Sign in to follow this  
Followers 0
NatasjaW

Live-bands

25 posts in this topic

Jeg er så vildt meget i tvivl mht vores musik. Vi vil vildt gerne have live-band men jeg synes det er en stor og forvirrende verden. :unsure:

Hvilke bands har i valgt? Hvad koster de?

Eller jer gifte fruer - var det de ekstra penge værd at have livemusik frem for et anlæg?

Jeg håber meget I kan hjælpe mig.. :help:

0

Annonce ♥

Vi har lige bestilt et band (4-5 personer og med trommer og hele moletjavsen) til 12.000 kr for 4 x 45 minutter.

Vi havde valgt en DJ hvis ikke netop dette band kunne spille til vores bryllup, men havde aldrig valgt en jukeboks eller et anlæg (det bruger vi ofte til andre fester, men den her må gerne skille sig lidt ud fra mængden).

Vi har virkelig også haft mange overvejelser om det skulle være band eller DJ og er til sidst blevet enige om, at vi gerne ville betale for netop dette band fordi vi ved at de kan fyre op under en fest og spiller den musik vi kan lide.

0

Annonce ♥

Som en anden skriver er der også en løsning med en DJ. Han er selvfølgelig mere økonomisk da han kan spille længere tid for mindre penge. Fælles for DJ's og bands er selvfølgelig at I finder nogle der er vant til at spille familie fester og ikke typiske garage bands og skole dj's.

Det må man sige. Det er de færreste bands m.v. der spiller i 8-12 timer ved en typisk bryllupsfest, hvad vi som regel er ude for, og udover de priser som nævnes her (der næppe er helt ved siden af) skal man derfor ofte indkalkulere yderligere. Det kan være musik under middagen eller musik til efter. En DJ vil til enhver tid også kunne spille mere alsidigt og spille på flere tangenter end et band o.l. Men det hjælper ikke noget hvis brudeparret selv ønsker livemusik til bryllupsfesten. Vi er nogle stykker som udbyder en såkaldt pakkeløsning hvor der indgår en pianist under middagen men det er stadigvæk ikke live dansemusik.

0

Vi har trioen Rockafellas, og dem skal vi give 9000 for, og jeg mener at det er fra 17.30 til 02. :)

Jeg tænker af og til om vi hellere skulle have haft en DJ, men jeg er alt i alt glad for vores valg. Jeg tror jeg ville have det på samme måde, hvis vi havde valgt DJ (altså været i tvivl om vi skulle have valgt liveband, men alligevel været glad for valget). :)

0

Annonce ♥

Jeg tænker af og til om vi hellere skulle have haft en DJ, men jeg er alt i alt glad for vores valg. Jeg tror jeg ville have det på samme måde, hvis vi havde valgt DJ (altså været i tvivl om vi skulle have valgt liveband, men alligevel været glad for valget). :)

Det tror jeg du har ret i. Ofte handler det om at følge sin mavefornemmelse og første indskydelse. Forudsat selvfølgelig at det står mål med budgettet.

Herudover så handler det måske ikke så meget om et valg mellem et liveband og en DJ, fremfor et valg mellem et bestemt liveband og en bestemt DJ. Det er jo ikke tilfældigt at jeg lige har været 4 dage på Fyn (og sidste uge i Jylland) samtidig med at der sikkert er andre kolleger overthere der har gjort det omvendte og taget turen til Sjælland. :thumbsupsmileyanim:

0

Vi har bestilt en trio til at komme og spille hele aftenen... det vil sige både under middagen incl. diverse sange og indslag der nu skulle komme og til to timers dans efterfølgende... vi skal give 12500 kr. for hele aftenen...

Må man spørge, hvem det var? Kan de anbefales? Hvor i landet bor I/de? :)

0

Puha, jeg syns godt nok det er nogen lidt voldsomme priser, der kommer på bordet, hehe ...... men kommer self også an på ens bryllupsbudget :) Vi skal ha en DJ ind .... dvs min lillebror har noget disko-træsko på Sjælland, hvor de tit er ude og spille til bryllupper osv ..... og han tar noget af det med herover på Fyn og så står han for skidtet hele aftenen - og bedst af alt .... det er gratis! :D haha.

Edited by MariaSchmidt
0

Annonce ♥

Vi skal have en solist - hun kan synge ALT, fra de gamle slagere til det nye Top20 musik, har en super dejlig stemme, er festlig - og spiller på keyboard (Eller hvad det nu hedder) til alle festsangene og under middagen... Vi har ikke booket hende endnu, men flere i familien har brugt hende til store fester - vi skal give ca. 10.000kr alt ialt - og så er hun der fra start til slut.. Og det er i Nordjylland.. :)

0

Vi havde en guitarist under maden, derfter et 5-mandsband og derefter DJ. Sjovt nok var det klart DJén der trak flest på dansegulvet. Men jeg vil så også sige at vi havde musik fra 17.30 - 05.00 og der var folk på dansegulvet til det sidste : )

0

Vi havde valgt en DJ til vores bryllup fordi vi ikke ville give over 10000 kr for et liveband. Vores venner er ikke de store danse freaks så derfor syntes vi det ville være spild af penge.

Vores valgt kunne ikke have været bedre. DJén satte virkelig gang i festen og til vores store overraskelse og glæde dansede folk helt vildt meget. :thumbsupsmileyanim: Kl.3 da musikken skulle stoppe (pga. reglerne på feststedet)stod gæsterne og råbte på mere musik.

Forskellen på en Dj og liveband er også at DJén kan spille al slags musik, Medina, Eminem, Snoop og andet som måske ikke lige er så nemt for et liveband at spille.

Held og lykke med at finde det rigtige til jer og jeres gæster.

0

Annonce ♥

Vi har booket en trio der spiller fra 18-01, det skal de have 12.500 kr for. Vi vil dog gerne have at de spiller til kl 02, så det betaler vi ekstra for. Jeg har aldrig overvejet en DJ, da det ikke er noget vi har tradition for i vores familie.

0

Vi havde valgt en DJ til vores bryllup fordi vi ikke ville give over 10000 kr for et liveband. Vores venner er ikke de store danse freaks så derfor syntes vi det ville være spild af penge.

Vores valgt kunne ikke have været bedre. DJén satte virkelig gang i festen og til vores store overraskelse og glæde dansede folk helt vildt meget. :thumbsupsmileyanim:

Jamen så kan man jo sige at du er blevet omvendt på den gode måde :thumbsupsmileyanim: jf. begrundelsen for at vælge en DJ/fravælge band.

Vi oplever også ofte når vi er ude sammen med bands (typisk firmafester) hvor man spiller inden, evt. i pausen og efter 2. sæt at folk kommer op og spørger om man ikke snart går på igen. Ikke fordi der er tale om dårlige bands men nok snarere fordi mange bands kører i samme stilart. Dette sker dog ikke når vi spiller i Ledøje Smørum hallen ultimo oktober sammen med Back to the 80's (hvilket efterhånden er en tradition). De tager kegler men kan også få de fleste bryllupsbudgetter til at vælte. :thumbsupsmileyanim:

0

Vi har booket en trio der spiller fra 18-01, det skal de have 12.500 kr for. Vi vil dog gerne have at de spiller til kl 02, så det betaler vi ekstra for. Jeg har aldrig overvejet en DJ, da det ikke er noget vi har tradition for i vores familie.

Præcis!! :loveshower:

I min familie gider vi heller ikke danse til DJ, der er kun gang i dansegulvet hvis der er livemusik. Det betyder så at musik bliver en forholdsvis stor post på budgettet, men det er der ikke noget at gøre ved. Vi må tage det sure med det søde :cheerleader3: Man bliver jo kun gift en gang, hø hø hø.....

0

Annonce ♥

Vi har nu heller ik tradition for en DJ i vores familie ..... der er det faktisk normalt klaverboksere, der kommer ud, som man vel kalder dem, hehe. Ihvertfald sådan en enkelt- eller 2 mands halløjsa.... der kommer og spiller op til dans fra start til slut.

Men altså .... hvis jeg skulle bestille band, ville de udgøre 25% af mit bryllupsbudget umiddelbart lol ..... og så må jeg bare starte en ny tradition her :P Der er heldigvis også flest unge mennesker med denne her gang :)

Edited by MariaSchmidt
0

[i min familie gider vi heller ikke danse til DJ, der er kun gang i dansegulvet hvis der er livemusik.

Jeg kunne fristes til at sige har I da prøvet det, men landet ligger jo sådan at der ligesom med bands er meget stor forskel på DJ's og derfor kan man ikke generalisere. Derfor kan jeg kun sige: Den familie gad jeg godt at prøve kræfter med :thumbsupsmileyanim: Det er jo nogle af de ting der gør at det er sjovt at være med; at man kan overraske selv de største skeptikere.
0

Vi har bestemt os for at droppe pianisten under maden og sætter i stedet noget stille og rolig jazz musik på fra en ipod eller lign. Senere skal min kærestes storbror spille op til dans med hans band, det er et band min kæreste og jeg ofte var inde og høre og danse til da vi mødte hinanden og så er de vilt gode. ved ikke endnu om det bliver dere 3,4 eller 5 mandsband :)

0

Vores valg er lidt anderledes end de flestes da jeg har en ven som er en del af Holloway , en duo i midtjylland . Vi har så aftalt med dem at de leger DJ under middagen med et anlæg de tager med og til dansen spiller og synger de så 3x45 min ,, det skal vi give 4500 for ca ...

0