GiftesTilMaj

Er man slem

18 indlæg i dette emne

historien er kort : jeg når at blive 31 år inden jeg skal giftes, det er 2 gang jeg skal giftes og jeg har aldrig haft noget særligt godt forhold til min far....sååååå jeg overvejer seriøst at gå selv :c166:

Er det no-go ? Og er nogen af jer i samme situation ? Tror min far bliver lidt skuffet...meeenn...det er jo min dag ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke kunne nænne det overfor min far, men jeg har også altid været "fars pige". :)

Hvis I ikke har det bedste forhold, så tænker jeg, at han måske godt kan forstå det?

Uanset hvad, synes jeg det er dit valg, og du skal gøre det, som du helst vil! :hug: Måske kunne du sige det mere nænsomt ved at sige, at det også er fordi det er 2. gang, så nu er du jo lissom allerede givet væk-agtigt (hvis han gav dig væk første gang?)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I din situation kan jeg godt forstå at du gerne vil gå selv. :)

Hvis jeg skulle giftes anden gang havde jeg nok også valgt at tage turen selv - eller evt. min mine børn, hvis jeg havde sådan nogle.

Men som voksen kvinde på 31 år, der har været gift før og uden et særligt forhold til sin far, så synes jeg det er yderst forståeligt og passende, at man tager turen selv.

Selv er jeg kun 21 år - næsten jomfrubrud! haha. Eller :rolleyes: Og min far fører mig op.

Men generelt synes jeg man skal gøre som man ønsker! :) Mon ikke din familie kan acceptere det - og måske endda forstå. :)

God tur hvertfald! :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For mig betyder det ikke vildt meget at min far "skal give mig væk", nok mest fordi jeg har været sammen med H2B i en halv evighed og vi sammen har to børn. Men synes det høre til og så betyder det enormt meget for min far at skal følge mig op af kirke gulvet.

Men man skal selvfølgelig gøre hvad man føler best for. Så spørgsmålet er vel egentlig hvad betyder mest for hvem, betyder det meget for dig at gå selv eller betyder det mere for din far at han får lov til at give dig væk?!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det giver ingen mening at holde fast i en tradition man ikke bryder sig om! Så skråt ideen, og gå selv.. thumbsupsmileyanim.gif

Nu er det jo også anden gang du skal giftes, så symbolikken i at far giver datter væk til den nye mand, der skal forsørge hende, falder lidt til jorden.. Gør som su har lyst til!

Hvis du ikke har lyst til at gå alene er der måske en anden mandlig familiemedlem, der kan gøre det i stedet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan sagtens sætte mig ind i din situation, jeg har heller ikke et godt forhold til min far, og overvejede også min farfar på den ene side og morfar på den anden, men jeg håber engang at vores forhold kan blive bedre og han er trods alt min far, og tror engang når han er væk at jeg alligevel vil fortryde det.

Men jeg har også haft tanken hvorfor følges op ad en , man ikke har det godt med ? Men jeg gør det nok alligevel, mærkelig nok går min far MEGET højt op i det her.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har heller ikke et særligt tæt forhold til min far (efter en lang årrække uden kontakt), så overvejede faktisk også selv at gå op ad kirkegulvet - også selvom det er mit første bryllup osv.

Men syntes sagtens du selv kan gå op, det er jo stadig et smukt syn (syntes jeg)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres søde råd og kommentarer :ilovebryllupsklar:

Min udfordringer er den at jeg er lille-søster og min storesøster valgte også selv at gå alene, til min fars STORE fortrydelse.

OG oveni hatten var mit sidste bryllup et lille intimt bryllup hvor ingen af vores forældre eller familie var inviteret med, så jeg føler nok lidt at jeg "skylder" på mange områder...

Men min far er desværre ikke helt "normal". Hans psyke svinger meget og han kan finde på at sige de mest dumme ting - fx sagde han til min søster da de kørte sammen til vielsen, at fortrød hun, skulle hun ikke være ked af det - så kunne det godt nåes :shooter: (han kunne ikke snuppe min svoger)

Og selvom jeg ved han nok ikke lige vil sige det igen - så kunne han sikkert finde på et eller andet dumt der ville gøre mig ked af det, uden at hans mening var at gøre mig ked af det :unsure:

Årh det er svært...men jeg har det faktisk bedst med at skulle gå alene - I NEED THE ATTENTION ALONE - så mon ikke det bare bliver sådan !

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal gøre hvad du føler for. Overvejer også at gå alene, da jeg heller ikke har et super tæt forhold til min far. Ville egentlig gerne følges op ad min stedfar, men har virkelig ikke lyst til at skabe splid den dag. Og så synes jeg også det der med at blive givet bort når man er 29, har en søn på 2,5 år og har været sammen i 5 år - det er lidt for sent :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes evt du skal tage og tale med ham om det. Tydeligvis vil du helst ikke skuffe ham, men det kan jo være, at når du forklarer hvordan du har det nu når det er anden gang, så kan det være at han siger at det er ok med ham. Ellers så se tiden lidt an, du har stadig næsten 11 måneder at tænke over det i, mon ikke du finder ud af hvad du helst vil i løbet af den tid?

Håber det i hvert fald bliver præcis som du vil have det! :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kender desværre ikke til din situation. JEg er en far-pige og eneste datter, så selvfølgelig skal han føre mig op. Men tror at hvis jeg skulle giftes anden gang (7-9-13 lad mig få et lykkeligt ægteskab), så ville jeg nok heller ikke føres op af min far igen. Så jeg kan sagtens forstå hvorfor du tænker som du gør, og synes du skal gøre hvad du føler for. Og så evt. tage en snak med din far om det, for at undgå uudtalte overvejelser... :17:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg stod i samme situation, bortset fra at jeg slet ikke kender min far. Der er heller ikke ret mange mænd i min familie, så valget stod mellem min svigerfar eller gå selv.

MEN SÅ, var der en herinde der gav mig en idé. En rigtig god idé jeg aldrig selv var kommet på. Forloveren følger mig op - uden H2Bs viden :blush: Han er en nær ven til både H2B og mig.

2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min største skræk var, at min far, der lige har været alvorligt syg, ikke kunne få lov til at flyve ned til mit bryllup. Var det sket, ville jeg have meget svært ved at gennemføre festen - men med folk der flyver ind fra Fillippinerne, USA, og Europa er det ret svært at aflyse :) Heldigvis fik han grønt lys fra forsikrings-selskabet. PHEW!

Jeg synes egentligt, at du skal lade ham gøre det. Tag en snak med ham inden og forklar ham, at du ved det betyder meget for ham. Men at han også skal forstå, at det er vigtigt for dig, at han er der som din far - til at støtte dig når du bliver nervøs, få dig til at grine osv. At det er hans vigtigste opgave hele den dag, at sørge for at du er glad, afslappet og tilpas. - Jeg er sikker på, at han vil tage det som en stor ære og en vigtig opgave, når du virkelig forklarer ham, hvad han skal - i stedet for bare at lade ham gøre det som en del af en tradition.

Så er jeg faktisk sikker på, at han vil æde eventuelle upassende kommentarer og være den mest stolte far på vej op ad det kirkegulv :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I din situation synes jeg heller ikke du behøver at have din far til at følge dig op ad kirkegulvet. Jeg har også selv været i tvivl om min far skulle gøre det, selvom det bliver første gang jeg skal giftes. Vores forhold er nemlig heller ikke det allerbedste. Men jeg kommer altid til at tænke på da han med tårer i øjnene gav mig min studenterhue på, fordi han var så stolt. Det gør at jeg gerne vil have ham til at følge mig op, for jeg ved at han elsker mig, selvom jeg nogengange kan tvivle på det, og jeg tror han vil være en god støtte for mig.

Men jeg kan sagtens følge dig i, at du ikke synes han skal følge dig op, når det nu er anden gang du skal giftes. Jeg tror jeg havde gået selv, hvis jeg var i din situation.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer