Sign in to follow this  
Followers 0
Hilde-Kristin

Tale til min mand

6 posts in this topic

Jeg er så usikker på, om min tale til Lars er god nok (den er jo ikke særlig lang).

Hvad synes I?

Kære Lars,

Så kom dagen endelig, hvor vi blev mand og kone.

Da vi lærte hinanden at kende i september 2007, troede jeg ikke mere på min ”lille-pige-drøm” om at blive gift, få børn, ja min helt egen familie og slet ikke sammen med dig, som altid sagde ”gift er noget man tar´ for ikke at blive det!” Nu står jeg her i hvid kjole, med stor mave ved siden af dig, min mand…

Da vi sidste sommer var på ferie i Budapest sammen, og du gik på knæ foran mig på Gellert-bjerget med den belyste by i baggrunden, kunne jeg slet ikke forstå, hvad der egentlig lige skete der… det var jo lige sådan, som jeg altid havde drømt om… skulle jeg virkelig være så heldig, at manden jeg elsker frier til mig, sådan et romantisk sted??? Men det skete virkeligt… og jeg spurgte vidst nok heller ikke mindre end tre gange, om du mener det helt alvorligt. Det gjorde du… og du aner slet ikke, hvor lykkelig du har gjort mig med det!

Jeg kan slet ikke forstå, at jeg er så heldig… for nogen år siden, havde jeg det ikke godt med mig selv og mit liv. Jeg havde mange mørke tanker og kunne ikke se mange gode ting i livet mere. Så kom du ind i mit liv. Først som ven… en god ven der hjalp mig ved at snakke med mig, lytte til mig og bare være der for mig…

Og du slog græs for mig, da min plæneklipper gik istykker.

Da vi fandt sammen som par, begyndte jeg at se de lyse sider i livet. Jeg kunne smile igen… nu med ærlige smil. Selvom jeg var mistænksom og tvivlede på mange ting, blev du sammen med mig.

Det vil jeg gerne takke dig for… at du holdt ud og stadigvæk holder ud.

Vi har allerede nu været igennem nogen hårde prøvelser, men de har bare knyttet os endnu mere sammen… og der er kommet et godt resultat ud af det.

Der er nogen der synes, at det er hurtigt vi bliver gift, men det kan ikke føles mere rigtigt, så hvorfor skulle vi vente?

Jeg glæder mig til at falde i søvn ved siden af dig hver aften, og til at vågne ved siden af dig hver morgen, og jeg glæder mig til at dele min fremtid og mit liv med dig, som min ven og min mand og faderen til mit barn… og ham der stadigvæk slår græs for mig.

Jeg håber, at vi vil få rigtig mange gode år sammen og blive gammel sammen… selvom du siger, at jeg allerede ER gammel…

Jeg elsker dig!

0

Annonce ♥

Jeg siger den er godkendt :) Det er ikke længden der gør det jo :)

0

Jeg synes det er en rigtig fin tale :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

Jeg synes ikke en tale behøver at være lang. Det vigtigste er indholdet i talen :biggrin:

0

Annonce ♥

Jeg er enig - syntes du har skrevet en rigtig fn tale, lige fra :heart: af.

Edited by Mor-Til-To
0