Sign in to follow this  
Followers 0
moisen83

Hvordan siger man det på en pæn måde?

4 posts in this topic

Nu er der snart kun 2 måender til den store dag og vi glæder os meget til det, men jeg syns mine forælder og sviger forælder er lidt grove for tiden, de snakker om at min far ikke følger mig op og at jeg bliver kørt til kirken i en trillebør, ved godt at de kun siger det for sjovt, men har hørt det så mange gange at jeg ikke syns det er sjovt mere.

Jeg har prøvet og sige det til dem, men de høre ikke rigtig efter, så jeg vil høre om andre har prøvet og hvad jeg kan gøre ved det??

På forhånd tak.

0

Annonce ♥

Min umiddelbare tanke er, at du skal give igen, og sige at de får serveret makrelmadder og at musikken bliver spillet af Sussi og Leo :tunge:

Men hvis det virkelig går dig på, så ville jeg nok tage fat på dén, som du bedst kan snakke fortroligt med, og så forklare at du er lidt følsom her op til brylluppet, og at du derfor har det lidt svært ved at de driller :)

:bearhug:

0

Aah, det ville jeg heller ikke synes var sjovt - jeg faar selv lidt af den slags, bare paa italiensk...

Jeg ved at det udelukkende er kaerligt ment og at det er tonen, men ikke desto mindre, saa er der jo en graense for enhver galskab.

Du har jo en bred vifte af kommunikationsmetoder, du kan benytte dig af. Du kan vaelge at lade som ingenting, men saa skal du ogsaa have aftalt det godt og grundigt med dig selv. Ellers skal du have fat i en eller flere af dem og virkelig bede dem om at stoppe, fordi det gaar dig paa. Mit bedste bud er umiddelbart at give igen af samme skuffe,det er jo lang tid at gaa og ping-ponge, hvis det ikke ligger til dig.

Der er en anden effektiv metode: Du kan simpelthen rejse dig op i situationen og spoerge "hvorfor siger du saadan til mig?". Det vil altid saette din "modstander" i en situation, hvor vedkommende skal svare. Og du skal bare holde fast og spoerge igen, indtil du faar svar paa tiltale. Hold dig til hv-spoergsmaal. Saa ville jeg sige: Jeg vil ikke have, at du siger flere af den slags ting til mig. Du behoever ikke at begrunde. Resten skal nok have hoert dig og ellers kan du gentage i en anden situation. De vil nok foele sig ubehageligt til mode og grine og "vaere ovenpaa". Men det skal ikke slaa dig ned - du er soed og venlig, men vil gerne vide hvorfor og frabede dig den slags fremover. Du kan nogle jo altid gaa ud efter et glas vand bagefter... Husk at traekke vejret dybt.

Du kan jo ogsaa sige at du ikke vil vaere sammen med dem, naar de siger saadan nogle ting til dig og saa rejse dig og gaa. Det er mere drastisk, men de skal nok forstaa den.

0

Jeg synes du skal sige det til dem som det er!

Min bror jokede vildt meget med at han bare skulle være så banke lam og sprit stiv at man slet ikke kunne forestille sig det... det var da også "sjovt nok" til at starte med, men da det så også blev sagt mens nogle af de andre kommende gæster var der (og dette skete flere gange) synes jeg at det blev for meget. Jeg vidste jo godt at han ikke mente det, men tænk nu hvis de andre ikke forstod at det var en joke :shooter:

Vi var nemlig slet ikke til et drukgilde-bryllup.

Efter noget tid sagde jeg det til ham og mine forældre at jeg synes det var en super dårlig joke og at jeg synes den skulle stoppe. Alle var meget forstående og det stoppede da også derefter :)

0

Annonce ♥