LindaL

Sange til kirkeligvielse

24 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej

Jeg har flere i overvejelserne også denne

ville man kunne bruge denne i kirken, den betyder virkelig meget for mig, har fulgt mig gennem min barndom når jeg var hos min bedsteforældre og da min far levede gik han og arbejdede nynnede han den. Ved godt at den er brugt til begravelser og det har vi også gjort.... Hvad mener i piger?? kan den bruges????
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den er så sød! Bare den har en betydning for jer så er det perfekt.

Vi/jeg :) overvejer at tage "du som har tændt milioner af stjerner" med ogrå, den bruges ofte til begravelser ved jeg - men det er en sang jeg holder meget af og overvejer den kraftigt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal selvfølgelig have Det er så yndigt at følges ad. Derudover har vi valgt spænd over os dit himmelsejl, Det dufter lysegrønt af græs og Hvad er det min Marie. Vi har lagt vægt på, at det er gode melodier og rimeligt nye salmer, da det jo er en ung fest. Hvad er det min Marie, er en super bryllupssalme, og så er den ekstra oplagt, når jeg hedder Marie.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis vores præst går med på den så skal vi have

- Nu falmer skoven

- Spænd over os dit himmelsejl

- Du, som har tændt...

og eventuelt

- I blev skabt som mand og kvinde.

Jeg håber, at vi må få dem (selvom Jan siger, at han altså ikke kender hverken "spænd over os" eller "I blev skabt..:") - meeeeen han synger aldrig med alligevel.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, vi har næsten lige fået det hele på plads med organisten og præsten. Ingen stress :biggrin:

De sange/salmer vi har valgt er ud fra hvilke vi syntes var søde og som passer godt til tidspunktet i vielsen.

Som indgangssalme har vi valgt: "Op al den ting som gud har gjort".

Dernæst: "I blev skabt som mand og kvinde"

Og efter vielsesritualet synger vi "Du kom man alt hvad der var dig"

Afslutningsvis har vi valgt "klassiskeren": "Det er så yndigt.."

Vi er rigtige glade for at præsten og organisten er med på "Du kom med alt hvad der var dig", da vi synes den er så sød og nutidig, og på en måde også uhøjtidlig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

LindaL, jeg synes sagtens I kan bruge 'Kun en dag et øjeblik ad gangen' til jeres bryllup. Det er en fantastisk smuk salme i sig selv og bliver kun endnu smukkere af at der følger gode minder med sangen i forhold til din familie.

Vi skal til vores bryllup synge 'navnet Jesus blegner aldrig', da denne sang minder om min farfar, samt 'Du gav mig o herre' som minder mig om min bedstefar. Derudover skal vi synge to klassikere 'I blev skabt som mand og kvinde' og 'Det er så yndigt at følges ad'.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kunne godt tænke mig

- Altid frejdig når du går

- Det er så yndigt at følges ad

også kunne jeg godt tænke mig "en rose så jeg skyde", men den mener h2b er en julesang.. men den er bare så smuk... *suk*

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kunne godt tænke mig

- Altid frejdig når du går

- Det er så yndigt at følges ad

også kunne jeg godt tænke mig "en rose så jeg skyde", men den mener h2b er en julesang.. men den er bare så smuk... *suk*

Synes jeg da sagtens, I kan have med. Vi skal fx synes "Dejlig er jorden", som folk jo også forbinder med julen, men jeg synes har den smukkeste tekst.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne godt tænke mig

- Altid frejdig når du går

- Det er så yndigt at følges ad

også kunne jeg godt tænke mig "en rose så jeg skyde", men den mener h2b er en julesang.. men den er bare så smuk... *suk*

Synes jeg da sagtens, I kan have med. Vi skal fx synes "Dejlig er jorden", som folk jo også forbinder med julen, men jeg synes har den smukkeste tekst.

Det er jo også i januar vi skal giftes, så det er jo ikke heeeelt hen i vejret at vi skal synge den. smilie_flagge14.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kunne godt tænke mig

- Altid frejdig når du går

- Det er så yndigt at følges ad

også kunne jeg godt tænke mig "en rose så jeg skyde", men den mener h2b er en julesang.. men den er bare så smuk... *suk*

Synes jeg da sagtens, I kan have med. Vi skal fx synes "Dejlig er jorden", som folk jo også forbinder med julen, men jeg synes har den smukkeste tekst.

Fantastisk valg med Dejlig er Jorden! :loveshower: For os vejede det tungest at det var salmer, som folk kunne synge med på, så vi valgte "I østen stiger solen op", "I blev skabt som mand og kvinde" og "Det er så yndigt at følges ad". I østen stiger solen op var præstens forslag og blev valgt sådan lidt impulsivt. Nu hvor jeg lige fik øjnene op for at man kunne have sunget Dejlig er Jorden, ville jeg faktisk ønske at vi havde valgt den istedet :tunge:

Anyway, jeg er glad for at vi valgte sange som folk kunne synge med på, synes det gav godt til stemningen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kunne godt tænke mig

- Altid frejdig når du går

- Det er så yndigt at følges ad

også kunne jeg godt tænke mig "en rose så jeg skyde", men den mener h2b er en julesang.. men den er bare så smuk... *suk*

Synes jeg da sagtens, I kan have med. Vi skal fx synes "Dejlig er jorden", som folk jo også forbinder med julen, men jeg synes har den smukkeste tekst.

Fantastisk valg med Dejlig er Jorden! :loveshower: For os vejede det tungest at det var salmer, som folk kunne synge med på, så vi valgte "I østen stiger solen op", "I blev skabt som mand og kvinde" og "Det er så yndigt at følges ad". I østen stiger solen op var præstens forslag og blev valgt sådan lidt impulsivt. Nu hvor jeg lige fik øjnene op for at man kunne have sunget Dejlig er Jorden, ville jeg faktisk ønske at vi havde valgt den istedet :tunge:

Anyway, jeg er glad for at vi valgte sange som folk kunne synge med på, synes det gav godt til stemningen :)

Dejlig er jorden er min yndlingssalme. Vi har synget den til både min farmor og farfars begravelse, som stod mig meget nære, og nu vil jeg gerne, at den også skal minde om noget positivt - udover julen selvfølgelig.

- og som du siger, så er det også en folk kender, som også er vigtigt for os.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min H2B og jeg har snakket om "Danmark, Mit fædreland"

Jeg skulle en dag analysere den i Dansk og da jeg kom hjem og foreslog den til kirken, sagde han at han havde gjort det samme, da det er en af hans yndlingssange fra højskole sangbogen (han er musiklærer)

Så det bliver nok den vi vil høre præsten om vi må få med. Synes den er smuk og samtidig et af H. C. Andersens smukke værker :cheerleader3:

Synes det lyder helt fantastisk.. akustikken er så fed! Ja jeg er lidt klassisk :griner:-

Ps. lidt sjovt.. opdagede lige at den er optaget på Kolding hus. :wink::biggrin:

Redigeret af Mightystar
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes d. 10.09.11 og snakkede med præsten i sidste uge, hun er meget nutidig og åben for de ideer vi havde:

derfor;

indgangssalme: Op al den ting

dernæste: du kom med alt det der var dig

efter vielsen; Jeg gav dig min ring, du gav mig din. (Simon Grotrian, på melodi: nu falmer skoven)

udgangssalme; det er så yndigt at følges ad

2 salmer, 1 fra højskolesangbogen, og Jeg gav dig min ring fundet herinde i forum. men som er perfekt og sigende efter vielsen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal synge uberørt af byens travlhed, solen stråler over vang (morten nyords melodi), se hvilket menneske, ingen er så tryg i fare og så glæderig og underfuld. Ingen af de traditionelle, for jeg synger til daglig i kirken, så jeg brækker mig hvis jeg skal synge nogle af de mest brugte salmer til mit eget bryllup!

Redigeret af Bridezilla_In_Spe
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh det bliver jo helt svært at vælge!

  • I danmark er jeg født.... den er SÅ smuk!
  • Du som har tændt millioner af stjerne.. sang vi til min mormor og min onkels begravelse i foråret og vil gerne have min mormor med :) Og det passer sig ikke helt at synge "hulde engel-du min bardoms ven", som var hendes yndlingssang.
  • Den signede dag... smuk!
  • I blev skabt som mand og kvinde.... rigtig fin tekst
  • Du som giver os liv og gør os glade..
  • Dejlig er jorden...jamen selvfølgelig! Det er og har altid været min yndlingsjulesang!
  • Spænd over os dit himmelsejl
  • det er så yndigt... teksten er jo smuk, men den er altså lidt slidt!

hvad skal man dog vælge???:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hyggeligt emne for en gammel kirkesanger som mig. Hvis jeg skulle giftes i oktober ( vi blev i august) ville jeg have valgt 'nu står der skum fra bølgetop'... Det er en rigtig efterårssalme med flotte billeder om hvordan der er røde æbler i haverne, storm og rusken - og jeg får en klump i halsen hver gang jeg læser og synger det med 'nu kan alene kærlighed forhindre at vi synker ned den nat da kulden kommer' :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har sunget i kirkekor i 8 år og har altid svoret at jeg ikke skulle have "Det er så yndigt at følges ad" med til mit bryllup, men nu har jeg ombestemt mig (;

Så den og så sikkert nogle af de nyere salmer, da jeg mener det er syndt de bliver brugt for lidt.

Jeg overvejer også "Du som har tændt milioner af stjerner" fordi den havde betydning for min bedste veninde og blev sunget til hendes begravelse så følger derfor også at jeg har brug for at have den med for at hun er "der"

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer