Lenebj

Når I er ude at kigge på hus

15 indlæg i dette emne

Hejsa alle sammen

Vi står og skal sælge vores hus og skal i den forbindelse holde "Åbent hus".

Nu er det sådan, at jeg jo (selvfølgelig) gerne vil have at huset ser ud fra sin absolut bedste side, så hvad ville I gøre for at repræsentationen blev helt i top?

Selvfølgelig blever der gjort rent og ryddet op, men havd ellers??

Skal jeg sætte friske blomster op, lægge dug på bordene m.m.. Jeg er lidt på bare bund her, så kom frit frem med foreslag :cheerleader3:

Knus fra Lene

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blomster, liv og duften af nybagte boller ;) hvem er en potentiel køber og hvad har de brug for ìg drømmer om (tænk på deres måde)

Har fravalgt hus pga skilsmissepapir på køkkenbordet ( dårlig karma)

Har forelsket mig i hus med knitrende pejs

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der skal dufte dejligt! Vi så et fantastisk hus, men der lugtede underligt.. sådan lidt møddingagtigt, selvom der så meget rent ud. Fik helt kvalme. Så vi valgte os et andet hus, der altid dufter skønt :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som Miss Lena siger, prøv at forestil dig den potentielle køber. Hvis huset ligger midt i byen, men har mange børneværelser og stor have, så er det sikkert en moderne børnefamilie, som har brug for en praktisk hverdag, hvor der er et sted til nøglerne, hvor der er plads til et fjernsyn i stuen samtidig med at der er plads til en sofa. Rene linjer, som sagt praktisk og rart. Hvis det er et bondehus på landet hvor naboens hund ligger på trappestenen, så er det nok mere en landlig følelse huset skal udstråle, fordi det vil være en familie som ønsker landlivet. Her vil det mere være duften af boller, en cykel i haven, måske en kaffekop på stuebordet og blomster fra haven eller sådan.

Da jeg fx. skulle leje huset her, da blev jeg forelsket i, at deres kat lå midt på vejen uden den mindste frygt for livet, deres barn legede i haven mens de viste mig rundt, og sandkassen var fyldt med legetøj. Det var ægte bonde-hygge, og man kunne næsten mærke naboerne komme forbi for liiige at få en kop kaffe. Det er også virkeligheden herude, og min kat synes også at t-krydset er et fantastisk sted at sole sig. Hvis familien istedet havde haft alt ryddet væk, katten jaget væk og deres barn i hånden hele tiden, så ville jeg ikke mærke det der "liv-på-landet" som jeg ønskede.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Blomster, liv og duften af nybagte boller ;) hvem er en potentiel køber og hvad har de brug for ìg drømmer om (tænk på deres måde)

Har fravalgt hus pga skilsmissepapir på køkkenbordet ( dårlig karma)

Har forelsket mig i hus med knitrende pejs

Helt enig! Tror også godt at jeg kunne have valgt et hus fra pga. skilsmissepapirer på køkkenbordet... Og kunne absolut godt falde for en pejs! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med Mette Holm. Ikke for meget pynt og lyse farver. Som køber vil man egentlig helst se huset tomt.Så kan man se hvad man får og samtidig ved man at sælger er flyttet ud. Så er der noget at handle med. Sagt med andre ord må det godt se beboet ud. Ellers giver man køber alle odds. Som køber ville jeg også kigge på de ting man ikke kan gøre så meget ved (stand og beliggenhed). Jeg ville ikke gå op i om der var nyt køkken ud fra en betragtning om at man ikke bare udskifter et nyt køkken på grund af smag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes osse stemning i køkken og badeværelse er meget vigtig - pudsede vinduer og spejle ser bare lidt pænere ud.. Generelt beskidte vinduer er forfærdeligt for fremvisning på en smuk solskinsdag, tager fokus fra alt andet.

Da vi købte vores lejlighed var den FULD af vasketøj overalt! På badeværelsesgulvet, i soveværelset og et kæmpe vasketøjsstativ i stuen (som man næsten ikke kunne gå rundt i fordi det fyldte så meget!).. Det solgte den ikke særlig godt, men vi endte jo med at købe alligevel :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har æige været gennem en købe-bolig-process, og en ting, der har tændt os helt af er rod. Jeg er bestemt ikke ordensmennneske, men har svært ved at de mig selv købe en rodet lejlighed..

Vi har været til 2 fremvisninger, og en af de ting vi har snakket meget om er sælgers åbenthed. Det ene sted måtte Vi presse alt ud af mægleren, og han havde ikke styr på basale ting som tilladelse til husdyr mm. Det andet sted var privat fremvisning, men her var alle papirerne lige på hånden, der var styr på det, og hun var meget åben om alle vores spørgsmål. Det gør en verden til forskel!

Vi har ogå forelsket os i en lejlighed ud fra et billede af en skål vandmelon på altanen :) -tror heller ikke det ville være dårligt at have i virkeligheden :wink:

Redigeret af Pumpkins
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser sørme ud til at jeg er på forkant med tingene...pudsede vinduer i weekenden, så lige de værste børnefingre/mærker var væk..Nu skal der så lige et par friske blomster i vinduerne, så de ikke kun er fyldt med grønne planter, bager kager søndag formiddag og og gør rent lørdag...så er vi vist ved at være klar...:cheerleader3:

Så kom bare forbi og køb mit hus...vi vil bare gerne af med det nu, så vi kan blive samlet på sjælland, hvor min mand har arbejdet det sidste ½ år.:cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er faktisk et rigtig godt spørgsmål.....

Af de løse ting (ting man lige kan ændre på i en håndevending) lægger jeg mærke til følgende:

- at alle gardiner/persienner er rullet helt op

- friske blomster

- at lyset er tændt i de forskellige rum (er måske ikke helt så aktuelt her om sommeren)

- skåle med frugt og grøntsager i køkkenet, evt. også frugt i stuen

- terrasse døren skal stå åben hvis vejret er godt

- en flot indgang, dvs. gerne en krukke på hver side af døren med farverige blomster

- at der på badeværelset står "pæne" produkter fremme, fx parfumer, og ikke medicin, creme mod bumser osv.

Ja, det lyder måske lidt snobbet, men det er i hvert fald sådan noget jeg lige hurtigt skimmer igennem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer