Guest mariejensby

Hvad serverer i?

13 indlæg i dette emne

Hej...

Vi tager en tur over grænsen til Tyskland og henter drikkevarer til vores bryllup: Øl, sodavand, vin-rød/hvid, og sommersby/mökai/rekorderli

Hvilke drikkevarer serverer i??

Og nok mest -serverer i sprutsodavand såsom sommersby??

Min erfaring siger mig at mange er på sprutsodavands holdet, men hvad gør i? køber i evt. sprut i flasker og servere i bar eller på anden vis??

Hvad er det gengse??

Hilsen Marie (som ikke har planlagt et bryllup før) :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg ved at der er en eller to, som ikke er saa vilde med vin og oel, men jeg har bare svaert ved at servere somerby og rekoderli, eller hvad det hedder - kan ikke selv fordrage det og det er slet ikke en del af den italienske kultus, ja gad vide om de kan koebes? Vi serverer vand(natur/gas), rigtig gode vine, oel og sodavand(cola/light/fanta) :)

Hvis nogen er ved at gaa helt kolde over at der mangler sprut og de ikke kan drikke andet, saa maa de diskret gaa ned og hente det paa hotellet, for det er normalt ikke tilstede ved vores fester.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved at der er en eller to, som ikke er saa vilde med vin og oel, men jeg har bare svaert ved at servere somerby og rekoderli, eller hvad det hedder - kan ikke selv fordrage det og det er slet ikke en del af den italienske kultus, ja gad vide om de kan koebes? Vi serverer vand(natur/gas), rigtig gode vine, oel og sodavand(cola/light/fanta) :)

Hvis nogen er ved at gaa helt kolde over at der mangler sprut og de ikke kan drikke andet, saa maa de diskret gaa ned og hente det paa hotellet, for det er normalt ikke tilstede ved vores fester.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt se sammenhængen mellem et Italiensk bryllup kombineret med sommersby ikke helt harmonerer :biggrin:

Vi bliver så en del unge mennesker og pigerne især drikker ikke vin og øl men pigeøl(sommersby mm.)

så der skal også være noget for dem syntes jeg... vi dropper heleflasker med sprut og køber lidt ekstra af det andet...

Tak for linket til PiaK s side! det giver et godt billede på ¨forbruget¨ :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg regner med at vi både køber mokai/sommerby ( ikke rekorderli, for det kan vi ikke selv lide :thumbsupsmileyanim: ), menn vi regner også med at købe sprut i flasker, så vi kann lave drinks. Det bliver høflig selvbetjning,men skal have lavet et drinks kort på en sej/flot måde ( som jeg ikke helt har udtænkt endnu :thumbsupsmileyanim: )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt se sammenhængen mellem et Italiensk bryllup kombineret med sommersby ikke helt harmonerer :biggrin:

Vi bliver så en del unge mennesker og pigerne især drikker ikke vin og øl men pigeøl(sommersby mm.)

så der skal også være noget for dem syntes jeg... vi dropper heleflasker med sprut og køber lidt ekstra af det andet...

Tak for linket til PiaK s side! det giver et godt billede på ¨forbruget¨ :bearhug:

Jaaaa, det er jo det, og jeg kan godt se, at det er paa sin plads med "pigeoel" til jeres bryllupsfest :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved nærmere efterlæsning så virker det ikke til at være det store forbrug der har været på øl og sodavand mm i PiaK s forbrug men så igen har de jo nok drukket mere vin end vi kommer til ved vores fest....

cmtoft vi holder et heltnedepåjordenfest/sparebryllup/havefest med mange mennesker i gym salen på en nedlagt skole + reception i vores egen have.

Jeg har kigget lidt i din planlægnings tråd og det lyder da vildt romantisk med et sådan Italiano bryllup :iloveyou: glæder mig til at se nogle billeder af et utraditionelt bryllup i dansk forstand :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal helt sikkert have cidere (Somerby, Recorderli, Mokäi eller lign) og/eller sprut :thumbsupsmileyanim:

Jeg drikker ikke øl, og jeg kan kun drikke hvidvin, ikke rødvin. Og jeg vil gerne have at der er noget for alle, både dem der kan li´ det hele og dem der ikke kan :denmarkflag:

Vi ved dog endnu ikke om vi skal planlægge alt selv (forsamlingshus eller lign.) eller om vi vælger at holde det et sted, hvor der er bar (restauration af en art med mad og drikke for et fastsat beløb). Så om vi skal til Tyskland og handle eller om vi skal i skarp forhandling med et sted, det må tiden vise :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved nærmere efterlæsning så virker det ikke til at være det store forbrug der har været på øl og sodavand mm i PiaK s forbrug men så igen har de jo nok drukket mere vin end vi kommer til ved vores fest....

cmtoft vi holder et heltnedepåjordenfest/sparebryllup/havefest med mange mennesker i gym salen på en nedlagt skole + reception i vores egen have.

Jeg har kigget lidt i din planlægnings tråd og det lyder da vildt romantisk med et sådan Italiano bryllup :iloveyou: glæder mig til at se nogle billeder af et utraditionelt bryllup i dansk forstand :biggrin:

Ork, jeg kan sagtens se at der maa andre drikkevarer paa bordet hos jer og det lyder til at blive et skoent bryllup, uafhaengigt af budget :heart:

Tak for det :)

Jeg overvejer faktisk nu om der skal et par flasker gin, tonic og vodka til vores tag-selv bar, saa folk kan blande, hvis de vil have andet end vand, vin, oel og sodavand.... kan godt vaere at det er en god ide, alligevel, men kan ikke selv lide de sodasyntetiskealkodrikke, saa det bliver bland-selv, hvis HTB er med paa den :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer