mrc

Ideer til utraditionel bryllup søges

30 indlæg i dette emne

Kæresten og jeg har snakket bryllup længe, men kan ikke finde ud af hvordan vi gerne vil have det. Så derfor søger jeg hjælp til ideer.

Jeg er efterhånden blevet 36, kæresten er 46 og vi har tre dejlige børn, så jeg synes prinsessedrømmen er et overstået kapitel. Derfor har jeg valgt, at jeg ikke vil giftes i en kirke og jeg vil ikke hænges op på de almindelige traditioner. Jeg har altid elsket at gøre tingene anderledes end alle andre, så vi leder med lys og lygte efter ideer til hvordan vi så kan gøre det??

Vi bor tæt ved Limfjorden og havde en drøm om at leje en båd til vielsen og festen, men da vi fandt ud af hvor dyrt det ville blive, så droppede vi ideen. Kærestens kusine er præst og vil forestå vielsen, men vi mangler originale ideer til, hvor vielsen kan foregå og skal gerne gå i tråd med festen/feststedet.

Jeg vil gerne have et bryllup der skiller sig ud fra mængden og ikke bliver en copy-paste.

Knus fra en skør kommende brud :c166:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå dine tanker, vi var også meget utraditionelle :thumbsupsmileyanim:

I min planlægning kan du læse om vores vielse i New York.

Til efteråret skal vi holde bryllup og have en udendørs velsignelse (vi mangler dog en præst, så sig til hvis du kender en)

:17:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej :)

Vi har lejet et luksussommerhus i en ugese her hvor vi skal holde udendørs bryllup og bagefter holde fest i den smukke festsal. Vi skal have grillbuffet og det bliver et rigtigt sommerbryllup. Der er plads til at (næsten) hele familien kan sove der og vi regner med at bruge et par dage med dem efter vielsen :cheerleader3:

mvh. Trine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I kan jo blive gift i en have og holde festen samme sted i et festtelt. Det er der faktisk mange der gør og vi gjorde det også selv when back when.

Vedr. det her med at et bryllup skal skille sig ud fra mængden og ikke være copy paste, så er der ingen brylluper der er ens. Heller ikke selv om de så holdes samme sted. Fordi det er selskabet og ikke mindst jer der sætter jeres præg på festen. Men derfor kan det godt fremstå som en traditionel bryllupsfest hvad I så ikke ønsker.

Jeg skal selv spille til et bryllup i et luksussommerhus her på lørdag og formentlig det hus (Brydeland) som Påskesen henviser til i nedenstående. Det er da lidt anderledes end at holde festen på et feststed eller i et forsamlingshus - særligt hvis man holder det udendørs som de lægger op til og udover overnatningsmuligheden er der en fordel i at man har køkkenfaciliteter m.v. til rådighed.

Det sted I har kig på minder ud fra billederne at dømme meget om Solborgen - en koloni oppe v/Sjællands Odde - hvor jeg har spillet adskillige gange og der er plads til et selskab på op til ca. 60 personer. Men billeder kan jo snyde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Trine,

Bliver lidt nysgerrig - kan se I også skal holde bryllup på Allegården. Har I fundet en præst der vil forestå vielsen udenfor, for det er vist sig at være umuligt for os. Vi kommer også fra København og biskoppen I København siger nej og det samme gør biskoppen på Fyn, vi havde ellers fundet flere præster der gerne ville...men det lykkedes aldrig. Er spændt på at høre jeres løsning:-)

Vh Kirstine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej :)

Vi har lejet et luksussommerhus i en ugese her hvor vi skal holde udendørs bryllup og bagefter holde fest i den smukke festsal. Vi skal have grillbuffet og det bliver et rigtigt sommerbryllup. Der er plads til at (næsten) hele familien kan sove der og vi regner med at bruge et par dage med dem efter vielsen :cheerleader3:

mvh. Trine

Ej - det ser jo helt fantastisk ud! Hvilken af de tre steder har i lejet?

Må man spørge hvad det koster at leje sådan et sted?

Vh Louise

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Trine,

Bliver lidt nysgerrig - kan se I også skal holde bryllup på Allegården. Har I fundet en præst der vil forestå vielsen udenfor, for det er vist sig at være umuligt for os. Vi kommer også fra København og biskoppen I København siger nej og det samme gør biskoppen på Fyn, vi havde ellers fundet flere præster der gerne ville...men det lykkedes aldrig. Er spændt på at høre jeres løsning:-)

Vh Kirstine

Kirstine - det sted er jo fantastisk!! Må man spørge hvad i skal give for at leje det?

Til det med præsten - skal det være en folkekirkepræst? For ellers kan i jo prøve at kontakte nogle frikirke, de vil som regel meget gerne komme ud og foretage vielsen.

VH Louise

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej alle

Vi har lejet Brydland som diskobilen også skal ud og spille til ;)Vi havde egentlig kigget på Allegården, men det var meget stort og var fuldstændig booked et helt år frem, så vi valgte Brydland i stedet, da vi bliver omkring 45 og der er plads til alle. Vi var ude at se det i søndags og var fuldstændig overvældet det er SÅ lækkert. Det eneste minus er at man lejer det fra fredag til fredag, så hvis man skal holde bryllup lørdag som vi skal så har man kun en halv dag til at pynte op, men vi har fået lov at komme efter middag fredag og begynde i festsalen. Vi holder brylluppet lørdag med fest om aftenen, og så overnatter folk og tager hjem søndag aften eller mandag morgen. Så har vi huset et par dage for os selv bare som nygifte, og så inviterer vi alle vores venner og bekendte som ikke kunne komme med til brylluppet til fest onsdag, så det bliver en rigtig lækker uge fyldt med mennesker vi elsker :) Vi skal give 23000 kr. for en uge, og det er lige før højsæsonnen går i gang, så der er altså forskel på hvornår man lejer det. Men det er med rengøring, leje af det hele, el vand og varme osv. Og der er ALT derude. Man har også mulighed for at leje krogsgård (mener jeg det hedder) som ligger lige ved siden af til en favorabel pris, hvis man lejer begge (mener det var 10000 kr. ekstra) og så får man altså en del mere for pengene :) men Per som har det er rigtig flink til at svare på spørgsmål, så jeg ville ringe til ham og få et tilbud hvis jeg var jer ;) ang. præsten så har vi bestilt Bodil Smith som er frimenighedspræst. Frimenighedspræsterne må gerne vie udenfor og hun kører rundt i hele landet. Hun er rigtig sød og svarer hurtigt tilbage hvis man har nogle spørgsmål. I kan se hendes hjemmeside her håber jeg fik svaret på det hele ;)

knus Trine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæresten vil gerne have bryllup med fest, så det kan desværre ikke blive i udlandet, selvom det lyder skønt med bryllup i New York :thumbsupsmileyanim: Jeg havde foreslået bryllup i Disneyland, da vi elsker at være der, men nej...

Det lyder rigtig interessant med "sommerhus" bryllup. Påskesen; hvordan gør I det med mad? Bestiller I det udefra eller hyrer I en kok?

Er der nogen der kender lignende koncept (med leje af stor sommerhus med gildesal) i det vestjyske?

Redigeret af mrc
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej alle

Vi har lejet Brydland som diskobilen også skal ud og spille til ;)Vi havde egentlig kigget på Allegården, men det var meget stort og var fuldstændig booked et helt år frem, så vi valgte Brydland i stedet, da vi bliver omkring 45 og der er plads til alle. Vi var ude at se det i søndags og var fuldstændig overvældet det er SÅ lækkert. Det eneste minus er at man lejer det fra fredag til fredag, så hvis man skal holde bryllup lørdag som vi skal så har man kun en halv dag til at pynte op, men vi har fået lov at komme efter middag fredag og begynde i festsalen. Vi holder brylluppet lørdag med fest om aftenen, og så overnatter folk og tager hjem søndag aften eller mandag morgen. Så har vi huset et par dage for os selv bare som nygifte, og så inviterer vi alle vores venner og bekendte som ikke kunne komme med til brylluppet til fest onsdag, så det bliver en rigtig lækker uge fyldt med mennesker vi elsker :) Vi skal give 23000 kr. for en uge, og det er lige før højsæsonnen går i gang, så der er altså forskel på hvornår man lejer det. Men det er med rengøring, leje af det hele, el vand og varme osv. Og der er ALT derude. Man har også mulighed for at leje krogsgård (mener jeg det hedder) som ligger lige ved siden af til en favorabel pris, hvis man lejer begge (mener det var 10000 kr. ekstra) og så får man altså en del mere for pengene :) men Per som har det er rigtig flink til at svare på spørgsmål, så jeg ville ringe til ham og få et tilbud hvis jeg var jer ;) ang. præsten så har vi bestilt Bodil Smith som er frimenighedspræst. Frimenighedspræsterne må gerne vie udenfor og hun kører rundt i hele landet. Hun er rigtig sød og svarer hurtigt tilbage hvis man har nogle spørgsmål. I kan se hendes hjemmeside her håber jeg fik svaret på det hele ;)

knus Trine

Det lyder bare så fedt Trine!

Du siger de har alt - hvad med borde og stole og service til gillesalen? Er det en gildesal eller hvordan gør i det med festen?

Undskyld alle spørgsmålene - men jeg overvejer det virkelig :)

Kh Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi lejer en kok der kommer ud og griller, der er rigtig billigt og vi syntes det passer godt til det lidt uformelle sommerfest tema :) vi har kigget på dem her grill kok de kan også hjælpe med forret dessert og natmad, men vi regner med selv at lave forret, og til desserten skal alle gæsterne tage en kage med, så det bliver et kæmpe kagebord ;) natmad regner vi med at finde ud af med kokken. ang. personale så har vi nogle bekendte der kan finde ud af at rydde af og servere osv. så dem regner vi med at bestikke...

Ang. festsalen så er der alt service mm. til 70 personer. Der er runde borde og nogle rigtig flotte stole, og salen er bare fantastisk! Du skal næsten gå ind på hjemmesiden og se billederne for de er rigtig gode ;) sommerhus Gør ingenting med spørgsmål ;) elsker jo emnet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var inde og lure forleden fordi der stod i kalenderen at det var et stort sommerhus så jeg tænkte meget lavt til loftet (ikke noget problem bare et spørgsmål om hvilken lysopsætning man anvender), men efter hvad jeg kunne se så er det et sted med en gildesal som ligner hvad man er ude for på mindre feststeder med pæn højde til loftet. Dvs. det behøver jeg ikke at spørge dem om når jeg taler med dem senere i aften.

23.000 kr. er også en pris men det er såvidt jeg ved mindre end man eksempelvis betaler for Sonnerupgaard med en enkelt overnatning til gæsterne og så har man et luksus sommerhus en hel uge og kan kombinere det med noget ferie. Kan man samtidig alliere sig med et godt cateringfirma eller som her - hvad der er helt oplagt - en grillkok så er der jo faktisk en fornuftig portion økonomisk sans i den løsning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er og var en brud herinde der skal giftes på kanalrundfart i københavn, på båden klodshans :) ved ikke hvad det koster, men hvis i ville giftes på en båd kan i jo undersøge det? Jeg mener at Malouski der skal giftes sådan :)

Jeg skal jo giftes på et museum - middelaldercentret på falster vel og mærke, men det er også lidt et specielt tema jo :fløjt:

Ellers er skoven eller ved vandet jo et flot sted til en vielse. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jaaa det er mig, der skal giftes på båden Klods Hans ved Den lille Havfrue og receptionen holdes efterfølgende på samme båd, mens vi sejler rundt i kanalerne :cheerleader3:

Skal dog ikke have præst med, men vi vies af en af Københavns borgerrepræsentanter.

Festen holdes om aftenen på et hotel.

Se evt. i min planlægningstråd og vores bryllupshjemmeside

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaa det er mig, der skal giftes på båden Klods Hans ved Den lille Havfrue og receptionen holdes efterfølgende på samme båd, mens vi sejler rundt i kanalerne :cheerleader3:

Skal dog ikke have præst med, men vi vies af en af Københavns borgerrepræsentanter.

Festen holdes om aftenen på et hotel.

Se evt. i min planlægningstråd og vores bryllupshjemmeside

Er sikker på at kæresten vil synes det er super hyggeligt, men der er godtnok langt fra vestjylland til hovedstaden - tænker på gæsterne (især mine bedsteforældre der ikke er helt unge mere). Æv æv, hvorfor har vi ikke sådan nogle lækre muligheder i det vestjyske?

Redigeret af mrc
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er og var en brud herinde der skal giftes på kanalrundfart i københavn, på båden klodshans :) ved ikke hvad det koster, men hvis i ville giftes på en båd kan i jo undersøge det? Jeg mener at Malouski der skal giftes sådan :)

Jeg skal jo giftes på et museum - middelaldercentret på falster vel og mærke, men det er også lidt et specielt tema jo :fløjt:

Ellers er skoven eller ved vandet jo et flot sted til en vielse. :thumbsupsmileyanim:

Endelig er der en idé (museet) der er muligt i det vestjyske :cheerleader3: Der er flere der bliver viet og holder bryllup på Hjerl Hede, men desværre er det ikke lige vores stil, men det var helt sikkert en god idé :thumbsupsmileyanim:

Vi har også snakket om ved stranden, da vi bor tæt på Limfjorden, men jeg er så bange for det regner eller blæser den dag. Er jeg for pylret??

Redigeret af mrc
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej du er ikke for pylret vi har da også en plan hvis det regner, så vi går ikke ind i det og bare satser :shooter: De har et fint sted hvor der bygges både, der er åbent i alle sider, så med mindre regnen står ind fra siden, så kan vi være der.

Jeg ved ikke om de tillader brylluper men, ellers kan i jo snakke med Daugbjerg kalkgrubber, om i kan få lov at blive gift under jorden i grotte med masser af stearinlys omkring jer. De har også en cafe, så hvis i ikke bliver for mange mennesker kan festen måske holdes der :) bare forslag

Link Det er i hvert fald ikke traditionelt :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et andet forslag, hvis i vil have det lidt havagtigt, er et af de store akvarier i har ovre i jylland :) Jeg er sikker på med lidt smiger at I godt kan overtale et af dem til at blive gift "under vandet" altså i mellem de mange smukke blå akvarier med farvestrålende fisk

Ja jeg kommer altså bare med en masse skøre ideer, men man ved aldrig, måske er det noget i kan bruge:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et andet forslag, hvis i vil have det lidt havagtigt, er et af de store akvarier i har ovre i jylland :) Jeg er sikker på med lidt smiger at I godt kan overtale et af dem til at blive gift "under vandet" altså i mellem de mange smukke blå akvarier med farvestrålende fisk

Ja jeg kommer altså bare med en masse skøre ideer, men man ved aldrig, måske er det noget i kan bruge:)

Det er lige præcis skøre ideer jeg efterlyser :thumbsupsmileyanim: har du (eller andre) flere skøre ideer, så skriv endelig :cheerleader3:

Kæresten har været på forretningrejse den sidste uges tid, så jeg glæder mig til at fremvise ham alle forslagene :iloveyou:

Redigeret af mrc
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer