brudijuli

Aflønning af serveringspigerne??

14 posts in this topic

Har brug for råd!!

Vi bliver ca. 75 mennesker og der er kok + grillmester på til maden.

Festen skal holdes i et telt med gulv på en sommerhusgrund. Uformelt, men alligevel stiligt i opdækning osv.

Der er 3 serveringspiger, som kommer kl. 15 - borde er dækket og klar.

Programmet:

Kl. 16: Bryllupskage og champagne - afrydning heraf

Kl. 18: Forretten serveres (er anrettet på tallerken af kok)

Kl. ??: Hovedretsbuffet - her skal de holde øje med at alt ser indbydende ud. Grillmester anretter kødet.

Kl. ??: Dessert serveres (er anrettet på tallerken af kok) + kaffe

kl. 00: Åbne baren - lave drinks, lave fadøl.

Kl. 01: Anrette natmad

De skal stå for al afrydning, servering og sørge for drikkevarer på bordene, dvs. vin, sodavand og vand. Fadøl skal folk selv hente i baren.

De skal ikke vaske op - de har vi betalt os fra ved udlejningsfirmaet.

Vi er sådan i tvivl om hvad der er rigtigt at betale dem.

Synes det er en stor fordel for dem, at de ikke skal vaske op, men de skal alligevel sørge for at dagen glider.

Vi kunne evt. sende den ene hjem efter desserten??

Håber på lidt input fra jer erfarne zillaer...

mvh. Brudijuli

0

Annonce ♥

Jeg har 2 fange serveret (sort :blush: ) til bryllup, og fik 100 i timen den ene gang og 150 den anden.. Til den vi jeg fik 100, var der nogle jeg kendte langt ude (kærestens kusines mands bror)..

Big Brother is watching you :thumbsupsmileyanim:

Til de timelønninger vi hører om her og som nok er meget gængse tror jeg de fleste tager det lidt som en oplevelse/en erfaring og fordi de godt vil give en hjælpende hånd til nogle de kender på den ene eller den anden måde. Sagt med andre ord: Jeg tror egentlig ikke det er afgørende for dem om de får 85 DKK elle 100 DKK i timen og et eller sted vil man måske vælge at give dem et rundt beløb fordi det er det nemmeste.

0

Annonce ♥

jeg skal give 125 kr og kan høre det er prisen heromkring.

Jeg har taget 2 rimelig erfarne til 58 personer, og overvejer om det er for lidt (det er buffet) :rolleyes: jeg vil ikke lave en disse den dag :-)

Min mormor har lige holdt fest for 52 personer med 2, de skulle også blot sørge for køkken (ikke maden, der var en kok/buffet ) og bordene og det var lige lidt nok, og folk måtte hjælpe med tallerkenerne.

Edited by for-glem-mig-ej
0

Vores 2 serveringspiger får 100 kr i timen.

Vi bliver 100 mennesker til bryllupskage, og grillbuffet.

Bryllupskagen spiser vi af fine sølv paptallerkner, så de skal bare smides ud.

De skal ikke severe da det er buffet, men sørger for at der ser ordentligt ud, og rydde op og ud efter maden.

Så skal de lave kaffe og anrette kaffebordet med slik, chips, chokolade, frugt og hvad der nu ellers er.

0

Hvis der kun er to hjælpere kommer de til at knokle men det hjælper når det er grillbuffet (der vil formentlig stå en kok o.l. ved buffeten). Der er dog stadigvæk tilbehør m.v. som løbende skal fyldes op. Jeg har set det fungere med to personer til en bryllupsfest for 40-60 personer men det kræver at de er effektive. Herudover kræver det en vis hjælp fra gæsterne men det plejer heller ikke at være et problem. Problemet kan dog være at de typisk vil lave kaffe m.v. samtidig med at der skal ryddes af efter middagen og flyttes borde og er tidsplanen stram er det ofte noget der skal gå stærkt. Der må man så igen trække på nogle af gæsterne.

0

Annonce ♥

Selvom der ikke skal vaskes op er det stadig hårdt arbejde at servere og sørge for at det hele glider til en fest. Jeg synes 100 kr i timen er rimeligt - og gerne lidt oveni til en taxa hjem.

Edited by Lindaloo
0

Annonce ♥

Hej allesammen

Jeg takker mange gang for jeres hjælp.

Lige lidt ekstra info: De 3 piger er alle venner af huset og selvfølgelig får de en taxa hjem :-)

Og ja, vi er nok enige med jer om at kr. 100 i timen er rimeligt. Skulle måske nok bare bekræftes i at det var det rigtige beløb.

PYHA, i dag er der 1 måned til.......

Brudijuli

0