Tantalize

Hvad finder i på til at underholde børnene

18 indlæg i dette emne

Hej Zillaer

Vi har 7 børn med til vores bryllup, i alderen fra 2-9 år.

Vi har derfor hyret en ungpige der kommer og sidder ved deres bord, skifter bleer på de 2 mindste og holder øje med ungerne.

Med feststedet har vi aftalt at lave et legehjørne og jeg har tænkt de hver især skal have en gave pose eller lignende, men hvad gør I og hvad ville i sørge for at der er til ungerne på sådan en dag?

Gave posernes indhold kan godt variere efter aldren på børnene tænker jeg.

Kan man have en computer stående, hvor der køreren film eller 2 i løbet af aftenen?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tegnegrej, sæbebobler, balloner, dvd, engangskamera, små spil evt uno, ludo, ..., lego, balloner til ballondyr, pruttepuder (er billige ved søs grenes).. Hvis der er plads er wii også et hit!!!

Men helt ærligt: mine unger hygger sig ret meget uden underholdning, når vi er til fam-fester. De leger sammen med de andre børn.

Tror jeg købe: sæbebobler, pruttepuder, tegnegrej... Sørge for dvd på tv når det blir sent!

Blot mit bud!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det lyder til at I gør rigeligt, og når der er flere børn, så kan de sikkert også få glæde af hinanden. :) Jeg synes ikke det er nødvendigt med en computer, men hvis jeg skulle foreslå noget, så skulle det være nogle madrasser og evt. dyner til hvis de blev trætte senere på aftenen. :)

Sidst jeg var til et bryllup var der ét barn med: en 6-årig knægt. Han fik ikke nogle legesager eller noget, men hyggede sig glimrende. Men tidligt på aftenen gik han kold, og så lå han ellers og snorkboblede på en madras resten af aftenen. :wink:

Hos os laver vi børnekufferter med slik, ballonner, sæbebobler, malebøger (mandalas), farveblyanter og måske lidt mere legetøj efter alder. Derudover har feststedet nogle spil og et rum, hvor vi kan smide nogle madrasser og dyner, hvis ungerne bliver trætte. Hvis vi kendte nogen, der havde en bærbar dvd-afspiller kunne jeg godt have fundet på at høre, om vi måtte låne den, men det gør jeg ikke, og jeg tror også at det bliver FINT uden. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lavet en mulepose til hver af børnene med:

- Et engangskamera med en fotojagt seddel

- Et magnetspil med 7 forskellige slags spil

- En Rubic's cube

- Balloner

- Sæbebobler

- Slik

- Æble

- Juice

- En malebog og farvekridt til de mindste

Og så er der en trampolin på stedet plus en kæmpe græsplæne og skov hvor de kan lege og vi har kroket, mikado, petangue og vikingespil med..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde et lille Tv med og en dvdafspiller. Tobias havde sin Nintendo med der gik på skift og så havde jeg pakket en kasse drenge og en kasse pigelegetøj.

Som mor sørger jeg altid for at have noget legetøj med til mine unger hvis vi skal et sted hen der ikke er noget. Så måske tænker forældrene selv på at tage lidt med også.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der bør ihvertfald være noget. Jeg oplever af og til bryllupsfester med børn hvor der ikke rigtig er aktivitetsmuligheder for børnene og så keder de sig; Som to børn til en konfirmationsfest sagde da de ankom til stedet og kom ind i lokalet mens jeg stod og stillede op og konfirmandens far stod og boksede med et diasshow; Hvad skal vi lave her ? Spise; Det er kedeligt. Derefter kigger knægten op på diaset og siger hvad skal vi se .... :thumbsupsmileyanim:

En tegneboks og nogle tuscher er altid et hit ihvertfald hos de mindre. Hos de lidt større er Lego m.v. altid noget som trækker. Jeg ved fra min egen søn at han helst vil lege med sit eget Lego men ligger der Lego lige foran ham så er det dog ikke svært at tiltrække ham. Jeg har også selv af og lavet lidt stille børnedisko for børnene hvis gæsterne har siddet i et andet rum og drukket kaffe. De er også helt vilde med at løbe efter prikker og streger (fra lasere).

Legetøjet m.v. kan såmænd også være ganske primitivt hvis faciliteterne er til at børnene også kan komme lidt ud og lege med en bold og hinanden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske vil nogen af de større børn have glæde af Nintendo. Og en computer med fx oline på vil både kunne bruges til spil og børnetime. Tegne, perlekæder, LEGO eller lign er nok også sjovt.

Nu kan det godt være at jeg er håbløs gammeldags, for jeg synes altså at computerspil er en rigtig dårlig idé - det bliver let til en gang "ego-spil" og børn der bliver uvenner over hvis tur det er, om der er gået en halv time eller kun 20 minutter osv osv :unsure:

Vi har kun tre børn med (2 på 11 og en på 7) jeg tror bare de får nogle tegnegrejer - jeg er bare lidt mere i tvivl om hvad vi gør med de teenage drenge vi skal have med - de gider nok ikke tegne hele aftenen :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min oplevelse er at de er meget fælles om computerspil. Fx spiller mine børn faktisk kun når de har venner på besøg. Ellers spørg de aldrig om det. Og det er jo selvfølgelig meget forskelligt fra barn til barn og en hel anden diskussion :hide:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 100% enig med Chaj. Når børn er med til bryllupsfester er de det - ikke mindst - for at være sammen med de andre børn og for at opleve stemningen ved en bryllupsfest. Ellers kan man ligeså godt holde en børnefri fest. De skal ikke bare "pakkes væk" og lukkes inde med et computerspil eller Nintendo m.v. For børn lukker sig inde når de spiller. Det kan jeg jo se på min egen søn. Han er helt væk når han spiller. Det kan være fint nok hvis vi taler om 1-2 børn men ellers er fællesaktiviteter/fællesleg bedre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min egen erfaring er at mange børn godt kan styre det... Og jo allerhelst vil lege. Til vores familiefester er det mest fangeleg, gemmeleg mm der er et hit. Men de er jo ofte slet ikke så lange som et bryllup.

En fest på så mange timer kan garanteret være trættende for børn og der kunne oline, Mario eller lign vel være fin afslapning?!!

Men er der børn der ikke kan styre det, må en voksen jo skride ind... Det er jo deres opgave ;)

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

What she said!!

Min egen erfaring er at mange børn godt kan styre det... Og jo allerhelst vil lege. Til vores familiefester er det mest fangeleg, gemmeleg mm der er et hit. Men de er jo ofte slet ikke så lange som et bryllup.

En fest på så mange timer kan garanteret være trættende for børn og der kunne oline, Mario eller lign vel være fin afslapning?!!

Men er der børn der ikke kan styre det, må en voksen jo skride ind... Det er jo deres opgave ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er heller ikke den store fan af computer, syntes også altid det ender med at der er én der overtager det helt..

Vi har bare en malerbog og farver til hvert barn. Derudover sætter vi et fodboldbord ude i gangen.. Syntes også at jeg som mor selv plejer at tage lidt med til den lille, så det håber vi også på at deres forældre har tænkt på!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder fest i haven og har hoppeborg til børn og barnlige sjæle :thumbsupsmileyanim:

Men ellers forventer jeg at forældrene selv har passende underholdning med.

Jeg synes det vigtigste er at der er plads til børnene. På den måde ment at når de er inviteret med så skal de også have lov at være børn uden at skulle sidde stille i otte timer. Børn fylder, men de forstyrrer mindst hvis de får lov at tusse rundt og lege på trods af taler osv...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var jo godt klar over at der nok kom nogle kommentarer til mit indlæg - og det er jo egentlig ikke det emnet skal handle om, men jeg vil da lige svare og skal vi så ikke lade det ligge ved det? :)

Det er sikkert rigtig at nogle børn kan styre det og andre ikke kan - jeg ville bare personligt aldrig vælge at sætte computerspil op til en fest - men man må jo også vide hvordan børnene er i ens omgangskreds, hvis de kan finde ud af det er der jo ingen ko på isen :) Jeg kan bare huske hvor kedeligt det var når man ikke er den der spiller, men bare skal kigge på at en anden gør :p

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer