Maldini

skal vi vælge fotograf eller ej ?

21 posts in this topic

hej brides

jeg skal giftes 13/8-11 og nu går vi og overvejer om vi skal have fotograf på. der er INGEN tvivl om de laver fantastiske fotos, men prisen er derefter

jeg kan se alle fototgrafer kører med ca 4 pakker som koster fra 3.ooo et par foto efter vielsen og lidt i kirken - til 12.000 for hele dagen for morgen til aften

Hvad har i valgt, eller retter hvordan får i nogle gode fotos fra dagen ?

den utimative drøm er jo den store pakke, men jeg er på su så 12.ooo er godt nok meget...

hm hvad skal vi vælge

lad mig høres jeres tanker

0

Annonce ♥

Vi giver 4000 kr for at han er med hele dagen det er godt nok et specielt tilbud han har lavet til os men han er ikk få dyr han har en hjemmeside der hedder noget med appelpark

0

Hej, vi har valgt at købe guldpakken hos may-britt.dk (hun er så sød og det er helt vildt fair priser)

Guldpakken: forberedelse af brud, gom/bestman ventende i kirken Alle gæster ankommer til kirken (parvis ala på en rød løber) eller evt. til festen senere i stedet. . brud ankommer til kirke, entre kirken (I kirken, hvis tilladt), exit kirken, familieportrætter, gruppebillede af alle gæster foran kirken, og et smukt sted til de efterfølgende officielle billeder. evt. reception, sidste billede, blir brudevalsen,. Max 10 timer: 70 stk + 10 jokere. Pris: 6.995,

0

Annonce ♥

I starten tænkte jeg, at vi da bare skulle have et enkelt glansbillede til kaminhylden, men nu er det blevet meget vigtigt for mig at få foreviget så meget som muligt.

Vi har vesterbrofotograferne til at tage de officielle billeder. Det koster 1000 kr for udendørs fotografering og 700 for gruppefotografering, og så kan vi købe billeder alt efter hvor mange, vi synes, der er gode.

Derudover har vi JL-video til at filme og tage billeder fra gæsterne ankommer i kirken til brudevalsen. :thumbsupsmileyanim: Jeg mener det er 8000-et-eller-andet, han skal have. Det synes jeg er en god pris, når man tænker på, at han også filmer, tilgengæld er han "bare" en dygtig amatør, sådan som jeg har forstået det. :)

0

Hej.

Vi har helt klart tænkt os at bruge en fotograf.

Men for at gøre det helt perfekt, har jeg også tænkt mig at se på en masse billeder inden, så jeg har en ide om, hvordan vi skal se ud mht opstilling på billederne.

Jeg synes nemlig, at der er nogle billeder, der ser mere "opstillet" ud end andre - og man kan jo lige så godt se sig om efter "naturlige" opstillinger for én selv;)

0

Annonce ♥

Til at starte med havde vi allieret os med min kusines mand der er amatør fotograf og har taget billeder til bryllupper for venner og familie. Men så ringede min mor en dag og sagde at de( min mor og papfar)havde bestilt en fotograf til at komme og tage billeder i kirken og efter kirken men ikke til festen. :cheerleader3: Helt fair :denmarkflag:

Jeg kan se på fotografens hjemmeside at han har 30% rabat på bryllupper i 2011 hvis man booker ham inden den 1/6 så der sparer man da lidt. :thumbsupsmileyanim: Fotografen hedder Jesper Spangsgaard og er meget flink at tale med i telefonen. Vi får besøg af ham på onsdag for at snakke om hvordan vi vil have taget billederne og hvor så vi ikke skal tage stilling til det på dagen.Jeg kan ikke se hvor I bor henne men fotografen er fra Odense.

Til festen får vi to af mine veninder til at tage billeder med vores kamera. De skal nemlig sørge for drikkelse og div. i løbet af aftenen. Ellers regner jeg med at gæsterne også tager billeder som vi kan få efterfølgende.

0

jeg ville heller ikke have en fotograf i starten, men valgte at bruge meget tid på at finde en god og billig, satte en annonce ind på fotoklar.dk Her fandt jeg en til 3500 kr for fotografering inden kirke i kirke, portræf af os efter og start fest incl gæster. - så det behøver ikek koste 12000 kr. :17:

0

Annonce ♥

ja kan vist godt høre hvor det bære hen:0)

vi skal giftes i solrød og festen bliver holdt i vordingborg

jeg kender desværre ikke nogen fotografer andet end fotograferne i ballerup og de skal have 12.000

så vil helt klart kigge på den hjemmeside og ham der der bliver nævnt

hvis i ellers kender nogen må i meget gerne skrive

en sidste ting - hvad er jeres budget for fotografering ?

0

Vi have den lille pakke fra "voresstoredag.dk", dvs. at fotografen kom ½ time før vielsen og tog billeder af gommen og gæsterne der ankom, brudens ankomst mv. lykønskninger efter kirken og billeder af os i kirken og "on location". Vi har retten til alle de billeder han tog (lige under 900) vi har fået et antal efterbehandlede billeder og en bog med 10 billeder. Det bedste er heltklart at vi har retten til alle billederne, så vi skal ikke betale ekstra for at få lov at bruge dem. vi gav 6400.

Vi havde derudover en amatør fotograf til parbilleder og billeder indtil brudevalsen. Det gav vi 1200 for.

Her bagefter ville jeg gerne have brugt penegene (hvis vi havde haft dem, og det havde vi ikke) på at få fotografen fra voresstoredag.dk til at tage billeder under festen. Det ville koster 13500. Jeg tror de folk der er deciderede bryllupfotografer er rigtig gode til at fange lige de situationer du vil vende tilbage til igen og igen efter bryluppet. Efter min meening er en af de ting man betaler for, at man ved at de ved hvad de skal tage billeder af. Og hod vores fotograf betaler du også for at du frit kan benytte ALLE billederne (Det er vigtigt at du ser efter om du har rettighederne med den fotograf du vælger).

Når nu vi ikke havde råd til den rigtige fotograf under festen (vi ville heller ikke have hyret ham til hele festen alligevel, da disse billeder ikke var så vigtige for os da), er jeg glad for at vi havde en anden, billigere, men alligevel dygtig fotograf til festen, gæsterne vil aldrig kunne fange ligeså meget som fotografen og hvis du får en af gæsterne til at tage billeder under festen, vil vedkommende sikkert ikke føle sig som den gæst den egentlig er (Det har jeg ihvertfald selv prøvet).

Nå, det var lige en masse tanker herfra :blush:

0

Annonce ♥

Vi har Mark Thyrring som heldagsfotograf, og vi giver 12.500.

Vi havde først en aftale med en amatørfotograf til kun vielse (som holdes ved selve receptionen) + on location bagefter.

Jeg fik dog vildt kolde fødder bl.a. pga. frygten for, at hun alligevel fik lavet nogle billeder, jeg slet ikke ville være tilfreds med. Begyndte bare at høre for mange historier om folk, der netop havde sparet på fotografposten, og så endte de op med billeder, som de var kede af.

Derudover er det vigtigt for os, at det er en fotograf, som er dygtig til at begå sig blandt gæsterne og ikke stiller folk op i en kunstig situation og beordrer dem til at råbe "appelsiiiiin" eller noget i den dur - og det vidste jeg bare, at hende den første fotograf er slem til.

Efter vi har mødt Mark, er jeg vildt glad for, at vi har skiftet fotograf, og jeg er helt tryg ved, at han får foreviget vores dag på en dejlig måde :)

0

ja kan vist godt høre hvor det bære hen:0)

vi skal giftes i solrød og festen bliver holdt i vordingborg

jeg kender desværre ikke nogen fotografer andet end fotograferne i ballerup og de skal have 12.000

De er altså også rigtig gode skulle jeg hilse og sige. Du kan også prøve at tage fat i Helle Æbeltoft, Cofoto. Helle er fra Køge og også en suveræn bryllupsfotograf. Jeg kender ikke hendes priser men de ligger nok over 6.000 kr. når vi taler om heldagsfotografering, men produktet er også derefter. :thumbsupsmileyanim:

0

Kan også kun støtte op om at få en fotograf - jeg kan se på vores billeder igen og igen og igen og sidder hver gang med det største smil. Det er en af de dyrere poster, vi valgte at spare på bl.a. transport fra og til kirken og hvor er jeg glad for det i dag. Jeg vil varmt anbefale dig vores fotograf Carsten Thamdrup. Han sørgede for et godt opstartsmøde, hvor han viste os sine tidligere billeder, og jeg kunne vise ham mine mange mange inspirationsbilleder. Han mødtes herefter med os en måned før brylluppet på location hvor vi kunne tage prøvebilleder, så vi havde planlagt de forskellige locations en dag med masser af tid, så man ikke først gør dette på selve dagen og samtidig stresser over gæsterne der venter. Det gjorde os også meget trygge ved ham, og på selve dagen kunne vi slappe helt af foran kameraet, da vi nu havde lært fotografen godt at kende, og vi vidste han havde gjort et kæmpe forarbejde for at sikre vores billeder ville blive helt perfekte. Du kan se nogle af billederne på hans hjemmeside, og så har jeg også fået lagt nogle af hans billeder op i min tråd på de sidste sider. Han bliver uden tvivl valgt igen så snart jeg har en undskyldning for at få taget nogle billeder igen :)

0

jeg har ikke læst alle svarene, men vil sige, at jeg synes bestemt i skal vælge en fotograf. Billederne bliver et minde om jeres vidunderlige dag, som i kan nyde om 10-15-30 år.

Min veninde valgte at bruge onkel morfar (et eller andet familiemedlem) til at tage billederne til deres bryllup, og han klokkede i det, så de har ikke rigtig nogle billeder fra kirken og lokationen, og det fortryder hun bittert idag.

0

Annonce ♥

Vi bruger min faster :) Hun er hobby-fotogra og tager nogle RIGTIGE gode billeder.. Hun er med hele dagen.. Og prisen er helt i top, jo fordele ved at være i familie ;) Men vi mangler en "BILLLIG" person som gider at filme for os :)

post-42682-0-43275400-1305566334.jpg

post-42682-0-47072300-1305566476.jpg

0