mrssicilia

9,5 i gennemsnit på eksamenskaraktererne ;-D

31 indlæg i dette emne

Opdateret 20. juni 2011: Ikke i tvivl mere: Fra 15. august skal der være drøn på, 9,3 i gennemsnit skulle meget gerne forvandles til et smukt rundt 10 tal :heart:

Jeg har en HGV(Handelsskolernes Grunduddannelse for Voksne) fra 1999 med et gennemsnit på 9,3, som jeg vil opdatere fra august. Nu er jeg pludselig kommet i tvivl om den virkelig ER forældet?

Grunden til, jeg ikke har gjort den færdig, er at jeg i 1997 fødte en handicappet søn - min daværende socialrådgiver, pædagogerne i vuggestuen og andre krævede at jeg skulle gå hjemme med ham - i stedet for at "spilde min tid på at arbejde uden for hjemmet" efter jeg havde knoklet for at få gode karakterer HUUG

Er der nogen derude, der kan svare mig på det spørgsmål?

Redigeret af mrssicilia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at vide noget som helst, kan jeg ikke forestille mig, at en eksamen kan blive forældet.

Men prøv da at ringe til en handelsskole og spørg :)

Hej Malouski,

Årsagen til mit spørgsmål er, at jeg har talt med Vejen Handelsskole, som mener det er en god idé, at jeg får den opdateret :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg heller ikke ligefrem ekspert, men her er mine tanker:

Jeg forstod ikke rigtig på dit indlæg om du har afsluttet din uddannelse eller var nødt til at hoppe fra den før tid?

Hvis den er afsluttet tror jeg ikke den ligefrem er forældet, men de mener måske at der er kommet nye ting til som kunne være en fordel at lære - måske i forhold til at skulle ud og finde en elevplads, hvor de måske hellere vil have en der har de sidste nye ting i hovedet?

Hvis den ikke er færdiggjort går jeg lidt ud fra at du er nødt til at starte helt forfra

Igen - jeg er på ingen måde ekspert, ved knap hvad en handelsskole uddannelse går ud på :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg heller ikke ligefrem ekspert, men her er mine tanker:

Jeg forstod ikke rigtig på dit indlæg om du har afsluttet din uddannelse eller var nødt til at hoppe fra den før tid?Jeg var dum nok til at adlyde, og indstille min praktikpladssøgning - gid jeg dog havde været trodsig, og søgt alt hvad jeg kunne!

Hvis den er afsluttet tror jeg ikke den ligefrem er forældet, men de mener måske at der er kommet nye ting til som kunne være en fordel at lære - måske i forhold til at skulle ud og finde en elevplads, hvor de måske hellere vil have en der har de sidste nye ting i hovedet?Lige mine tanker: Få den opdateret med de sidste nye ting på området.

Hvis den ikke er færdiggjort går jeg lidt ud fra at du er nødt til at starte helt forfra

Igen - jeg er på ingen måde ekspert, ved knap hvad en handelsskole uddannelse går ud på :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rundt omkring i de forskellige virksomheder sidder der jo regnskabsfolk og revisorer med uddannelser der er taget i 80'erne og 90'erne og de klarer sig fint med løbende efteruddannelse og praktisk erfaring. Min egen diplomuddannelse er fra 1993. Det handler ene og alene om efteruddannelse og praktisk erfaring.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rundt omkring i de forskellige virksomheder sidder der jo regnskabsfolk og revisorer med uddannelser der er taget i 80'erne og 90'erne og de klarer sig fint med løbende efteruddannelse og praktisk erfaring. Min egen diplomuddannelse er fra 1993. Det handler ene og alene om efteruddannelse og praktisk erfaring.

Godaften, Bent.

Ja, lige netop: Praktisk erfaring og efteruddannelse - så gør det ingenting, at ens HG - uddannelse er 20 - 30 år gammel.

Desværre kan jeg kun fremvise diverse skolepapirer og ingen praktisk erfaring - derfor vælger jeg at opdatere min HG, og så søge ALT hvad jeg overhovedet kan komme i tanke om inden for praktikpladser fra december, på etellerandet tidspunkt må det vel lykkes for mig - for jeg er jo ikke ligefrem på sinkestadiet :wink:

Hils familien fra os herovre i det jyske :biggrin:

Mange venlige hilsner fra

Rikke Marie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

Mandag den 15. august 2011, kl. 9.00 begynder et nyt kapitel for Keld og mig: Vi begynder begge 2 på HGV på Vejen Handelsskole, og kan se frem til et år, hvor læring, diskussioner og sjove påfund vil præge vores hverdag sammen med vores nye klassekammerater :thumbsupsmileyanim:

Vi er naturligvis spændte på de nye udfordringer, men glæder os til et kærligt parløb, hvor vi vil støtte og hjælpe hinanden frem til et godt gennemsnit, vi kan bruge i vores søgning efter læreplads - det bliver nok meget lettere for Keld end for mig, men jeg er fuld af optimisme og en tro på, at jeg nok skal klare skærene :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor bliver det spændende! :)

Kan ikke huske om jeg har spurgt før, men jeg er da nysgerring efter at høre hvilke(n) læreplads(er) du går efter? :)

Tak for dit svar

:heart:

Ja, det bliver meget spændende, tror ikke at Vejen Handelsskole før har haft ægtepar gående på skolen :biggrin:

Jeg vil gerne ansættes på et kommunalt kontor, eller i en HR - afdeling, som det jo hedder på nudansk - tror faktisk, at jeg i en HR - afdeling kan bruge noget af det, jeg lærte i psykologi på HF/socialrådgiveruddannelsen - jeg har jo også lært om gensvarsmodeller på socialrådgiveruddannelsen, kan jo vise sig nyttigt :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En plads inden for noget offentlig administration burde også være til at finde! :) Der er hvertfald en del af dem, og regioner og kommuner er ofte mere åbne overfor at ansætte voksenelever end private er, så det er kun opsitivt! :)

Jeg håber I får et godt skoleforløb og et par SUPERgode lærepldser bagefter! :) Og så håber jeg ærlig talt, at I kommer i en mere seriøs og moden HGV klasse end jeg gik i!! Øv hvor er det træls når folk der på ingen måde er studieparate får lov at komme på sådan et turbo/voksen hold.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En plads inden for noget offentlig administration burde også være til at finde! :) Der er hvertfald en del af dem, og regioner og kommuner er ofte mere åbne overfor at ansætte voksenelever end private er, så det er kun opsitivt! :)

Jeg håber I får et godt skoleforløb og et par SUPERgode lærepldser bagefter! :)Tror faktisk, at Keld allerede har en læreplads, når vi begynder HGV til august. De er meget glade for ham, der hvor han er vikar, og jeg er naturligvis revnefærdig af stolthed over min mand :heart: Og så håber jeg ærlig talt, at I kommer i en mere seriøs og moden HGV klasse end jeg gik i!! Øv hvor er det træls når folk der på ingen måde er studieparate får lov at komme på sådan et turbo/voksen hold.Der er desværre kommet nye regler for HGV klasser, det betyder at 20 årige kan blive optaget på et HGV - hold - det kan vise sig problematisk.

Mine erfaringer fra HF og fra socialrådgiveruddannelsen er, at nogle 20 årige ikke har så meget modenhed, at de er åbne over for dem, der er anderledes - desværre! Da jeg gik på HGV i 1998/1999 var det en SUPERklasse, hvor vi alle hyggede os gevaldigt - vores hygge gik så desværre ud over visse af lærerne, der heldigvis havde en veludviklet humoristisk sans, og nød at komme ind til "humørklassen" som vi blev kaldt :super::heart:

Redigeret af mrssicilia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er 1. semester snart overstået, og det har været både godt og skidt:

Det har været godt, fordi jeg har bevist, at det virkelig ER handelsskolevejen jeg skal gå, for jeg er gået fra den ene gode karakter til den anden, vi fik vores salg og servicecaseopgave tilbage, og det blev til et 12 tal, og læreren trak min opgave frem for hele klassen og viste den som et eksempel på en opgave helt efter bogen :loveshower: I engelsk fik vi også en aflevering tilbage, hvor jeg fik 10 med pil opad, med andre ord: Det kører bare for mig :toot:

Sammenholdet i klassen er fuldstændigt suverænt, vi passer virkelig på hinanden, og har det rigtigt morsomt: Til julehyggedagen kom den yngste mand på holdet klædt ud som julemand i fuld ornat til klassens store fryd og morskab :lol:-HAHA-

På den mørke side, kan nævnes Kelds kollaps, ballonudvidelse af en blodåre til hjertet og indlæggelse - heldigvis er han sit gamle, flabede og humoristiske jeg, selvom han kan falde i dybe tanker ind i mellem, men det tror da pokker efter den omgang, han har gennemgået.

Så alt i alt: 1. semester i HGV på Vejen handelsskole bliver gennemført i fin stil, og juleferien skal nydes i fulde drag :jul7:

Redigeret af mrssicilia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Må vist sige, jeg er flyvende for øjeblikket: Jeg er hjemme på grund af forkølelse, Keld er i skole og ringede hjem og kunne fortælle mig, at min gruppe i dansk har fået 12 i reklameanalyse, vi havde taget fat i den gamle Jolly Cola reklame, den med "de modne frugter" :biggrin:

Behøver vel ikke fortælle jer, at jeg er meget lykkelig :7himmel: ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:cheerleader3: :cheerleader3: Så lykkedes det at få lavet et 7 i erhvervsøkonomiaflevering om til et rundt 10 i samme disciplin! Er helt rundt på gulvet af glæde, især fordi jeg aldrig har været gode venner med det fag. Der var også spørgsmål til opgaven, som jeg besvarede rigtigt - jublende glæde er vist rette ord for mine følelser i dag! Redigeret af mrssicilia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så måtte jeg lige tude af glæde: Vi har fået terminskarakterer i dag:

10,7 i gennemsnit efter et semester med hårdt arbejde og fuld koncentration :cheerleader3:

4 x 12, 2 x 10 og et 7 tal blev resultatet af indsatsen, så nu skal der virkelig søges læreplads i juleferien - selv inden for regnskab kan jeg søge, da jeg fik 10 i erhvervsøkonomi.

Nu skal der holdes juleferie, og den skal nydes i fulde drag :jul7: !

PS: Keld sluttede 1. semester med et gennemsnit på 7 - FLOT når man tænker på, hans "computer" har været standset :respekt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så synger et HGV år på sidste vers:

På onsdag får vi at vide, hvornår vi skal op i vores grundforløbsprojekt og hvilket fag vi skal op i :o:rolleyes: Det bliver meget spændende om Lykkens Gudinde lytter til mine bønner, og trækker samfundsfag, for så er jeg 110 % sikker på et godt resultat :fløjt: :)

Lørdag den 30. juni er der dimission, og så skal der festes igennem om aftenen: Vi skal møde i gallakjoler og ankomme mens resten af skolen modtager os på Den Røde Løber, det bliver meget spændende og lidt vemodigt, at sige farvel til de lærere, der har været en vigtig del af vores liv de sidste 9 måneder.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer