Meggers

Hvor meget pynter I bryllupsbordet?

32 posts in this topic

Hvor meget pynt og halløj har I på bryllupsbordet?

Jeg tænker på at have:

Bordkort (ivory + guld)

Menukort (ivory + guld)

Favourbox (guld, evt. med ivory bånd)

Evt. - men jeg tvivler - kysseklokker

Evt. Guldkonfetti enten hjerter eller "Just married"

Lyder det af for meget? Feststedet er rimeligt ferskt og lyst i sig selv:

post-43333-0-83174900-1306273383.jpg

Hvad har I på bordet og må jeg se billeder? :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Føårst læææækert feststed :thumbsupsmileyanim:

Jeg skal have hvid dug, overvejede bordløber i syren farvet( Tema farven)) men tror det bliver for meget, da jeg har købt :

Syrenfarvede samt hvide lanterner med sommerfugle

laver blomsteropsatser i lilla hvide blomster

bordhæfte i syren/hvid/sølv samt servietter i hvid med vores monogram i sølv, med en perlebånd over i lilla.

0

Vores borde var ikke så brede (typisk forsamlingshus borde) så vi valgte nærmest ikke at pynte... Vi havde følgende:

- minibordhæfter med menu og oversigt over gæster

- bordkort

- stearinlys

Derudover var der en hel række glas og bestik. Tallerkner havde vi ikke på fra start, da maden blev tallerkenanrettet på tallerkner, der var ret store (lige så store som dæktallerkner - som vi jo så ikke kunne have stående).

Her er et billede, det ser ret plain og lidt kedeligt ud i lys uden gæster. Men på dagen, hvor det var mørkt (efterår), der var vin i glassene etc. var det meget stemningsfyldt.

bordet2.JPG

65.jpg

Lige et billede af hver kuvert. Med serviet, bordkort og menuhæfte (halvt inde i servietten)

kuvert.JPG

0

Annonce ♥

Vi regner med at pynte bordene a la dette billede -bare en del større og så vil vi sætte nogle bloklys ned imellem kuglerne.

Det er flot.... Dog vil jeg mene at I skal lave det grønne områder meget lange, før at et bloklys ikke vil "slås" for meget med blomsterne. Jeg overvejede engang til en barnedåb at købe rullegræs og skære bordløbere ud af. Det eneste der stoppede mig var at jeg ikke havde lange pleksiglas bakker at lægge det i (så man ikke får jord på bordet).

0

Vi regner med at pynte bordene a la dette billede -bare en del større og så vil vi sætte nogle bloklys ned imellem kuglerne.

Det er flot.... Dog vil jeg mene at I skal lave det grønne områder meget lange, før at et bloklys ikke vil "slås" for meget med blomsterne. Jeg overvejede engang til en barnedåb at købe rullegræs og skære bordløbere ud af. Det eneste der stoppede mig var at jeg ikke havde lange pleksiglas bakker at lægge det i (så man ikke får jord på bordet).

Jamen den skal også være meget større - dobbelt så stor, for der skal være noget plads imellem kuglerne og lysene :) - tror jeg får min far eller bror til at lave nogle kasser som vi så maler sorte.

0

Annonce ♥

Hvis jeg var dig ville jeg droppe konfetti... Det passer bare ikke i den smukke rustikke stil som lokalet har. Det andet lyder smukt :thumbsupsmileyanim:

Det kan jeg sagtens følge dig i... Guldkonfettien var mest for at der var guld "på hele bordet" og ikke kun ved kuverten... Jeg tænker lidt om det kommer til at virke som "små pletter" af guld på et ellers hvidt bord, hvis du kan følge mig? :unsure:

Der er jo allerede lysestager, servietter og blomster (store dekorationer - runde cylinderglas med blomster i) på bordet... Så jeg ved ikke helt, hvordan jeg ellers skal "samle det"? :help: Synes egentlig ikke, at der er plads til mere, men vil gerne have et helhedsindtryk af det gyldne. :help:

0

Tror bare ikke su skal undervurdere hvor meget bordene trods alt bliver fyldt. Kan ikke huske dine dekorationstanker, lysestager mm. Men kan et guld bånd ikke komme med der?

Lysestagerne er "bare" dem på billederne. :) Og jeg synes næsten til vil være synd at putte guldbånd på dem. :unsure:

Og ja, jeg tror også at det bliver ret fyldt.. Hmmm!

0

Annonce ♥

Det er et meget smukt lokale I skal holde festen i :)

Jeg kunne nok også godt finde på at bruge konfetti for at få guld på hele bordet, kan du ikke lave en prøve odækning hjemme på spisebordet?

Tjoeh, men jeg tror SLET ikke, at jeg ville kunne danne mig et indtryk ud fra vores bord hjemme, da vi slet ikke har alle de ting, der skal på (hvid dug, de store servietter, lysestager, blomstervase + vores tallerkner og vinglas ser en hel del anderledes ud)...

Jeg har heller ikke papirstingene klar, for giiiiider helt ærligt ikke at købe/lave dem før at jeg er ret sikker på, at vi skal bruge dem. Er ved at være godt træt af at købe/lave ting, der alligevel ikke skal bruges :tunge:

0

Det er et meget smukt lokale I skal holde festen i :)

Jeg kunne nok også godt finde på at bruge konfetti for at få guld på hele bordet, kan du ikke lave en prøve odækning hjemme på spisebordet?

Tjoeh, men jeg tror SLET ikke, at jeg ville kunne danne mig et indtryk ud fra vores bord hjemme, da vi slet ikke har alle de ting, der skal på (hvid dug, de store servietter, lysestager, blomstervase + vores tallerkner og vinglas ser en hel del anderledes ud)...

Jeg har heller ikke papirstingene klar, for giiiiider helt ærligt ikke at købe/lave dem før at jeg er ret sikker på, at vi skal bruge dem. Er ved at være godt træt af at købe/lave ting, der alligevel ikke skal bruges :tunge:

Hej

nu kommer jeg lige med min faglige viden( er uddannet tjener) bordene kan gost blive for overfyldt med pynt, vi havde f.eks. for ikke ret lang tid siden en brud der kom med 5 flyttekasser med pynt+bordkort+menuhæfter+kysseklokker+gaveæsker og hun ville ha alt på bordet, det fik hun også men det var total grimt og roedet, gæsterne kunne slet ikke være ved bordet for alt det der var på at pynt.. du må jo tænke på at der skal 3 sæt bestik på og min 3 glas og dæktallerken og serviet og blomster også kommer det pynt du vil ha på...tænk på at et enkelt bord også kan været pænt. bare lige et råd jeg vil give dig :)

1

Annonce ♥

Hvis jeg var dig ville jeg droppe konfetti... Det passer bare ikke i den smukke rustikke stil som lokalet har. Det andet lyder smukt :thumbsupsmileyanim:

Det kan jeg sagtens følge dig i... Guldkonfettien var mest for at der var guld "på hele bordet" og ikke kun ved kuverten... Jeg tænker lidt om det kommer til at virke som "små pletter" af guld på et ellers hvidt bord, hvis du kan følge mig? :unsure:

Der er jo allerede lysestager, servietter og blomster (store dekorationer - runde cylinderglas med blomster i) på bordet... Så jeg ved ikke helt, hvordan jeg ellers skal "samle det"? :help: Synes egentlig ikke, at der er plads til mere, men vil gerne have et helhedsindtryk af det gyldne. :help:

Du skriver her at du skal have store cylinder glas med blomster i. Hvad med at komme guldpyntesten eller konfettien i bunden af glassene.

Det har jeg selv lidt overvejet for at få lidt mere farve på bordet uden at det kommer mere på bordet.

0

post-44799-0-17155800-1306318168.jpgvi har bordhæfter, favorbokse og alle blomster i orange. men de skal ikke være overvældene da lokalet i sig selv er en kæmpe udsmykning. derfor sys jeg ikke der skal ske for meget på borene.

alle due er creme farvet samt serviellet.

så kommer der sælv bestik på og 5 armede lyssestager.

på billede kan man nogen lunde skimte udsmykningen i tapetet samt lokalet i sig selv, vil sige det er 10 gange flotter i virkligheden.

men ellers bliver alt holde i creme også et lille tvivst at orange. da disse 2 farver er vores farve tema

Edited by vivsen
0

stemmer også for uden konfetti - minder mig lidt for meget om nytårsaften ellers hehe, men nu er jeg heller ikke så god til konfetti, nok derfor :fløjt: tror ikke det virker tomt uden

Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv!

0

Annonce ♥

vores bor bliver 1 langt, for vi bliver ik så mange.

det bliver med hvid dug, lime grøn borløber ( når jeg kan finde en ) lime grønne lys en rød rose servit og en lime grøn servit under ( som forstiller et blad) så har min svigermor syet glaskortene som er i hvid og røde hjerter til kysseklokkerne.

Menu kortene bliver i rød. og prikken over i´et kommer der små stjerne på boret, i mørke grøn, lime grøn, rød og i hvid.

det lyder som meget men det er det slet ikke, jeg have det også da jeg blev konfimeret. :cheerleader3:

0

Vi skal have runde borde med hvide duge. Er ikke så meget til store blomsterdekorationer, så der kommer nogle enkelte vaser med mørkerøde roser. Så skal der være forskellige størrelser bloklys (sorte og hvide), risposerne er meget "puffede" og sorte :-) og sidst men ikke mindst sorte servietter... Bordkortene er helt alm. med et lille rødt hjerte på (som på indbydelserne.

Dette er i hvert fald hvordan jeg forestiller mig det, men vi har netop også snakket om at der ikke skal være for meget med tanke på mængden af bestik og glas i øvrigt - så vi skal lige have det afprøvet på et tidspunkt...

0

Vi er desværre ikke hel sikre på hvordan bordene skal stå endnu. Da de er rimelig smalle, så det ender nok med at vi lave dobbetborde. Og det giver jo meget mere bordplads.

Men forløbig er planen denne: hvide duge, rosa servietter, bordkortet er et blad sat på en lime. Vores blomsterpynt bliver 2-3 cylindervaser i forskellige højder med limefrugter og blandede rosa blomster. Derudover kommer der til at stå rosa bloklys (enten i cylindervaser, på små glasplader eller i et aflangt glasfad).

Der kommer til at ligge små rosa og grønne hjerter rundt på bordene eller sammen med lysene. Vores farvetema er mosgrøn, rosa og elfenben. Tror at det bliver rigtig fint.

0

@ miss paya

Sort hvidt tema på runde borde kunne ende således. Det kræver jo selvfølgelig bordene er store nok. Husk at der på runde borde ikke må være for meget (og for højt) pynt i midten, det ødelægger stemningen idet der ikke kan konverseres på tværs af bordet.

post-50831-0-37536600-1306828112.jpg

0