hende ikke og vælger derfor sjældent at tage ind til hende.Har kun et råd: Mon ikke det ville løsne op for situationen, hvis din HTB kørte ind til sin mor, lagde alle kortene på bordet, og forklarede hende, at hendes opførsel ikke er heldig, og hun skubber folk fra sig med sine ubehageligheder

Da H2B friede ringede han og fortalte det til hende, men hun hverken sagde tillykke eller virkede glad på hans vegne, og snakkede bare om noget andet. Heller ikke da de fik invitationen til brylluppet var der et tak eller noget.Din svigermor har vel mistet evnen til at glæde sig på andres vegne, derfor er det måske en god idé, at din HTB tager en alvorlig snak med hende.

Derefter kom alt brokkeriet og H2B har ignoreret det meste - trods der har været meget.God idé, men forsøg alligevel at nå ind til kernen af hendes opførsel

Da vi så nærmer os SU-datoen, snakker vi selvfølgelig om, om hun overhovedet kommer, men på SU-datoen kommer der så svaret:" Mig, min kæreste og mormor kommer til brylluppet" - fint fint tænker vi.Initiativ fra din svigermor, som er godt

Lige efter kommer så flere SMS'er med mere af hendes brok og selvmedlidenhed, som H2B igen vælger at ignorere.Se ovenstående

Vi snakker lidt om det, og bliver enige om at høre hende om hun vil pynte kirken, da det med blomster er hun god til, og hun måske vil føle sig en del af os/brylluppet. Hun siger ja til at tage denne post, men igen er der brok om alt andet ligegyldigt.Prøv at sige til hende: Vi har ikke lyst til at høre på dine beklagelser hele tiden - hvad er der i vejen med dig?

Pga. runde borde samt mormoren i kørestol, som svigermor er nødsagdet til at sidde sammen med, havde vi valgt at placere dem ved bordet lige ved siden af vores, da vi laver bordplanen.Kan man forestille sig, at din svigermor føler, at hun står med hele ansvaret for din HTB´s mormor, og er ved at køre træt i det store ansvar?

Det er noget svært at forklare følelser, tanker og hele forløbet så folk forstår, men prøver fortsat

Endnu en gang (uden hun ved hvor hun skal sidde) skriver hun en lang brok-SMS om en masse ligegyldigt, samt at hun håber vi tænker os om mht. hende og bordplanen.I og ingen andre bestemmer bordplanen - hun kan acceptere eller blive væk

Igen snakker vi herhjemme om hvad vi skal gøre, og jeg foreslår H2B at ringe til hende og forklare vores valgt af hensyn til plads og kørestol - nu går det helt galt. Hun vælger at tude og hidse sig op og vil nu ikke komme til brylluppet.Når man føler sig afvist, handler man ikke ligefrem ud fra fornuft men mere ud fra følelserne, og din svigermor har måske følt sig afvist og mindreværdig og handler så med agressivitet

Min første tanke er: hun har lavet så meget lort for os, at så kan hun bare blive væk. Vælger dog istedet at være voksen, og sige til H2B at vi må snakke alle aspekter af vores bryllup, tanker og idéer igennem.

Jeg siger, at det valg omkring hende til brylluppet vil få konsekvenser efterfølgende og resten af hans/vores liv, så vi ksla være helt sikre på det vi gør.

Du er meget rummelig og tolerant, samtidig med at du sætter grænser, det er en god egenskab

Han er selvfølgelig sur og skuffet over sin mor - for ham betyder hun ikke så meget, men hun er trods alt hans mor, som jeg siger.Forstår udemærket din HTB - sådan en mor er svær at tackle, men mit råd er stadig: Forsøg at nå ind til hende, for hun lyder som et ensomt og sygt menneske

Igår får han så den ene sviner-besked og kommanderende besked efter den anden, at H2B får nok. Beder hende svare om hun kommer, og at bordplanen ikke bliver ændret.Korrekt svaret af din HTB

Hun vil ikke svare præcist, men: Hvis jeg ikke sidder ved jer sammen med mormor og kæresten kommer jeg ikke. H2B skriver til hende, at "det tager han så som at de ikke kommer, da han ikke vil ændre noget, og her er det ham der bestemmer".Problemerne er uløste mellem jer, derfor vælger I at sætte svigermor, hendes kæreste og mormor væk fra jer. Det ville jo være godt for jer alle, hvis din HTB for længe siden havde konfronteret sin mor og fortalt hende, at hendes opførsel ikke knytter jer til hende, men tværtimod støder hende fra jer

Det er ikke fordi hun ikke må sidde ved os, men med alt hvad hun har gjort, gør at der er nogle vi ser mere vigtige ved hovedbordet.Fuldt forståeligt, og I bestemmer suverænt bordplanen som før nævnt

Jeg er ved at være fyldt op, brugt og grædefærdig. Troede jeg skulle gå og glæder mig til dagen, men istedet sidder jeg og er ked af det - ked af hvis vi tager en forkert beslutning.

Lyt til din mavefornemmelsen og visualiser jeres bryllupsdag, hvor I er omgivet af mennesker, som holder af jer og vil jer det godt. Betragt svigermor som "Den onde Fe", der føler sig sat uden for men alligevel møder op. Kunne I få en person til at mandsopdække hende, og eventuelt diskret bede hende om at forlade festen, hvis hun fremturer med sine ondskabsfulde bemærkninger? Jeres dag skal under ingen omstændigheder ødelægges fordi svigermor sikkert har det værst med sig selv

H2B siger han ikke vil have noget med hende at gøre efter brylluppet, men jeg kan ikke sætte mig ind i det, da jeg har et fantastisk forhold i min familie, og kan ikke forstå man kan have sådan en mor.

Har allermest lyst til at sige hun skal blive væk, især med den opførsel igår (uden at gå i detaljer), men samtidig er det en stor beslutning i forhold til konsekvensen af det og fremtiden.Ja, store beslutninger skal tages velovervejet og med fuld sikkerhed.

Jeg har bare ikke lyst til at gå indtil brylluppet og ikke vide om de kommer eller ikke, og egentlig ikke kan glæde mig, men istedet spekulere på disse problemer.Forsøg at fokuser på de positive ting til jeres bryllup, og skub svigermor i baggrunden af din bevidsthed

Vi kan ikke være sikker på, at den beslutning vi tager vil være den rigtige, men hvor er det svært, at bede sin mor/ svigermor blive væk - det er hvad vi allermest har lyst til.Det er en forståelig følelse, men vend den om: Ved at bede svigermor om at blive væk, vil I - som I jo selv er klar over - skubbe hende endegyldigt fra jer.

Kommer hun vil hun bare sidde og surmule. Kommer hun ikke vil vi måske have dårlig samvittighed, selvom vi ikke ønsker at se hende efter dette.Hun har det rigtigt dårligt med sig selv, og derfor handler hun uden for en hver fornuft.Mon ikke hun er klar over, hvilke tanker hun sætter i jer, netop derfor skal I være stærke og stå sammen, selvom I befinder jer i en "Følelsernes Tsunami"

H2B styrede selv at skrive med hende igår, da det var svært for mig at skære igennem og blande mig, når det ikke er min mor. Han har ikke en gang selv lyst til at se hende nu, men ønsker at hun selv tager beslutningen.Selvfølgelig styrer din H2B selv konversationen med sin mor, han er den, der skal sætte hende på plads og bede hende om at opføre sig ordentligt ellers ønsker I ikke hendes tilstedeværelse ved jeres bryllup!

Bordplanen bliver ikke ændret, så hun sidder ved os, men skal selvfølgelig ændres hvis de bliver væk - lyder lidt forkert men sådan er det.I bestemmer, og svigermor kan så overveje, om hun ikke skulle ændre adfærd og blive mere positiv

H2B har givet hende til idag med at svare, og derefter tager vi over - sikkert hvor vi beder hende ikke at komme.God idé, skårene er så mange, at det er svært at samle dem op og skabe noget brugbart

Det er vores dag og vi skal ikke gå på kompromis med vores ønsker og tanker om dagen , og det vil vi gøre, hvis vi gør som hun vil have det.Helt rigtigt, I bestemmer og hun kan acceptere eller blive væk

Fuck det er svært, og hvor kan man få dårlig samvittighed trods det er hende der har "gravet sin egen grav" mht. at være en del af brylluppet og vores liv.Det er hende, der skal have dårlig samvittighed, du har vist dig meget tolerant og rummelig

Har snakket med flere som synes jeg har forholdt mig meget roligt i forhold til hvad de ville gøre, men kan mærke det snart slutter - gider ikke være ked af det og sur pga. hende. Du skal være den klippe, din H2B kan støtte sig til, når han har været i konflikt med sin mor, men på den anden side, skal du have lov til at glæde dig til den dag, hvor du smuk og glad siger JA til at leve med ham i med- og modgang

Jeg vil glæde mig til at få min mand for livet og nyde festen med alle vi holder af - desværre er hun bare ikke en af dem.

Netop: Glæd dig til din bryllupsdag, og nyd den sammen med dem, I holder allermest af.Din svigermor skal være meget speciel, hvis hun lader sig smitte af al den glæde omkring hende

Hvis I er noget til ende af denne brok-tråd, tager jeg hatten af for jer og undskylder jeg lige havde brug for luft.Det gode ved bryllupsklar.dk er, at vi kan dele glæde, sorg og vrede med hinanden

Er så harm indeni over at man kan være som hende - troede ikke de fandtes, men glad for jeg har en masse omkring mig som elsker mig, og vil gøre alt for at vi får en god dag trods alt.Forstår din harme, men tænk på, at Den der har det ondt - handler ondt. Koncentrer dig/jer om at fokusere på de glade mennesker omkring jer og nyd hvert et øjeblik af jeres store dag. Ønsker jer al mulig held og lykke på jeres bryllupsdag og i årene fremover

Mange venlige hilsner fra

Rikke Marie

Tusinde tak for hvert et ord - du har helt ret...

I fare for at lyde kynisk - så har vi desværre prøvet alt i de sidste mange år. Kaffekomsammen for at få snakket problemer igennem, lange breve og rummelighed. Vi er nu bare nået dertil, at hun ikke vil se ud over egen næse, og vil slet ikke se på om hun måske overdriver, har problemer eller ser tingene helt forkert.

H2B har også prøvet at snakke med hende flere gange, men hun vil ikke høre på hverken forklaringer eller konklusioner - det skal bare være som hun siger det.

Når hun er ikke er til at nå ind til og det har stået på så længe, kan vi bare ikke blive ved.

Selv H2B's eks har jeg snakket med, da hun var ligesådan dengang de var sammen, og der prøvede de også at samle familien og få talt om hvad hun tænker og tror - intet hjælper og H2B og mit bæger er fyldt op nu.

Vi håber selvfølgelig der kommer en dag hvor hun åbner op så forholdet kan blive bedre, men H2B tror det ikke og så vil han bruge tide på andre end ehle tiden spekulere på hende og have det skidt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil på forhånd advare mod brok fra min side...

Kan virkelig godt forstå, du brokker dig - det er en dum situation at stå i, så kort tid før sit bryllup

Vi har aldrig set meget til min svigermor, men mere til svigerfar og min familie - et valg H2B har været en del af.

Din kommende mand er en fornuftig mand, hvorfor udsætte sig selv for ubehageligheder

Det sidste år har der været en frygtelig masse brok, og ubehagelige breve/ SMS'er fra svigermor til os (H2B), om at hun føler sig tilsidesat og ikke er en del af vores liv.Har din HTB spurgt sin mor, hvorfor hun føler sig tilsidesat og ude af jeres liv?

Hun har aldrig selv ringet eller taget kontakt til os, men forventer at vi kontakter og inviterer gang på gang. Alle fødselsdage og andet er hun selvfølgelig inviteret, men melder enten fra pga. "vigtigere" (tur til nordjylland til hendes kærestes familie) eller også kommer hun, men sidder for sig selv og siger intet.Lyder som I rækker hånden ud, men hun vælger at afvise den, og når I synes, I har fået afvisninger nok, vælger I (din HTB) hende fra. Kan hendes tavshed ved jeres sammenkomster måske skyldes, at hun ikke føler sig tryg?

Vi har flere gange forklaret hende at det handler om kommunikation og engagement. Med hende er alt en envejs-kommunikation. Aldrig er vi blevet inviteret på kaffe, fødselsdag eller noget ved hende - bor 15km. væk. Vi har sagt til hende at hun bare skal ringe og vi kan tage en kage med til kaffen, eller andet hvis det skulle være.Har din HTB forsøgt at spørge sin mor, hvorfor hun opfører sig som hun gør? Som regel, når folk er ubehagelige, er der en grund til det: Pres på grund af sygdom i familien - livet i et dårligt forhold - følelsen af udelukkelse fra fællesskabet - manglende selvværd - sorg og afmagt

Hun skal inviteres for at komme her, men ønsker at vi skal komme til hende og invitere os selv - H2B gider hende ikke og vælger derfor sjældent at tage ind til hende.Har kun et råd: Mon ikke det ville løsne op for situationen, hvis din HTB kørte ind til sin mor, lagde alle kortene på bordet, og forklarede hende, at hendes opførsel ikke er heldig, og hun skubber folk fra sig med sine ubehageligheder

Da H2B friede ringede han og fortalte det til hende, men hun hverken sagde tillykke eller virkede glad på hans vegne, og snakkede bare om noget andet. Heller ikke da de fik invitationen til brylluppet var der et tak eller noget.Din svigermor har vel mistet evnen til at glæde sig på andres vegne, derfor er det måske en god idé, at din HTB tager en alvorlig snak med hende.

Derefter kom alt brokkeriet og H2B har ignoreret det meste - trods der har været meget.God idé, men forsøg alligevel at nå ind til kernen af hendes opførsel

Da vi så nærmer os SU-datoen, snakker vi selvfølgelig om, om hun overhovedet kommer, men på SU-datoen kommer der så svaret:" Mig, min kæreste og mormor kommer til brylluppet" - fint fint tænker vi.Initiativ fra din svigermor, som er godt

Lige efter kommer så flere SMS'er med mere af hendes brok og selvmedlidenhed, som H2B igen vælger at ignorere.Se ovenstående

Vi snakker lidt om det, og bliver enige om at høre hende om hun vil pynte kirken, da det med blomster er hun god til, og hun måske vil føle sig en del af os/brylluppet. Hun siger ja til at tage denne post, men igen er der brok om alt andet ligegyldigt.Prøv at sige til hende: Vi har ikke lyst til at høre på dine beklagelser hele tiden - hvad er der i vejen med dig?

Pga. runde borde samt mormoren i kørestol, som svigermor er nødsagdet til at sidde sammen med, havde vi valgt at placere dem ved bordet lige ved siden af vores, da vi laver bordplanen.Kan man forestille sig, at din svigermor føler, at hun står med hele ansvaret for din HTB´s mormor, og er ved at køre træt i det store ansvar?

Det er noget svært at forklare følelser, tanker og hele forløbet så folk forstår, men prøver fortsat

Endnu en gang (uden hun ved hvor hun skal sidde) skriver hun en lang brok-SMS om en masse ligegyldigt, samt at hun håber vi tænker os om mht. hende og bordplanen.I og ingen andre bestemmer bordplanen - hun kan acceptere eller blive væk

Igen snakker vi herhjemme om hvad vi skal gøre, og jeg foreslår H2B at ringe til hende og forklare vores valgt af hensyn til plads og kørestol - nu går det helt galt. Hun vælger at tude og hidse sig op og vil nu ikke komme til brylluppet.Når man føler sig afvist, handler man ikke ligefrem ud fra fornuft men mere ud fra følelserne, og din svigermor har måske følt sig afvist og mindreværdig og handler så med agressivitet

Min første tanke er: hun har lavet så meget lort for os, at så kan hun bare blive væk. Vælger dog istedet at være voksen, og sige til H2B at vi må snakke alle aspekter af vores bryllup, tanker og idéer igennem.

Jeg siger, at det valg omkring hende til brylluppet vil få konsekvenser efterfølgende og resten af hans/vores liv, så vi ksla være helt sikre på det vi gør.

Du er meget rummelig og tolerant, samtidig med at du sætter grænser, det er en god egenskab

Han er selvfølgelig sur og skuffet over sin mor - for ham betyder hun ikke så meget, men hun er trods alt hans mor, som jeg siger.Forstår udemærket din HTB - sådan en mor er svær at tackle, men mit råd er stadig: Forsøg at nå ind til hende, for hun lyder som et ensomt og sygt menneske

Igår får han så den ene sviner-besked og kommanderende besked efter den anden, at H2B får nok. Beder hende svare om hun kommer, og at bordplanen ikke bliver ændret.Korrekt svaret af din HTB

Hun vil ikke svare præcist, men: Hvis jeg ikke sidder ved jer sammen med mormor og kæresten kommer jeg ikke. H2B skriver til hende, at "det tager han så som at de ikke kommer, da han ikke vil ændre noget, og her er det ham der bestemmer".Problemerne er uløste mellem jer, derfor vælger I at sætte svigermor, hendes kæreste og mormor væk fra jer. Det ville jo være godt for jer alle, hvis din HTB for længe siden havde konfronteret sin mor og fortalt hende, at hendes opførsel ikke knytter jer til hende, men tværtimod støder hende fra jer

Det er ikke fordi hun ikke må sidde ved os, men med alt hvad hun har gjort, gør at der er nogle vi ser mere vigtige ved hovedbordet.Fuldt forståeligt, og I bestemmer suverænt bordplanen som før nævnt

Jeg er ved at være fyldt op, brugt og grædefærdig. Troede jeg skulle gå og glæder mig til dagen, men istedet sidder jeg og er ked af det - ked af hvis vi tager en forkert beslutning.

Lyt til din mavefornemmelsen og visualiser jeres bryllupsdag, hvor I er omgivet af mennesker, som holder af jer og vil jer det godt. Betragt svigermor som "Den onde Fe", der føler sig sat uden for men alligevel møder op. Kunne I få en person til at mandsopdække hende, og eventuelt diskret bede hende om at forlade festen, hvis hun fremturer med sine ondskabsfulde bemærkninger? Jeres dag skal under ingen omstændigheder ødelægges fordi svigermor sikkert har det værst med sig selv

H2B siger han ikke vil have noget med hende at gøre efter brylluppet, men jeg kan ikke sætte mig ind i det, da jeg har et fantastisk forhold i min familie, og kan ikke forstå man kan have sådan en mor.

Har allermest lyst til at sige hun skal blive væk, især med den opførsel igår (uden at gå i detaljer), men samtidig er det en stor beslutning i forhold til konsekvensen af det og fremtiden.Ja, store beslutninger skal tages velovervejet og med fuld sikkerhed.

Jeg har bare ikke lyst til at gå indtil brylluppet og ikke vide om de kommer eller ikke, og egentlig ikke kan glæde mig, men istedet spekulere på disse problemer.Forsøg at fokuser på de positive ting til jeres bryllup, og skub svigermor i baggrunden af din bevidsthed

Vi kan ikke være sikker på, at den beslutning vi tager vil være den rigtige, men hvor er det svært, at bede sin mor/ svigermor blive væk - det er hvad vi allermest har lyst til.Det er en forståelig følelse, men vend den om: Ved at bede svigermor om at blive væk, vil I - som I jo selv er klar over - skubbe hende endegyldigt fra jer.

Kommer hun vil hun bare sidde og surmule. Kommer hun ikke vil vi måske have dårlig samvittighed, selvom vi ikke ønsker at se hende efter dette.Hun har det rigtigt dårligt med sig selv, og derfor handler hun uden for en hver fornuft.Mon ikke hun er klar over, hvilke tanker hun sætter i jer, netop derfor skal I være stærke og stå sammen, selvom I befinder jer i en "Følelsernes Tsunami"

H2B styrede selv at skrive med hende igår, da det var svært for mig at skære igennem og blande mig, når det ikke er min mor. Han har ikke en gang selv lyst til at se hende nu, men ønsker at hun selv tager beslutningen.Selvfølgelig styrer din H2B selv konversationen med sin mor, han er den, der skal sætte hende på plads og bede hende om at opføre sig ordentligt ellers ønsker I ikke hendes tilstedeværelse ved jeres bryllup!

Bordplanen bliver ikke ændret, så hun sidder ved os, men skal selvfølgelig ændres hvis de bliver væk - lyder lidt forkert men sådan er det.I bestemmer, og svigermor kan så overveje, om hun ikke skulle ændre adfærd og blive mere positiv

H2B har givet hende til idag med at svare, og derefter tager vi over - sikkert hvor vi beder hende ikke at komme.God idé, skårene er så mange, at det er svært at samle dem op og skabe noget brugbart

Det er vores dag og vi skal ikke gå på kompromis med vores ønsker og tanker om dagen , og det vil vi gøre, hvis vi gør som hun vil have det.Helt rigtigt, I bestemmer og hun kan acceptere eller blive væk

Fuck det er svært, og hvor kan man få dårlig samvittighed trods det er hende der har "gravet sin egen grav" mht. at være en del af brylluppet og vores liv.Det er hende, der skal have dårlig samvittighed, du har vist dig meget tolerant og rummelig

Har snakket med flere som synes jeg har forholdt mig meget roligt i forhold til hvad de ville gøre, men kan mærke det snart slutter - gider ikke være ked af det og sur pga. hende. Du skal være den klippe, din H2B kan støtte sig til, når han har været i konflikt med sin mor, men på den anden side, skal du have lov til at glæde dig til den dag, hvor du smuk og glad siger JA til at leve med ham i med- og modgang

Jeg vil glæde mig til at få min mand for livet og nyde festen med alle vi holder af - desværre er hun bare ikke en af dem.

Netop: Glæd dig til din bryllupsdag, og nyd den sammen med dem, I holder allermest af.Din svigermor skal være meget speciel, hvis hun lader sig smitte af al den glæde omkring hende

Hvis I er noget til ende af denne brok-tråd, tager jeg hatten af for jer og undskylder jeg lige havde brug for luft.Det gode ved bryllupsklar.dk er, at vi kan dele glæde, sorg og vrede med hinanden

Er så harm indeni over at man kan være som hende - troede ikke de fandtes, men glad for jeg har en masse omkring mig som elsker mig, og vil gøre alt for at vi får en god dag trods alt.Forstår din harme, men tænk på, at Den der har det ondt - handler ondt. Koncentrer dig/jer om at fokusere på de glade mennesker omkring jer og nyd hvert et øjeblik af jeres store dag. Ønsker jer al mulig held og lykke på jeres bryllupsdag og i årene fremover

Mange venlige hilsner fra

Rikke Marie

Tusinde tak for hvert et ord - du har helt ret...

I fare for at lyde kynisk - så har vi desværre prøvet alt i de sidste mange år. Kaffekomsammen for at få snakket problemer igennem, lange breve og rummelighed. Vi er nu bare nået dertil, at hun ikke vil se ud over egen næse, og vil slet ikke se på om hun måske overdriver, har problemer eller ser tingene helt forkert.

H2B har også prøvet at snakke med hende flere gange, men hun vil ikke høre på hverken forklaringer eller konklusioner - det skal bare være som hun siger det.

Når hun er ikke er til at nå ind til og det har stået på så længe, kan vi bare ikke blive ved.

Selv H2B's eks har jeg snakket med, da hun var ligesådan dengang de var sammen, og der prøvede de også at samle familien og få talt om hvad hun tænker og tror - intet hjælper og H2B og mit bæger er fyldt op nu.

Vi håber selvfølgelig der kommer en dag hvor hun åbner op så forholdet kan blive bedre, men H2B tror det ikke og så vil han bruge tide på andre end ehle tiden spekulere på hende og have det skidt.

Velbekommen :heart:

Når situationen er som du beskriver, er der kun et at gøre: Ignorer svigermor så godt som I nu kan, og få en dejlig bryllupsdag. Kvinden VIL åbenbart have det dårligt uden at modtage hjælp - og så er det svært at nå ind til sådan en person :blink: Føler med jer, I må ikke have det rart sådan som sagerne er.

Endnu en gang: Tillykke med det forestående bryllup - og held og lykke i fremtiden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min veninde oplevede noget lignende til deres bryllup

Der var svigermor også sur og fornærmet (var meget af gommens familie desværre) og bagefter brylluppet fik han flere sms'er om at hun ikke var god nok til ham og hvad han dog så i hende osv.

Det ødelagde deres dag lidt at familien skulle være sådan på tværs, og den efterfølgende behandling gjorde det ikke bedre.

De valgte også at cutte kontakten med hende, og flere andre familiemedlemmer, men har siden fået noget der lignede en undskyldning, så der nu er kontakt, men de har stadig ikke helt tilgivet hende for den store ballade hun skulle lave.

Mit råd: Hvis i, som du skriver, længe har prøvet, så bliver det ikke bedre! Synes det er fornuftigt at stoppe kontakten til hende.

Evt inden brylluppet (ved godt det er tæt på nu!) da det kan ødelægge festen meget hvis hendes "forsøg" mislykkedes, og hun ender ud i at blive et værre brokkehoved og i må smide hende hjem.

Dette vil ikke være en sjov oplevelse og vil ødelægge festen.

Sørg evt for at svigerfar eller anden person holder et øje med hende og når hun begynder sørger personen for at hun ryger ud inden stemningen når at brede sig til jer!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er selv barnebarn i et saadan forhold mellemn mine foraeldre og min farmor. Det er jo ogsaa haardt for boerneboern at have de ambivalente forhold til disse draenende mennesker og jeg kan virkelig godt se, at det er svaert og haardt for jer.

Jeg synes du klarer det helt fantastisk godt :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer