wendt65451

P & P - 17.08.13 - Flere location billeder fra fotografen!

556 indlæg i dette emne

Hvad med at høre hos en sønderjysk borgerservice, det ku måske ha nogle af papierne på tysk, da de jo har en del tysktalende dernede. Men ellers er jeg dig svar skyldig, vi er endnu ikke nået dertil i vores process, og jeg frygter det lidt, for jeg skal ændre navn og er IKKE døbt i DK, og det er altid et stort problem. Jeg håber jeres papiere går igennem uden problemer

Åh ja en hver ting der ikke lige er rutine giver nok anledning til komplikationer. Tror ægteskabserklæringen er på tysk og så skal folkeregisterudskrift og dåbsattest oversættes til tysk. Navneændringen kan ikke ikke gennemskue... Måske skal jeg spørge på Standesamtet hvilke papirer de skal have...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du bare kontakter giftefogeden ved kommunen så skal de nok hjælpe. Vi havde snakket om evt. gifte os i USA, og de kunne fint udføre papirer på engelsk - så går næsten ud fra at du kan få dem på tysk også. :)

Du skal bare huske at få papirerne med ned og underskrevet dernede - og aflevere hjemme - for at datoen tæller.

What?! Afleveres i dk ... får vi så også papirer fra tyskland som skal afleveres i tyskland igen... Ah gud. okay.... en ting af gangen, så går det hele nok (o:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså nogle gange sker der ting hvor jeg tænker om jeg overhovedet er med i planlægningen...

Nå her til morgen siger H2B at han, i går mens jeg var på arbejde, har telefoneret med sin far,som sagde at han havde booket dj til brylluppet og at han gerne vil betale. Nå men det er da egentlig også helt perfekt - hovedsagen for mig er at der kommer musik! Lad os se hvad svigerfar ellers finder på(o:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Super god tråd med en masse fine billeder som jeg lige har "lånt" lidt af :fløjt:

Vi skal også holde vielse i det fri, så det er jo godt at se hvilke ideer andre har til udsmykning osv.

Det skal du være velkommen til - det er det de er der til(o: Du har vi ændret planer men godt du kunne finde inspiration! (o:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du bare kontakter giftefogeden ved kommunen så skal de nok hjælpe. Vi havde snakket om evt. gifte os i USA, og de kunne fint udføre papirer på engelsk - så går næsten ud fra at du kan få dem på tysk også. :)

Du skal bare huske at få papirerne med ned og underskrevet dernede - og aflevere hjemme - for at datoen tæller.

What?! Afleveres i dk ... får vi så også papirer fra tyskland som skal afleveres i tyskland igen... Ah gud. okay.... en ting af gangen, så går det hele nok (o:

Jeg har måske været for hurtig... og ikke 100 på hvordan jeres bryllup skal være.. Men hvis I er født/navneregistreret i DK så mener jeg at I skal have dokument fra den danske giftefoged og skrive under på at I vil giftes der og der i udlandet... Så udfærdiger de et dokument, mener det er dansk/engelsk/tysk, som I skal have med. Det enkelte land kan godt have yderligere krav til dokumentation eller deltagelse fra jer, før de vil vie jer. Men hvis du prøver at sende en mail til kommunen att. giftefoged og forklarer så skal de nok vende tilbage med hvad de har brug for. Mon ikke de har prøvet folk der skal giftes i Tyskland og ved hvad I skal have med..

Til USA ved jeg at det bare det dokument fra kommunen, og ingen oversættelse af dåbsattest, eller andet som de skal have..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du bare kontakter giftefogeden ved kommunen så skal de nok hjælpe. Vi havde snakket om evt. gifte os i USA, og de kunne fint udføre papirer på engelsk - så går næsten ud fra at du kan få dem på tysk også. :)

Du skal bare huske at få papirerne med ned og underskrevet dernede - og aflevere hjemme - for at datoen tæller.

What?! Afleveres i dk ... får vi så også papirer fra tyskland som skal afleveres i tyskland igen... Ah gud. okay.... en ting af gangen, så går det hele nok (o:

Jeg har måske været for hurtig... og ikke 100 på hvordan jeres bryllup skal være.. Men hvis I er født/navneregistreret i DK så mener jeg at I skal have dokument fra den danske giftefoged og skrive under på at I vil giftes der og der i udlandet... Så udfærdiger de et dokument, mener det er dansk/engelsk/tysk, som I skal have med. Det enkelte land kan godt have yderligere krav til dokumentation eller deltagelse fra jer, før de vil vie jer. Men hvis du prøver at sende en mail til kommunen att. giftefoged og forklarer så skal de nok vende tilbage med hvad de har brug for. Mon ikke de har prøvet folk der skal giftes i Tyskland og ved hvad I skal have med..

Til USA ved jeg at det bare det dokument fra kommunen, og ingen oversættelse af dåbsattest, eller andet som de skal have..

Okay, ja det må jeg så høre dem nærmere om hvilke papirer de vil have her i Tyskland.

Jeg er dansk men udskrevet af folkeregisteret da jeg bor i Tyskland. H2B er tysk og bor med mig i Tyskland... Sådan ser det ud(o;

Redigeret af wendt65451
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

JA, darling, spoerg direkte paa de enkelte instanser! Hvad vil de have, hvordan vil de have det(sporg etc) og saa find ud af hvor du kan faa det og om noget skal komme foerst for at faa noget andet... Det er besvaerligt, men saadan er det. Her ringede den lokale kommune saa og bad om min "nulla osta", altsaa, aegteskabserklaeringen - et paent stykke efter, vi er blevet gift! Men den skulle katolsk kirke jo have, saa hvem ved, hvor den nu er at finde :blink:

Laekkert, laekkert med bryllupsrejseideerne! :7himmel:

Redigeret af cmtoft
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JA, darling, spoerg direkte paa de enkelte instanser! Hvad vil de have, hvordan vil de have det(sporg etc) og saa find ud af hvor du kan faa det og om noget skal komme foerst for at faa noget andet... Det er besvaerligt, men saadan er det. Her ringede den lokale kommune saa og bad om min "nulla osta", altsaa, aegteskabserklaeringen - et paent stykke efter, vi er blevet gift! Men den skulle katolsk kirke jo have, saa hvem ved, hvor den nu er at finde :blink:

Laekkert, laekkert med bryllupsrejseideerne! :7himmel:

Åhh nej, magter ikke sådan noget hvor alt går galt med papirerne selvom man prøver at gøre alt rigtigt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

JA, darling, spoerg direkte paa de enkelte instanser! Hvad vil de have, hvordan vil de have det(sporg etc) og saa find ud af hvor du kan faa det og om noget skal komme foerst for at faa noget andet... Det er besvaerligt, men saadan er det. Her ringede den lokale kommune saa og bad om min "nulla osta", altsaa, aegteskabserklaeringen - et paent stykke efter, vi er blevet gift! Men den skulle katolsk kirke jo have, saa hvem ved, hvor den nu er at finde :blink:

Laekkert, laekkert med bryllupsrejseideerne! :7himmel:

Åhh nej, magter ikke sådan noget hvor alt går galt med papirerne selvom man prøver at gøre alt rigtigt.

Ha ha, aj, men vores lille kommune skal nok klare sig uden min nulla osta indtil jeg faar taget mig sammen til at kontakte dem i kirken i nabolandsbyen - tror den maa vaere der et sted... og saa skal jeg aflevere en bog med vielsesritualet, som jeg snart har haft et aar :badgirl:

Man magter ikke bureaukrati, som gaar i ged, men det goer det ikke for dig! :sm:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Endelig fik jeg mit Etsyslør!Total fantastisk og lige somjeg vil have det! Et lags 3 meter langt diamond white slør der forhåbentlig passer perfekt til min kjole. Og det til kun 185 kr inkl. forsendelse. Det synes jeg er skønt for nu slipper jeg for selv at skulle paa jagt efter diamond white tyl i tyskland da jeg egentlig selv ville have lavet det.

post-49839-0-08354500-1332090215.jpeg

Redigeret af wendt65451
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Etsy dress label og ikea besøg og prøveopdækning

Så har jeg fået min dress label fra etsy. Kunne simpelthen ikke stå for det, selvom ingen jo kommer til at se det på dagen. Synes det er så fint og jeg ved jo det blå er der (o; Og så skal det selvfølgelig også fotograferes. Så skal det bare sys på indeni et sted...

post-49839-0-34035600-1332147306.jpg

Og her er så hvad min udflugt til IKEA bragte: Rammer til gæstebogsbord og signature drink, flot gavepapir i pink (hvad ikke lige hvad der skal pyntes med det endnu, men fint er det.Måske en stribe på væggen), servietter i gul og pink, derudover kagefadsservietter, der skal bruges som cup cake wrappers og gul og pink silkebånd til tindåser malet blå til bordet.

post-49839-0-11635400-1332147922.jpg

Og så var jeg klar til en prøveopdækning..... mangler stadig at få fat på en gul løber til bordet, men så en fin en på arbejdet jeg måske kan låne/få. På arbejdet er der også en masse lysestager, som jeg måske kan låne - skal da lige have snakket med Hausdamen om det kan lade sig gøre (o;

post-49839-0-91366000-1332149358.jpg

Overvjer stadig om jeg skal lave både blå og pinke bordkort eller kun blå:

post-49839-0-95695100-1332149635.jpg

Og cupcake flag og flere chokolade test (o:

post-49839-0-04078500-1332149917.jpg

En flaske har jeg indtil videre malet lilla og der skal så males hvide bogstaver på 4 flasker LOVE. Og en blonde på de grønne flasker og så med nelliker - så yndigt!!!

Redigeret af wendt65451
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu et mislykket kageforsøg

Schokolademuffins med friskost og ferskenstykker lød ellers godt, så dem skulle jeg selvfølgelig prøve med Dr. Oetkers jordbærmousse på toppen. De fladede helt vildt ud og jeg glemte at tage dem ud af ovnen - i 8 minutter..!!! Tror det endeligt afgjorde at jeg helst skal overlade kagebagningen til nogen der gar forstand på det.

post-49839-0-53365800-1332529575.jpg

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer