Christoffersbrud

Agnethe og Christoffers bryllup 16. juni 2012 så r det på lørdag!

113 posts in this topic

Hej alle på bryllupsklar!

Jeg hedder Agnethe, er 25 år, og skal d. 16. juni 2012 giftes med min søde kæreste Christoffer. Vi har valgt denne dato, fordi det er den dag vi lærte hinanden at kende. Så vores bryllupsdag bliver samtidig vores 11 års kærestedag :loveboard:

Lidt om os: Vi har boet sammen i 7 år. Vi har ingen børn, men en dejlig cavalier king charles spaniel på 6 år der hedder Bella Rosablush.gif

Jeg er uddannet jordemoder, og min kæreste er selvstændig ingeniør :)

Jeg glæder mig super meget til at planlægge det hele.

:balloons:

Her er en foreløbig liste over de ting vi skal have styr på:

Rød = mangler

Blå = er ordnet

12 måneder før

- Bestem dato: 16. juni 2012 (den dag vi blev kærester for 11 år siden :loveboard: )

- Reserver feststed Vi har booket Skydepavillonen i Aalborg

- Reserver kirke Vi har booket Klosterkirken i Aalborg

- Reception bliver i mine forældres have

- Påbegynd opsparing og færdiggør budget

6-12 måneder før:

- Booke band Vi har booket en trio med jazzmusikeren Kenneth Knudsen i front. Det blir great!

- Booke dinner-musiker: Vi har bestilt en pianist som min søster (der synger til bryllupper) selv bruger. Han er rigtig dygtig, og skal spille under hele middagen.

- Booke fotograf Vi har valgt en rigtig sød og dygtig fotograf som min kæreste kender fra arbejdet. Hun er super kreativ, og jeg glæder mig til at se de billeder hun finder på!

- Bestil bryllupsrejse Destination bestemt: New York i 14 dage :thumbsupsmileyanim:

- Bestil bryllupskage Er bestilt til 100 personer, med lækkert lækkert fyld :metteholm

- Lave gæsteliste til fest 60 på gæstelisten.

- Lave gæsteliste til reception med ca. antal 110 på listen over hvem vi regner med, skal inviteres.

- Bestil frisør og makeup: Er bestilt :-)

4 måneder før:

- Bestil/hent/indsend prøvelsesattest

- Bestil navneændring til begge på personregistrering.dk

- Købe brudekjole: Købt ved La Novia, vundet i Brudekjolekonkurrencen !

- Købe tøj til gom

- Sende invitationer

- Køb vielsesringe Min kæreste har tegnet vores ringe, som skal laves af en lokal gulsmed.

- Vælg toastmaster Min bror har sagt ja til denne vigtige post

- Vælg gavekoordinator Min kærestes mor.

- Færdiggjort bryllupshjemmeside;

- Købe drikkevarer i Tyskland til reception Er købt, god nok i Føtex fordi der var tilbud. Vi mangler kun at købe asti.

- Aftale med anretter-piger til reception Er gjort, der kommer en ung pige, en tjener, og min mors rengørings-alt-mulig-dame.

- Udarbejd ønskeseddel

1-2 måneder førr

- Bestil brudebuket Har kæresten styr på

- Køb/arranger morgengaver Jeg har købt, men jeg aner ikke om min kæreste har købt noget endnu :huh:

- Lav bordplan

- Færdiggør menusedler, salmehæfte, bordkort

- Skriv tale til gom

Opdateres løbendeblush.gif

Edited by Christoffersbrud
0

Annonce ♥

Velkommen til :cheerleader3: jeg skal giftes 14 dage før dig , glæder mig til at følge din planlægning :balloons:

Ih tak, jeg har smugkigget lidt i din planlægningstråd - og føler mig helt bagud! Hold fast hvor har du styr på meget allerede! GP

0

Annonce ♥

Velkommen til :cheerleader3: jeg skal giftes 14 dage før dig , glæder mig til at følge din planlægning :balloons:

Ih tak, jeg har smugkigget lidt i din planlægningstråd - og føler mig helt bagud! Hold fast hvor har du styr på meget allerede! GP

Det skal du ikke tage dig af :rolleyes: er sikker på det hele kunne ordnes på den halve tid, men jeg glæder mig så meget så jeg slet ikke kan vente med at gå igang :biggrin:

0

Annonce ♥

Tak alle, det virker som om BK er et rigtig hyggeligt sted at være, hvor man kan "komme til" at bruge mange timer.... :fløjt:

Vi har planlagt at kigge på Bælum Skovpavillon indtil videre. Jeg har set det for nogle år siden, og der synes jeg det var rigtig fint, men min kæreste skal jo også lige se det - så må vi se om det er lige så fint som jeg husker det!

Jeg har også opdateret startindlægget lidt - vi har bestemt at tage til New York på bryllupsrejse.

Og så skriver jeg lidt frem og tilbage med en kok, der gerne vil lave et menuforslag til os - det glæder jeg mig til at se...

Jeg har også kontakt til et band, der måske kunne være noget, men det er stadig meget på tegnebrættet! :blush:

0

Annonce ♥

Så har jeg fået opdateres planlægningslisten. Ih der er meget der skal ordnes, men hvor er det en hyggelig ting at sidde og hygge sig med :thumbsupsmileyanim:

Lige nu går overvejelserne mest på at få booket kirke og feststed. Vi ved egentlig kun, at det skal være her i Aalborg, da det er mest praktisk af logistiske årsager, men også fordi jeg elsker min by :blush:

Kirken vi overvejer mest er Klosterkirken, ikke fordi vi har et egentligt tæt forhold til den, men mere fordi den er lille, hyggelig, og ligger i centrum af byen.

Oprindeligt havde vi tænkt, at holde festen på et sted a la Bælum Skovpavillon, men af flere årsager er vi nok gået lidt væk fra den ide. For det første ligger Bælum temmelig langt fra Aalborg, hvilket betyder at dyrebare minutter af dagen går på at sidde i en bus på vej dertil. Derudover forestiller vi os, at skulle betale for bus frem/tilbage for gæsterne. Fotograf vil også blive dyrere. Vi har også fundet ud af, at det ikke er ret meget vi kan spare, ved at køre "gør-det-selv"-modellen, fordi vi gerne vil have rigtig lækker gourmet-mad, hvilket egentlig er ret dyrt. Derudover vil vi gerne have lækre vine, øl, vand osv., serveringspiger, opdækning, service, osv osv.

Til sidst tænker jeg også, at jeg ikke har særligt meget lyst til at bruge dagen efter på at rydde op...

Derfor er vi nok mest til, at booke festen på et lækkert sted her i byen, og lige nu hælder vi til Skydepavillonen. Der er lækker mad til en ok pris, og det ligger smukt. Derudover er det kun få minutters gang fra mine forældres hus, hvor vi påtænker at holde reception :super:

0

I dag har jeg fået mail tilbage fra den kirke, vi påtænker at blive gift i :thumbsupsmileyanim:

Der er plads til os den dag, og da vi tilhører sognet i forvejen, er der intet til hinder for at vi kan blive viet der :cheerleader3:

Der er en vielse i kirken på lørdag, og så kan vi få lov at gå ind og kigge i kirken inden vielsen. Det tror jeg vi gør, så vi kan se hvordan den ser ud indvendigt. Den er nemlig blevet renoveret indenfor de sidste par år, og det har vi ikke set :)

Her er et par billeder af kirken:post-51818-0-66682000-1309276947.jpg post-51818-0-70126600-1309276942.jpg

0

Annonce ♥

Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup :cheerleader3:

Jeg var til et bryllup i Klosterkirken engang - det var super hyggeligt og meget romantisk lige der midt i byen og så alligevel helt aflukket der inde bagved :loveboard:

God fornøjelse med planlægningen og dette fantastiske og vanedannende forum :balloons:

0

Jubii, så har jeg booket Klosterkirken til d. 16/6/12 kl. 14. Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle vælge 14 eller 13.

Damen på kirkekontoret var enormt sød, og sagde at vi stadig havde mulighed for at ombestemme os, dog skulle vi være lidt "hurtige på aftrækkeren". Der var ikke andre bryllupper booket til den dag, men folk er jo hurtige som hun sagde.

Jeg er simpelthen så glad for, at kirken er booket. Nu kan det ikke gå helt galt, kirken er trods alt det vigtigste, mad skal vi jo nok få et eller andet sted :cheerleader3:

Nu er næste projekt at få snakket med Skydepavillonen, jeg håber at de også har ledigt den dag, og at vi kan blive enige om et fint arrangement.

Derudover fik jeg information fra kirkekontoret om de papirer der skal udfyldes, blandt andet vores navneændring. Pt har vi tilfældigvis samme efternavn, men vores plan er at skippe dette, og så hedde mit mellemnavn til mellemnavn, og Stoffers mellemnavn til efternavn - så vi hedder det samme :heart:

post-51818-0-60824700-1317903943.jpg

0

Jubii så er der booket feststed! :cheerleader3: Vi har valgt Skydepavillonen der ligger i Søndre Skov lige ved Aalborg tårnet. Samtidig ligger det 2 huse fra mine forældres hus, hvor vi gerne vil holde reception. Jubii - tingene falder i hak. Så er der styr på kirke og feststed, jamen så kan det da slet ikke gå galt :thumbsupsmileyanim:Skydepavillonen

Det lokale vi skal holde festen i er formet som en syv-kant, med vinduer hele vejen rundt (en slags pavillon), og med udsigt over Aalborg by (min dejlige by). Den er perfekt til runde borde, og de opdækninger de har på hjemmesiden er virkelig fine synes jeg Bordopdækning med runde borde

post-51818-0-05589400-1317903849.jpg

post-51818-0-29318300-1317903855.jpg

0

Annonce ♥

Så kommer der en opdatering.

Jeg går jo hele tiden og planlægger oppe i hovedet, men mange af tingene kan ikke lægges fast endnu, så derfor har jeg ikke fået skrevet dem ned. Men jeg tænker, det kan være fint at skrive tankerne ned, selvom der ikke er noget der er sikkert?

Min kæreste har kontakt til en fotograf, han kender, som vist nok skylder ham en tjeneste, og tænker at han måske kan tage billeder til brylluppet. Eneste minus er, at han ikke har taget bryllupsbilleder før, men jeg tænker egentlig ikke at det er noget problem, hvis han ellers er dygtig. Pt. er han på foto-rejse for at tage billeder, og Stoffer vil kontakte ham, når han kommer hjem.

Stoffer har også kontakt til et band, der måske kunne være noget. Dem skal vi ned og høre i weekenden, når de spiller på en pub her i byen. jeg er ret spændt på dem, de spiller normalt jazz, men kan også spille alt muligt andet - hvilket er fint, da jeg ikke regner med at vi skal høre jazz hele aftenen... Under middagen kan det måske være fint. Jeg havde også lagt en forespørgsel ud på en af de sider, hvor bands'ene så skriver tilbud til en, men der kom ikke rigtig noget brugbart. Mine krav er, at det skal koste under 10.000 for både dinner og dans, det må gerne være en duo eller trio, og så skal det være en mandlig sanger.

Så har jeg været ved at kigge på brudekjoler. Jeg er ret vild med San Patricks blondekjoler, men det er godt nok svært at vælge! Jeg vil gerne prøve i enten Dybvad (alt til bruden), eller Århus (Bridehouse), men det kan først blive når min mor og søster, finder en dag hvor de begge kan, hvilket ikke er helt nemt desværre.

Og så kigger jeg bryllupsrejse - det er simpelhten så spændende at kigge :cheerleader3: Vi ved, at vi vil til New York i 10 eller 14 dage. Vi havde oprindeligt tænkt 14 dage, men det kan godt være at vi reducerer til 10, både pga økonomi, men også fordi Stoffer er selvstændig, og i forvejen har svært ved at tage fri i 10 dage. Og så er det måske også meget rart at have weekenden til at gøre sig mentalt klar til at komme på arbejde igen...

Jeg har kigget på mange forskellige hoteller, men det bedste indtil videre er Hotel Wolcott, der ligger ret centralt, og ikke er monster dyrt. Jeg regner med at turen kommer til at koste ca. 20.000 kr (inkl. fly og hotel), og dertil ca. 10.000 i lommpenge (og dertil penge til shopping, som vi ikke regner med at spare op til som sådan). Bryllupsrejsen er ret vigtig for os, og jeg må indrømme at jeg glæder mig lige så meget til den, som til selve brylluppet. Vi har aldrig været i New York, men elsker at rejse, og jeg glæder mig vildt til at få 2 uger sammen som mand og kone :loveshower:

0

Så er der bestilt tid til at prøve brudekjoler :cheerleader3:

Jeg har bestilt tid hos Bridehouse i Århus, og skal have min mor, min søster og min svigermor med. Min svigermor blev bare super glad da jeg spurgte om hun ville med, så det er dejligt. Hun har ikke selv nogen piger, så jeg tror vi får en rigtig hyggelig dag. Og så håber jeg, at jeg må få lov at tage billeder som jeg kan sende til en veninde på Falster, og en på Grønland :-)

(De kan jo ikke lige være med :loveshower: )

Jeg havde faktisk bestilt tid et andet sted først, men tlf-samtalen med dem var slet ikke som jeg havde forventet. Faktisk fik jeg en træls fornemmelse i maven, og lå vågen 1,5 time i nat fordi jeg blev helt bange for, at jeg ville blive presset til at købe en kjole der slet ikke var "mig". Så nu har jeg afbestilt den tid, og bestilt en ny, hvilket jeg er virkelig glad for, da de lød ENORMT søde hos Bridehouse. Og jeg blev ekstra glad, da de sagde at det ikke var noget problem at finde en flot kjole selvom jeg kun er 158 høj :biggrin:

Her er nogle af de kjoler, jeg er vild med på billeder:

Fra "White One"

San Patrick model Clavel

San Patrick model Cobalto

San Patrick model Caspio

0

Det lyder da til, at I er ved at have styr på nogle af de væsentlige ting :cheerleader3:

Rigtig flotte brudekjoler, du har fundet. Har de alle modellerne i butikken? Ihh bliver spændende at prøve. Husk at tage en masse billeder - glæder mig også helt til at det bliver min tur.

0

Det lyder da til, at I er ved at have styr på nogle af de væsentlige ting :cheerleader3:

Rigtig flotte brudekjoler, du har fundet. Har de alle modellerne i butikken? Ihh bliver spændende at prøve. Husk at tage en masse billeder - glæder mig også helt til at det bliver min tur.

Jeg tror de har modellerne. De har også fået nogle nye billigere blondekjoler til den tid hvor jeg skal prøve (det er først i starten af september). Jeps, jeg vil bestemt have kameraet klar :) Overvejer om jeg skulle bestille en tid ved endnu en butik, nu vi er af sted. Men kan ikke finde ud af hvilken.

0