senia

En okay polter men intet wauw

47 indlæg i dette emne

Jeg troede, at jeg var den eneste med følelsen af et skod PA!

Jeg har så ytret min skuffelse til mine 2 brudepiger, der stod for det, for jeg kunne ikke gå med det indeni indtil efter brylluppet!

De 2 brudepiger hentede mig hjemme, en eftermiddag, hvor jeg var blevet hjemme fra skole grundet sygdom! Der var stress på fra starten af, fordi DE var kommet senere afsted end planlagt, og hvis der er noget jeg ikke kan klare, så er det stress! Jeg fik en (for lille) t-shirt på, hvor der stod Bride henover brystet, og så et tyl-slør (som jeg tog af og på i løbet af dagen).

Jeg havde intet spist hele dagen, og ville egentlig bare være hjemme, men jeg tog med dem, for ikke at såre dem. Jeg blev taget hen til en sted, hvor jeg skulle have ansigtsmassage i 30min, men de sad og ventede udenfor. Det fungerede slet ikke for mig, for jeg kunne høre dem larme hele tiden, og så hjalp det heller ikke at jeg havde det sindssyg dårligt.. Efter massagen skulle vi på kanalrundfart, hvor min mor, moster og to kusiner stødte til. Ikke lige den form for aktivitet jeg havde i tankerne, men okay. De (brudepigerne) havde sørget for lidt at spise (chips og saltstænger) og noget drikkelse. - jeg drikker ikke alkohol, og de havde ikke sørget for noget til mig :( Heldigvis havde min moster en cola i tasken...

Efter den kolde fornøjelse på vandet, så skulle vi ud at spise - på min yndlings restaurant fik jeg at vide (sådan en har jeg ikke), vi endte på en Tyrkisk restaurant med buffet (jeg kunne stadig intet spise), som jeg har været på én gang før - uden større succes. Derefter fulgte vi min mor, moster og kusinerne til toget (kl 22), og så var meningen at vi skulle i Tivoli. Brudepigerne havde ikke haft held med at finde mit Tivolikort, så der kun skulle betales indgang for én, så den ene ville helst ikke!!! Jeg følte mig som en byrde og sagde at jeg ikke ville i Tivoli.

Kl var 22 og de havde så ikke regnet med, at jeg ville holde længere, så der var ikke mere planlagt. -de havde ikke engang planlagt 5 timer! JEG overtalte dem til, at vi tog på en pub, hvor de kunne få en drink og vi kunne hygge lidt. Den ene sad så og sms'ede hele tiden, og den anden sad og gabte. Under påskud af at have ondt i ryggen gik vi hjem kort efter.

Jeg har aldrig nogensinde tudet så meget, og så længe som jeg gjorde, da jeg kom hjem, og hele dagen efter!!

Jeg lyder sikkert MEGET utaknemlig og forkælet, men der var selvfølgelig nogle gode øjeblikke, de er dog, på nuværende tidspunkt, overskygget af alle de dårlige...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej I 2.

Tak for jeres indlæg. Det er da altid noget at læse, at man er til at forstå. Jeg følte det også meget presset, da jeg blev hentet, og min søster råbte at nu skulle vi bare afsted. Jeg måtte spørge, om jeg skulle have buskort med? Jakke? Pung? Så jeg for rundt for at finde de ting, som jeg selv lige kom i tanke om - det var ikke forberedt. Gav tingene til en eller anden som jeg ikke kan huske i forvirringen, og nu har jeg så ikke min pung længere...Der er ingen der aner, hvor den er!

Jeg synes jo at de to aktiviteter var rigtigt sjove, men de havde bare intet med mig at gøre. Og jeg havde ikke drømt om, at det sjove var overstået kl. 17, når de først mødte op i min lejlighed kl. 13. Altså jeg drikker, jeg synger omend det er falsk, jeg har stort se ikke et eneste billede af mig selv, hvor jeg ser normal ud fordi jeg altid fjoller. Jeg har nogle virkeligt gode venner, som kender mig rigtigt godt. Vi har historie sammen, vi er der for hinanden, vi griner sammen og græder sammen, og jeg kan slet, slet ikke forstå at de ikke har tænkt "Cecilie skal....". Det er mere sådan noget "Haha, hvor er vi sjove når vi er klædt ud".

Tværtimod blev der snakket lidt tilfældigt om, at det var rigtigt sjovt dengang jeg holdt nytår, fordi jeg havde fundet på alt muligt, og da jeg sidste gang jeg var i byen med min kammerat lokkede 2 shots ud af en eller anden gut som må have troet jeg var alene i byen - jeg delte shottet med min kammerat, og den anden fyr var noget slukøret. Eller dengang jeg fik talt mig ind til et kendisbryllup midt om natten. Jeg mener bare...de synes jo tydeligvis ikke, jeg er kedelig... Åh, hvor jeg føler mig utaknemmelig, men jeg er så røvskuffet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syns I burde fokusere lidt mere på de gode ting ved jeres PA'er.. Folk bruger MEGET tid og MANGE penge på at underholde jer, og selvom alt ikke går efter jeres hoved, så gør de det helt sikkert i bedste mening!

En PA er ikke en menneskeret, det er noget ens venner planlægger for at gøre lidt ekstra ud af, at man skal giftes.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tidemann - hvad sagde dine brudepiger, da du fortalte at du var skuffet? Jeg føler også virkelig at jeg brænder inde med det, men tænker også at der vel ikke kommer noget godt ud af, at jeg siger noget. Andet end at jeg får lettet trykket...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns I burde fokusere lidt mere på de gode ting ved jeres PA'er.. Folk bruger MEGET tid og MANGE penge på at underholde jer, og selvom alt ikke går efter jeres hoved, så gør de det helt sikkert i bedste mening!

En PA er ikke en menneskeret, det er noget ens venner planlægger for at gøre lidt ekstra ud af, at man skal giftes.

Det har du til dels ret i, men jeg synes faktisk, det er tarveligt at lade som om det bliver vildt, når det ikke gør det. Jeg er sikker på, at de gør det i den bedste mening, jeg synes egentlig også at jeg skriver, at jeg stadig synes de er dejlige. Jeg er ikke i tvivl om mine venner...men der er forskel på folk, og jeg er altså vokset op sammen med min søster. Hun har et hoved, der er fyldt med ideer og sjov, og det er ikke en by i Rusland for hende at komme på noget sjovt og personligt (det er det heller ikke for mig, så det skal ikke lyde som misundelse). Hun har også et stort behov for at være i centrum, men det troede jeg, hun ville pakke væk på MIN PA, og det er sgu da sørgeligt, at det er hende der bliver ønsket held og lykke med brylluppet. Og sørgerligt at hun synes, at DET er megasjovt. Det er jeg skuffet over.

Og min PA har ikke været dyr, så det med pengene er jeg lidt kold overfor. Jeg har ikke på noget som helst tidspunkt givet udtryk for, at jeg har forventet noget der kostede en krone, og jeg ville 10 gange hellere have haft, at de var gået i en genbrugsbutik for at finde nogle grimme overalls til dyrepasseren og sat mig til at indsamle penge på strøget eller med sang i metroen, end at vi havde faret rundt i taxaer, fordi der heller ikke lige var taget højde for transport...især når vi ikke engang skulle nå noget.

Selvfølgelig er det ikke en menneskeret, men det er en forventning, som de selv har bygget op.

Redigeret af CecilieJ
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke noget øv at du er ked over din PA. Men jeg kan godt forstå det.. Jeg er selv en adventurepige og ville nok også glo lidt hvis jeg skulle ud at bowle. Heldigvis ved min brudepige og bedste veninde er arrangerer det, at jeg er vild i det. Hehe

Min svigerinde er selv vild i det.. Hun har det sorte bælte i karate og da hun så skulle på sin PA endte hun til en forelæsning :td:

Men nu må du bare glæder dig til den store dag. Den har du og din kommende mand planlagt så der er ingen skuffelse at hente over mad og aktiviteter :thumbsupsmileyanim:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes måske i der er utilfredse med jeres PA, skulle tænke på at der faktisk er nogen der ikke får en PA også sætte pris på det jeres veninder og familie har gjort for jer.

Jeg gik og håbede til det sidste at jeg fik en PA, men det fik jeg ikke og i guderne hvor blev jeg skuffet. Jeg fik afvide på min bryllupsdag af min ene veninde at hun var blevet kontaktet af to andre veninder ang. PA og på det tidspunkt at min veninde rigtig meget at se til med familie og andre ting, så hun sagde at hun hellere end gerne ville være med til min PA men hun havde bare ikke tid til at planlægge den og så hørte hun ikke mere fra dem og der blev ingen PA til mig.

På min bryllupsdag fik jeg af min veninde en kuvert hvor i der var en tur i biffen og middag med det hele betalt, og jeg blev virkelig rigtig glad for at hun havde tænkt på det :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror, at man skal gøre sig selv den tjeneste og lade være med at skrue forventningerne helt vildt op mht. polterabend. Det er et stort arbejde at arrangere, og selvom en polter måske ikke forløber optimalt, så behøver det altså ikke at betyde, at de gode intentioner ikke har været der. Og så er der jo - som Jsac fortæller - også nogle, der af den ene eller anden grund, slet ikke får en polter!

Af ting der kan gå galt er fx. familiekriser/personlige kriser blandt veninderne. Det kunne jo være, at der fx. ikke havde været enighed blandt veninderne. At en aftale gik i vasken....eller noget andet. Og det kunne jo også være, at veninderne ikke er skide gode til at planlægge. Måske var dyrekostumerne en hurtig idé en af dem fik, og så nåede de ikke at tænke på bruden. Ja, det er da super ærgerligt, men det må/bør ikke ødelægge en hel dag efter min mening.

Jeg synes, at de primære succes-kriterier mht. polter burde være:

1. man får en polter

2. der møder veninder (og evt. familie) op, som betyder meget i ens liv

3. man får kvalitetstid sammen

Jeg er enig i, at en polter da meget gerne må afspejle bruden, men nogle gange er kompromis'er nødvendige. Dog vil jeg også sige, at polterabend'er også nogle gange kommer til at bære negativt præg af, at nogle deltager selvom de egentlig ikke har lyst til at ofre tid og penge på projektet - og det kan i den grad lægge en dæmper på stemningen. Det synes jeg er ufedt. Når jeg har været med til polter, så deltager jeg. Har en enkelt gang fravalgt starten af en polter, fordi jeg ikke kunne stå inde for den del af arrangementet, så i stedet for at være der og være negativ, så valgte jeg bare at støde til senere og så være optimist og deltage fuldt ud i resten af polteren.

Så måske er der en pointe i, at opfordre til, at man undlader at deltage i en polter, hvis man alligevel ikke kan bidrage positivt. For eksempel synes jeg ikke, at en brud skal føle sig forpligtet til at vælge noget fra pga. prisen. Økonomien skal der være plads på inden. Hvis nogen ikke har så mange penge, så skal der enten findes alternativer, andre må spytte ekstra i kassen, eller hvad ved jeg - men bruden/gommen skal ikke opdage det og føle sig forlegen.

Men som sagt.......det er ikke alle veninder, der er gode til planlægning, og jeg tror, vi gør os selv en tjeneste ved ikke at forvente den mest perfekte dag og i stedet lægge vægt på tanken, der ligger bag og den hygge, der kommer ud af det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal jeg først giftes til næste år .... og jeg forventer faktisk ikke at få nogen PA (heller ikke ,at det gør mig så meget egentlig). Men jeg syns lidt, som en del skriver, at man burde jo egentlig ikke brokke sig over noget, som andre folk har gjort i den bedste mening. Måske lige dem, der tog ud til brunch med unger og tog hjem ... så skal man ihvertfald ikke kalde det en PA, hehe.

Men altså .... hvorfor skal PA'er være så vilde ? :) Altså dunno om det bare er mig, der er gammeldags, hehe. Kan da godt være, at en tur på bowlingen ikke er liiige det, man drømte om .... men det er jo hyggeligt altså :) hehe. Kan jo være, at fx denne der plastic-bold man ruller i var meget action-præget for nogen og derfor blev det mere stille og roligt, fx en omgang bowling om aftenen for lissom at give dagen 2 dimensioner.

Altså man aner jo ikke, hvad der sker oven i hovedet på dem, der arrangerer sådan en dag .... men jeg er 100% sikker på, at de prøver at gøre deres bedste. Og jeg kan sagtens forestille mig, at det er svært at få alle ønsker til at gå op i en højere enhed eller alt det drama, der kan være med betaling og nogen ikke vil det ene og andre ikke det andet og dermed ikke vil betale for det og nedlægger veto osv osv osv.

Altså jeg kan sagtens forstå synspunktet tidl omkring at dem, der planlægger det også skal syns det er sjovt .... self skal den kommende brud være i centrum, men alle skulle gerne gå hjem og syns det har været en sjov/hyggelig dag.

Personligt er jeg også sådan en type, hvor det næsten ikke kan blive vildt nok ..... men var der nogen, der havde gidet arrangere noget for mig, hvor vi tog ud og spiste brunch, en el anden aktivitet om eftermiddagen og bowling om aftenen, så ville jeg nu blive ovenud lykkelig .... for jeg vidste jo, at de havde tænkt på mig og at der var de bedste tanker bag.

Så ja .... sænk lige forventningerne lidt ....

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu skal jeg først giftes til næste år .... og jeg forventer faktisk ikke at få nogen PA (heller ikke ,at det gør mig så meget egentlig). Men jeg syns lidt, som en del skriver, at man burde jo egentlig ikke brokke sig over noget, som andre folk har gjort i den bedste mening. Måske lige dem, der tog ud til brunch med unger og tog hjem ... så skal man ihvertfald ikke kalde det en PA, hehe.

Men altså .... hvorfor skal PA'er være så vilde ? :) Altså dunno om det bare er mig, der er gammeldags, hehe. Kan da godt være, at en tur på bowlingen ikke er liiige det, man drømte om .... men det er jo hyggeligt altså :) hehe. Kan jo være, at denne der plastic-bold man ruller i var meget action-præget for nogen og derfor blev det bowling om aftenen for lissom at give dagen 2 dimensioner.

Altså man aner jo ikke, hvad der sker oven i hovedet på dem, der arrangerer sådan en dag .... men jeg er 100% sikker på, at de prøver at gøre deres bedste. Og jeg kan sagtens forestille mig, at det er svært at få alle ønsker til at gå op i en højere enhed eller alt det drama, der kan være med betaling og nogen ikke vil det ene og andre ikke det andet og dermed ikke vil betale for det og nedlægger veto osv osv osv.

Altså jeg kan sagtens forstå synspunktet tidl omkring at dem, der planlægger det også skal syns det er sjovt .... self skal den kommende brud være i centrum, men alle skulle gerne gå hjem og syns det har været en sjov/hyggelig dag.

Personligt er jeg også sådan en type, hvor det næsten ikke kan blive vildt nok ..... men var der nogen, der havde gidet arrangere noget for mig, hvor vi tog ud og fik ansigtsmaske/blev masseret, spiste brunch, en el anden aktivitet om eftermiddagen og bowling om aftenen, så ville jeg nu blive ovenud lykkelig .... for jeg vidste jo, at de havde tænkt på mig og at der var de bedste tanker bag.

Så ja .... sænk lige forventningerne lidt ....

Jeg er egentlig meget enig. Jeg tror heller ikke der har været problemer med, hvad folk ville deltage i. Faktisk ville cirka halvdelen ikke ind i de der bolde, men både jeg og drengene + et par piger synes, det var rigtigt sjov. Helt sikkert! Jeg synes overhovedet ikke at nogen skal presses til noget, de ikke har lyst eller råd til. Jeg kunne aldrig drømme om, at blive skuffet over det, men det koster jo ikke noget f.eks. at lave et indslag om aftenen. Det jeg er skuffet over er, at jeg slet ikke rigtigt var involveret i det skæve, og at der fra klokken 17 ikke var arrangeret andet end, at vi skulle spise og sidde og se på hinanden, og så at jeg burde drikke mange shots, selvom de fleste ikke havde lyst til det. Jeg drikker gerne shots, men det virker lidt mærkeligt at være den eneste der sidder med en hel flaske fisk og skal drikke uden grund. Så kunne de da bare have medbragt en gætteleg, hvor jeg skulle drikke når jeg svarede forkert. Koster 0 kroner og viser at de har tænkt på mig i planlægningen.

Det forløb du selv beskriver, ville jeg også synes var en fin PA (bortset fra bowlingen, men det er fordi vi i månedsvis har skraldgrinet over, at jeg ikke kan lide at bowle) - så kunne det bare have været et eller andet andet. Men det du beskriver er også et heldagsarrangement, hvor du selv var en del af gruppen. Jeg synes også det var skideskægt da de dukkede op med ører og dyreoutfits, men jeg troede bare jeg ville blive involveret lidt i det også. Det der også skuffer er, at min omgangskreds er ikke dramaqueens og at de jo netop vil mig det godt, men det føltes altså lidt mere som at være til en firmafest hvor de havde glemt at invitere mig før sidste øjeblik. Så jeg følte mig glemt i planlægningen. Og det forstår jeg ikke NETOP fordi jeg jo ved, hvem der har arrangeret og hvilke typer de er...det er faktisk ikke ret høje forventninger jeg har i den henseende.

Well, det kan være jeg bliver positivt overrasket til brylluppet. Og så er min pung lige dukket op!!!! Åh en lettelse!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen jeg kan sagtens forstå, hvis man bliver lidt irriteret over, at man ikke føler man er sådan en del af planlægningen, som man selv føler, man burde være. Bla mht udklædningen .... den kan jeg måske godt forstå.

Mht om aftenen .... jamen måske de bare har syns, at I skulle sidde og hygge med noget mad og hvis der var energi til det, så i byen om aftenen. Lyder dog til, at de fleste måske er gået lidt døde... dunno ? Fangede ik helt hvordan aftenen endte.

Jeg kan sagtens forstå, at man ikke liiige syns at det var det, man havde forestillet sig .... men hos mig er der bare langt fra at man decideret er skuffet og trist og har tudet over det til bare at have håbet på noget andet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror også bare det er fordi vi er forskellige (herinde). Det er da dejligt at hygge med mad, men det kan vi jo altid gøre. Og så er hele humlen jo også bare, at jeg er ikke typen der sidder og hygger med mad! Jeg indspiller sange på folks mobiler, eller optræder med plat komik på folks kameraer, eller involverer fremmede i byen i alt muligt fis, når det har været en festlig aften. Og det ved de jo godt...min søster er samme type, så det giver bare ikke helt mening at planlægge det sådan og så lidt. Jeg er skuffet og trist, fordi det måske mere var hendes dag og fordi hun godt ved, at jeg måske især i øjeblikket virkelig trænger til bare en lille håndsrækning med sjov i. Grunden til at jeg har tudet er jo også, at der er nogle andre ting som virkelig ikke kører i øjeblikket, så jeg havde bare brug for lidt luft. Igen så er det helt åbenlyst for arrangørerne, at det er sådan i øjeblikket, og så er det bare ikke de fedeste tidspunkt at føle sig usynlig på.

Redigeret af CecilieJ
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror du skal stille dig spørgsmålet .... ville du hellere have været foruden? Tror jeg alle, der føler sig skuffede skal stille sig selv :) Om de faktisk hellere ville ha været foruden det, der nu engang blev gjort ud af det..... hvis svaret er nej, så tror jeg det bliver nemmere at fokusere på de gode ting på selve dagen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

På en måde så ja. Det har i hvert fald været godt at skrive det ned, jeg tror jeg har fundet hoved og hale i det hele nu. Der var bare en masse følelser der lige skulle ryddes op i. Det mega-fantastiske ved dagen var, at den var fyldt med folk, som var kommet for min skyld. Det er der ingen tvivl om. Faktisk var det ret rørende.

Det sure er faktisk nok udelukkende min søster. Det er lidt en kamel at sluge. Hun er så forbandet selviscenesættende, og jeg havde virkelig ikke troet hun ville være det på min PA. Hun er på den ene side typen som bare bestemmer, og uddelegerer og har styr på det, så jeg tror hun har taget styringen og ikke involveret de andre ret meget. På en måde er det jo dejligt, at hun GØR noget, men hun overtrumfer bare altid, og jeg er sikker på at HUN har haft en rigtig skøn dag - og i virkeligheden tror jeg at det er det vigtigste i hendes verden uden at hun tænker så meget over det. Altså jeg tror ikke hun vil mig noget dårligt, hun glemte mig bare.

Kender I det med søskende? Jeg elsker hende jo, og beundrer hende og ved hvad hun indeholder - det er ret forrygende. Måske bliver man så også en lille smule blind som søster, og måske kan jeg i virkeligheden godt se det hele nuanceret og udefra. Jeg er bare ked af at få smasket hendes vigtighed i hovedet lige nu, også fordi hun er min "brudepige". Jeg kan da godt se nu, at der nok er andre der har fortjent det mere.

Så ja, på en måde ville jeg hellere have været foruden, for jeg er bange for at jeg ikke er den eneste der er lidt skuffet, og jeg tror der er en ret stor gruppe venner, som gerne ville have bidraget med mere, hvis de var blevet involveret. Men altså - jeg er begavet med meget dejlige mennesker, som vil mig det bedste - og det vil de også til brylluppet om 19 dage.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan er der desværre nogen mennesker, der er :) Om det er søstre, familiemedlemmer eller venner - det kommer vist ud på eet. Der er ALTID nogen, der tror de skal være i centrum og absolut ingen situationsfornemmelse har. De forstår ikke, at det gør andre kede af det, fordi de er lidt selvcentrerede.... de fanger den simpelthen ikke i alt egoismen. Men må bare lære at leve med det og prøve at rumme det og se ud over det og bare prise sig lykkelig for, at man ikke er sådan selv.

Men ved du hvad .... det er fair nok, at du er skuffet over HENDE .... men alle dine andre dejlige veninder/venner - de kom jo, fordi de ville gøre noget specielt for dig .... så hold dig til den, at de faktisk var kommet for din skyld og måske ikke fik så meget indflydelse, som de måske gerne ville ha haft ....men gør det, så er jeg sikker på, at det hele også er lidt nemmere at sluge :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa.

Nu har jeg læst hele tråden her og bliver sikkert mega upopulær når jeg kommer med min mening.... men jeg gør det alligevel.

Synes jeres holdning lyser langt væk at umodenhed, mangel på livserfaring og egoisme....

Tror ikke I ved hvad en PA er.... men det er noget venner og familie gør for at hygge/være sammen med den kommende brud/gom den sidste aften FØR brylluppet og ikke et cirkus, hvor man skal trækkes ud i en masse aktiviteter som koster penge.... penge som mange ikke har, da det at blive inviteret til bryllup faktisk er en stor udgift.... nyt tøj, gave, og underholdning/sang til festen.

Vores PA bestod i at vi skulle ud og bowle med vores sammenbragte børn, men da vi ankom til bowlingcentret stod der 45 venner/familie og ventede på os.

Vi havde en rigtig hyggelig aften med bowl og god mad.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget enig. For mig at se er det her med polterabend blevet alt for kommercielt. Det skal være så og så højtravende og ja wauw. Jeg syntes heller ikke så tit man ude til festerne hører om brudgomme der har badet i Storkespringvandet, blev smidt ud fra diverse restauranter, skulle læse kulørte blade der gav underlige sexlyde fra sig i toget, indkaldte kommende gomme til torskegilde hos Skat etc. Ting som jeg selv var med til at lave da jeg var "ung"). Spørgsmålet er om fænomenet polterabend ikke har overvundet sig selv. Når det så er sagt så opfatter jeg det som at kritikken - ihvertfald Cecilies - mest går på at hun ikke har opfattet det som sin polterabend men mere som en komsammen hvor hun nok havde forventet sig noget mere. Måske handler det i højere grad om at man måske ligger for meget i det fremfor at det måske bare er: Den "sidste" aften med veninderne/kammersjukkerne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er meget enig. For mig at se er det her med polterabend blevet alt for kommercielt. Det skal være så og så højtravende og ja wauw. Jeg syntes heller ikke så tit man ude til festerne hører om brudgomme der har badet i Storkespringvandet, blev smidt ud fra diverse restauranter, skulle læse kulørte blade der gav underlige sexlyde fra sig i toget, indkaldte kommende gomme til torskegilde hos Skat etc. Ting som jeg selv var med til at lave da jeg var "ung"). Spørgsmålet er om fænomenet polterabend ikke har overvundet sig selv. Når det så er sagt så opfatter jeg det som at kritikken - ihvertfald Cecilies - mest går på at hun ikke har opfattet det som sin polterabend men mere som en komsammen hvor hun nok havde forventet sig noget mere. Måske handler det i højere grad om at man måske ligger for meget i det fremfor at det måske bare er: Den "sidste" aften med veninderne/kammersjukkerne.

Tja, jeg tror egentlig vi er enige. Jeg har ingen forventninger om, at PA skal være hverken højtravende eller dyr. Eller at den skal være totalt langt ude...jeg troede bare den skulle handle om mig. Og grunden til at jeg forventer noget andet end at blive overrasket i en bowlinghal er jo, at alle mine venner slet ikke er typen på det. Min ene veninde er f.eks. ikke ret opfindsom, hun er sød og hyggelig og jeg forventer ikke at hun farer rundt og finder på ting og sager, hun havde bagt til alle i stedet....men mange af mine andre venner ER opfindsomme og det gælder især min søster, og det er bare derfor jeg ikke forstår, at de havde fundet på en masse til sig selv, men ikke til mig. Sådan plejer vores venskab ikke at være.

Jeg synes faktisk, at det er nogle af jer andre herinde der er lidt unuancerede. Kald det egoisme og umodenhed, men der var faktisk lagt op til en helt anden type dag end jeg fik. Og fordi andres venner er nogle hyggeonkler, behøver det jo ikke at betyde at mine er det....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tidemann - hvad sagde dine brudepiger, da du fortalte at du var skuffet? Jeg føler også virkelig at jeg brænder inde med det, men tænker også at der vel ikke kommer noget godt ud af, at jeg siger noget. Andet end at jeg får lettet trykket...

De havde selv haft følelsen af, at det hele var noget møg. -og de nævnte selv, at det havde været bedre hvis det var blevet aflyst, og holdt en anden dag, hvor jeg var frisk. De havde fået følelsen af, at jeg var utaknemlig, fordi jeg ikke var helt op at ringe over det de havde planlagt, men sådan reagerer jeg bare ikke - og det burde de jo vide... Jeg har svært ved at udtrykke følelser, medmindre jeg sidder med en på tomandshånd, og det var de vidst lidt skuffede over...

Begge brudepiger har dog sagt til mig, at vi tager en aften inden brylluppet og hygger, og kalder dét for PA. Det er jeg helt med på :)Så bliver det nok noget med brunch, SPA-treatment det meste af dagen, og ren råhygge - mine nerver kan ikke klare noget vildt så tæt på brylluppet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tidemann - hvad sagde dine brudepiger, da du fortalte at du var skuffet? Jeg føler også virkelig at jeg brænder inde med det, men tænker også at der vel ikke kommer noget godt ud af, at jeg siger noget. Andet end at jeg får lettet trykket...

De havde selv haft følelsen af, at det hele var noget møg. -og de nævnte selv, at det havde været bedre hvis det var blevet aflyst, og holdt en anden dag, hvor jeg var frisk. De havde fået følelsen af, at jeg var utaknemlig, fordi jeg ikke var helt op at ringe over det de havde planlagt, men sådan reagerer jeg bare ikke - og det burde de jo vide... Jeg har svært ved at udtrykke følelser, medmindre jeg sidder med en på tomandshånd, og det var de vidst lidt skuffede over...

Begge brudepiger har dog sagt til mig, at vi tager en aften inden brylluppet og hygger, og kalder dét for PA. Det er jeg helt med på :)Så bliver det nok noget med brunch, SPA-treatment det meste af dagen, og ren råhygge - mine nerver kan ikke klare noget vildt så tæt på brylluppet :)

Hej Tidemann - tak for svaret. Det var godt I fik snakket om det; rigtige venner kan man jo nemlig dele den slags med. Det tager måske lige et øjeblik før man finder gensidig forståelse, men det er dejligt når den er der.

Jeg har faktisk også fået snakket med mine venner og søster de seneste par dage. Det er en virkelig mærkelig tid på mange punkter, og jeg har haft rigtigt svært ved at få lagt skuffelsen til side, så jeg kunne få spurgt ordentligt uden at lyde alt for utaknemmelig. Det lader faktisk til, at alle på sin vis godt har kunne forstå mig. Den ene veninde og min søster var begge forstående, men også sådan lidt vævende: "Jamen vi troede bare/folk gad ikke det ene og det andet/jeg har haft travlt/du har været syg/dødsfald osv". Det er egentlig nogle ok forklaringer, men jeg har også sådan en fornemmelse af, at det er dem, der ikke har fokuseret på noget godt og i stedet bare er endt med "ikke rigtigt noget". Fair nok, det har også været en svær tid for flere af os - ikke mindst min bedste ven, og på sin vis også mig selv (der er virkelig ikke ret meget der er sjovt i min verden i øjeblikket, hvilket er rigtigt øv, for jeg er ellers glad og munter). Men jeg ville vel bare ønske at de helt havde droppet det, i stedet for at gøre noget som de godt ved er så fesent. Så kunne vi sgu bare have taget den PA efter brylluppet en dag...no sweat!.

Men lige nu er jeg på en eller anden måde lettet. Åh, jeg ved slet ikke hvordan jeg skal forklare det, men jeg har været til min bedste vens fars begravelse i dag, og det var bare så hårdt. En blanding af dyb sorg, dyb omsorg for de mennesker som er hårdest ramt og behovet for at sige ordentligt farvel. Det var smukt, og en smuk dag og meget i hans ånd...men ja...bare så sørgeligt at det virkelig gør ondt.

Hvis jeg lige bliver på min lille ego-banehalvdel, så blev min virksomhed i dag ramt af massefyringer og jeg har ringet forgæves flere gange til jobbet for at høre om jeg stadig var ansat (det ER jeg) bare fordi jeg gerne ville vide det, så jeg kunne koncentrere mig om den begravelse, som jo unægteligt er vigtigere end jobs, polterabender og at muligt. Min kammerat kom så hen til mig, da stemningen var løsnet lidt op igen og alle de søde gæster havde fået en øl og en sandwich; han spurgte til polterabend og jeg havde næsten ikke lige plads i maven til at tænke på det, men så gav han mig bare et kram og sagde "jeg ville have været skuffet". Åh lettelse! Det viser sig at den del af min vennekreds havde stemt for at udsætte PA og lave noget, der var mere mig. De kunne slet ikke genkende mig i arrangementet (det sagde de altså selv, det var ikke fordi jeg stod og hældte vand ud af ørerne), og følte bare ikke der havde været gehør for deres inputs.

Så på DEN lillebitte plads af en mærkelig dag er der lettelse i min mave. Heldigvis var jeg ikke den eneste som følte, at det var helt skudt forbi. Vi tager sgu bar en anden dag og laver noget fjol. Jeg håber, at det her var afslutningen på en rigtigt hård og lang stime af dumme dage, og at vi alle kan have rum i hovedet og hjertet til en rigtigt sjov bryllupsfest om 16 dage. Jeg er i hvert fald lettet over at kunne se lidt fremad, og glad for at dagen var smuk, når nu det skulle være en afskedsdag.

Redigeret af CecilieJ
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer