Lakrisen

Det der med strømpebåndet...

25 posts in this topic

Jeg er gået i tænkeboks. For jeg er ikke super begejstret for tanken om at skulle vise mine (knap så pæne) lår til 60 mennesker på min bryllupsdag. :unsure:

Jeg vil så nødigt være hende "den kedelige som nægtede" og har luret at nogle af I andre blot har givet manden strømpebåndet i lommen og fået ham til at vise det. Dét synes jeg er en fremragende idé, men tænker alligevel lidt over

hvordan det vil blive modtaget af gæsterne.

Falder det til jorden? eller "forstår" de godt hvad meningen er med det?

Min familie er enormt traditionsbundne og af den type som "vil ha' det hele med!" :pokey:

Min ene onkel, som kun er inviteret til reception, har fx. sagt at han ikke går hjem før han har set os danse brudevals! (Det kommer altså ikke til at ske!!) - derfor frygter jeg måske i virkeligheden at nogle vil brokke sig højlydt over det :unsure:

Hvad synes I om strømpebåndet? Og I som er ligeså "sippede" :wink: som mig, hvordan løser/løste I problemet?

:bearhug: Fra Pia

0

Annonce ♥

Jeg har valgt at få lavet et personligt strømpebånd, som jeg faktisk glæder mig rigtig meget til at vise frem - især til kæresten. :)

Men ellers synes jeg nu heller ikke det er det fedest i verden. Tænker sådan på det, at folk jo sidder lidt på afstand, så det er de færreste der kan se min appelsinhud og strækmærker, og ellers så overlever jeg sgu nok også det. :wink:

Men hvis du ikke ønsker at vise strømpebånd skal du bare lade være :) Evt. give din kæreste det i lommen så han kan vifte lidt med det. Om folk så bliver skuffede - det er vel deres problem. De kan jo ikke tvinge dig til at tage strømpebåndet på og vise det frem sådan. :)

Når det gælder det der med underlige traditioner - vise strømpebånd, kysse under bordet, klippe strømper, rive slør osv. - synes jeg det er fint at fravælge dem man ikke vil være med til. Folk skal sgu nok fatte det før eller siden. :)

0

Jeg forstår dig fuldt ud. Jeg skal under ingen omstændigheder vise ben op til strømpebåndet! Både h2b og jeg er faktisk ret blufærdige og han kommer absolut heller ikke til at hive bukserne ned og vise underbukser i sprælske farver el. lign. Det kan da godt være, der er nogle der bliver skuffede, men så må det være sådan. Så bliver de også skuffede over at jeg ikke har slør på de kan få lov at rive i. Too bad! Regner faktisk med at strømpebåndet ryger fra lår til lomme allerede i bilen fra kirken til feststed...

Vi har desuden også frabedt os klinken-klanken "op på stolene og kysse" og trampen "kys under bordet", da jeg efterhånden synes det mange steder kommer til at tangere chikane af brudeparret. Det er ikke for sjov, at vi betaler 1000 kr. pr. person for en lækker middag - den vil vi også selv have lov at sidde og nyde.

Ved du hvad, hvis de råber "vi vil se strømpebåndet" :c166: og du hiver det op fra h2b's lomme, så SER de strømpebåndet, og så har du taget rumpetten på dem, der troede de skulle se dameben! -HAHA-

PS. Mit strømpebånd har min (kommende) svigermor kniplet, så det skal vi have med hjem. Det må godt blive viftet med, men det er bestemt en af de fine ting der skal gemmes.

Edited by Sommersøster
0

Annonce ♥

Traditionen med strømpebåndet er jo (så vidt jeg ved) symbol på at manden ikke har måtte komme længere op end dertil hvor strømpebåndet sidder, før ægteskabet. Altså endnu et tegn på uskyldighed. Så du kunne jo binde det om håret, for han har (formodentlig) været lidt over det hele ;) :b223:

Så pøvs du ikke viser lårbasser ;)

Eller sætte den om anklen og nupse et par ankelstrømper på bare for at vise at dertil går dine strømper :p

0

Jeg skal ikke have strømpebånd på for jeg skal have bare ben og så har det jo ingen mening at have det på. Så hvis der er nogen som råber på det, så må de blive skuffet

0

Annonce ♥

De fleste viser strømpebånd hvorimod den med boxershorts ikke er så meget brugt i dag. Nogle steder kender de slet ikke den "tradition" og det har ikke noget med at gøre hvor i landet man er. Men der er også nogle der, som ovenfor, ikke bryder sig om det, og det må folk bare acceptere. Løsningen kan være at man bare trækker det op af lommen o.l. som det bliver nævnt. :thumbsupsmileyanim: Det er det samme med kysserunder og op på stolen. Nogle er bare ikke så meget til det og det er noget man fornemmer. Jeg begynder eksempelvis ikke at sætte Teach me tiger eller Je táime og fyre lidt op for volumen når folk begynder at klimre på tallerkenerne m.v. hvis jeg kan fornemme at brudeparret ikke er til det. Hvis folk vil brokke sig over det så lad dem gøre det. Det er jeres fest. :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg har ikke lige set de andres svar, men jeg så engang en film et eller andet sted, hvor gommen kravlede helt ind under brudens kjole og tog strømpebåndet af med tænderne! Det så vældig festligt ud og man så slet ikke hendes ben, fordi gommen og alt halløjet hele tiden var dækket af kjolen. Måske kunne det være en mulighed? :)

0

Man skal kende sin egen grænse og er den hvor man ikke har lyst til at vise ben m. strømpebånd, så er den der og kunne da godt se det sjove i at gommen har det i lommen :)

Har mine gæster lyst til at se mine tykke hvide lår, så skal de være velkomne ;)

0

Jeg har ikke lige set de andres svar, men jeg så engang en film et eller andet sted, hvor gommen kravlede helt ind under brudens kjole og tog strømpebåndet af med tænderne! Det så vældig festligt ud og man så slet ikke hendes ben, fordi gommen og alt halløjet hele tiden var dækket af kjolen. Måske kunne det være en mulighed? :)

Jeg sad og tænkte nøjagtig det samme :thumbsupsmileyanim: Tror det er det vi ender med at gøre.. Så bliver der gjort et nummer ud af det, men uden at lårbasserne skal flashes :wink:

0

Annonce ♥

Jeg sad og tænkte nøjagtig det samme :thumbsupsmileyanim: Tror det er det vi ender med at gøre.. Så bliver der gjort et nummer ud af det, men uden at lårbasserne skal flashes :wink:

Jeg synes også det er mindst lige så sjovt, som når nogen viser ben! :thumbsupsmileyanim:

Personligt regner jeg dog med nærmest at danse cancan på bordet når strømpebåndet skal vises! :tunge:

0

Her i familien er traditionen at den næste mand der ønskes gift skal pille strømpebåndet af med tænderne, men det kommer IKKE til at ske

Og min kæreste ville dø hvis det blev lavet om til at det var ham der skulle gøre det og jeg har heller ingen ønsker om at vise lår, så det kommer nok i lommen/tasken hvis nogen insisterer på at se det

Hvis jeg da overhovedet skal have noget på- før bryllupsnatten :biggrin:

0

Endnu en tradition jeg aldrig har set udført i virkeligheden, og det tror jeg såmænd heller ikke at vores gæster har. Så hvis de ønsker det, så får manden det i lommen, vil helst ikke vise ben.

Den med boxershorts, havde jeg heller aldrig hørt om før jeg kom herind.

Tror altså det komme an på hvor man kommer fra i landet, om det er "normalt"(på trods af at diskobil mener noget andet). Har heller aldrig set en æresport hos nygifte eller oplevet at man "roder" hos parret.

0

Annonce ♥

Jeg kender godt den udgave - men det er bare slet ikke mig! Jeg kan slet ikke forholde mig til at min far skal se mig sidder der med min mand kravlende rundt mellem benene på mig (Heller ikke selvom vi har en søn på 2 :blush: )

Desuden opfatter jeg den som en af de "amerikaniserede" traditoner - lidt a la at kaste brudebuketten over skulderen - og dem er jeg altså ikke fan af :lol:

Min H2B Synes ellers det var en vældig god ide :wink:

0

Endnu en tradition jeg aldrig har set udført i virkeligheden, og det tror jeg såmænd heller ikke at vores gæster har. Så hvis de ønsker det, så får manden det i lommen, vil helst ikke vise ben.

Den med boxershorts, havde jeg heller aldrig hørt om før jeg kom herind.

Tror altså det komme an på hvor man kommer fra i landet, om det er "normalt"(på trods af at diskobil mener noget andet). Har heller aldrig set en æresport hos nygifte eller oplevet at man "roder" hos parret.

Jeg tror du har ret i at det et langt stykke hen ad vejen er egensbestemt, og faktisk har jeg heller ikke oplevet det ved vores venners brylllupper - men man kan jo aldrig vide sig sikker :blink:

Til gengæld synes jeg det er vildt at du ikke har oplevet æresporte eller "rod" hos nygifte! Jeg håber bestmt at vores familier laver en æresport til os :heart: -rodet slipper vi nok for, da vi holder festen 250 km fra vores hjem :wink:

0

Jeg forstår dig fuldt ud. Jeg skal under ingen omstændigheder vise ben op til strømpebåndet! Både h2b og jeg er faktisk ret blufærdige og han kommer absolut heller ikke til at hive bukserne ned og vise underbukser i sprælske farver el. lign. Det kan da godt være, der er nogle der bliver skuffede, men så må det være sådan. Så bliver de også skuffede over at jeg ikke har slør på de kan få lov at rive i. Too bad! Regner faktisk med at strømpebåndet ryger fra lår til lomme allerede i bilen fra kirken til feststed...

Vi har desuden også frabedt os klinken-klanken "op på stolene og kysse" og trampen "kys under bordet", da jeg efterhånden synes det mange steder kommer til at tangere chikane af brudeparret. Det er ikke for sjov, at vi betaler 1000 kr. pr. person for en lækker middag - den vil vi også selv have lov at sidde og nyde.

Ved du hvad, hvis de råber "vi vil se strømpebåndet" :c166: og du hiver det op fra h2b's lomme, så SER de strømpebåndet, og så har du taget rumpetten på dem, der troede de skulle se dameben! -HAHA-

PS. Mit strømpebånd har min (kommende) svigermor kniplet, så det skal vi have med hjem. Det må godt blive viftet med, men det er bestemt en af de fine ting der skal gemmes.

Du har helt ret! Hvis jeg enevældigt fik lov at bestemme skulle der heller ikke klinke-klankes hos os - men H2B synes det er en fantisktisk tradition - så den vinder han :rolleyes:

Jeg tror vi ender med at hive det op fra H2B's lomme og så tage den derfra.. desuden skal jeg heller ikke have slør på, så jeg kommer da også til at skuffe fælt :fløjt:

0

Det faldtikke til jorden ved vores fest (Dan havde det i lommen). Tror de fleste forstår at man ikke gider svinge lår. Måske kunne din mand tage det om låret hvis de råber

Jeg er glad for at høre at ideen også virker i praksis :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeg kender godt den udgave - men det er bare slet ikke mig! Jeg kan slet ikke forholde mig til at min far skal se mig sidder der med min mand kravlende rundt mellem benene på mig (Heller ikke selvom vi har en søn på 2 :blush: )

Desuden opfatter jeg den som en af de "amerikaniserede" traditoner - lidt a la at kaste brudebuketten over skulderen - og dem er jeg altså ikke fan af :lol:

Min H2B Synes ellers det var en vældig god ide :wink:

I Italien kaster bruden ogsaa buketten og det er vist noget man er gaaet over til istedet for at bruden skal KASTE med sit stroempebaand... det bleb angiveligt liiidt for meget med visse maend, som utaalmodigt ventede paa det stroempebaand. Som min veninde bare sage: hvad skal en eller anden mand med dit stroempebaand:unsure:

Hvorom alting er, saa har jeg nu begge muligheder - en buket og et stroempebaand to-toss og et to-keep... hvem der saa skal finde det frem fra skoerternes gemme... HTB er nok for blufaerdig, men jeg kan da ogsaa tage en omgang cancan og faa det vist frem :griner:-

0